166 3.0 V6 vai 156 2.0TS, äkkiä vastauksia, kiitos.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Mikael
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Loka 2006, 22:52
Paikkakunta: Vantaa

166 3.0 V6 vai 156 2.0TS, äkkiä vastauksia, kiitos.

Viesti Kirjoittaja Mikael »

ALFAKUUME ISKI

Ostan jommankumman ja tarvitaan pikaisesti tietoa mitä PITÄISI tietää.

166 3.0 ajettu 70, vm. 2000. Onko merkittäviä tyyppivikoja??? Ja mitä kannattaa maksaa?

156 2.0 ajettu 100, vm. 1999. Onko merkittäviä tyyppivikoja??? Ja mitä kannattaa maksaa?

Ilmeisesti jakopään hihnat pitäisi vaihtaa?
Onko muita isompia huoltotarpeita odotettavissa?

+muita kokemuksia kyseisistä autoista.
Pikaisia vastauksia tarvitaan kiireellisesti (2päivän sisällä), mielellään suoraan osoitteeseen:
mikael.riipinen@sportworld.fi

Erittäin iso kumarrus ja kiitos jo etukäteen.
T: tuleva klubilainen :crazyeyes:

Mikael
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Loka 2006, 22:52
Paikkakunta: Vantaa

Re: 166 3.0 V6 vai 156 2.0TS, äkkiä vastauksia, kiitos.

Viesti Kirjoittaja Mikael »

Mikael kirjoitti:ALFAKUUME ISKI

Ostan jommankumman ja tarvitaan pikaisesti tietoa mitä PITÄISI tietää.

166 3.0 ajettu 70, vm. 2000. Onko merkittäviä tyyppivikoja??? Ja mitä kannattaa maksaa?

156 2.0 ajettu 100, vm. 1999. Onko merkittäviä tyyppivikoja??? Ja mitä kannattaa maksaa?

Ilmeisesti jakopään hihnat pitäisi vaihtaa?
Onko muita isompia huoltotarpeita odotettavissa?

+muita kokemuksia kyseisistä autoista.
Pikaisia vastauksia tarvitaan kiireellisesti (2päivän sisällä), mielellään suoraan osoitteeseen:
mikael.riipinen@sportworld.fi

Erittäin iso kumarrus ja kiitos jo etukäteen.
T: tuleva klubilainen :crazyeyes:
Saa tännekin vastata, pääasia että saisi jotakin tietoa? Ei tarvita tietoa pikkuvioista, isommat kiinnostaa. Eli 500€ ->

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Yli 500e vikoja ei ole muita kuin koneviat (jakopää), vaihteisto (harvinainen). Aja ja kuuntele. Kyllä sen tietää jos on kunnossa

Mikael
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Loka 2006, 22:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mikael »

Kiitos vastauksesta. Kaikki tieto on hyvästä, kun ei niin hirveästi noista tiedä.
T Mikael

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jos ei 166:n korkeampi kulutus häiritse, niin valinnan ei pitäisi olla kovin vaikea :wink: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Molemmankaltaisia on tullut omistettua (ostin juuri äskettäin kuvauksesi mukaisen 166:n :wink: )

Mitä kannattaisi maksaa? Itse maksoin 24000 euroa tuosta 166:sta, mutta se onkin Deltan hinta ja vaihtoauton hyvitys sen mukainen. Autodata antaa tuollaiselle keskihinnaksi 18900 euroa ja edullisimmillaan olen nähnyt 16900 pyynnillä. Varustelu ja onko suomi-auto vaikuttaa selvästi ko. yksilöiden hinnoittelussa, eli oikea hinta on varmaan jossain näiden ääripäiden välissä :wink:

Ehdottomasti suosittelen 166:a, jos lompakko kestää kovemman polttoaineenkulutuksen. Tyyppivikoja? Niin kuin sanottu, hihnan vaihdot tehtävä ajallaan ja operaatio on kallis (156:n kohdalla näköjään jo varsin pian) Tukivarsia menee vaihtoon molemmissa malleissa. Jos ei vielä vaihdettu niin molemmissa saattaa äännellä.

156 on näistä sporttisempi ajettava ja 166 taas hienostuneempi. Riippuu niin pitkälti siitä, mitä autolta haluaa...

156:iin olen ollut kaikilta osin varsin tyytyväinen, 166:sta ei voi vielä sanoa yhtään mitään tarkempaa luotettavuuden osalta.
Ammattina autokauppa

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

166:lla ajettu 145 tkm eikä ole tarvinut vaihtaa puslan puslaa, puhumattakaan tukivarsista.

Suosittelen tätä harvemmin vastaan tulevaa lippulaivaa!
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

On kuulemma aika järjettömän hintainen remminvaihto tuossa kolmilitraisessa. Pitää kuulemma ottaa joko kone pois kokonaan tai sitten etulokasuoja irti ja vaihtaa sitä kautta. Suuri homma siis kummin vain tehtynä.
Tästä jäi itellä kesällä vaihto kiinni, ja päädyin edullisempaan 156 superiin.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no tuskinpa vain noin monimutkainen että lokasuojaa tarvisi irroittaa, luulisi että sisälokarin irrotuksella pääsee koneen alaosaan käsiksi kun kerta vanhemmassa 164 superissakin pääsee, eihän tuota konetta nyt niin tiiviisti tarvii pakata, loogisesti kuin ajattelee niin jos 156 V6:ssa ei tarvii konetta irroittaa niin ei 166 V6:sta myöskään.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

90 kirjoitti:no tuskinpa vain noin monimutkainen että lokasuojaa tarvisi irroittaa, luulisi että sisälokarin irrotuksella pääsee koneen alaosaan käsiksi kun kerta vanhemmassa 164 superissakin pääsee, eihän tuota konetta nyt niin tiiviisti tarvii pakata, loogisesti kuin ajattelee niin jos 156 V6:ssa ei tarvii konetta irroittaa niin ei 166 V6:sta myöskään.
Oikein päätelty, ovat essonbaaripuheita, ei tarvi irroittaa lokasuojaa. Vaihto tosiaan kuten 156 V6:ssa. Etupyörien välissä saattaa olla jopa enemmän tilaa kun lohko on sama mutta auto leveämpi. Ahdas juttu tuo sinänsä on ja kyllä se ostopalveluna lähelle tonnia menee.

166sen alustan osat ovat kalliita eikä niihin saa kuin alkuperäistä palikkaa joten kannattaa varmistaa että ne ovat kunnossa. Omassa vaihdettu 130 tkm:iin ylätukivarret eteen, alatukivarret taakse sekä olka-akselit taakse. Tiukka alusta ja yritteliäs ajotyyli saattaavat syödä noita palikoita enemmän kuin vakiossa.

166 V6 ei ole kyllä mikään halpa ylläpidettävä. Auto on tehty laadukkaasti ja kaikki huoltotoimenpiteet ovat erittäin hankalia kun se ei ole ollut suunnitteluperuste nro1. Esimerkkinä vaikka sisustuksen purkamiset vaikka käsijarruvaijerin vaihtoa varten. Ensimmäiseksi Alfaksi en kyllä suosittelisi, 156 sopisi siihen paremmin.

Harrastajalle pienellä modauksella 166 V6 on unelmakärry. Tai jos on vähemmän tilantarvetta niin GT V6.

Vastaa Viestiin