Alfaa hankkimassa (75/33/164)
Valvoja: Moderators
Alfaa hankkimassa (75/33/164)
Eipä haulla tuntunut löytyvän oikeen tarkoitukseeni sopivaa keskustelua kyseisistä malleista, jotenka:
Ensisijaisesti on tommonen 75 TS kiinnostanu lievästi sanoen paljon, mutta ympärivuotiseen käyttöön mokovat ovat niin kiven alla (ei viittis hyvääkään pilata)..
Olisikohan siis kenelläkään valottaa vähän "kakkosvaihtoehtojen" eli 33:n (etenkin 1.7 boxer) ja 164:n (etenkin 2.0TS) hyvyydestä, huonoudesta, kannattavuudesta, sielunelämästä, yleisistä hintavista huoltokohteista tai yleensäkin näiden renkaita potkiessa huomioitavista asioista?
Saa myös tarjota niitä takaa potkivia
Ensisijaisesti on tommonen 75 TS kiinnostanu lievästi sanoen paljon, mutta ympärivuotiseen käyttöön mokovat ovat niin kiven alla (ei viittis hyvääkään pilata)..
Olisikohan siis kenelläkään valottaa vähän "kakkosvaihtoehtojen" eli 33:n (etenkin 1.7 boxer) ja 164:n (etenkin 2.0TS) hyvyydestä, huonoudesta, kannattavuudesta, sielunelämästä, yleisistä hintavista huoltokohteista tai yleensäkin näiden renkaita potkiessa huomioitavista asioista?
Saa myös tarjota niitä takaa potkivia
33 1,7 16 venasella on kohtuu pirteä kierros kone. 8 venasesta ei ole kokemusta. Ajo-ominaisuuksiltaan se on aika kiva. Eteenkin ohjaustuntumasta olen ite tykännyt. Ja tietysti boxeri moottorin ääni on suuri plussa. Ongelmia 33:ssa on etälän alffana lienee hieman enemmän kuin mitä 164:ssa. Ja 33:n boxeri tekee siitä hieman ikävämmän huoltaa. Esimerkiksi tulppien vaihtoon saa menemään aikaa. Vesipumppu on se vakio hajoava osa joten se kannattaa vaihtaa jakohihnojen yhteydessä. Toinen tyyppivika on bensakorkin ymäristön ruostuminen. Omani on ollut sähköjen kannalta melkoisen hyvä yleiseen italialaisten maineeseen nähden... merkkivalot ei vilkuttele muuta kuin aiheesta jos vilkuttelevat. Ruostuminenkaan ei minusta ole ollut mikään kovin suuri ongelma omassa 33:ssa. Niin ja ne kakkosvaihteen synkrot on melkeimpä ominaisuus ei vika...ne on vaan tolkuttoman hitaat. Kokonaisuudessaan edullinen ja hauska laite jonka ylläpitäminen vaatii hieman enemmän viitseliäisyyttä kuin muiden merkkien vastaavat.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Kun ostaa alfan on hyvin tärkeää milaisessa omistuksessa auto on ollut, koska jos sitä revitty ja muuten ei ole huolettu ja pidetty huolellisesti se on aivan varmasti tulee olemaan aikamoinen pommi. Minulla on kokemus 164 T.S:sta ja voin sanoa, että se on erinomainen auto kaikin puolin,mutta heikoin lenkki on tempoileva sähkö ja mittarit näyttävät mitä sattuu. 33 1.7ie 8V BOXER on ollut minulla reilu vuosi ja kilometrejäkin on pitkälti yli 300tkm josta mä on ajanut vajaat 40tkm ja mitään vikaa ole ilmestunut. Niin kuin sanoin alussa kaikki on kiinni esellisista ja tietenkin nykyisesta omistajasta.
Joo ja suorituskyky ja muuten ajettavuus on aivan oma luokkaa ja huoltaminen ei ole kovin kallista kun Motonetista saa paljon osaa edulisesti.
Joo ja suorituskyky ja muuten ajettavuus on aivan oma luokkaa ja huoltaminen ei ole kovin kallista kun Motonetista saa paljon osaa edulisesti.
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Niinpä, osta 75 ja 164. Ongelma ratkaistu.
164 TS: Lähinnä kai ruoste saattaa olla ongelmana, onhan mallilla ikääkin jo kohtalaisen paljon. Helmat, takakaaret ja takapalkki. Oikeastaan koko pohjan (myös jarruputket) kun tarkastaa niin pääsee jo hieman eteenpäin. Etujousien lautasissa saattaa olla myös ruostetta, lautanen ei kuulu uuteen vaimentimeen. Takalaatikko auki ja näkee valojen ympäristön kunnon. Käsijarru testiin kuten myös moottorin käynti. Ehjässä tasainen joutokäynti eikä nyi käytössä eikä bensaakaan paljoa kuluta. Moottorissa jakoketju.
164 TS: Lähinnä kai ruoste saattaa olla ongelmana, onhan mallilla ikääkin jo kohtalaisen paljon. Helmat, takakaaret ja takapalkki. Oikeastaan koko pohjan (myös jarruputket) kun tarkastaa niin pääsee jo hieman eteenpäin. Etujousien lautasissa saattaa olla myös ruostetta, lautanen ei kuulu uuteen vaimentimeen. Takalaatikko auki ja näkee valojen ympäristön kunnon. Käsijarru testiin kuten myös moottorin käynti. Ehjässä tasainen joutokäynti eikä nyi käytössä eikä bensaakaan paljoa kuluta. Moottorissa jakoketju.
Itse olen kyllä tykännyt tuosta 164:stä. 75 kyllä houkuttelisi myös saada omaksi . Kaikki edellä mainittu pitää hyvin kutinsa. Vielä se vanha viisaus mitä tällä foorumilla on useasti tuotu esille: hanki paras mihin on varaa, oli malli mikä hyvänsä. Ainakin omalla kohdalla on kirves iskenyt kiveen juuri siksi, että on hommannut halvinta mahdollista kalustoa ja sitten niitä ongelmia onkin piisannut.
Kaikki kuluu mikä hemppuu.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no ei pidä aina paikkaansa tuo että halpa ei välttämättä ole hyvä, itse välitin vajaan kaksi vuotta sitten kaverille 75 TS:n kun ei ollut itsellä resursseja kys autoa ostaa, puolivuotta oli ajoaikaa ja kunto asteikolla 4-10 oli 9- maksoikin peräti satoja euroja..Terzius kirjoitti:Itse olen kyllä tykännyt tuosta 164:stä. 75 kyllä houkuttelisi myös saada omaksi . Kaikki edellä mainittu pitää hyvin kutinsa. Vielä se vanha viisaus mitä tällä foorumilla on useasti tuotu esille: hanki paras mihin on varaa, oli malli mikä hyvänsä. Ainakin omalla kohdalla on kirves iskenyt kiveen juuri siksi, että on hommannut halvinta mahdollista kalustoa ja sitten niitä ongelmia onkin piisannut.
halvalla sai kun edellinen omistaja halusi sen nopeasti pois uudemman alfan alta siispä halvallakin voi siis saada hyvän kunhan on NOPEA ja oikeassa paikassa oikeaan aikaan..
lisätään sen verran tuohon testarossa finlandin juttuun, että 16 venasen nuovan osalta osien saatavuus motonetistä on melko nihkeä. Ne osat mitä sieltä saa nuovaan hajoaa loppupelissa melko harvoin...ainaki omalta kohdalta motonetistä ei ole saanut hirveästi osia.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfaa hankkimassa (75/33/164)
33 16V plussat:zzats kirjoitti:Olisikohan siis kenelläkään valottaa vähän "kakkosvaihtoehtojen" eli 33:n (etenkin 1.7 boxer) ja 164:n (etenkin 2.0TS) hyvyydestä, huonoudesta, kannattavuudesta, sielunelämästä, yleisistä hintavista huoltokohteista
- Fiilis kone
- Hyvät ajo-ominaisuudet
- Hyvännäköinen (IMO )
Huonoa:
- Ruostuu, tosin siinä missä muutkin
- Kaikki ei noita uskalla korjata, vaikka omaani sain aina kuntoon maalaisjärkeä omaavien kavereiden avulla
164 TS -89 plussat:
- Vien vähän bensaa (niin vei kyllä 33:kin)
- Hiljainen ja mukava
- Kone ketjulla, joka vetää hyvin
- Huoleton, saa hyvin osia
Miinukset:
- Mukava -> ei mikään ajoelämys vrt. 33:nen, etenkään väljällä vanhalla alustalla
- Ruostuu, taas siinä missä muutkin
Ovat sen verran eri autoja että harrastukseksi 33:nen, jos autoa tarvitsee muuhunkin kuin huvitteluun niin ehkä kuusnepa on viisaampi, etenkin kun noita uudempia tuntuu saavan aika halvalla.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Noinhan se asia on. Itse olen vaan aina väärään aikaan väärässä paikassa . Eivät nuo vanhemmat mallit yleensä näyttäisi missään hinnan kiroissa olevan. Aika hyvin on varaa valita. Mulla on vaan käynyt huono tuuri... tai sitten en vain osaa valita Näyttäisi vain siltä, että yleensä kaverit jotka pitävät autostaan hyvää huolta osaavat myös hinnoitella sen korkeammalle kuin ne joille tuo ylläpito ei ole niin tärkeää. Kukas sitä nyt armaastaan haluaisi ilmaiseksi eroon. Ja tuollaisesta hyvällä pidolla olleesta pelistä kannattaa kuitenkin maksaakin vähän enemmän jos haluaa välttää isompia harmeja. Jos jollain on muutaman satasen 9-luokan 75 tessu niin tänne vaan ilmoitusta Voidaan myös vaihtaa kansivialliseen 164:n90 kirjoitti: no ei pidä aina paikkaansa tuo että halpa ei välttämättä ole hyvä, itse välitin vajaan kaksi vuotta sitten kaverille 75 TS:n kun ei ollut itsellä resursseja kys autoa ostaa, puolivuotta oli ajoaikaa ja kunto asteikolla 4-10 oli 9- maksoikin peräti satoja euroja..
halvalla sai kun edellinen omistaja halusi sen nopeasti pois uudemman alfan alta siispä halvallakin voi siis saada hyvän kunhan on NOPEA ja oikeassa paikassa oikeaan aikaan..
Kaikki kuluu mikä hemppuu.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Terzius kirjoitti:
Noinhan se asia on. Itse olen vaan aina väärään aikaan väärässä paikassa . Eivät nuo vanhemmat mallit yleensä näyttäisi missään hinnan kiroissa olevan. Aika hyvin on varaa valita. Mulla on vaan käynyt huono tuuri... tai sitten en vain osaa valita Näyttäisi vain siltä, että yleensä kaverit jotka pitävät autostaan hyvää huolta osaavat myös hinnoitella sen korkeammalle kuin ne joille tuo ylläpito ei ole niin tärkeää. Kukas sitä nyt armaastaan haluaisi ilmaiseksi eroon. Ja tuollaisesta hyvällä pidolla olleesta pelistä kannattaa kuitenkin maksaakin vähän enemmän jos haluaa välttää isompia harmeja. Jos jollain on muutaman satasen 9-luokan 75 tessu niin tänne vaan ilmoitusta Voidaan myös vaihtaa kansivialliseen 164:n
no juu onhan se yleensä kyllä sääntö että halpa ei välttämättä ole hyvä mutta poikkeuksiakin on kuten tuosta aikaisemmasta postauksesta ilmenee, silloin tosin myynnin syykin on yleensä hieman poikkeava ja itse en hyvää yksilöä aivan halvalla möisi ainakaan sen jälkeen kun olen sen kunnostanut, juuri möin muuten hyväkuntoisen 75TS:n eräälle foorumilaiselle kun sain sellaisen hinnan että tyydytti meikäläistä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kaikki ao. härvelit olen sattunut omistamaan.
33 16v:
+ mahtavan kierrosherkkä moottori, kivat äänet
+ kevyt
+ kiva ajettava
- vaihteistosta yleensä synkat rikki
- moottorin rakenne ja sijoitus huollon kannalta ilkeä
- jakopää hihnalla, miljoona kuluvaa kiristinrullaa
- ruostuu
- työnlaatu näistä vaihtoehdoista huonoin (ei kylläkään isoa eroa 75:een)
75 TS:
+ vääntävä moottori, hyvä suorituskyky ja silti pieni kulutus
+ jakopää ketjulla
+ konehuoneessa suht hyvin tilaa rassaamiselle
+ takaveto ja lukkoperä
+ 50/50 painonjakauma, hauska ajaa varsinkin talvella!
+ viimeinen klassinen takaveto-Alfa, näiden arvo alkaa pian nousta
- voimansiirrossa erinäisiä kuluvia kumiosia
- vaihteistosta yleensä synkat rikki
- ruostuu
164 TS:
+ moottori, ks. 75 TS
+ hiljainen ja mukava
+ tilava
+ selvästi paras viimeistely
+ vähiten herkkä ruostumaan
+ ylläpidon kannalta helpoin laite
+/- ajo-ominaisuuksiltaan enemmän matka-auto kuin sportti
- luonne Alfaksi vähän laimea, "liian järkevä"
33 16v:
+ mahtavan kierrosherkkä moottori, kivat äänet
+ kevyt
+ kiva ajettava
- vaihteistosta yleensä synkat rikki
- moottorin rakenne ja sijoitus huollon kannalta ilkeä
- jakopää hihnalla, miljoona kuluvaa kiristinrullaa
- ruostuu
- työnlaatu näistä vaihtoehdoista huonoin (ei kylläkään isoa eroa 75:een)
75 TS:
+ vääntävä moottori, hyvä suorituskyky ja silti pieni kulutus
+ jakopää ketjulla
+ konehuoneessa suht hyvin tilaa rassaamiselle
+ takaveto ja lukkoperä
+ 50/50 painonjakauma, hauska ajaa varsinkin talvella!
+ viimeinen klassinen takaveto-Alfa, näiden arvo alkaa pian nousta
- voimansiirrossa erinäisiä kuluvia kumiosia
- vaihteistosta yleensä synkat rikki
- ruostuu
164 TS:
+ moottori, ks. 75 TS
+ hiljainen ja mukava
+ tilava
+ selvästi paras viimeistely
+ vähiten herkkä ruostumaan
+ ylläpidon kannalta helpoin laite
+/- ajo-ominaisuuksiltaan enemmän matka-auto kuin sportti
- luonne Alfaksi vähän laimea, "liian järkevä"
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Scuderia Rasvanäppi heitti oikeastaan oikeat analyysit ko.malleista. Lisäisin:
33:nen paras kaupungissa ja paras/monipuolisin peräkontti.
Kaikkiin saa lisäksi varsin hyvin osia tarvikkeina ja ovat lisäksi edullisia. Itsekkin olen nuo mallit (eri koneilla) omistanut ja missään ei ole suurempaa moitetta ollut. Jokaisessa on jotain mallille tyypillistä ongelmaa, ainakin talvella 164:sen ja 75:sen lukkot voi oirehtia yms. Kaikki on hyviä vaihtoehtoja riippuen siitä mitä hakee ja haluaa. Ehdoittaisin, jos kaksi ovea riittää, lisäksi GTV:tä ja Sprintiä harkitsemaan. Ja toki jos tulevaisuudessa alkaa viritysvelho kutittelemaan olisi 75 turbo se oikea vastaus. Alkaa nääs 75:sen alustan kanssa tuntumaan että tässähän voisi olla enemmänkin tehoa....
33:nen paras kaupungissa ja paras/monipuolisin peräkontti.
Kaikkiin saa lisäksi varsin hyvin osia tarvikkeina ja ovat lisäksi edullisia. Itsekkin olen nuo mallit (eri koneilla) omistanut ja missään ei ole suurempaa moitetta ollut. Jokaisessa on jotain mallille tyypillistä ongelmaa, ainakin talvella 164:sen ja 75:sen lukkot voi oirehtia yms. Kaikki on hyviä vaihtoehtoja riippuen siitä mitä hakee ja haluaa. Ehdoittaisin, jos kaksi ovea riittää, lisäksi GTV:tä ja Sprintiä harkitsemaan. Ja toki jos tulevaisuudessa alkaa viritysvelho kutittelemaan olisi 75 turbo se oikea vastaus. Alkaa nääs 75:sen alustan kanssa tuntumaan että tässähän voisi olla enemmänkin tehoa....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Kiitos runsaasta informaatiopläjäyksestä kullekin vastaajalle!
Mitenkähän toi 164 ruostumisen aste, onko esim. pieni kupliminen takakaarissa oston hylkäävä tekijä, vaikka näkyvää ruostetta ei ole? Kysymys on tietenkin niin typerä, että sitä vois kysyä millä tahansa forumilla, mistä tahansa merkistä..
Alkaa nyt tuntua siltä, että se arkikäytön auto sais olla 164. Tietenkin toi talvi ja takaveto on iki-ihana yhdistelmä, mutta ei sitä helmeä tosiaan viittis suolassa uittaa..
Mitenkähän toi 164 ruostumisen aste, onko esim. pieni kupliminen takakaarissa oston hylkäävä tekijä, vaikka näkyvää ruostetta ei ole? Kysymys on tietenkin niin typerä, että sitä vois kysyä millä tahansa forumilla, mistä tahansa merkistä..
Alkaa nyt tuntua siltä, että se arkikäytön auto sais olla 164. Tietenkin toi talvi ja takaveto on iki-ihana yhdistelmä, mutta ei sitä helmeä tosiaan viittis suolassa uittaa..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Takakaaret ovat ongelmista pienin jos ovat vasta alkamassa kukkimaan, myllytät ne vaan puhtaaksi ja vedät vähän maalia päälle.
Enemmän harmia tulee helmakoteloista jotka tahtovat lahota tunkinkorvakkeiden juuresta. Taka-akseliston poikittaispalkkikin mätänee mielellään, mutta sen voi vaihtaa yhtenä irto-osana eikä ole edes ihan mahdottoman hintainen.
Enemmän harmia tulee helmakoteloista jotka tahtovat lahota tunkinkorvakkeiden juuresta. Taka-akseliston poikittaispalkkikin mätänee mielellään, mutta sen voi vaihtaa yhtenä irto-osana eikä ole edes ihan mahdottoman hintainen.
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
itse suosittelisin takakaaren alkavaan ruosteeseen hiekkapuhallusta vaikkapa pistehiekkapuhaltimella jolla voi puhaltaa pieneltä alalta ja jos siihen on mahdollisuus tai sitten vaikkapa rälläkkään jonkin sorttinen terässuti taikka hiontalaikka ja sillä ruosteiden putsaus veke, tähän päälle kemiallinen ruosteensyöjä/ sitruunahappo jolla ruoste irtoaa, jonka päälle taas hyvälaatuinen pohjamaali ja sen päälle pintamaali ja kotelon suojaa/massaa tarpeen mukaan.
jos selvää ruostekuplaa näkyvissä niin yleensä on pahempi miltä näyttää sillä tuolla ruosteella kun on tapana ryömiä myös maalin alla melko isolle alalle.
scuderia: on muuten muukkonen näköjään nostanut takapalkin hintaa, näkyi olevan hinnastossa 317€
jos selvää ruostekuplaa näkyvissä niin yleensä on pahempi miltä näyttää sillä tuolla ruosteella kun on tapana ryömiä myös maalin alla melko isolle alalle.
scuderia: on muuten muukkonen näköjään nostanut takapalkin hintaa, näkyi olevan hinnastossa 317€
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo totta, ja ehkä 250 kertaa paremmin kuin GTV:n kangasverhoilu. Onnistuinpa kerran murustamaan siihen suklaata, ja nölliä kynnellä raaputtaessa kankaasta meni kudokset poikki
Seiskavitosten veluuritkin kestävät pidempään kuin muu auto. Ne kaikkein vanhimpien versioiden villakankaat ovat sitten eri juttu.
Seiskavitosten veluuritkin kestävät pidempään kuin muu auto. Ne kaikkein vanhimpien versioiden villakankaat ovat sitten eri juttu.
- Epäkelpokeräilijä -
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Tulipahan ajettua 500 km täysin romulla 75 1,6-mallilla. Tulipahan myös ostettua se. Autossa oli kaikki 75-mallin viat: laatikko irti, laatikko paskana, vilkkuviiksi paskana, kaikki nestevuodot, kardaani...
No joo, asiaan, ostin sen varaosiksi peltikolarin varalta, joten se saikin olla paskana.
Yllätys oli vaan siinä, että 1.6 ON tiellä paljon parempi kuin 3.0. Aivan eri tulla mutkaan. 3.0 on vähän kuin biljardikeppiä työntelisi pöydällä (hieman liiotellen), kun taas tuo romuläjä istui mutkaan koko kyljellä ja lähti iloisesti kääntymään. 3.0 jotenkin vastustaa mutkaan menoa. Ehkä myös sen ohjaustehostin vie tuntoa. Tuo tonnikuussatanen oli vielä jokseenkin tehokas, älytön kone.
En ikinä ostaisi 3.0-mallia ratahommiin, ellei sekin virhe olisi jo tehty.
No joo, asiaan, ostin sen varaosiksi peltikolarin varalta, joten se saikin olla paskana.
Yllätys oli vaan siinä, että 1.6 ON tiellä paljon parempi kuin 3.0. Aivan eri tulla mutkaan. 3.0 on vähän kuin biljardikeppiä työntelisi pöydällä (hieman liiotellen), kun taas tuo romuläjä istui mutkaan koko kyljellä ja lähti iloisesti kääntymään. 3.0 jotenkin vastustaa mutkaan menoa. Ehkä myös sen ohjaustehostin vie tuntoa. Tuo tonnikuussatanen oli vielä jokseenkin tehokas, älytön kone.
En ikinä ostaisi 3.0-mallia ratahommiin, ellei sekin virhe olisi jo tehty.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
On myös yllättävää kuulla tuollaisia ajokokemuksia mallien välillä. En tiedä millainen ohjaustehostin on 75:ssä, mutta 164 tehostin oli hyvä. Millainen painonjakauma 75 V6ssa on? Lieneekö turhan keulapainoinen? Tehosta ei pitäisi olla pula. Ehkä isokoneisen välityksetkin sopivat huonommin suomalaisille mutkateille. Tarttis päästä itte kokeilemaan.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Ei se tehostin huono ole, parempi kuitenkin ilman. Ainakin oletin, ettei tuossa pikkumallissa ole tehostinta. Ei tullut tsekattua kun työnsin sen ladon taa.
Noista välityksistä on puhuttu paljon, mutta ainakaan 5. vaihteella ei mielestäni ole montaakaa rpm eroa, satasessa pyörii jossain kolmen tonnin kieppeillä.
Ehkä V6-mallin alkupäässä on pitempää vaihdetta. On siinä painojakauma eri, en muista prosentteja. Nokassa on isompi akku ja jäähdytin, ilmastoinnin kompura, turvapuskuri (America) ja toista kymmentä litraa enemmän nesteitä. Lisäksi tankki on taka-akselin päällä. Painoahan siinä on 300 kg enemmän kuin tuossa mopossa. Se taitaa olla suurin syy, massaa on vaikeampi heitellä, ainakin jos paikoissa on klappia.
Meikäläisellä tosin on ollut aurauskulmat ja kumit päin helvettiä. En ajanut mopomallia luistoon asti, takaluukussa jysähteli irtonainen akku.
Mieluummin pienellä 75-koneella menee mutkaan, tuntuu että tietää mitä tekee ja tulee tapahtumaan. Iso on hauska vasta kun tallan lyö tiskiin mutkan puolen välin jälkeen.
Noista välityksistä on puhuttu paljon, mutta ainakaan 5. vaihteella ei mielestäni ole montaakaa rpm eroa, satasessa pyörii jossain kolmen tonnin kieppeillä.
Ehkä V6-mallin alkupäässä on pitempää vaihdetta. On siinä painojakauma eri, en muista prosentteja. Nokassa on isompi akku ja jäähdytin, ilmastoinnin kompura, turvapuskuri (America) ja toista kymmentä litraa enemmän nesteitä. Lisäksi tankki on taka-akselin päällä. Painoahan siinä on 300 kg enemmän kuin tuossa mopossa. Se taitaa olla suurin syy, massaa on vaikeampi heitellä, ainakin jos paikoissa on klappia.
Meikäläisellä tosin on ollut aurauskulmat ja kumit päin helvettiä. En ajanut mopomallia luistoon asti, takaluukussa jysähteli irtonainen akku.
Mieluummin pienellä 75-koneella menee mutkaan, tuntuu että tietää mitä tekee ja tulee tapahtumaan. Iso on hauska vasta kun tallan lyö tiskiin mutkan puolen välin jälkeen.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Menee kuuluisaksi pilkun, ääh mites se jatkuikaan, mutta American puskurit on todella painavat. Joten perusmalliin (1.6l) tulee n.200-250 kiloa eroa. Tuonne haarukkaan sopii sitten kattoikkunaa, ilmastointia yms.
Heitä se 1.6:sen tehostamaton ohjaus sen 3.0 keulille. Itsellä tuossa Turbossa ei ollut tehostinta, America malli, eipähän tarvi salilla ihan kaikkia laitteita läpikäydä sen jäljiltä.
Lisäksi tosiaan tankki on hieman suurempi ja huomattavasti korkeammalla.
Heitä se 1.6:sen tehostamaton ohjaus sen 3.0 keulille. Itsellä tuossa Turbossa ei ollut tehostinta, America malli, eipähän tarvi salilla ihan kaikkia laitteita läpikäydä sen jäljiltä.
Lisäksi tosiaan tankki on hieman suurempi ja huomattavasti korkeammalla.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Korjaamolla tehdyn punnituksen mukaan American etupyörillä on painoa 773 kg (55 %) ja takapyörillä 630 kg. Eihän tuo nyt ihan kamalan etupainoinen näiden lukemien perusteella ole. Tokihan sen painonjakauman neloskoneisissa pitäis olla 50/50.
Tessulla oli hauska ajaa radalla veekutosversioilla en ole radalle ehtinytkään.
Tessulla oli hauska ajaa radalla veekutosversioilla en ole radalle ehtinytkään.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Kaikista noista löytyy kokemusta ja kaikki ne ovat olleet upeita autoja hieman erilaisilla "mausteilla" varustettuna. 164 on ollut aikanaan kallis ja tasokas auto hieman rauhallisempaan ja herraskaiseen ajoon, 75 on sporttisempi, vanhahtavampi ja ilman kompromisseja rakennettu raaseri ja 33 on malliston edullisin kiesi, jossa on kuitenkin moottori ja alusta sitä oikeaa sukua. Mielestäni on tärkeintä ostaa hyvä yksilö, olipa se numerosarja sitten mikä hyvänsä. Tuota numerosarjaa voi sitten hiljakseen täydentää, eli ostaa pihan täyteen
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Tuutko mukaan rinkiin?OL kirjoitti:Täälläkö vaihdellaan seiskavitosia?
Tosi Alfisti ostais kyllä sekä Willen, että minun seiskavitoset. Willen autosta olis hyvä tehdä rataspeciaali ja minun Alfasta vaikka entisöidä mahdollisimman orginaali
Eiköhän me Willen kanssa anneta jotain kaupan päälle, jos joku molemmat ostaa.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Mä on aivan eri mieltä sun kanssa. Mun 33:lla on ajettu 340tkm ja verhoilu on edelleen kuin uusi, ei oo rikki eikä mitään ongelmaa sen kanssa ollut.Rolle kirjoitti:Sellainen täytyy vielä lisätä että kuusnepan sisustus kestää ainakin 100 kertaa paremmin kulutusta kuin 33:nen.
Niin kuin aina sanon, jos kohtelee autoa hyvin se kohtelee hyvin sua
Nothing beats cubic inch
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jep sori, mulla oli 16V ja sen sisusta ei oikein ollut enää ryhdissään kun sen ostin 150tkm ajettuna. Tuossa 8V:ssä taitaa olla aika samanlaiset penkin materiaalit kuin kuusnepassakin itse asiassa?
Mutta noin yleisestikin oli laatu IMO parempi kuusnepassa, mutta uuden hinnassa oli varmaan tuplaten eroakin joten ihmekö tuo.
Mutta noin yleisestikin oli laatu IMO parempi kuusnepassa, mutta uuden hinnassa oli varmaan tuplaten eroakin joten ihmekö tuo.