Häyttimen asennus, sähköpiirrustukset

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Häyttimen asennus, sähköpiirrustukset

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tulipa hankittua sitten Altech 200 BB (kiitos Rasvikselle). Veljen kanssa olisi tarkoitus asennelle joku viikonloppu.

Asennusta varten olisi aivan välttämätöntä olla sähköpiirrustukset.

Löytyisikö joltain, tai mistä löytäisin piirrustukset?

Autohan on 164 TS -89

Muitakin kokemuksia hälyttimen asennuksesta saa jakaa. Koskaan en ole tuommoista edes käpälöiny saatika asentanut.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei kai se nyt välttämätöntä ole? Pari hälyä olen asennellut ilman mitään kuvia auton sähköistä.

Sinnehän tarvitaan ainakin:

- jatkuva virta (esim. virtalukon johdotuksesta)
- virtalukon katkaisema virta (esim. virtalukon johdotuksesta)
- karvat kummankin vilkkupiirin ohjaukseen (esim. hätävilkkujen katkaisijalta)
- käynnistyksenestolle joku moottorin virtapiiri katkaistavaksi, esim. bensapumpun virta
- ovien aukiolotiedot (ovilukoilta)
- takaluukun tieto (takakontin valon nappulalta)
- keskuslukituksen ohjaus (lukkomoottorille)
- takakontin avaus (takakontin solenoidille)

Mitähän muuta?

Kyllä noista yleismittarin kanssakin pystyy aika pitkälle päättelemään mitä pitää kytkeä mihinkin, mutta sähkökuvista olisi tietysti iso apu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Eilen tuli luettua ohjeet, ja tosiaan ei tuo nyt ihan mahdottomalta tuntunut.
Sähköpiirrustukset tietysti voi vähän auttaa johtojen etsimisessä.

Sanokaas mihin kohtaa kannattaa laittaa sireeni/pääyksikkö? Mistä kohtaa vetää ison johtonipun läpivienti tuosta pääyksiköstä kabiiniin?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Sireeni ja johdotus sellaiseen paikkaan, ettei sitä pysty alta kopeloiden vaientamaan. En muista oliko tuossa johtoläpiviennit valettu hartsiin, mutta yleisesti ottaen keskusyksikkö (tässä tapauksessa sireeni) pitäisi saada johdotuksen yläpuolelle niin, ettei vesi kulje johtoja pitkin purkin sisään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Oman hälyyttimen purkin pistin sinne puhallin kaukaloon, pelkääjän puolelle ja kaapelit sisään sitä isosta muoviluukusta.
Asennus sinäänsä on aikasta helppo homma.
Konepellin tunnistin on muistaakseni pisin veto.
Muuten riittää kun pyörii sen johtonipun kanssa kojetaulun keskipaikkeilla.

Jossain on/pitäs olla muutamia asennusta helpottavia johtoväri ohjeita,
jos vaikka vahingossa löytysiis :lol:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

hyvä jos löydät.
Itse ajattelin juuri samaa paikkaasille purkille, tuota läpivienti kohtaa en muista, mutta mitä pitää toiselta puolelta irrottaa? Hanskalokero?

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Ei mitään, pujottelet vain sen johto nivaskan jalkatilaan ja alat arpoa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Eilinen päivä meni asenneltaessa. Aamulla klo 8 aloitin ja lopetin klo 20.00, veli oli auttamassa päivän.

Hetkellisen sormi suuhun efektin aiheutti edellisen omistajan viritykset. Onneksi hän muisti vielä mitä oli rakentanut, eli oli laittanut positiivisella ohjauksella olevan keskuslukituksen, mutta lisäreleellä muuttanut sen negatiiviseksi. no jostain kohtaa vaan piuhat poikki ja uutta tilalle.

Testailu vaiheessa häiriöö antoi repsikan oven kiinni-auki tunnistin. sen jälkeen kun olin repinyt koko lukon irti niin huomattiin että piuha oli irronnut liittimestä.

Lopulta hälyttimessä toimi kaikki, takaluukun ja konepellin tunnistin, käynnistyksenesto, ovi tunnistimet ja sisätunnistimet.

Kun vihdoin sain kaikki kasaan niin sitten ei toimutkaan enään muu auto, siitä lisää: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=9844

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

konepellin anturi on rikki ja antaa vähän häiriöö. Täytyy hankkia uusi, muuta ongelmia ei ole esiintynyt.

Vastaa Viestiin