164:ssä ISO sähköongelma, apuva

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

164:ssä ISO sähköongelma, apuva

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuli tänään koko päivä asennettua hälytintä. Päivän päätteksi testailtiin ja kaikki tuntu toimivan. Iskin sitten kaikki kiinni (tuolit, kojelautaa ym.) ja eikun kotiin. Jaahas ajovaloautomatiikka ei toimi :roll:, no viiksestä kääntämällä valot päälle ja tallista ulos. Jaahas peruutusvalot ei toimi, sokkona pihalle. Kylläpäs on vilu, väännetään vähän lämpöö, jaahas puhallin ei toimi. No sitten tullaan risteykseen, jaahas vilkut ei toimi (hätävilkut toimii kuitenkin napista). Menipäs toi takalasi huuruun, jaahas takalasin lämmitin ei toimi. Pikkusen lunta tupruttaa, jaahas pyyhkijät ei toimi. Sitten hesen drive-iniin, jaahas lasinnostimet ei toimi.

No mikä positiivista, hälytin toimii täysin moitteetta :silly:

Mikä liitin jäi irti, tai mikä meni rikki?

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Mulla katos 33:sta samankaltaisia mukavuustoimintoja kun yksi rele meni särkipoikki. Kannattaa ne tarkistaa ainakin.
Tein itse - säästin

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

täytyy tsekata. Koko sulake rasiaa tuli aikas voimakkaasti riuhdottua.

Mikäs se musta purkki on, joka on repsikan jalkotilassa, hanskalokeran takana. Menee kolme vihreetä liitintä. Jossain vaiheessa siitä jäi yksi liitin irti, ja kaikki toimi silti.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Siellä hanskalokeron takana taitaa majailla Alfa Romeo Control eli ARC joka vilkuttelee niitä 164:n miljoonaa erilaista varoitusvaloa.

Tuo kuvaamasi murhe tuntuisi minusta vähän siltä kuin sulakerasiasta olisi joku liitin irti. Onhan kaikki sulakkeet ehjät?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kaikki sulakkeet ovat ehjät. Tuota koko rasiaa koitin repiä irti, siinä onnistumatta, joten se voisi olla ihan mahdollinen vika paikka. Kuinkahan siihän pääsisi helpoiten käsiksi. Yläreunassa oli yksi ruuvi, mutta sen aukaisu ei paljoa auttanut. Alakautta taa ei ole tilaa :roll:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Vähän koitin tökkiä, ei sinne pääse mitään kautta.

Muistaisko joku että missä kohtaa tuolla liittin/liittimet ovat? toivottavasti on kuitenkin jokin isompi liitin jossa monta johtoo, eikä niin että jokaiselle sulakkeelle omansa :crazyeyes:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Onko varmaa että kyseessä ei olisi maan puuttuminen? Katselin 164:sen korjaamokirjaa ja siinä on maadotus numero "G182 Masse rund um Konsole", joka jakaa maata usealle mainitsemallesi kohteelle, tosin ei takalasille. Virtapuolella on liitin numero "G56 Abzweig-Klemmbrett" ja se on heti akun jälkeen, siis kaaviopiirroksessa. Tuon jakaa, äkkiseltään, kaikille mitä olit luetellut, tosin sitten sellaisillekkin joita ei listassasi ollut.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Voisihan noi tarkastaa. Missähän kohtaa nuo tarkalleen sijaitsee?

Heti akun jälkeen en muista mitään liitintä. Maadotuspisteitä taitaa kojelaudan nurkilla olla ainakin pari kolme.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Kyllä sen sulakerasian saa kauniisti irti niin että pääsee tarkistamaan liittimet takapuolelta, liittimet on kyllä lukituksella varmistettu mutta veikkaisin kuitenkin jonkun niistä olevan irti koska vika tuli "remontin" jälkeen :wink:

Sulakerasia on kiinni ylhäällä keskellä yhdellä ruuvilla sen jälkeen lähtee kampeamalla/nostamalla pois (alhaalla kaksi korvaketta).

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuo lohduttaa vähän että sen pitäisi lähteä irti, aikamoista väkivaltaa kyllä käytin mutta ei irronnut... aamulla yrittään uudelleen.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Joo irti sen sulakerasian saa, tosi ahdas väli mutta onneksi johdoissa on ylimääräistä. Missä kaikkialla kolusitte kun hälyä asensitte?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

tarkista ne johdot,jotka on siinä ihan syylärin takana(etupalkin päällä) ne ainakin vaikuttaa tohon ar-controliin yms. kokemusta on :wink:

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Oho, määhän pääsin helpolla, kun omassa remontissa hukkui vain pari nopeutta pyyhkijöistä ja mittarivalot.

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Itselläni kävi niin, että yhtäkkiä elikkäs odottamatta hävisi kaikki toimimasta. Mittaristossa paloi jatkuvasti vain takalasin lämppärin valo ja valojen himmentimen ympärillä kyti joku lamppu. Ei startannut ei mitään. Aikani ihmettelin ja painelin sitä sun tätä namiskuukkelia, kunnes panin sisävalon katkaisimesta päälle, ja avot kaikki alkoi palaa ja pelittää. Hetken kaikki toimi hyvin kunnes alkoi itsestään katkomaan ja kytkemään virtoja. Sammutin auton ja kas - ajovalot jäivät päälle. Laitoin pakin päälle ja kas valot sammuivat. Olen vaihtanut toisesta satakuusnepasta puolen tusinaa releitä sinne sun tänne. Aina välillä kuuluu pirunmoinen rapina hanskalokeron alta ja sitten koittaa pimeys. Eli kaikki toimii miten sattuu. Ja kaiken lisäksi akku purkaantuu itsekseen ja tuo takalasin lämppärinvalo kytee omia aikojaan. Pitää varmaan käydä läpi koko johtosarja ja koittaa vaihtaa vielä lisää jotakin. Tuon hanskalokeron alla olevan mustan laatikon tutnutmasta tuo releen rapina kuuluu ajoittain, mutta en kyllä ymmärrä mikä sielä pärisee. Noh, auto seisontaan ja nyt olisi vissiin aika koittaa tehdä vähän muutakin. 8)
Kaikki kuluu mikä hemppuu.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Missä kaikkialla kolusitte kun hälyä asensitte?
Lukkopellin keskimmäisillä releillä(käynnistyksenesto), ratin ympäristössä(vilkut ja virtalukko), sulakepaneelin alla olevat liittimet(valo-ohjaus), hanskalokeron takana (keskuslukitus), takakontti (peräluukun tunnistin), puhaltimensäätö paneelin alapuoliset näppäimet (peräluukun avaus).
tarkista ne johdot,jotka on siinä ihan syylärin takana(etupalkin päällä) ne ainakin vaikuttaa tohon ar-controliin yms. kokemusta on
tarkoitat ilmeisesti nyt juuri niitä lukkopellin keskellä olevia releitä?
Osaatko sanoa tarkemmin että mikä niistä releistä?
Niihin johtoihin laitoimme käynnistykseneston eli niillä saattaa hyvinkin olla jotain tekemistä asian kanssa.


Tarkastin aamulla sen sulake boxin ja siellä oli kaikki johdot kiinni. Samalla koitin vähän sieltä sun täältä liittimiä.

Nyt oon jo niin epätoivonen että olen jonottanut Delta-Auton huoltoon kohta 30min :?

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Päätin juuri, etten laita koskaan hälytintä omaani. Voimia ja kärsivällisyyttä toivottaen.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Nyt on huoltamot soiteltu, ja aikoja löytyisi puolentoista viikon päähän.

Pakko se nyt on vaan itse yrittää.

Nuo lukkopellin keskimmäiset releet tuntuvat nyt suurimmalta mahdolliselta vikapaikalta. Osaisko joku vähän valaista niitten tarkoitusta?

Käynnistyksen esto asennettiin bensapumpun releelle tuleviin johtoihin. Katkaisimme kaksi johtoa jotka menivät relelle samaan napaan, ja siihen väliin vedimmä hälyttimen johdot. Muuta ei niille releille tehty.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

En tiedä onko apua, mutta mulla on koneella pdf:nä amerikan version Service Manual, toki se on V6:seen, mutta luulisin että "perussähköt" on samat kun muissakin.
Jos haluat niin voin kyllä sähköpostittaa tuon sähköosion. Siinä on melko hyvät kuvat mitä releitä ja sulakkeita missäkin on.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei niistä nyt ainakaan haittaa ole, pistin PM.

Siankarlo
Viestit: 82
Liittynyt: 13 Heinä 2004, 18:55

Viesti Kirjoittaja Siankarlo »

Nelli kirjoitti:En tiedä onko apua, mutta mulla on koneella pdf:nä amerikan version Service Manual, toki se on V6:seen, mutta luulisin että "perussähköt" on samat kun muissakin.
Jos haluat niin voin kyllä sähköpostittaa tuon sähköosion. Siinä on melko hyvät kuvat mitä releitä ja sulakkeita missäkin on.
Mistähän tuon saa pdf:nä? Itse ostin pari vuotta takaperin Cardiskin huoltomanuaali-CD:n, joka on todella hankalakäyttöinen muinaisen käyttöliittymän vuoksi, lisäksi kuvat on skanattu suht. huonolla resoluutiolla. Lisäksi etenkin uudemmissa windowseissa tulostus mättää pahasti. PDF-versio tulisi kyllä tarpeeseen!
164 3.0 V6 QV -90

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Laitoin pm:ää.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Service Manualista löytyis sellainen rele kuin "electronic control units power supply relay". Mitähän kaikkea tuo ohjaa?

Kuva ei ihan selkeesti näyttänyt paikkaa, mutta luultavasti se on mittariston takana. Tuolla alueella ei tullut kyllä romplattua mutta voishan sitä huomenna vähän tökkiä.

ne lukkopellin releet ovat: flekti, (engine coolant fan supplementary relay) eli mikä lie, motronic ja bensapumppu.

Omaan tajuntaan ei mene että jokin noista voisi aiheutta nuo oireet.

Voisitko alfa164 vähän tarkentaa kokemuksiasi.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kyllä veikkailisin, että jossakin on maadoituspiste irti maasta tai esim yksi syöttö irti sulakerasialta. Katseleppa onko mainitsemasi laitteiden sulakkeet samalla rivillä sulakerasiassa. Eräässä voortissa oli käynyt onnellisesti niin, että akulta sulakerasialle tuleva syöttö (yksi niistä) pois pelistä ja epämääräinen märä sähkötoimintoja pois pelistä. Jokin logiikkahan tuossa on oltava. Sähkökaavioista voisi saada selville, jos sellaiset olisi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Ollie
Viestit: 176
Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48
Car(s): Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ollie »

Moro, mulla oli joskus viime vuosituhannella 164:ssa vastaavanlainen ongelma. Vika oli silloin virtalukon pohjassa.
Tarkistappa, että käyntiasennossa tulee jännite vaaleanpunaiseen ja ruskeaan johtimeen. (Ts. punainen, vaaleanpunainen ja ruskea ovat kytketty yhteen kun avain on käyntiasennossa). Ja että virtalukon johtojen liitin on kunnolla kiinni.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Maadoituspisteisiin ei tullut koskettua, mutta missäpäin niitä on?

Sulakerasiassa ei tosiaan mikään ollut irti, vähän myös niitä renklasin. Voin huomenna kattella miten ovat sijoittuneet.

Sähkökaavioita kävin kyselemässä autokorjaamosta, eivät anna edes plärättäväksi.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Varmistappa sieltä konetilan etureunassa olevilta releiltä, ettei niissä ole hapettumaa. Tutun kuusnepassa aikanaan oli juuri bensapumpun rele, jolle tuleva + oli hapettunu ja ei enää antanu releelle sähöö vaikka näytti olevan kiinni.En nyt muista mitä ne muut releet on.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Ollie kirjoitti:Moro, mulla oli joskus viime vuosituhannella 164:ssa vastaavanlainen ongelma. Vika oli silloin virtalukon pohjassa.
Tarkistappa, että käyntiasennossa tulee jännite vaaleanpunaiseen ja ruskeaan johtimeen. (Ts. punainen, vaaleanpunainen ja ruskea ovat kytketty yhteen kun avain on käyntiasennossa). Ja että virtalukon johtojen liitin on kunnolla kiinni.
Kuulostaa aika loogiselta myös. Eikös nuo toimimattomat laitteet ole kaikki semmoisia, jotka vaativat että virrat on avaimesta päällä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Epezi kirjoitti:Maadoituspisteisiin ei tullut koskettua, mutta missäpäin niitä on?

Sulakerasiassa ei tosiaan mikään ollut irti, vähän myös niitä renklasin. Voin huomenna kattella miten ovat sijoittuneet.

Sähkökaavioita kävin kyselemässä autokorjaamosta, eivät anna edes plärättäväksi.
Tuossa mainitsemassani voortissakin oli piuhat kiinni sulakerasian päässä, mutta johto, joka lähti akulta ko. liittimelle hapettunut ja otti kontaktia aina välillä ja välillä ei.

Yleismittarin kanssa loogisesti etenemällä nuo sähköviat yleensä ovat tupanneet löytymään. Ilman kaaviotakin kyllä pärjää, mutta teettää hiukan enemmän töitä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Ollie
Viestit: 176
Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48
Car(s): Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ollie »

Mulla on joutilas saksankielinen korjausopas, jossa on liitteenä sähkökaaviot. Latoin YV.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jaahas, eli tänään ensimmäinen tsekkaus tehdään virtalukkoon. Sinne tuli kanssa jokin johto, joka antaa hälyttimelle signaalia.

Kiitos vinkeistä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

BINGO! Virtalukon jälkeen olevasta neljänapasesta liittimestä oli yksi napa irronnut.

Ja kaikki toimii hienosti.

Vielä kun vaihdan rikkinäisen konepellin anturin, niin projekti on valmis.

Kiitos vielä kerran suuren suuresta avusta.

Loppujenlopuks kun mietin niin tuohon oli aikas selvä juttu. Vilkut ei toimi kun virrat ovat poispäältä, hätävilkkujen täytyy kuitenkin toimia silloin. Ajovalot menevät päälle "pakottamalla" vaikka virrat ovatkin poispäältä jne.
Viimeksi muokannut Epezi, 31 Loka 2006, 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Hyvä, että selkisi.

Yleensä jopa sähkövioissa on jokin logiikka. Vika saattaa vain olla yllättävässä paikassa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Vastaa Viestiin