Alfa Romeo 147 2.0 -02
Valvoja: Moderators
Alfa Romeo 147 2.0 -02
Hei kaikille olen uusi jäsen ja tarkoitukseni olisi hankkia elämäni ensimmäinen alfa!
Olen vähän silmäillyt näitä topiikkeja nutta hirveästi en ole löytänyt alfa 147 aiheisia ketjua joista voisin imuroida tietoa kyseisestä autosta joka on siis Alfa romeo 147 vuosimallia 2002 ja siinä on 2l kone ja siinä on kaikki mahdolliset hilppeet.
Eli kaikki halukkaat voi nyt haukkua tai nostaa jalustalle kyseisen auton että mikä se on miehiään. Eli kannattaako sellainen hankkia (hinta on jo sopiva) ja se on nyt toissijainen asia kun haluan vain faktaa että millaisesta autosta on kyse, mahdolliset tyyppiviat sun muut!!
Toivottavasti mahdollisimman moni antaisi vastauksia asiaan!!
Olen vähän silmäillyt näitä topiikkeja nutta hirveästi en ole löytänyt alfa 147 aiheisia ketjua joista voisin imuroida tietoa kyseisestä autosta joka on siis Alfa romeo 147 vuosimallia 2002 ja siinä on 2l kone ja siinä on kaikki mahdolliset hilppeet.
Eli kaikki halukkaat voi nyt haukkua tai nostaa jalustalle kyseisen auton että mikä se on miehiään. Eli kannattaako sellainen hankkia (hinta on jo sopiva) ja se on nyt toissijainen asia kun haluan vain faktaa että millaisesta autosta on kyse, mahdolliset tyyppiviat sun muut!!
Toivottavasti mahdollisimman moni antaisi vastauksia asiaan!!
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Josta luultavimmin selviää vaihtamalla viskositeettia. Toki kaikissa autoissa pitää öljy pinnan tasoa tarkkailla, myös (ja varsinkin) Alfassa.juuuso kirjoitti:Öljynkulutusta kannattaa aina silloin tällöin seurailla, kun näissä twin sparkeissa sitä saattaa mennä.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
147
kiitokset kaikille jotka ovat kantaneet kortensa kekoon! Torstaina olisi tarkoitus lähteä katsomaan autoa, eli vielä mahtuu mielipiteitä autosta..
Tarkoitus olisi että auto olisi sellanen että sillä ajellaan eikä laitella! Kaunishan auto on kuin mikä ja meitä on vaan kaksi käyttäjää joten tuo kolme ovisuuskaan ei häiritse kovin paljoa.
Liekkö miten herkkiä nuo alustat ruostumaan kun italiassa vähempi lunta ja suolaa.
Yhtä asiaa kanssa olen kanssa pohtinut eli arvon alennus on aika huikea! Tasoittuukohan se jossain vaiheessa?
Tarkoitus olisi että auto olisi sellanen että sillä ajellaan eikä laitella! Kaunishan auto on kuin mikä ja meitä on vaan kaksi käyttäjää joten tuo kolme ovisuuskaan ei häiritse kovin paljoa.
Liekkö miten herkkiä nuo alustat ruostumaan kun italiassa vähempi lunta ja suolaa.
Yhtä asiaa kanssa olen kanssa pohtinut eli arvon alennus on aika huikea! Tasoittuukohan se jossain vaiheessa?
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Meillä on kakkosautona tuollainen pienemmällä moottorilla, joka on periaatteessa sama kuin 2.0. Kolmiovisuudesta huolimatta kesällä tuli perheen pitkät matkat tehtyä 147:lla, mukavat penkit, tavaratila vähän pienempi kuin 156:ssa mutta kuitenkin helpompi lastata. 147 on jotenkin jämäkämpi alustaltaan kuin 156. Raide ja akseliväli yllätykseksi kun autot on vierekkäin näyttäisi olevan jokseenkin samat.
Jakopää on näissä autoissa akilleen kantapää, tarkista onko huolto tehty ja koska on seuraavan kerran edessä. Kyseisen huollon hinta on nimittäin kohtalainen (>800e?). Ruostevaurioista ei minulla ole tietoa. Tukivarsien kolahteluun kannattaa kiinnittää huomiota, niitä voi joutua vaihtamaan. Twinsparkin tulee vetää puhtaasti koko kierrosluku alueella, jos nykii on vikaa ilmamäärämittarissa tai sytytystulpat vaihtoon.
Periaatteessa 147 on kelpo auto ja vikoja ei ole sen kummemmin kuin jossakin muussakaan merkissä. Katsot vain nuo asiat niin voi säästyä vastaisuudessa rahaa.
Jakopää on näissä autoissa akilleen kantapää, tarkista onko huolto tehty ja koska on seuraavan kerran edessä. Kyseisen huollon hinta on nimittäin kohtalainen (>800e?). Ruostevaurioista ei minulla ole tietoa. Tukivarsien kolahteluun kannattaa kiinnittää huomiota, niitä voi joutua vaihtamaan. Twinsparkin tulee vetää puhtaasti koko kierrosluku alueella, jos nykii on vikaa ilmamäärämittarissa tai sytytystulpat vaihtoon.
Periaatteessa 147 on kelpo auto ja vikoja ei ole sen kummemmin kuin jossakin muussakaan merkissä. Katsot vain nuo asiat niin voi säästyä vastaisuudessa rahaa.
"Timing cingulum off et valuulas node"
Re: 147
Pelkkään ajeluun Alfa ei taida sopia, silti pelkillä perustarkastuksilla ja tunnollisesti huoltamalla (mitkä pitää IMHO hoitaa jokaisessa autossa) toimii luotettavasti. Itse ei ainakaan meinaa malttaa pitää näppejä irti tuosta 156:sta, vaikka varsin hyvin toimiikin.snage kirjoitti: Tarkoitus olisi että auto olisi sellanen että sillä ajellaan eikä laitella!
Yhtä asiaa kanssa olen kanssa pohtinut eli arvon alennus on aika huikea!
Tasoittuukohan se jossain vaiheessa?
Arvon alennus alkaa tasoittua, kun jäljellä oleva arvo lähestyy nollaa

Ostajan etu / Omistajan haittaa, miten sen haluaa nähdä, tapauksessa on siis suhteellisen paljon autoa tarjolla sopuisaan hintaan. Sitten kun olet kaupat tehnyt, tulee kolikon toinen puoli.
VMP
147
Olen vielä kahen vaiheilla! Mutta kuulostaa hyvältä mitä nyt on tullut ilmi, tiedä vaikka että torstai iltana alla hyrräisi 150 heppanen 147, vähän kuitenkin arastelen vielä kyseistä merkkiä kun on noita jakopään, vaihde, sähkö, öljynsyönti yms ongelmia ollut mutta eihän ne kaikki voi samaan autoon kerralla tulla kai..
Ja luulisin että näitä ns. pikkuvikoja olisi jo kitketty pois siitä kun auto tuli -01 markkinoille!!
Ja luulisin että näitä ns. pikkuvikoja olisi jo kitketty pois siitä kun auto tuli -01 markkinoille!!
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Mitäs siinä miettimään Alfa kaupoille mars mars, sittenpähän näet
Oikeasti; Sähköviat, vaihdelaatikkoviat ja öljynsyönti ei ole mikään ongelma. Jakopään kanssa tulee toimeen kun kuuntelee ettei se tarpeettomasti ääntele ja vielä pyytää huollossa tarkistamaan jakopään kunnon ennen 60tkm täyttymistä.
Sähkövikoja on niinkuin autoissa yleensä mutteivat mitenkään nyky Alfalle tyypillisiä. Legenda sähkövioista tulee vuosien takaa. Öljyjen tarkistus kuuluu asiaan. Pelti vaan auki tankatessa ja öljyntarkistus samalla pyyhkäisten pahimmat liat konehuoneesta, tekee vaikutuksen kanssa-autoilijoihin, tai sitten ei. Omassa 156:ssa on sellainen ominaisuus että 1-vaihde ei mene yli 20km/h vauhdissa päälle ilman välikaasua. Tiedä sitten tarvitseeko sen mennäkkään mutta on ihan mukava kuitenkin heittää se päälle jo ennen kadunkulmaa välikaasun säestyksellä

Oikeasti; Sähköviat, vaihdelaatikkoviat ja öljynsyönti ei ole mikään ongelma. Jakopään kanssa tulee toimeen kun kuuntelee ettei se tarpeettomasti ääntele ja vielä pyytää huollossa tarkistamaan jakopään kunnon ennen 60tkm täyttymistä.
Sähkövikoja on niinkuin autoissa yleensä mutteivat mitenkään nyky Alfalle tyypillisiä. Legenda sähkövioista tulee vuosien takaa. Öljyjen tarkistus kuuluu asiaan. Pelti vaan auki tankatessa ja öljyntarkistus samalla pyyhkäisten pahimmat liat konehuoneesta, tekee vaikutuksen kanssa-autoilijoihin, tai sitten ei. Omassa 156:ssa on sellainen ominaisuus että 1-vaihde ei mene yli 20km/h vauhdissa päälle ilman välikaasua. Tiedä sitten tarvitseeko sen mennäkkään mutta on ihan mukava kuitenkin heittää se päälle jo ennen kadunkulmaa välikaasun säestyksellä

"Timing cingulum off et valuulas node"
vielä ostamatta
Eli en ole vielä ostanut kyseistä autoa kovaa vääntöä kylläkin, 10 tkm päässä odottaa jakohihnan vaihto ja sitten oli sellainen outo vika että kun kuskin oven laittaa kiinni ja auki niin kuuluu sellanen narina! "myyjän" mukaan ovesta olisi mennyt joku 165 euron osa ei osannut tarkentaa mikä. Osaisikohan joku sanoa että mistä osasta puhutaan.
Ja tuo jakopään hihnan vaihto vissiin jossain nyrkkipajalla ei maksa 500 euroa enempää? Sitten vielä noista tulpista paljon maksaa setti niitä jos vaikka itse pyörittelisi ne paikalleen olen kuullut että ne on vähän hintavampia kuin tavalliset tulpat?
Kahden vaiheilla mutta kallistumassa alfan leiriin on se hieno auto, ajo-ominaisuuksista puhumattakaan!
Ja tuo jakopään hihnan vaihto vissiin jossain nyrkkipajalla ei maksa 500 euroa enempää? Sitten vielä noista tulpista paljon maksaa setti niitä jos vaikka itse pyörittelisi ne paikalleen olen kuullut että ne on vähän hintavampia kuin tavalliset tulpat?
Kahden vaiheilla mutta kallistumassa alfan leiriin on se hieno auto, ajo-ominaisuuksista puhumattakaan!
Re: vielä ostamatta
Tulpat pitää saada alle 150eur, tämän yli on kiskontaa. Viimeiset 10tkm hihnalla saa ajaa kylmä rinki takamuksessa, tinkaa vaihto myyjän piikkiin / ainakin tuo 500eur hinnasta pois ja varmista, että edellisestä vaihdosta ei ole vielä kolmea vuotta. Oven narinaan en osaa suoraan vastata, jos ääni olisi naksumista, niin kannattaa tarkistaa rajoittimen torx-kantaisten ruuvien kireys. (jos nämä löystyy, niin ovi alkaa ääntämään) Lisäksi tuntuu oudolta, että myyjä tietää osan hinnan tietämättä mikä sieltä on rikki?snage kirjoitti:Eli en ole vielä ostanut kyseistä autoa kovaa vääntöä kylläkin, 10 tkm päässä odottaa jakohihnan vaihto ja sitten oli sellainen outo vika että kun kuskin oven laittaa kiinni ja auki niin kuuluu sellanen narina! "myyjän" mukaan ovesta olisi mennyt joku 165 euron osa ei osannut tarkentaa mikä. Osaisikohan joku sanoa että mistä osasta puhutaan.
Ja tuo jakopään hihnan vaihto vissiin jossain nyrkkipajalla ei maksa 500 euroa enempää? Sitten vielä noista tulpista paljon maksaa setti niitä jos vaikka itse pyörittelisi ne paikalleen olen kuullut että ne on vähän hintavampia kuin tavalliset tulpat?
Kahden vaiheilla mutta kallistumassa alfan leiriin on se hieno auto, ajo-ominaisuuksista puhumattakaan!
Riippuen auton ajomäärästä, hihnan vaihdon yhteydessä vesipumppu uusiksi (Oman 156:n vesipumpussa ei kulumaa/klappia 107tkm kohdalla). Jos autossa dieselmäinen käyntiääni, samalla uusiksi imunokan ajoituksenmuunnin.
Jos myyjäliike tekee remontin, he jättänevät nämä kaikki vaihtamatta, lisäksi kasaavat jakopään myöskin vanhalla kiristäjällä ja vanhalla tasapainakselin hiluilla.

EDIT: Mistähän tuon myyjäliikkeen keksin, jos on yksityinen myyjä niin tinkaa hinnasta 1000eur pois, niin on jakopää kaikkine hiluineen uusittu ja rahaa pitäisi jäädä vielä tuon oven kanssa puljaamiseen

VMP
Tämä on minun henkilökohtainen mielipide, mutta ykkösen runnominen silmään ilman välikaasua on aivan turhaa. Ykköstä tarvitsee vain paikaltaan lähtiessä, eli se laitetaan sisään vasta pysähtymisen jo tapahduttua... Ainoa oikeutus ykkösen laittamiseen hiljaisessa vauhdissa sisään on ennalta arvaamaton tarve maksimaaliseen kiihdytykseenHR kirjoitti:Mitäs siinä miettimään Alfa kaupoille mars mars, sittenpähän näet![]()
Oikeasti; Sähköviat, vaihdelaatikkoviat ja öljynsyönti ei ole mikään ongelma. Jakopään kanssa tulee toimeen kun kuuntelee ettei se tarpeettomasti ääntele ja vielä pyytää huollossa tarkistamaan jakopään kunnon ennen 60tkm täyttymistä.
Sähkövikoja on niinkuin autoissa yleensä mutteivat mitenkään nyky Alfalle tyypillisiä. Legenda sähkövioista tulee vuosien takaa. Öljyjen tarkistus kuuluu asiaan. Pelti vaan auki tankatessa ja öljyntarkistus samalla pyyhkäisten pahimmat liat konehuoneesta, tekee vaikutuksen kanssa-autoilijoihin, tai sitten ei. Omassa 156:ssa on sellainen ominaisuus että 1-vaihde ei mene yli 20km/h vauhdissa päälle ilman välikaasua. Tiedä sitten tarvitseeko sen mennäkkään mutta on ihan mukava kuitenkin heittää se päälle jo ennen kadunkulmaa välikaasun säestyksellä

Omassa autossani ei ole ykkösessä vikaa. Eikä tule

Pahoittelut topicin aloittajalle siitä, että ei ole kommenttia 147 2.0sta. poislukien kun tuttava aikoinaan sellaisen osti ja silloin kateellisena katselin.. Maksoi siitä n. 14 000 rahoituksella pari vuotta sitten. (vm. 2001)
rosson punainen
No niin nyt se on hankittu rosson punainen alfa 147! Tosin en ole vielä kauheasti päässyt nauttimaan, koska auto on huollossa jakopään hihnan vaihdossa! Samalla vaihdan öljyt ja nesteet (Hihnan vaihdon yhteydessä tulee myös uusi vesipumppu, joka kuuluu asiaan hihnan vaihdon yhteydessä)
Mutta mitä nyt tuossa vajaan 400 kilometrin ajokokemuksen jälkeen voin sanoa niin kulkee ja toimii kuin unelma, ei mitään moitittavaa vielä ole löytynyt! (koputtaa puuta)
Eli delta-autossa pelkkä jakoään hihnan vaihto maksaa aika tarkalleen 770 euroa, mutta onneksi löysin valtuutetun korjaamon josta saa huoltokirjaan leiman niin jakohihna + siihen osat, kiristimet, vesipumppu.. töineen 365 euroa!! en ollut uskoa todeksi, positiivinen yllätys. Tietysti öljy + suodatin ja jäähdytin nesteet päälle mukaanlukien niin koko hommalle tulee hintaa noin 440 euroa. (Sain hintaa tingittyä alaspäin noiden toimenpiteiden takia myyjältä!)
Tulppia ei tarvinnut vielä vaihtaa, vasta 10 tkm päässä joten se on seuraava isompi investointi noin 150 euroa!
Odottaa malttamattomana että pääsee tien päälle, auto on siellä pajalla odottamassa toimenpiteitä ja lupasivat ennen perjantaita laittaa sopivasti viikonlopuksi! Toisaalta parempi ettei tule kiusausta ajella ja naps hihna poikki, voisi hivenen ottaa päähän sitten!
Mutta mitä nyt tuossa vajaan 400 kilometrin ajokokemuksen jälkeen voin sanoa niin kulkee ja toimii kuin unelma, ei mitään moitittavaa vielä ole löytynyt! (koputtaa puuta)
Eli delta-autossa pelkkä jakoään hihnan vaihto maksaa aika tarkalleen 770 euroa, mutta onneksi löysin valtuutetun korjaamon josta saa huoltokirjaan leiman niin jakohihna + siihen osat, kiristimet, vesipumppu.. töineen 365 euroa!! en ollut uskoa todeksi, positiivinen yllätys. Tietysti öljy + suodatin ja jäähdytin nesteet päälle mukaanlukien niin koko hommalle tulee hintaa noin 440 euroa. (Sain hintaa tingittyä alaspäin noiden toimenpiteiden takia myyjältä!)
Tulppia ei tarvinnut vielä vaihtaa, vasta 10 tkm päässä joten se on seuraava isompi investointi noin 150 euroa!
Odottaa malttamattomana että pääsee tien päälle, auto on siellä pajalla odottamassa toimenpiteitä ja lupasivat ennen perjantaita laittaa sopivasti viikonlopuksi! Toisaalta parempi ettei tule kiusausta ajella ja naps hihna poikki, voisi hivenen ottaa päähän sitten!
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Onnittelut hankinnasta! Tuohon aiemmin kysymääsi oven narinaan liittyen. Itsellä alkoi exässä myös tuo narinalla joka sitten pikkuhijaa muuttui naksumiseksi, joka sitten taas yleensä on merkki tuon mattijussinkin mainitsemasta oven rajoittimen löystymisestä. Tosin itsellä tuo naksuminen johtui siitä että tapin "autonpuoleisesta" kiinnityksestä oli jokin muovinkappale (jonkinmoinen tiiviste) päässyt luiskahtamaan ulos. Rajoitin naksahti siis avattaessa tähän tappiin, kun oli väljää. Itse en asiaan ainakaan muuta keksinyt kuin rajoitin vaihtoon. Liikaa ei myöskään kannata niitä pultteja kiristellä, koska itsellä aiempi omistaja (tai DA) oli vääntänyt yhdestä pultista kierteet.
Ja öljyjä tosiaan kannattaa tarkkailla vähintään tonnin välein. Tuo kulutus on kovin yksilökohtaista, mutta saattaa viedä desinkin tonnilla. Ja jos kone porsii öljyn vähyydestä johtuen on kuluttaja usein heikoilla kun etsitään maksajaa.
Tarkista myös pohjapanssarin kunto. Omassa oli panssari kiinnitetty nippusiteillä, jotka tietty napsahti poikki ensitilassa. Lisäksi takapyörien kotelojen sisäpinnassa oleva kangas saattaa alkaa repsottamaan.
Jos kyseessä kolmiovinen versio (ja miksei viisovinenkin) niin ei kannata kovin rajusti siirrellä penkkejä ääriasennosta toiseen auton ollessa käynnissä. Tarkoitan siis etäisyys-säätöä. Saattaa kolahtaessaan sytyttää airbagin valon, jonka saa nollattua vaan liikkeessä.
Ja kannattaa vielä testata että auto kiihtyy normaalisti viiden tonnin jälkeen. Jos ei kiihdy, niin etsi apua täältä.
Muuten on kyllä sanottava että ainakin meikäläinen kaipaa 147:aa näin talvikeleillä. Lämpesi mielestäni nopemmin kuin 156, valot oli (taas mielestäni) paremmat ja VDC:n toiminta oli jotenkin herkempää/parempaa. Ja oli se muutenkin ehkä pikkusen enemmän upToDate jos niin voi kuvailla, mutta se nyt johtuu tietty siitä että malli on tullut 4(?) vuotta myöhemmin.
Ja öljyjä tosiaan kannattaa tarkkailla vähintään tonnin välein. Tuo kulutus on kovin yksilökohtaista, mutta saattaa viedä desinkin tonnilla. Ja jos kone porsii öljyn vähyydestä johtuen on kuluttaja usein heikoilla kun etsitään maksajaa.
Tarkista myös pohjapanssarin kunto. Omassa oli panssari kiinnitetty nippusiteillä, jotka tietty napsahti poikki ensitilassa. Lisäksi takapyörien kotelojen sisäpinnassa oleva kangas saattaa alkaa repsottamaan.
Jos kyseessä kolmiovinen versio (ja miksei viisovinenkin) niin ei kannata kovin rajusti siirrellä penkkejä ääriasennosta toiseen auton ollessa käynnissä. Tarkoitan siis etäisyys-säätöä. Saattaa kolahtaessaan sytyttää airbagin valon, jonka saa nollattua vaan liikkeessä.
Ja kannattaa vielä testata että auto kiihtyy normaalisti viiden tonnin jälkeen. Jos ei kiihdy, niin etsi apua täältä.

Muuten on kyllä sanottava että ainakin meikäläinen kaipaa 147:aa näin talvikeleillä. Lämpesi mielestäni nopemmin kuin 156, valot oli (taas mielestäni) paremmat ja VDC:n toiminta oli jotenkin herkempää/parempaa. Ja oli se muutenkin ehkä pikkusen enemmän upToDate jos niin voi kuvailla, mutta se nyt johtuu tietty siitä että malli on tullut 4(?) vuotta myöhemmin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: rosson punainen
Kerro nyt ihmeessä korjaamon nimi, niin osaa muutkin kyselläsnage kirjoitti:onneksi löysin valtuutetun korjaamon josta saa huoltokirjaan leiman niin jakohihna + siihen osat, kiristimet, vesipumppu.. töineen 365 euroa!! en ollut uskoa todeksi, positiivinen yllätys. Tietysti öljy + suodatin ja jäähdytin nesteet päälle mukaanlukien niin koko hommalle tulee hintaa noin 440 euroa.

Ja onneva uudesta menopelistä!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
jakohihna
Vissiin se on aika sama mihin korjaamoon viet, missä on valtuudet tehdä noita takuuhuoltoja! ( Ja jos olen oikein ymmärtänyr niin takuu ei raukea vaikka käyttää noita halvempia takuuhuoltoja, ja onhan heillä myös vastuu tekemästään työstä )
Eli osat maksaa max. 245 euroa joka sisältää vesipumpun ja muut tarvittavat osat kiristimet ja tietysti ne kaksi hihnaa (näitähän saa periaatteessa kai vaikka itse tilattua?) ja sitten vaan se työ siihen päälle minun tapauksessa huoltomies sanoi että 120 euroa on työ osuus eli yhteensä 365 euroa.
Itse soittelin paikalliseen delta-huoltoon ja siellä sanoi sen hihnan vaihto hinnaksi töineen sen 770 euroa ja ajan olisi saanut vasta joulukuulle!
No rupesin sitten soittelemaan suurin piirtein kaikki kaupungin korjaamot läpi kunnes yhdessä korjaamossa suositteltiin tätä huoltoa missä tehdään myös alfan uusimpiin näitä hihnan vaihtoja! Se tuli huomatuksi että kaikki korjaamot eivä lähde ko. hihnaa vaihtamaan kun ei ole tarvittavia avaimia kuulemma. Jotenkin tuntui että eivät edes olleet hajulla miten se ko. autoon tehdään ja suosittelivat että vie sinne delta-autoon! Onneksi en antanut periksi luonnolle ja taipunut niin helppoon ja kalliiseen ratkaisuun ja hyvä niin! En moiti missään muotoa deltan huoltoa, varmaan pojat osaa siellä autot laittaa mutta joskus voi saman paketin saada muualta edullisemmin, kannattaa soitella ja vertailla!
Oven narinasta vielä, tosiaan siitä oli se stoppari mennyt!
Eli osat maksaa max. 245 euroa joka sisältää vesipumpun ja muut tarvittavat osat kiristimet ja tietysti ne kaksi hihnaa (näitähän saa periaatteessa kai vaikka itse tilattua?) ja sitten vaan se työ siihen päälle minun tapauksessa huoltomies sanoi että 120 euroa on työ osuus eli yhteensä 365 euroa.
Itse soittelin paikalliseen delta-huoltoon ja siellä sanoi sen hihnan vaihto hinnaksi töineen sen 770 euroa ja ajan olisi saanut vasta joulukuulle!
No rupesin sitten soittelemaan suurin piirtein kaikki kaupungin korjaamot läpi kunnes yhdessä korjaamossa suositteltiin tätä huoltoa missä tehdään myös alfan uusimpiin näitä hihnan vaihtoja! Se tuli huomatuksi että kaikki korjaamot eivä lähde ko. hihnaa vaihtamaan kun ei ole tarvittavia avaimia kuulemma. Jotenkin tuntui että eivät edes olleet hajulla miten se ko. autoon tehdään ja suosittelivat että vie sinne delta-autoon! Onneksi en antanut periksi luonnolle ja taipunut niin helppoon ja kalliiseen ratkaisuun ja hyvä niin! En moiti missään muotoa deltan huoltoa, varmaan pojat osaa siellä autot laittaa mutta joskus voi saman paketin saada muualta edullisemmin, kannattaa soitella ja vertailla!
Oven narinasta vielä, tosiaan siitä oli se stoppari mennyt!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Näppärämpi sälli tekee tuonkin homman itse, silloinhan se ei maksa juuri mitään
.
Lähinnä nyt tarkoitin sitä, että äkkiä saa maksaa "halvemmassakin" putiikissa 600 euroa hihnatöistä.
Firman nimi kiertoon vaan, ei niitä edullisia paikkoja, jotka Alfaan suostuvat tekemään remontin, ole tosiaan liikaa Suomen maassa...
edit:

Lähinnä nyt tarkoitin sitä, että äkkiä saa maksaa "halvemmassakin" putiikissa 600 euroa hihnatöistä.
Firman nimi kiertoon vaan, ei niitä edullisia paikkoja, jotka Alfaan suostuvat tekemään remontin, ole tosiaan liikaa Suomen maassa...
edit:
Sitä vartenhan tämä foorumi on hyvä olemassa, jotta valmiiksi tietoon tulleet paikat voi jakaa muillekin. Ei se nyt siitä voi olla kiinni, että "minä etsin, niin etsikööt muutkin"snage kirjoitti:joskus voi saman paketin saada muualta edullisemmin, kannattaa soitella ja vertailla!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: jakohihna
Snagelle onnittelut!snage kirjoitti:Eli osat maksaa max. 245 euroa joka sisältää vesipumpun ja muut tarvittavat osat kiristimet ja tietysti ne kaksi hihnaa (näitähän saa periaatteessa kai vaikka itse tilattua?) ja sitten vaan se työ siihen päälle minun tapauksessa huoltomies sanoi että 120 euroa on työ osuus eli yhteensä 365 euroa.
Laita tuo korjaamo vielä esille, oikeasti olet saanut remontin halvalla

(Motonetistä osat n. 220eur, enkä ainakaan itse tuota remonttia kolmessa tunnissa saa tehtyä ja tuntivelotus korjaamola lienee enemmän kuin 40eur)
VMP
Re: jakohihna
Itse ymmärsin että noita vaihtosarjoja on kahta versiota toinen maksoi 220 ja toinen setti oli 245, ja korjaamo laski asennushomman tuon kalliimman setin mukaan!mattijus kirjoitti:(Motonetistä osat n. 220eur, enkä ainakaan itse tuota remonttia kolmessa tunnissa saa tehtyä ja tuntivelotus korjaamola lienee enemmän kuin 40eur)
Korjaamo/huolto löytyy Joensuusta ja on nimeltään Auto-Elmo Oy.
huolto tehty
No niin tänään sain auton huollosta ja olen päässyt vähän naatiskelemaan, toistaiseksi kaikki sujunut ongelmitta (koputtaa puuta taas kerran)
Tästä ei sitten kai enää ole paluuta kun kerran alfan makuun on päässyt!!
Tästä ei sitten kai enää ole paluuta kun kerran alfan makuun on päässyt!!