talvihuolto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
JST
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Touko 2006, 10:39
Paikkakunta: Helsinki

talvihuolto

Viesti Kirjoittaja JST »

terve,

ajattelin kysäistä näin noviisina onko 156lle ylipäätään tarpeen tehdä talvihuoltoa. Ajattelin suunnata deltaan ilmoittivat, että ns. "talvihuoltoon" kuuluu oljynvaihto ja suodattimet. Mitäs muuta siihen pitäis tehdä ? Joo renkaat ajattelin vaihtaa samalla :P Olin muuten aika tyytyväinen kun lupasivat vaihtaa renkaat jo huomenna :-D

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Jos nesteet on vaihdettu jo aikoja sitten, niin kannatta tehdä tää "talvihuoltoa", muuten mun mielestäni ei.Ainakin minä olen ajanut mun 33:lla koko viime talven samoilla nesteilla ja kaikki sujui ihan hyvin.
Mun kokemuksesta Deltan kanssa,sinuna en olisi luottanut heihin kovin paljon...
Nothing beats cubic inch

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

No jos ajokkisi on tuota ikäluokkaa, ja se on huollettu normaalin huolto-ohjelman mukaisesti, ei sille varsinaisesti "talvihuoltoa" tarvitse erikseen tehdä. Huoltokirjasta selviää mitä autolle missäkin huollossa tehdään.

Lähinnä lähtisin siitä, että ovitiivisteet ovat silikonivoidellut. Lukkopesiin voi ruiskauttaa esim. aseöljyä. Tällaista yleistä talveen varautumista.

Onhan autosi käynyt tänä vuonna huollossa? Sisältää mm. kolmen vuoden välein tehtävän jakopään hihnan vaihdon. Onhan??

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=8 ... ght=huolto

Vinkkaan vaan, että Automilanosta tai Malminkartanon autohuollosta kannattaa kysellä mahdollista talvihuotoa.

JST
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Touko 2006, 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JST »

TommiS kirjoitti:No jos ajokkisi on tuota ikäluokkaa, ja se on huollettu normaalin huolto-ohjelman mukaisesti, ei sille varsinaisesti "talvihuoltoa" tarvitse erikseen tehdä. Huoltokirjasta selviää mitä autolle missäkin huollossa tehdään.

Lähinnä lähtisin siitä, että ovitiivisteet ovat silikonivoidellut. Lukkopesiin voi ruiskauttaa esim. aseöljyä. Tällaista yleistä talveen varautumista.

Onhan autosi käynyt tänä vuonna huollossa? Sisältää mm. kolmen vuoden välein tehtävän jakopään hihnan vaihdon. Onhan??
Jep huoltokirjassa ei ole aukkoja. Nuo jakohihnat on vaihdettu 2kkm sitten.

Konalan pikahuolto hoiti homman - sanoisin enemmän kuin hyvin. Auto nousi pukille neljä minuuttia sinne menon jälkeen - renkaat, öljyt ja suodattimet vaihtuivat ammattitaidolla ja huolella.

Liityn kyllä siihen kuoroon, joka on konalan pikahuoltoon ollut erityisen tyytyväinen. Ei jää minun osalta viimeiseksi kerraksi ko. paikassa vaikka ensimmäinen kerta olikin. Eikä muuten ollut edes erityisen kallista, vaan omasta mielestäni varsin asiallisen hintaista. Itselleni jäi olo, että kannatti käydä ja käyn uudestaankin. Sai vielä kysellä tyhmiä autosta siinä sivussa.

Mitäs tämä ovitiivistesilikoni on ja mistä sitä saa ? Levitys rätillä vai kenties suihkepullolla ?

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

JST kirjoitti:Mitäs tämä ovitiivistesilikoni on ja mistä sitä saa ? Levitys rätillä vai kenties suihkepullolla ?
Silikonituubi on ovien tiivisteisiin ehkä kätevin. Ei tarvitse roiskia sitä paholaisen mömmöä maalipinnoille tai muihin paikkoihin, mihin se ei kuulu. Oman tuubini ostin ihan huoltoasemalta.

Vastaa Viestiin