viimasuoja
Valvoja: Moderators
viimasuoja
Moi.
Autoni ei lämpene ajon alettua talvella kovin kuumaksi tai kovin nopeasti. Ehkä 10 min kuluessa lämpötila saavuttaa 50 asteen rajapyykin ja puhallin käynnistyy automaattiasennossa. Tämän saa toki kierrettyä kytkemällä puhaltimen manuaalisesti lämpötilan mittarin vielä kieltäytymästä värähtämään. Tosin vajaalämpöinen ilma ei ole kovin mieltä ylentävää ja pakkastakaan ei vielä ole kuin enimmillään muutama aste.
Onko viimasuoja tarjonnut mitään hyötyä em. käyttäytymisen estämiseksi? Saako niitä ns. valmiita malleja vai joutuuko itse leikkaamaan pahvia/kumia/muovia?
Tietysti hommasta luultavimmin selviää myös termostaatin vaihdolla? Kuinka nopeasti taajamassa moottori (tolpasta) lämpeää esim. 70 asteeseen ehjällä termarilla? (mulla siis menee n. 10 min 50 asteeseen).
Autoni ei lämpene ajon alettua talvella kovin kuumaksi tai kovin nopeasti. Ehkä 10 min kuluessa lämpötila saavuttaa 50 asteen rajapyykin ja puhallin käynnistyy automaattiasennossa. Tämän saa toki kierrettyä kytkemällä puhaltimen manuaalisesti lämpötilan mittarin vielä kieltäytymästä värähtämään. Tosin vajaalämpöinen ilma ei ole kovin mieltä ylentävää ja pakkastakaan ei vielä ole kuin enimmillään muutama aste.
Onko viimasuoja tarjonnut mitään hyötyä em. käyttäytymisen estämiseksi? Saako niitä ns. valmiita malleja vai joutuuko itse leikkaamaan pahvia/kumia/muovia?
Tietysti hommasta luultavimmin selviää myös termostaatin vaihdolla? Kuinka nopeasti taajamassa moottori (tolpasta) lämpeää esim. 70 asteeseen ehjällä termarilla? (mulla siis menee n. 10 min 50 asteeseen).
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Tulee vaan niin karskin näköistä moisilla materiaaleilla, ellei ritilän sisäpuolelle jaksa virittää..GiuliaSuper kirjoitti:Ite oon käyttäny joko pahvia tai ihan jeesus teipiä niin sitten on alkanu lämmöt nousta tarpeeksi ylös.
Varmaan voipi löytyä ihan valmiitakin settejä 156 mutta noilla konsteilla on selvitty.
Auto kuitenkin nostaa lämmöt paikoillaan ihan kivalle tasolle, liike ja viima vain laskevat liikaa. Voisi kokeilla ensin jollain tuon henkisillä virityksillä, esim. juuri jeesus teipillä. Jos toimii hyvin, niin voisi harkita ostavansa esim. Bilteman tuningverkkoa ja jotenkin säätää siihen siististi tuulenpitävän päällysteen ja kiinnittää.
Nyt kun tarkemmin mietin, niin testitarkoitukseen se jeesus teippi alkaa kuulostaa erittäin hyvälle. Halpa, helppo kiinnittää..


Se selvitetään tänään josko moinen auttaa! Pitäisi ymmärtää kysymättäkin, että ratkaisu kaikkeen on jeesusteippi.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Neuvona sinänsä hyvä toi termarin osto. Ehkä sen voisi Alfalle ostaa joululahjaksi.Keisari kirjoitti:Samaa mieltä veekuutosen kanssa, mulla autto termarin vaihto ja jo nousee sinne liki yheksäänkymppiin pakkasillakin.
Viimasuojasta (jos se jotain kiinnostaa):
Laitoin sen viimasuojan kokeeksi paikalleen kuten uhkasin. Eli peitin AR-logo kilven säleikön takaapäin, tätä suojusta ei käytännössä näe ollenkaan. Lisäksi laitoin toisen suojuksen ala-ilmanottoaukon päälle. Tämän jo näkee

(Ei se nyt IHAN karmean näköinen ole se ala-ilmaottoaukon peittävä suoja, yllättävän siedettävä. Jos olisi oikein viimeisen päälle tehnyt, ois tullut varmaan suorastaan hieno

Noh, mikä oli vaikutus? Päivällä ajelin taajamassa sään ollessa pari astetta plussalla, keskinopeus oli varmaan n. 40 ja moottorin lämmöt olivat n. 52 (hikisesti yli 50). Nyt testasin muutaman asteen pakkaskelissä ja kovassa tuulessa ajaa maantiellä kutosella pienillä kierroksilla ja moottorin lämmöt pysyivät 75 ja 80 asteen välissä.
Ei varmaan tosta voi olosuhteet pahentua enää muuten, kuin sään kylmentymisen osalta, koska vauhti on kova ja kierrokset alhaiset.
Miltei heti taajamanopeuteen pudottamisen jälkeen lämmöt nousivat n. 90 ja pysyivät siinä. Eli vaikutus oli melkoinen.
- V
Puhutaanko nyt pakkasista vai Pakkasista? Joka tapauksessa ei ole oikein lämmöt nousseet näilläkään keleillä ja pistin termarin tilaukseen. Onko muuten minkälainen homma vaihtaa itse, kun ei kokemusta ole? Asennuspaikkana tulisi toimimaan autokatos.Keisari kirjoitti:Samaa mieltä veekuutosen kanssa, mulla autto termarin vaihto ja jo nousee sinne liki yheksäänkymppiin pakkasillakin.
Knightillä taisi olla vajaamoottorinen, kuten minullakin?Knight kirjoitti: Puhutaanko nyt pakkasista vai Pakkasista? Joka tapauksessa ei ole oikein lämmöt nousseet näilläkään keleillä ja pistin termarin tilaukseen. Onko muuten minkälainen homma vaihtaa itse, kun ei kokemusta ole? Asennuspaikkana tulisi toimimaan autokatos.
Muistaakseni irroitin imuputken (sen ilmipätkän) jonka jälkeen pääsee irroittelemaan termarin kiinnityksiä ja klemmareita. Hommaan taisi mennä reilu tunti. Hommana ei mikään erityisen työläs, on vaan paljon klemmareita minkä kanssa puljata. Suosittelisin, että hankit klemmareita varalle, jos ei ehjänä saa auki.
VMP
Että ei mitään ihmeellisiä kommervenkkejä, kuin vanha pois ja uus tilalle?mattijus kirjoitti:Knightillä taisi olla vajaamoottorinen, kuten minullakin?
Muistaakseni irroitin imuputken (sen ilmipätkän) jonka jälkeen pääsee irroittelemaan termarin kiinnityksiä ja klemmareita. Hommaan taisi mennä reilu tunti. Hommana ei mikään erityisen työläs, on vaan paljon klemmareita minkä kanssa puljata. Suosittelisin, että hankit klemmareita varalle, jos ei ehjänä saa auki.
Viimasuojasta ei tosiaan ole paljoo hyötyä jos on termari kaput. Ajoin muistaakseni Juhannukseen asti kun muistin koko härpäkeen. KolmioLogon päältä muovisuoja pois ja pari pleksin palasta sieltä syylärin eteen. ei kyllä mun silmällä huomaa päälleppäin.
Ton termarin vaihdossa 95% ajasta kului ton ylimääräisen purkuun.
V6 koneessa oli kyllä parit ruuvit melko hankalassa paikassa...
Ton termarin vaihdossa 95% ajasta kului ton ylimääräisen purkuun.
V6 koneessa oli kyllä parit ruuvit melko hankalassa paikassa...
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Nestettä tulee tietty hiukan pihalle. Määrä riippuu tietysti missä termari ko. mallissa sijaitsee. Kannattaapi vaihtaa kun kone on kylmä. Sitten käyttelet auton lämpimäksi.Knight kirjoitti:Että ei mitään ihmeellisiä kommervenkkejä, kuin vanha pois ja uus tilalle?mattijus kirjoitti:Knightillä taisi olla vajaamoottorinen, kuten minullakin?
Muistaakseni irroitin imuputken (sen ilmipätkän) jonka jälkeen pääsee irroittelemaan termarin kiinnityksiä ja klemmareita. Hommaan taisi mennä reilu tunti. Hommana ei mikään erityisen työläs, on vaan paljon klemmareita minkä kanssa puljata. Suosittelisin, että hankit klemmareita varalle, jos ei ehjänä saa auki.
Kannattaa muuten seurata lämpöjä kun käyttelee ekan kerran, että ei ole jumissa uusi termari. Itellä meinaan oli uudesta jousi pompannut paikaltaan, eikä aukaissut ollenkaan. Onneksi huomasin tilanteen eikä ehtinyt vahinkoja sattua. Vian sai kyllä korjattua kun laittoi jousikuormitteisen tapin paikalleen.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Mulla joku saksan termari paikoillaan ja lämmöt oli noin 30 asteessa lämmettyään. peitin syylärin kokonaan kahdella pahvilla ja nyt ollut n.75 astetta. 30 kilsan matkan loppupuolella.
mitään en oo kerenny ostella kun duuni loppunut 17-17:30. Paljonkohan bensankulutus nousee kun päästelee vesi 30 asteisena??

Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Uutta termaria odotellessa askartelin-paskartelin viimasuojan. Rautakaupasta kumimattoa riittävä määrä, hintaa n.5€, mattoveitsellä sopivan kokoiseksi ja muotoiseksi, pari reikää mattoon ja nippusiteillä paikalleen. Aikaa meni noin puoli tuntia. Mustaa mattoa kun laitoin niin ei hirveästi paista keulasta. Peitin alaritilän ja kolmion.
Vielä kun uus termari paikalleen niin olen valmis tosipakkasille.
P.S. Vois kesemmällä askarrella vähän tyylikkäämmän. Nyt ei pystyny ku sormet jääty ja oli pimeää.
Vielä kun uus termari paikalleen niin olen valmis tosipakkasille.
P.S. Vois kesemmällä askarrella vähän tyylikkäämmän. Nyt ei pystyny ku sormet jääty ja oli pimeää.

- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Minäkin mietin jonkinlaista viimasuojaa, lähinnä sen takia että lämpenisi nopeammin. Jos saisi sellaisen viritelmän aikaiseksi että kuitenkin lämmöt pysyisi kurissa.
Termari on uusi mutta väkisinkin ajoviima jäädyttää konetta koko ajan.. -
<- Tuo kutonen kun on aika hidas lämpiämään, lyhyellä kokemuksella.
Termari on uusi mutta väkisinkin ajoviima jäädyttää konetta koko ajan.. -
<- Tuo kutonen kun on aika hidas lämpiämään, lyhyellä kokemuksella.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, minkälaisilla pakkasilla olet ajellut Espoossa? Ei sitä viimauosjaa täälläkään välttämättä tarvi, mutta eiphän ole niin raakaa autolle ja lämpiää sisältäkin nopeammin.NikEe1927 kirjoitti:Minkäänlaista viimasuojaa ei tarvitse asentaa, jos termari kunnossa
mun kokemus/mielipide
Omasta kokemuksesta "normaali talviautoissa" lämmöt pysyy aina samassa oliko -25 vai +25. Jos neste viilenee viimassa,termari painuu sen verran tiukemmin kiinni,ja näinhän se pitäis toimia... Romeo ei vaan näytä kuuluvan niihin autoihin
.

Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
No ihan rautalankalinjalle jos lähdetään niin tässä kun ollaan ajeltu sekä alfalla että chrysmoletillä (mitsubishi) niin ero on aika... no, ehkäpä sitä ei enempää viitti saarnata. Honda,Mazda sekä mitsu on OMIA kokemuksia ja noita japseja useita monien vuosien ajalta ja onhan ne nyt pikkasen eri lämpimiä kun nämä..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
oikeasti lämmöt ei millään pysy tasan samassa aina siinä on pientä muutosta, toisissa se vaan näkyy mittarissa ja toisissa ei. Meinaatko että jos ajelee vaikka radalla lämä tiskissä 10 kierrosta lämmöt ei nouse, tai istut kello neljän ruuhkassa 2 tuntia putkeen ? ei ne termarit ja flektit sitä missään vakiolämmössä pidä.Silvio kirjoitti:No ei kai se mittari nyt hyvänen aika ole liimattu siihen yhteen asentoon! Jos termarin niistä otat pois,niin EI nouse viisari samaan asentoon... Ja huomaahan sen nyt sisälämmöistä!
No ei se sisälämpömittari jumalauta valehtele! Jos dodge nostaa lämmöt 2 kilometrin matkalla jopa tukalankuumaan, ja 156 ei pääse samoihin lämpöihin koko työmatkalla (18 km) niin ei kai tästä kinata tarvi kun niitä testaa vuoropäivinä??? Kai mulla sitten valehtelee sekä hikirauhaset että lämpömittarit....
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Alfa kylmä??Silvio kirjoitti:. Honda,Mazda sekä mitsu on OMIA kokemuksia ja noita japseja useita monien vuosien ajalta ja onhan ne nyt pikkasen eri lämpimiä kun nämä..
-27 asteen pakkasesta +20 asteeseen 156nen pesee esim seuraavat autot
Audi A6 1.8T,
BMW520i,
Saab 9-5 2.0
Volvo S70 2.5
japseista en tiedä
No ehkä mulla tossa omassa mättää joku, ei nimittäin yllä lähimaillekkaan... Dodgesta sen verran että velipoika sano että vw passat -02 mikä sillä itellä on,niin kuulemma kylmempi sekin kun japsikoneet.. Jenkkien sisustalla tietenkin mutta koneesta pääosin lämpö lähtee... Relataan nyt kummiski ettei mee ihan överiks
Kyllähän selittämällä mustakin muuttuis valkoseks.

Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Tuo 30 astetta lienee alakanttiin omassa MITSUSSA kun ei ole mitään taulukkoa mittarissa
mutta tosiaan 30 kilsan duunimatkallani nousi nollakelissä arvioituna mittarista noin 40 asteeseen lämpö eikä vielä syyläri täysin peitettynäkään nouse normaaliin
suomesta taisi yksi sopiva termari löytyä hintaan 33 egee mutta aattelin eka irrottaa ja sitten sompailla liikkeessä josko löytys mätsäävää.


Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Kyllähän se viimasuojan asentaminen talvella kannattaa. Ei tietenkään näkyville, vaan säleikön taakse. Ainakin edellisessä kolmos-masassa oli iso aukko syylärille rekkarin alla (sekä päällä vähän pienempi) Talveksi laitoin pahvin maskin taakse pääasiassa siitä syystä, ettei ilmastoinnin lauhdutin- ja moottorin jäähdytyskenno sotkeutuis/tukkeutuis suolap*skasta.
Ja toisekseen ei se kylmä viima tee ainakaan hyvää siellä moottoritilassa esim. huohotinletkuille ym. Myös moottorin lämmönnousu paranee vaikka termari toimii täydellisesti.
Tessu oli ainakin lämmin auto sen aikaa, kun se minulla ehti olemaan... lämmökin nousi kohtuullisessa ajassa. Nykyisestä HDI-patongista ei voi sanoa samaa
Tuo alfan termari on aika tyyris, kun se on leivottu muovikuoriin (ainakin tessussa). Itse hommasin motonetistä tarvikemallin ja se ainakin toimi hyvin.
Ja toisekseen ei se kylmä viima tee ainakaan hyvää siellä moottoritilassa esim. huohotinletkuille ym. Myös moottorin lämmönnousu paranee vaikka termari toimii täydellisesti.
Tessu oli ainakin lämmin auto sen aikaa, kun se minulla ehti olemaan... lämmökin nousi kohtuullisessa ajassa. Nykyisestä HDI-patongista ei voi sanoa samaa

Tuo alfan termari on aika tyyris, kun se on leivottu muovikuoriin (ainakin tessussa). Itse hommasin motonetistä tarvikemallin ja se ainakin toimi hyvin.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Siihenhän tuota viimasuojaa tarvitaan, että lämpöä ei haihtuisi niin paljoa suoraan moottorin kyljen läpi. Siihen kun ei termaritkaan mitään vaikuta, ellei ne ohjaa sitten jotain UAZ-tyylistä kaihdinta... Kunnossa olevalla termarilla pitäisi kaikkien bensakoneisten kyllä jossain vaiheessa lämmetä normaalilämpöihin, mutta viimasuoja nopeuttaa lämpenemistä. Moottorin kylkeen vaikuttava viima ei ole ihan mitätön tekijä, umpeen jäätyneellä jäähdyttäjälläkin lankomies pääsi monta kymmentä kilometriä, ennenkuin moottoritienopeudella lämmöntuotto ylitti ajoviiman vaikutuksen, ja nesteet tuli pihalle. Mitään ei ihme kyllä hajonnut, pakkasta tuolloin -35...-40C.
Mitä tarkoittaa hidas lämpenemään? Jotain osviittaa?Rolle kirjoitti:Minäkin mietin jonkinlaista viimasuojaa, lähinnä sen takia että lämpenisi nopeammin. Jos saisi sellaisen viritelmän aikaiseksi että kuitenkin lämmöt pysyisi kurissa.
Termari on uusi mutta väkisinkin ajoviima jäädyttää konetta koko ajan.. -
<- Tuo kutonen kun on aika hidas lämpiämään, lyhyellä kokemuksella.
Knight:lle
Kai sä tiedät Espoon pakkaset,varmaankin erilaiset kun oulussa siis astemääräsesti mut esim:-20täällä ja -20siellä suht samantapaista
mut siitäkin huolimatta termari pitää huolen lämpötilan tasaisuudesta jos se on kunnossa, mulla ainakin on toiminut näissä lämpötiloissa.
Huom:käytän aina myös letkulämppäriä ja sisätilalämmitintä,ei ole ollut valittamista lämpötilan nousun eikä pysyvyyden suhteen,eikä tarvii minkäänlaista viimasuojaa,matka ajossa pysyy+ 80:ssä,mulle ainakin riittää lämpö mikä tuosta irtoaa sisätiloihin,mun mielestä 156:nen on
suorastaan lämmin auto.
Kai sä tiedät Espoon pakkaset,varmaankin erilaiset kun oulussa siis astemääräsesti mut esim:-20täällä ja -20siellä suht samantapaista
mut siitäkin huolimatta termari pitää huolen lämpötilan tasaisuudesta jos se on kunnossa, mulla ainakin on toiminut näissä lämpötiloissa.
Huom:käytän aina myös letkulämppäriä ja sisätilalämmitintä,ei ole ollut valittamista lämpötilan nousun eikä pysyvyyden suhteen,eikä tarvii minkäänlaista viimasuojaa,matka ajossa pysyy+ 80:ssä,mulle ainakin riittää lämpö mikä tuosta irtoaa sisätiloihin,mun mielestä 156:nen on
suorastaan lämmin auto.
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)
Minulla ei ole vielä kokemusta Alfalla tosi pakkasissa, meinaan yli 30 as-
teen. Fiat Cromalla on ajeltu noissa lukemissa paljon ja ilman minkään-
laista suojaa ja välillä lujaakin ja lämmöt on pysynyt siinä 90 asteen lä-
hellä ja sisällä on lämpöä riittänyt eikä lämmityslaitteesta ole tarvinnut
ottaa tehoja irti kuin puolet siitä mitä siitä saisi. Sen verran voi näitä kah-
ta verrata, että Fiat lämpiää nopeammin, mutta muutaman asteen pakka-
sella ei ainakaan sisätila lämmöissä ole eroa eli hyvin tarkenee ja ikkunat
pysyvät huurteettomina, meinaan se tuulilasi. Aikoinaan TM:N talviver-
tailussa Alfallakin pärjäsi talvella kohtalaisesti, minä itse en perusta näistä
testeistä, koska se on itsestä niin paljon johtuvaa, että pärjääkö näillä
talvella vai ei. Autot pitää olla kaikin puolin kunnossa ja itsellä oltava ai-
mo annos hurtti huumoria talvella ja sitähän meillä jokaisella Alfa kuskilla
on
Terveisin
CARF0663
teen. Fiat Cromalla on ajeltu noissa lukemissa paljon ja ilman minkään-
laista suojaa ja välillä lujaakin ja lämmöt on pysynyt siinä 90 asteen lä-
hellä ja sisällä on lämpöä riittänyt eikä lämmityslaitteesta ole tarvinnut
ottaa tehoja irti kuin puolet siitä mitä siitä saisi. Sen verran voi näitä kah-
ta verrata, että Fiat lämpiää nopeammin, mutta muutaman asteen pakka-
sella ei ainakaan sisätila lämmöissä ole eroa eli hyvin tarkenee ja ikkunat
pysyvät huurteettomina, meinaan se tuulilasi. Aikoinaan TM:N talviver-
tailussa Alfallakin pärjäsi talvella kohtalaisesti, minä itse en perusta näistä
testeistä, koska se on itsestä niin paljon johtuvaa, että pärjääkö näillä
talvella vai ei. Autot pitää olla kaikin puolin kunnossa ja itsellä oltava ai-
mo annos hurtti huumoria talvella ja sitähän meillä jokaisella Alfa kuskilla
on

Terveisin
CARF0663
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Viime talvena sain neuvon, jolla lämpenemistä voi termostaatin vaihdon ja viimasuojan väsäämisen lisäksi (ainakin yrittää) parantaa.
Nämä 156:n karvalakkimallit, joissa ei ole raittiinilman otossa minkään maailman suodatinta, imaisevat lämppärin kennoon helposti melkoisen määrän lehtiä, koivunsiemeniä ja muuta roinaa. Ongelman fixaaminen on tietysti simppeliä. Virittää jonkinmoisen suodattimen ilmanottoon, ja sen lisäksi irroittaa puhaltimen moottorin ja joko käsikopelolla tai imurilla yrittää tavoittaa kennon ja poistaa sieltä nämä roinat.
En tietenkään kesällä vaivautunut tätä hommaa tekemään, olihan autossa muutenkin lämmin
, joten omakohtaisia kokemuksia en voi vielä projektin tuloksista kertoa.
Nämä 156:n karvalakkimallit, joissa ei ole raittiinilman otossa minkään maailman suodatinta, imaisevat lämppärin kennoon helposti melkoisen määrän lehtiä, koivunsiemeniä ja muuta roinaa. Ongelman fixaaminen on tietysti simppeliä. Virittää jonkinmoisen suodattimen ilmanottoon, ja sen lisäksi irroittaa puhaltimen moottorin ja joko käsikopelolla tai imurilla yrittää tavoittaa kennon ja poistaa sieltä nämä roinat.
En tietenkään kesällä vaivautunut tätä hommaa tekemään, olihan autossa muutenkin lämmin

164 2.0:en talvitesti vuodelta 1988, suurin saavutettu sisälämpö +36 astetta varmaankin vakiotermostaatilla saavutettu, vertailun vuoksi Fiat Croma IE noin +40 ja Saab 9000 2.0 +43 astetta...samoissa olosuhteissa.Aikoinaan TM:N talviver-
tailussa Alfallakin pärjäsi talvella kohtalaisesti,
Just eilen askarreltiin 155 Superiin maskisuoja vanhasta sisätila matosta, nokkamaski vain irti niin suojat hyvin kiinni keskikolmioon ja sivuritilöihin ylös...vaikka termari on kunnossa niin maskisuoja suojaa myös huohotinvärkkejä jäätymiseltä..

164:ssa on samanlainen, siihen vain näppärämpi laittaa kun ei tarvi maskia purkaa.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Voe olla ettei mitsut kiinnosta mut setin lopetus on ettei tänään termaria vaihtaessa löytynyt sisästä termaria lainkaan : ) joku sake oli napsinut termin pois jättänyt vaan kehikon. motonetistä ostamani termari oli liian pieni mutta iskin sen jotenkin sen vanhan kehikon kylkeen
sanotaan vielä samaan hengenvetoon että katteltiin parhaten sopivia ulompia raidetangon päitä motonetissä myyjän kanssa vertaillen ja vulvahan notkahti ja ojensi auttavan kätensä. huomenna näkee kuinka tarkkaan istuu volvo S80:n raidetangon päät mitsun perään. (4ws) jos sisäkierre vaan sopii niin ne on purkissa.

Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 


No joo, eipä tuosta enää muuta voi näin "mannermaisessa" talvikelissä
sanoa kuin, että kyllä termo riittää - jos pelaa! Mutta taannoin tuota
mukavaa pakkaskeliä pelätessäni tulin kaverille asiaa puhelleeksi ja
maninneeksi viimasuojasta, jolloin tämä katseli ajamaani moottoriastaloa hetkisen ja tuumasi pian:
- Voiskos tohon kolmioon tossa maskissa ajatella jotain pitkähköä ja
aikas tuuheeta karvaa...


Että aika hyvä idea, vaikka vähän menikin silloin ohi aiheen..

- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Automaasta löytyi viimasuojan kiinnittämiseen soveltuvia jousikoukkuja, 1e/kpl, kolme eri pituutta. Tammer-suojan tekeleitä ilmeisesti. Kauheus on katsojan silmässä oleva tikku 
Ainakin 156:n puskurin alla olevaan ritilään on hankala kiinnitellä mitään, nämä painetaan kiinni ja käännetään ruuvimeisselillä, ritilän taakse ei siis tarvitse ylettyä.

Ainakin 156:n puskurin alla olevaan ritilään on hankala kiinnitellä mitään, nämä painetaan kiinni ja käännetään ruuvimeisselillä, ritilän taakse ei siis tarvitse ylettyä.
- Liitteet
-
- 27022010903.jpg
- (25.67 KiB) Tiedosto ladattu 5425 kertaa
-
- 27022010902.jpg
- Jousikoukku
- (29.13 KiB) Tiedosto ladattu 5425 kertaa