Eikä vituta yhtään! (jakohihna)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Eikä vituta yhtään! (jakohihna)

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Tässä sitä istutaan tienpientareelle jossain humppilan ja porin välissä. Vanha jakohihna köllötelee palasina hienon alumiinisen pohjapanssarinp äällä konehuoneessa ja uusi hihna odottaa asennusta matkahuollossa.
Jakohihnan vaihto olisi ollut 1500 km päästä! Aikakin oli jo varattu.

Ei tää voi olla todellista kuinka helposti nää räpsähtelee. Aikaa edellisestä vaihdosta on vaan reilu vuosi.

Ottakaa joku mut kyytiin täältä, alkaa tulla jo kylmä!

Edit. lisäänpä tähän vielä, että kone kävi joillain kierroksilla (n.2500) hieman karskin oloisesti pari päivää, mutta en ajatellut sen olevan mitään vakavaa.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Näistä saa kyllä lukea ihan liian usein. Toivotaan ettei olisi ihan totaalinen tuho koneessa. Mikähän tuon jakopään akilleen kantapää on? Voiko olla että kiristin jätetään liian löysäksi vai mikä noissa mättää???

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Täytyy koputtaa puuta ahkerasti kun ei vielä ole omalle kohdalle sattunut...

Osanottoni :(
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Ajattelin hinauttaa tän tästä Hyvinkäälle luottokorjaamolle. Saavat avata paikat siellä. Deltalle EN VIE!

(näpit alkaa jäätyä)

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

siniharmaa 156SW bongattu täältä pientareelta, ei edes hiljetäny, vaikka moikkas!

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Hehheh... Alfisti raportoi kentältä. GPRS:lläkö lähettelet, vai löysitkö WLANille kenttää? Pahoittelut mootorin tilasta.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Eikä vituta yhtään! (jakohihna)

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

jaskas kirjoitti:kone kävi joillain kierroksilla (n.2500) hieman karskin oloisesti pari päivää, mutta en ajatellut sen olevan mitään vakavaa.
Veikkaus: tasapainoakselin hihna katki, roikkuu pari päivää mukana vain odottaakseen mahd. sopivaa tilaisuutta mennä jakopään väliin.
Minuakin vitu**aisi...!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

Syvin osanottoni myös täältäpäin nimim. kerran hihnavaurion kärsinyt. :cry:
Voiko olla että kiristin jätetään liian löysäksi vai mikä noissa mättää??
Toisaalta myös kohtalokas hihnalle on se jos kiristin vedetään liian tiukalle jolloin rasitushan kohdistuu tietenkin hammastukseen..
QUORTHON 1966-2004

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

sallimato kirjoitti:Hehheh... Alfisti raportoi kentältä. GPRS:lläkö lähettelet, vai löysitkö WLANille kenttää? Pahoittelut mootorin tilasta.
Juu alfisti raportoi nyt gprs:llä maitojunasta Hyvinkäältä Helsinkiin.

Nyt jo on kartoitettu mahdollisen halvan vaihtokoneen hankintaa Ruotsista. Mutta kai se vehje pitää avata ensin ja katsoa mitä vahinkoa on syntynyt!.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Kylläpä on ikäviä uutisia :cry: Suoraansanottuna harmittaa vietävästi, itse vielä omistin kyseisen auton aikoinaan...

Toivottavasti ei mennyt kone ihan palasiksi. Kuinka monta tuhatta oli mittarissa?
Ammattina autokauppa

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Eihän mittarissa ollut kuin 240tkm!

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Kirjoitin tähän pitkän jorinan jakohihnoista ja miksi remmit, mutta...

Otan osaa, vitun remmit!

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Ja onhan tässä vielä sellanenkin juttu, että onneks on 2 autoo, niin ei oo sinäänsä autoiluongelmaa...... muuuuutta
Onneksi olen juuri saanut purettua kesäautoa osiin, eikä se ole enää edes leimassa eikä muutenkaan kasassa. Jakohihnakin siihen pitäisi vaihtaa. Nyt jos jätän vaihtamatta sen niin arvaatte mitä sitten käy.

nooh taidan ottaa huomenna duunista vapaata, hakee tullista Porssen osia, mennä tallille, alkaa fiksaa Porssee.
Antaa Alfan levätä hetki, on se sen ansainnu!

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

..ei stna..harmittaa jaskan puolesta. Siis 60 tkm on liian pitkä matka tessun remmille ja kilkkeille.

Pitäiskö perustaa tukirahasto "Porsineiden jakohihnojen uhrit"-ry (rekisteröimätön yhdistys). Tukimuotona esmes kossupullo.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Ikävä juttu...näitä on vähän liikaa... :cry:

Jos joskus ite ostan 16V teeäs koneen niin siitä kyllä jää tasapainoremmi kokonaan pois seuraavassa hihnan vaihdossa, ja velipojan autolle sama homma seuraavan hihnan vaihdon yhteydessä. On ainakin yksi epävarmuus vähemmän...
Tukimuotona esmes kossupullo.
Kannatetaan... :-D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tai oma vakuutusrahasto, kaikki maksaa sinne satasen? vuodessa, tai olisko edes sitäkään, tuskin joka 30. paukkuu.. Jos paukkuu ennen 50tkm/2,5v tai jotain niin rahasto maksaa remontin :-D

Paska homma kuitenkin, onneksi alkaa olemaan noi osatkin sen verran kohtuulliset että usemman vaihtaminen ei ole maailmanloppu.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Juuri kuulin vakuutusyhtiöiden lanseeranneen tuulilasivakuutuksen (humpuukia). Hitto, miksei jakoremmivakuutus! 50€ vuodessa?

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

alfista kirjoitti:Juuri kuulin vakuutusyhtiöiden lanseeranneen tuulilasivakuutuksen (humpuukia). Hitto, miksei jakoremmivakuutus! 50€ vuodessa?
Niin no täällä Ruotsissa kuuluu autovakuutukseen sellanen konevahinkovakuutus joka korvaa tämän tyyppiset jutut jos autolla on ajettu korkeintaan 100.000 km. Omavastuu nousee kilmetrien mukaan. Tämä pelasti minut kerran ja maksoin yli 2000€ remontista 200€. Ehdottakaapa vakuutusyhtiöllenne he he. :lol:

lanciapoika
Viestit: 79
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

Näyttäs eperin mukaan et tuossa alfan konees on samat jakopään hilut kuin lanzan 16v...niin lancian 16v orccis hinhan suositus on 30tkm ja 3v...n.450e kustantaa osat 1" leveälle hihnalle jossa sääd.nokkapyörät,holkki tasapainoakselin poisjäämiseksi...näissä koneissa ei tarttee tota tasapainoakselin hihnaa..itsekin aina heti sen repiny irti..ajossa ei huomaa sitä juuri nimeksikään..

1" hihnalla ei enää tarttee yöunia menettää..ja 1" hihnan paketin voi tilata ricambi heikalta..

Samalla kantsii uusia jakopään stefat,vesipumppu ym..niin ei tarttee seuraavaan 5v sitä murehtia :wink:

Ja mikä akilleen kantapää näissä on niin 8v koneissa on sama hihna ja kun lisätään 16v niin kuormitus tuplaantuu..

Poistun takavasemmalle enempää alfisteja häiritsemästä :oops:

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ikävä juttu jaskan remmijuttu. Toivon mukaan ei ole tullut pahempia damageja. Peukut pystöön!

Tuo rahastoidea on oikeastaan aika erinomainen.

edit. eikös hkl:n lippusakoillekin ole jokin "rahasto" netissä, josta voi hakea rahaa sakon maksuun?
Viimeksi muokannut Janne, 09 Marras 2006, 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^ Siihen kun lisäisi jonkun 500e omavastuun (suunnilleen hihnanvaihto) niin ei varmaan tarvitsisi paljoa heittää hattuun. Harmi vaan että Suomen valtio varmaan viheltäisi pelin poikki viimeistään kun kaikki olisi tilillepanoa vaille valmista :?

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Mikäli lanciapoika on oikeassa noiden kilkkeiden samankaltaisuudesta Fiat/Lancia 16V TC:n kanssa, niin tuo 1" remmipäivitys olisi tosiaankin asiaa. Ja mikäli jakopään osat on tosiaan samat, niin 30-40tkm on kyllä maksimi, mitä vaihtovälinä vakioremmillä kannattaa pitää.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Ei voi kun sanoa että ikävä juttu, itsekkin joskus saman kokeneena.

Miksi näitä remmivaurioita tapahttu nyt näin paljon. Meilläkin molempiin Alfoihin jouduttiin kesällä tekemään jakopääremontti ennenaikaisesti. Homman tehnyt alfaspesialistikin ihmetteli kun joka toiseen koneeseen saa olle remmejä vaihtamassa. Onkohan varaosien laatu jotenkin huonontunut vai voiko tämä johtua kasvihuoneilmiöstä tai yleisestä säätilasta. :(
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

alfista kirjoitti:Juuri kuulin vakuutusyhtiöiden lanseeranneen tuulilasivakuutuksen (humpuukia).
Onhan noita ollut jo vuosia. Yhden tuulilasin olen 156:seen vaihdattanut lasivakuutuksesta. Lisäksi vakuutus yhtiö oli unohtanut laskuttaa tuota 40 euron vuosimaksua minulta (hakemuksessa oli kyllä rasti kyseisessä kohdassa eli vakuutus oli voimassa).
Jos tuulilasi ei olisi hajonnut en olisi maksanut mitään.

Deltan hinnoissa tuli lasinvaihdosta säästöä n. 500 euroa (omavastuu 150 eur, ei bonus menetystä).

Itselläni on ollut paska tuuri noiden tuulilasien kanssa. Aikoinaan mitsusta meni kaksi tuulilasia saman vuoden aikana :(

Loppupeleissä kaikki vapaaehtoiset vakuutukset ovat vain vedonlyöntiä :)

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Lanciapoika on oikeassa. Ensimmäiseen 156:een vaihdettiin Muukkosella Lancian hilut joskus 2002 ja hyvin pelitti. Ajelin täydet 60tkm ennen seuraavaa vaihtoa ja hinta jäi 370€ tienoille. Tasapainoakseli jäi muistaakseni pois.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

HR kirjoitti:Onkohan varaosien laatu jotenkin huonontunut vai voiko tämä johtua kasvihuoneilmiöstä tai yleisestä säätilasta
Eiköhän se johdu huonosta suunnittelusta (kuormitukseen nähden liian kapea hihna, kiristimen liian pieni liikerata ja rullan huono materiaali, oliko hihnapyörissäkin liian pienet jättökulmat?) yhdistettynä Suomen ilmaston suuriin lämmönvaihteluihin.

Rikollisen surkea keksintö.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Näyttäs eperin mukaan et tuossa alfan konees on samat jakopään hilut kuin lanzan 16v...niin lancian 16v orccis hinhan suositus on 30tkm ja 3v...n.450e kustantaa osat 1" leveälle hihnalle jossa sääd.nokkapyörät,holkki tasapainoakselin poisjäämiseksi...näissä koneissa ei tarttee tota tasapainoakselin hihnaa..itsekin aina heti sen repiny irti..ajossa ei huomaa sitä juuri nimeksikään..
Hyvä että joku on selvittänyt asiaa! Kyllä se alkaa pelottamaan entsistä enemmän, jos ei vakioanakaan kestä, niin mitenkäs sitten jos on piristetty hiukan niin vielä vähemmän! Ensimmäisessä vaihdossa oli ihan ok ja toisessakin oli vielä hiulut ja hihna ihan ok. Voiko olla kysymys myös asennusvirhestä kenties hätäisesti kyhätty paikalleen?

Mitkäs ovat vetolujuus arvot vakiohihnalla ja tolla leveämmällä ja onko kukaan voimia selvittänyt mitä kohdistuu mihinkin kohtaan jakopäässä jostakin tietolähteestä tai valmistajalta?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Pitäisi tehdä jakokoppaan pleksistä ikkuna että olisi helppo seurata kiristimen ja hihnan kuntoa. :wink:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Mitähän se "poju" taas hourii :lol:
Tuo onneton 18mm remmi löytyy vaan Fiat/Lancia pohjasista pannuista!
16v tessuissa ja nakuissa on 24mm remmi ja kutosista löytyy 1"-24mm-25mm-28mm remmejä

Vanhemmissa koneissa käytössä ollut L-tuumajakoinen remmi on vetolujuudeltaan 19mm leveänä 1340N,tuumasena 1780N.
Nykyisistä HTD-jakoisista ei nyt vetolujuuksia sattunut silmään

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Pitäisi tehdä jakokoppaan pleksistä ikkuna että olisi helppo seurata kiristimen ja hihnan kuntoa. :wink:
Tuo ei muuten ois ollenkaan hölmömpi ajatus :lol: - samalla 2.0 moottoreiden omistajat voisivat osioida läpinäkyvällä pleksillä tasapainoakselin hihnan ja jakohihnan erilleen toisistaan. :P

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

@Jaskas
Pystyisitkö selvittämään, mikä on porsinut? Kiristäjä, hihna, rulla, tasapainoakselien hihnan kiristäjä, tasapainoakselien hihna?
VMP

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

KJS kirjoitti:Näistä saa kyllä lukea ihan liian usein. Toivotaan ettei olisi ihan totaalinen tuho koneessa. Mikähän tuon jakopään akilleen kantapää on? Voiko olla että kiristin jätetään liian löysäksi vai mikä noissa mättää???
Onko tietoa minkä merkkiset osat (hihna+kiristinrullat) napsahtelee yleisimmin vai onko tuolla edes merkitystä? Conti tai Gates-merkkiset hihnat on ainakin tunnettuja merkkejä, mitä Alfa käyttää varaosatoimittajanaan?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Hihnassa harvoin lienee syytä, saman kokoluokan hihnoja kaikki muutkin käyttää...sen sijaan kiristin on syypää numero yksi, sen tarkoitus kun olisi pitää koko ajan optimaalisella kireydellä kuormituksesta riippumatta, mutta tuskin käkikello pysyy kunnolla mukana vanhemmiten, ja jos laakerikin on vähän alimittanen niin huono juttu.

Vesipumpun laakerin kuntoakaan ei parane vähätellä, Opel Ecoteceihin pitäs vaihtaa pumppu aina samalla kun hihnakin, sitähän vaan harva tekee...

lanciapoika
Viestit: 79
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

Vito kirjoitti:Mitähän se "poju" taas hourii :lol:
Tuo onneton 18mm remmi löytyy vaan Fiat/Lancia pohjasista pannuista!
16v tessuissa ja nakuissa on 24mm remmi ja kutosista löytyy 1"-24mm-25mm-28mm remmejä

Vanhemmissa koneissa käytössä ollut L-tuumajakoinen remmi on vetolujuudeltaan 19mm leveänä 1340N,tuumasena 1780N.
Nykyisistä HTD-jakoisista ei nyt vetolujuuksia sattunut silmään
Muuta en tiedä kuin et jakohihna on eperis alfa romeo 2000ts 97-02
71739626 sama kuin mun deltas
nokkapyörät on samat ym....

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Syvimmät pahoitteluni, Jaskas ! Harmin paikka. Muutapa en osaa sanoa. :cry:

Edit: alkaa huolestuttaa myös tuo oma durre. Onkohan siinä hihna vai ketju ? Menee vajaan parin viikon päästä 120tkm:n huoltoon.

Ricambi Heikka
Viestit: 17
Liittynyt: 09 Helmi 2006, 16:29
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ricambi Heikka »

lanciapoika kirjoitti:
Vito kirjoitti:Mitähän se "poju" taas hourii :lol:
Tuo onneton 18mm remmi löytyy vaan Fiat/Lancia pohjasista pannuista!
16v tessuissa ja nakuissa on 24mm remmi ja kutosista löytyy 1"-24mm-25mm-28mm remmejä

Vanhemmissa koneissa käytössä ollut L-tuumajakoinen remmi on vetolujuudeltaan 19mm leveänä 1340N,tuumasena 1780N.
Nykyisistä HTD-jakoisista ei nyt vetolujuuksia sattunut silmään
Muuta en tiedä kuin et jakohihna on eperis alfa romeo 2000ts 97-02
71739626 sama kuin mun deltas
nokkapyörät on samat ym....
1.8 Nuova Deltassa on sama hihna+muut hilut kun TS Alfassa. Sun on autossasi käsittääkseni 2 litrainen joka taas pohjautuu noihin vanhempiin Fiatin 16V koneisiin.

Onko kukaan koskaan katsonut kuinka kulunut on kampiakselin alapyörä noissa Alfan koneissa? Tuohan voisi myös aiheuttaa yhtä sun toista.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

JiiPee kirjoitti: Edit: alkaa huolestuttaa myös tuo oma durre. Onkohan siinä hihna vai ketju ? Menee vajaan parin viikon päästä 120tkm:n huoltoon.
Taitaa olla perus jenkkilousku työntötankokone, eli ne ei vielä ole keksineet jakohihnaa tuohon malliin :-D
VMP

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

lanciapoika kirjoitti: Muuta en tiedä kuin et jakohihna on eperis alfa romeo 2000ts 97-02
71739626 sama kuin mun deltas
nokkapyörät on samat ym....
No tuota

GATES
156 1.6 16v TS 97-01 5469XS 40855x24HSN
01--> 5472XS 40832x24HSN

156 1.8 16v TS 97-01 5429XS 40830x24HSN
01--> 5469XS 40855x24HSN

156 2.0 16v TS 97--> 5429XS 40830x24HSN
JTS 02--> " " "

Delta 1.8 16v 96-00 5429XS " "

Delta 2.0 16v 93-99 5279XS 99173x18HSN
HF 2.0 16v turbo 5279XS 99173x18HSN
Tämän remmin korvaava 25mm:n remmi on 5299 99173x25

Edit.Höh hieno taulukko muuttu ihan erinäköseks :mrgreen:
Viimeksi muokannut Vito, 10 Marras 2006, 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ricambi Heikka kirjoitti: Onko kukaan koskaan katsonut kuinka kulunut on kampiakselin alapyörä noissa Alfan koneissa? Tuohan voisi myös aiheuttaa yhtä sun toista.
Alapyörässä ei havaittavaa kulumaa, 107tkm mittarissa.
VMP

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Vito kirjoitti:
No tuota

Koodi: Valitse kaikki

                                            GATES
156 1.6 16v TS 97-01           5469XS 40855x24HSN
               01-->           5472XS 40832x24HSN

156 1.8 16v TS 97-01           5429XS 40830x24HSN
               01-->           5469XS 40855x24HSN

156 2.0 16v TS 97-->           5429XS 40830x24HSN
           JTS 02-->             "      "   "

Delta 1.8 16v 96-00            5429XS   "   "

Delta 2.0 16v 93-99            5279XS 99173x18HSN
HF 2.0 16v turbo               5279XS 99173x18HSN
Tämän remmin korvaava 25mm:n remmi on 5299  99173x25
Edit.Höh hieno taulukko muuttu ihan erinäköseks :mrgreen:

Harrikka
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Onneks tullu näitä 156:sen vikoja ilmi tällä Foorumilla.En taidakaan ostaa tommosta vaikka onki hienon näköinen peli.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Heheheee, seiskafemmassa kun mitään vikoja ei ole.
- Alfaholic -

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Ei. Siinä on ominaisuuksia.

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Ja takaveto !!!!!

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

mattijus kirjoitti:@Jaskas
Pystyisitkö selvittämään, mikä on porsinut? Kiristäjä, hihna, rulla, tasapainoakselien hihnan kiristäjä, tasapainoakselien hihna?
Joo, kerron sitten kun konetta aletaan avaamaan. Saatan myydä auton tollasenaan.... Tarjouksia otetaan vastaan! Paljoo siitä en pyydä.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Runella oli hyvä teoria näihin jakopään porsimisiin. Tottahan kylmyys, alimitoitus, huono suunnittelu vaikuttavat, mutta hän ehdotti syynä olevan 2.0TS vaihteleva/suuri öljynkulutus.

Juoni menee näin: Öljyntason vahtimisen tarpeellisuudesta tietämättömät ajavat koneen kuivaksi. Arvalla menee, että vikaantuuko laakerit, sylinterit... vai leikkaako nokan laakerit ensin. Jos remmi on tiensä loppupuolella, ei se olosuhteiden lisäksi tarvitse paljoakaan ylimääräistä kitkaa kun jokin osa pettää.

Itse lisäisin, että nämä nykyaikaiset 0W30 litkut tulee niin nopeasti kuumasta kannesta alas, että jos öljyä on vähän, kuivaksi menee helposti.

Tämähän ei koske meitä, valveutuneita Alfakuskeja, koska vaalimme autoamme mukaanlukien tarkkailemalla öljytikun näyttämää. Mutta moni vaikkapa Liisan autolla ajeleva ei välttämättä ole niin tarkka.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Hienoa että sait auton myytyä noinkin nopeasti. Mitä seuraavaksi?

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Juu, auto lähti foorumin kautta harrastajan hoiviin. Tilalle on tulossa joko 156 tai 147.
On vaan niin vaikea päättää....

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

mattijus kirjoitti: Taitaa olla perus jenkkilousku työntötankokone, eli ne ei vielä ole keksineet jakohihnaa tuohon malliin
Heheee, se on ketjulla - ketjulla - ketjulla ...Jeeeee

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Vaihdoin just Porsseen hihnan, nyt ei Porsi Perskules!

Vaihdoin vielä ihan ite, tekiessä oppii!

Vastaa Viestiin