No nyt iski autokuume... nykyään alla on ihan mukava Fiat Brava 100SX '99, sitä on tullut myös pikkaisen laiteltua ulkonäöllisesti (siis todellakin vain pikkuisen...) mutta nyt tuntuu, että kaikki hurjat 103 heppaa ei enää oikein riitäkkään ja muutenkin kaipaisi jotain hieman repäisevämpää... ajoneuvoa jolla on enemmän... statusta. Oikeastaan ei muut jostain syystä kiinnosta, kuin italialaiset ja kriteereitä vastavaa merkkiä ei tietenkään ole siksi enää vaikea valita... Alfahan se! Mutta mikä? Rahaa ei ole roimasti, Fiiatistani arvelisin saavani n. 10 000€, mutta paljon sen arvoa enempää en voikkaan autoon laittaa... syystä että olen menossa armeijaan tammikuussa, eikä pelkillä päivärahoilla oikein elä koko aikaa, joten jotain pitää jäädä ylikin...
Joten mitä mallia ja minkä ikäistä? Mielellään sais olla yli '90 ja tosiaankin vähän enemmän kuin se 100 heppaa... Olen kiitollinen kaikesta tiedosta ja henkisestä tuesta...
164 3,0 192 heppaa ja tonni varusteita (sis. mm. ilmastointiautomatiikan), alkuperäisiä ja jälkeenpäin lisättyjä. Jos saat Fiiusta kymppitonnin, sulle jää vielä puolet bensarahaa
Vuosimalli tosin on se -90, mutta lienee suht hyvä yksilö ikäisekseen.
Vilkaise kuvat galleriasta. Se lepuutuskuva muuten aiheutui YKK-anturin johdosta, joka oli kiilahihnojen vaihdon yhteydessä jäänyt hankaamaan hihnaan ja kulunut puhki. Anturi on luonnollisesti uusittu.
Älä Scuderia hitossa vielä myy, ennen kuin mulla on rahaa. Sait tuolla TS:ää ja 3.0 vertaavassa ketjussa minut vakuuttuneeksi, että 3.0 hankin vielä joskus
jokipoika kirjoitti:Älä Scuderia hitossa vielä myy, ennen kuin mulla on rahaa.
Nou hätä, ei mulla ole mitään kiirettä päästä Alfasta eroon. Jos nyt kumminkin joku ilmoittautuu ostajaksi niin voin hieroa kauppaa, tuon nykyisen työn vuoksi pitäisi nimittäin alkaa katsella pienempää autoa. On niin suuri osa suhaamisesta kaupunkiajoa, että 164 ei enää ole ihanteellinen kulkupeli
jokipoika kirjoitti:Älä Scuderia hitossa vielä myy, ennen kuin mulla on rahaa.
Nou hätä, ei mulla ole mitään kiirettä päästä Alfasta eroon. Jos nyt kumminkin joku ilmoittautuu ostajaksi niin voin hieroa kauppaa, tuon nykyisen työn vuoksi pitäisi nimittäin alkaa katsella pienempää autoa. On niin suuri osa suhaamisesta kaupunkiajoa, että 164 ei enää ole ihanteellinen kulkupeli
Jaa-a, sen näkee sitten. Järkevästi ajatellen Alfalla ei ole tarjota nyt yhtään tarpeeseen sopivaa mallia, 156 on turhan iso ja 147 hinnoiteltu taivaisiin. Lisäksi löytäisin konepellin alta mielelläni kuusimukisen tai ahdetun voimalaitteen, eikä 147-sarjasta löydy tällaista, GTA:ta lukuunottamatta.
Kaikesta huolimatta 156 V6 himottaa; onhan se tosi aistikas auto ja käytettyjä saa sopivasti. Alfan jälkeen ei joku Seat Leon kavereineen oikein sykähdytä, vaikka muuten varmaan täyttäisikin tarpeen hienosti.
Tietysti GTV olisi upea peli, mutta hennoisiko sellaista uittaa suolassa ja pysäköidä rakennustyömaiden laitamille kuorma-autojen kolhittavaksi? *huoh*
Jaa-a, sen näkee sitten. Järkevästi ajatellen Alfalla ei ole tarjota nyt yhtään tarpeeseen sopivaa mallia, 156 on turhan iso ja 147 hinnoiteltu taivaisiin. Lisäksi löytäisin konepellin alta mielelläni kuusimukisen tai ahdetun voimalaitteen, eikä 147-sarjasta löydy tällaista, GTA:ta lukuunottamatta.
Kaikesta huolimatta 156 V6 himottaa; onhan se tosi aistikas auto ja käytettyjä saa sopivasti. Alfan jälkeen ei joku Seat Leon kavereineen oikein sykähdytä, vaikka muuten varmaan täyttäisikin tarpeen hienosti.
Tietysti GTV olisi upea peli, mutta hennoisiko sellaista uittaa suolassa ja pysäköidä rakennustyömaiden laitamille kuorma-autojen kolhittavaksi? *huoh*
Hae Saksasti Dieseli 156.
Minulta kävi eräs herrasmies ostamassa Saksasta tuotuun 1.9 JTD:en peltivanteet.
Auto oli hieno ja äänetkin aika siistit moneen dieseliin verrattuna.
Sitäpaitsi taitaa useita TS-malleja,joissa on ajoituksenmuunnin rikki ja nehän kuulostaa enemmän dieseliltä kuin JTD
Jos dieseliä etsisin niin varmaan hakisinkin. Mutta kun varsinainen työmatka on 500 metriä, vuodessa tuskin tulee niin paljon metrejä että kaasuöljyllä ajaminen kannattaa. Kaikkinensa ajot jäävät varmaan alle 20 tuhanteen, josta iso osa poukkoillaan PK-seudulla.
Jos dieseliä etsisin niin varmaan hakisinkin. Mutta kun varsinainen työmatka on 500 metriä, vuodessa tuskin tulee niin paljon metrejä että kaasuöljyllä ajaminen kannattaa. Kaikkinensa ajot jäävät varmaan alle 20 tuhanteen, josta iso osa poukkoillaan PK-seudulla.
No mikä tässä auton koossa sitten oikein on ongelmana?
Mahtuu pk-seudulla kai 164:lla kääntyyn? Ainakin joskus itse olen kääntynyt