Eli kyse on tälläisestä toiminnasta:
Luen itseäni insinööriksi ja ajattelin keskittyä moottoreiden yms. kehitykseen. Koska Alfa Romeo nyt vaan sattuu olemaan sydäntä lähellä, niin ajattelin myös keskittyä juurikin siihen. En näe yhtäkään Alfa Romeota "tusina-autona", joten kysyn nöyrästi, olisitteko valmiit maksamaan lisää autosta jota on "kutitettu" hyvinkin roimalla kädellä?
Men jag har ingen aningen vad jarski säger, att hon er bög???? ,mutta itsekin "luen" itseäni insinööriksi ja olen erittäin kiinnostunut aiheesta... Koska alvassa on ollut vakiona yli 300ratsua!??! Ithe aattelin kuha valmistun nii ostan 3.0 75 jha roiskin siihi doppel turbiinin....
Vesku_ kirjoitti: En näe yhtäkään Alfa Romeota "tusina-autona", joten kysyn nöyrästi, olisitteko valmiit maksamaan lisää autosta jota on "kutitettu" hyvinkin roimalla kädellä?
Harvemmin saa kovin kummoista lisähintaa virivehkeistä, itselle nuo viritykset on melkeinpä tehtävä. Usein ne, jotka kireämpää kulkinetta haluavat, ostavat vakiona tehokkaamman, jäljelle jäävät sitten rakentanevat mielummin itse?
Vähän vaikeasti aukeava viesti, mutta yritetään vastata:
Maksaisin enemmän käytetystä Alfasta, jota on viritetty, kuin vastaavasta ei viritetytästä.
Tietysti on virityksiä ja virityksiä. Oletettavasti autoja ei viritetä rikki tahallaan. Koska virittely on loputon taipale, ei haittaa mitään vaikka joku on jo tehnyt osan. Tosin haluaisin kunnon dokumentit siitä mitä on tehty, millä ajatuksella ja mistä palikat on ostettu ja missä ne on kiinnitetty.
Tietysti en kuuntelisi 1:1-hintapyyntejä tyyliin "tähän on tehty 3 000 kansiremontti, siksi se maksaa 3 000 enemmän". Virittely on ja pitää olla kallista virittäjälle, muuten koko toiminnalta putoaa pohja.
Tuskin sillä rikastumaan pääsee. Tuskin edes omilleen. Olenko täysin väärässä jos väitän lisäksi että Alfa kalliimpi ja vaikeampi viritettävä? Tosin netti helpottanut osien löytämistä.
Tulipas kovinkin huonosti kirjotettua, tarkoitin siis että tekisin alfalle saman, kun brabus tekee mersuille. Tiedän, että autodelta tekee jo samaa, homma vaan näyttää seisovan paikallaan kun ei ole sitä suomalaista hulluutta ja innovatiivisuutta mukana
Tiedän että tavoitteet ovat "hivenen" korkealla, mutta homma siis toimisi päätyönä. Alueina olisivat Eurooppa ja Yhdysvallat(alfahan sinne jo tekee paluutaan), koska etuvetoisissa tulisi ongelmia vastaan runsaasti, niin alkuun ainakin keskittyisin näihin uusiin nelivetoisiin. Huom! tämä homma on vasta täysin konsepti-asteella, ainakaan muutamaan vuoteen ei kannata pidättää hengitystään näitä odotellessa
Eiköhän laadukkaille ja hyville viritysosille/paketeille löydy aina se myyntirako. Joku niitä aina ostaa kun haluaa lisää kulkua siihen vakioautoonsa. Vaikeintahan se on aluksi, kun pitää tehdä nimeä niille palikoille. Eipä toi noviteckaan ole tainnut olla aina mikään tehdas.
Eiköhän sekin ole lähtenyt liikkelle jonkun innokkaan autoharrastajan kotitallista. Tsemppiä yritykseen!
Tuntuu että tämä on väärä maa aloittaa - tosin Venäjä on vieressä ja Suomessa on käsittäkseni paja, joka ruuvaa AMG:n tekeleitä parempaan tikkiin ja tavara viedään Venäjälle, joten kyllä kai homma toimii.
Kieliasiat ja nopea asiakaspalvelu oikealla kielellä olisivat tärkeysjärjestyksessä samalla tasolla kuin dynamometri ja siitä saatavat luvut. Muuten esim. reklamaatiot ja turhat tuotepalautukset veisivät otsikossa mainitun hulluuden puolelle.
Eli ensin koulutat venäläisen päämekaanikon suomalaiseen työkulttuuriin, sen jälkeen homma on helppoa kuin makkaran syönti.