164:n jäähdytin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

164:n jäähdytin

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Ostetaan-ilmoitukseeni liittyvä kysymys seuraa... Käykö '91 3,0 164:n minkään muun mallin jäähdytin? Olisin kuvitellut, että 24 volttisen versio ei voi olla niin erilainen, mutta kuulemma on jopa 5 senttiä leveämpi. :o
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Hei gurut! Eikö kukaan osaa vastata tähän? Jos alan soittamaan Muukkoselle sieltä tulee taas niitä "Jaa, niin, kyllähän se voidaan laittaa siihen..." -vastauksia suomenruotsalaisella aksentilla. :lol:
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 385
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

164:n jäähdytin

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Kyllä siellä palkissa on paikat myös 2-litrasen jäähdyttimelle vaikka sulla on alla 3-litranen. Ja sellasta jäähdytintä voit kysyä vaikka Heinolasta. Siellä on sellainen firma kuin Jäähdyttäjäkorjaamo Tähtikenno, Puh 03 718 2232.

Olen sieltä itse hankkinut korjatun jäähdyttimen 2-litraseen ja vaihdossa natanut vanhan sisään korjattavaksi. Ja kyllä paja korjaa sen sun nykyisenkin.

Se sopiiko pienempi jäähdytin tehoiltaan 3-litraseen niin kyllä melkein väittäisin että se se koko ero niin suuri ole, jotta kauheesti kuumenpana kone kävisisi. Tosin joku lämpöinsinööri voipi olla erimieltä.

Mutta soita Heinolaan ja kysy jäähdytintä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4491

Tuollainen operaatio tuli aikanaan tehtyä. 24-tappisen kenno ei ihan suoraan käy, leveys riittää just, mutta alavesiletkun paikka on eri laidassa, samoin flektin lämpöanturin paikka.

Kyllähän tuon sain muokattua alareunassa menevää metalliputkea sopivasti pätkimällä, kuitenkin säilyttäen lämppärin kennolle lähtevän liitoksen. Lämppärin letkua luonnollisesti piti jatkaa.

e: TS:n kennoa en laittaisi kutoseen, kun vakiokennonkaan jäähdytysteho ei aina meinaa riittää. Tilanne parani tuolla 24V kennolla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Rölli,

Joo, itsekin olen ylikuumenemisen vaarat joskus kohdannut, joten aika arasti lähtisin pienempää kennoa laittamaan.
Ainakin mitä paikallisesta jäähdytinkorjaamosta kuulin oli, että tälläisen alumiinisen muovipäisen kennon korjaaminen on melkoisen problemaattista.
Kiitos ehdotuksesta. Pitää ottaa vaihtoehdoksi, sillä uuden kennon hinta (300 €) ei juuri houkuta.

Alfissimo,

Kiitos tiedosta ja linkeistä, ikävä ettei kuvat löytyneet enää tuossa.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 385
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Jäähdytin

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Oukei ei kannata vaihtaa ei :oops: , mutta nyt on talvi tulossa (heh, tulossa :wink: ). Kait talvella silla pienemmälläkin pärjää.

Ja ei se siellä Heinolassa ongelma ollut ne muovipäädyt. Laita pienempi joksikin ajaksi ja korjuuta se alkuperäinen Heinolassa ja vaihda keväällä takaisin ja sitten myyt sen 2-litrasen jäähdyttimen eteenpäin.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

sallimato kirjoitti:Alfissimo,
Kiitos tiedosta ja linkeistä, ikävä ettei kuvat löytyneet enää tuossa.
Olkee hyvä, hyvällä tuurilla kuvat saattavat löytyä porukoiden koneen sisuksista, niin voisin vaikka niitä yrittää(lue: muistaa) kaivaa, kun seuraavan kerran kyläillään.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nyt on albumissa kuvat, toivottavasti niistä jotain selviää...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Viikari »

Alfissimo kirjoitti:http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4491
e: TS:n kennoa en laittaisi kutoseen, kun vakiokennonkaan jäähdytysteho ei aina meinaa riittää. Tilanne parani tuolla 24V kennolla.
Ei varsinkaan silloin jos siinä on lisäksi ilmastoinnin kenno lämmittämässä ja haittaamassa virtausta.
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

Vastaa Viestiin