164:n jäähdytin
Valvoja: Moderators
164:n jäähdytin
Ostetaan-ilmoitukseeni liittyvä kysymys seuraa... Käykö '91 3,0 164:n minkään muun mallin jäähdytin? Olisin kuvitellut, että 24 volttisen versio ei voi olla niin erilainen, mutta kuulemma on jopa 5 senttiä leveämpi. :o
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72
Alfasud '72
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
164:n jäähdytin
Kyllä siellä palkissa on paikat myös 2-litrasen jäähdyttimelle vaikka sulla on alla 3-litranen. Ja sellasta jäähdytintä voit kysyä vaikka Heinolasta. Siellä on sellainen firma kuin Jäähdyttäjäkorjaamo Tähtikenno, Puh 03 718 2232.
Olen sieltä itse hankkinut korjatun jäähdyttimen 2-litraseen ja vaihdossa natanut vanhan sisään korjattavaksi. Ja kyllä paja korjaa sen sun nykyisenkin.
Se sopiiko pienempi jäähdytin tehoiltaan 3-litraseen niin kyllä melkein väittäisin että se se koko ero niin suuri ole, jotta kauheesti kuumenpana kone kävisisi. Tosin joku lämpöinsinööri voipi olla erimieltä.
Mutta soita Heinolaan ja kysy jäähdytintä.
Olen sieltä itse hankkinut korjatun jäähdyttimen 2-litraseen ja vaihdossa natanut vanhan sisään korjattavaksi. Ja kyllä paja korjaa sen sun nykyisenkin.
Se sopiiko pienempi jäähdytin tehoiltaan 3-litraseen niin kyllä melkein väittäisin että se se koko ero niin suuri ole, jotta kauheesti kuumenpana kone kävisisi. Tosin joku lämpöinsinööri voipi olla erimieltä.
Mutta soita Heinolaan ja kysy jäähdytintä.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4491
Tuollainen operaatio tuli aikanaan tehtyä. 24-tappisen kenno ei ihan suoraan käy, leveys riittää just, mutta alavesiletkun paikka on eri laidassa, samoin flektin lämpöanturin paikka.
Kyllähän tuon sain muokattua alareunassa menevää metalliputkea sopivasti pätkimällä, kuitenkin säilyttäen lämppärin kennolle lähtevän liitoksen. Lämppärin letkua luonnollisesti piti jatkaa.
e: TS:n kennoa en laittaisi kutoseen, kun vakiokennonkaan jäähdytysteho ei aina meinaa riittää. Tilanne parani tuolla 24V kennolla.
Tuollainen operaatio tuli aikanaan tehtyä. 24-tappisen kenno ei ihan suoraan käy, leveys riittää just, mutta alavesiletkun paikka on eri laidassa, samoin flektin lämpöanturin paikka.
Kyllähän tuon sain muokattua alareunassa menevää metalliputkea sopivasti pätkimällä, kuitenkin säilyttäen lämppärin kennolle lähtevän liitoksen. Lämppärin letkua luonnollisesti piti jatkaa.
e: TS:n kennoa en laittaisi kutoseen, kun vakiokennonkaan jäähdytysteho ei aina meinaa riittää. Tilanne parani tuolla 24V kennolla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Rölli,
Joo, itsekin olen ylikuumenemisen vaarat joskus kohdannut, joten aika arasti lähtisin pienempää kennoa laittamaan.
Ainakin mitä paikallisesta jäähdytinkorjaamosta kuulin oli, että tälläisen alumiinisen muovipäisen kennon korjaaminen on melkoisen problemaattista.
Kiitos ehdotuksesta. Pitää ottaa vaihtoehdoksi, sillä uuden kennon hinta (300 €) ei juuri houkuta.
Alfissimo,
Kiitos tiedosta ja linkeistä, ikävä ettei kuvat löytyneet enää tuossa.
Joo, itsekin olen ylikuumenemisen vaarat joskus kohdannut, joten aika arasti lähtisin pienempää kennoa laittamaan.
Ainakin mitä paikallisesta jäähdytinkorjaamosta kuulin oli, että tälläisen alumiinisen muovipäisen kennon korjaaminen on melkoisen problemaattista.
Kiitos ehdotuksesta. Pitää ottaa vaihtoehdoksi, sillä uuden kennon hinta (300 €) ei juuri houkuta.
Alfissimo,
Kiitos tiedosta ja linkeistä, ikävä ettei kuvat löytyneet enää tuossa.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72
Alfasud '72
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Jäähdytin
Oukei ei kannata vaihtaa ei
, mutta nyt on talvi tulossa (heh, tulossa
). Kait talvella silla pienemmälläkin pärjää.
Ja ei se siellä Heinolassa ongelma ollut ne muovipäädyt. Laita pienempi joksikin ajaksi ja korjuuta se alkuperäinen Heinolassa ja vaihda keväällä takaisin ja sitten myyt sen 2-litrasen jäähdyttimen eteenpäin.


Ja ei se siellä Heinolassa ongelma ollut ne muovipäädyt. Laita pienempi joksikin ajaksi ja korjuuta se alkuperäinen Heinolassa ja vaihda keväällä takaisin ja sitten myyt sen 2-litrasen jäähdyttimen eteenpäin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Olkee hyvä, hyvällä tuurilla kuvat saattavat löytyä porukoiden koneen sisuksista, niin voisin vaikka niitä yrittää(lue: muistaa) kaivaa, kun seuraavan kerran kyläillään.sallimato kirjoitti:Alfissimo,
Kiitos tiedosta ja linkeistä, ikävä ettei kuvat löytyneet enää tuossa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Ei varsinkaan silloin jos siinä on lisäksi ilmastoinnin kenno lämmittämässä ja haittaamassa virtausta.Alfissimo kirjoitti:http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4491
e: TS:n kennoa en laittaisi kutoseen, kun vakiokennonkaan jäähdytysteho ei aina meinaa riittää. Tilanne parani tuolla 24V kennolla.
Miksi tyytyä tavanomaiseen?