Alfan 166 tuonti Saksasta
Valvoja: Moderators
Alfan 166 tuonti Saksasta
Miten on, kannattaako nykyisen autoverotuksen aikana tuoda Alfa 166 2.5 V6 tai 3.0 V6 Saksasta ?
Noin äkkiseltään laskien kannattais, onko näin ? Kommentteja !
Kellä löytyy tuontikokemuksia ?
Näkyy sakupettereilläkin olevan takuukilometrit huoltokirjassa joten se ei liene ongelma, ootteko kohdannut muita ongelmia ?
Noin äkkiseltään laskien kannattais, onko näin ? Kommentteja !
Kellä löytyy tuontikokemuksia ?
Näkyy sakupettereilläkin olevan takuukilometrit huoltokirjassa joten se ei liene ongelma, ootteko kohdannut muita ongelmia ?
Jopi
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Alkuperäisiin kysymyksiin:
- kannattaako hakea 166 V6 Saksasta? Riippuu vähän mitä pitää kannattavana. Rahaa tuskin älyttömästi säästyy, mutta osaava löytää itselleen mieluisan kulkupelin. Saattaa siinä tonnin pari säästääkin, ehkä enemmänkin jos hakee uudemman.
- tuontikokemusta on, tosin Alfan kohdalta kohta kolme vuotta vanhaa sellaista. Suurin syy hakemiseen oli että Suomesta ei tuolloin saanut 3-litraista manuaalilaatikolla eikä näin hyvillä varusteilla. Kai siinä silloin muutaman tonnin säästikin
- huoltokirjoihin ei kannata luottaa liikaa. Parin hakureissun kokemuksella mihin tahansa voi törmätä missä tahansa. Parasta on jos itse on auton tekniikasta riittävän hyvin perillä tai sitten käyttää tahoa joka osaa tutkia auton. Ensimmäisen hakureissun lopputuloksena huomasin että merkkiliike ei ollut tehnyt kaikkia niitä huoltoja joista sovittiin kauppaa tehdessä. Tarkkana saa olla - autoliikkeet ovat oppineet että ulkomaille menevät autot eivät helposti poimi reklamaatioita.
Laita hakuun sanat "haku" ja "saksasta" ja etsi molemmilla sanoilla niin saat tarvittavat vastaukset.
- kannattaako hakea 166 V6 Saksasta? Riippuu vähän mitä pitää kannattavana. Rahaa tuskin älyttömästi säästyy, mutta osaava löytää itselleen mieluisan kulkupelin. Saattaa siinä tonnin pari säästääkin, ehkä enemmänkin jos hakee uudemman.
- tuontikokemusta on, tosin Alfan kohdalta kohta kolme vuotta vanhaa sellaista. Suurin syy hakemiseen oli että Suomesta ei tuolloin saanut 3-litraista manuaalilaatikolla eikä näin hyvillä varusteilla. Kai siinä silloin muutaman tonnin säästikin
- huoltokirjoihin ei kannata luottaa liikaa. Parin hakureissun kokemuksella mihin tahansa voi törmätä missä tahansa. Parasta on jos itse on auton tekniikasta riittävän hyvin perillä tai sitten käyttää tahoa joka osaa tutkia auton. Ensimmäisen hakureissun lopputuloksena huomasin että merkkiliike ei ollut tehnyt kaikkia niitä huoltoja joista sovittiin kauppaa tehdessä. Tarkkana saa olla - autoliikkeet ovat oppineet että ulkomaille menevät autot eivät helposti poimi reklamaatioita.
Laita hakuun sanat "haku" ja "saksasta" ja etsi molemmilla sanoilla niin saat tarvittavat vastaukset.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
166 kannattaa tuoda Italiasta. Autot ovat halvempia ja ainakin pohjois-Italian autojen uskon olevan parempi kuntoisiakin. Nuo molemmat argumentit ovat tietenkin yleistyksiä ja saattaa joissain tapauksissa tietenkin olla toisinkin päin. Auton rahtaaminen Italiasta satamaan Saksaan maksaa noin 500€ (eli on yllättävän halpaa). Olen itsekin suunnittelemassa auton hvaihtoa ja olen ollut yhteyksissä henkilöön, joka asuu Milanossa ja operoi autojen ja tarvikkeiden tuontia sieltä. www.albatrossa.com on hänen firmansa. www.autoscout24.it on kohtalaisen suuntaa-antava sivusto, josta voi hieman kurkkia yleistä hintatasoa. Poiketen Saksasta, Italiassa hintaa voi neuvotella, eli se ei ole germaaniseen tapaan mallia apteekki. Italialaiset ovat melko laiskoja netin käyttäjiä ja niinpä monet autot eivät päädy koskaan nettiin saakka, eikä ainakaan kaikki niiden varusteet ole välttämättä netissä lueteltu. Juuri tuosta syystä on hyödyllistä, että paikan päällä on oikea ihminen, joka tinkaa, selvittää auton kunnon ja varusteet yms.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
IMHO vanhat autot ovat yksilöitä, joiden kunto riippuu enemmän omistajien huolenpidosta tai sen puutteesta. Vähemmän kotteron maantieteellisestä sijainnista, paitsi että Suomessa ne ovat huonompia kun uivat suolassa muutaman kuukauden vuodessa
Voisin myös jatkaa omia yleistyksiäni väittämällä, että Italian autot ovat keskimääräisesti kuhmuisempia kuin muut T. Nimim. toista vuotta siellä majaillut.
Onko muuten Italiasta käytetyn auton ostaminen, rekisteröiminen ja ajamalla pois tuominen edelleen yhtä byrokraattista kuin on väitetty?
Voisin myös jatkaa omia yleistyksiäni väittämällä, että Italian autot ovat keskimääräisesti kuhmuisempia kuin muut T. Nimim. toista vuotta siellä majaillut.
Onko muuten Italiasta käytetyn auton ostaminen, rekisteröiminen ja ajamalla pois tuominen edelleen yhtä byrokraattista kuin on väitetty?
Kiitokset palautteesta ja toivon sitä vielä lisää.
Lähtökohtiin sen verran lisää että minulla on työkaverina syntyperäinen saksalainen joka on asunut siellä ikänsä ja asuu edelleen.
Nuo huoltokirjat on hänen mielestään yhtä luotettavia kuin Suomessa eli onko ne luotettavia Suomessa ? No on. (Toki nekin voi väärentää.)
Tää kuljetus-, verotus- ja muut asiat on suunnilleen hanskassa mutta kiinnostaa eniten tuotujen Alfojen kunto, sillä siellähän ajo-olosuhteet on täysin toiset kuin meillä, autobaanaa piisaa...
Onko sattunu kohdalle loppuunrääkättyjä Alfoja ?
Vai paraneeko Alfa rajussa ajossa ?
Lähtökohtiin sen verran lisää että minulla on työkaverina syntyperäinen saksalainen joka on asunut siellä ikänsä ja asuu edelleen.
Nuo huoltokirjat on hänen mielestään yhtä luotettavia kuin Suomessa eli onko ne luotettavia Suomessa ? No on. (Toki nekin voi väärentää.)
Tää kuljetus-, verotus- ja muut asiat on suunnilleen hanskassa mutta kiinnostaa eniten tuotujen Alfojen kunto, sillä siellähän ajo-olosuhteet on täysin toiset kuin meillä, autobaanaa piisaa...
Onko sattunu kohdalle loppuunrääkättyjä Alfoja ?
Vai paraneeko Alfa rajussa ajossa ?
Jopi
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Kyllähän tuo hiemankin vanhemmissa autoissa jotain merkitsee tuo ilmasto ja esimerkiksi lähes täydellinen talven puuttuminen. Toki italialaiseen liikennekulttuuriin kuuluu kontaktin ottaminen kanssa-autoilijaan, mutta muutaman vuoden vanhassa autossa nuo lommot pitäisi olla melko vähissä. Kovin lommoista autoahan ei kannata edes ostaa, ainakaan täyteen hintaan Ymmärtääkseni melko monet Saksassa myynnissä olevista autoista ihan yleensä ovat tuontiautoja Italiasta, Belgiasta, Luxemburgista ja muualta lähiympäristöstä. Auton hakeminen ajamalla voisi hyvinkin olla kiintoisa seikkailu, mutta kustannussäästöjen takia sitä ei ehkä kannata tehdä. Jonkin lomamatkan yhdistäminen autonhakuun voisi olla kannattavaa ja mielekästä. Kovaa ajaminen ei kai autoa hajoita yksistään, jos sitä ei tehdä repimällä ja raastamalla.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Tuonnin "kannattavuutta" ei sitten kannata arvioida niiden mobilen halvimpien yksilöiden perusteella. Halpa ei ole hyvä Saksassakaan. Hintahaitarin puolesta välistä voi löytää jo helmen, mutta virheettömät yksilöt maksavat rahaa sielläkin.
Oma kärry oli mobilen kallein 164 aikoinaan, mutta ikäisekseen priima tavara. Pelkästään hyviä kokemuksia.
Tällä kun ajaa vielä "hihnallisen", niin sitten voi taas alkaa katsella 166 3.2 V6 Faceliftiä mobilesta
Oma kärry oli mobilen kallein 164 aikoinaan, mutta ikäisekseen priima tavara. Pelkästään hyviä kokemuksia.
Tällä kun ajaa vielä "hihnallisen", niin sitten voi taas alkaa katsella 166 3.2 V6 Faceliftiä mobilesta
Sellaista tässä on kiikaroitu jo monta kuukautta, mutta eipä ole vielä riittänyt intoa ryhtyä toimenpiteisiin, kun välillä ajattelin, että jos sittenkin 159 3.2. No,kahden tunnin päästä menen koeajamaan sellaista (tai sitten Breraa), mutta kutinat on sellaiset, että tuskin innostun kuitenkaan tarpeeksi...Monza kirjoitti:Tällä kun ajaa vielä "hihnallisen", niin sitten voi taas alkaa katsella 166 3.2 V6 Faceliftiä mobilesta
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Facelit 166 tai Lancia Thesis, siinäpä minun vaihtoehtoni. Ehkä hyvä vanhempi 166 voisi vielä kelvata (helpostikin) Tällaisen (nykyinen 166) auton jälkeen ei enää löydy montaa autoa joita voi edes humalassa kuvitella haluavansa. 166:sen ja Thesiksen jälkeen seuraava kelpuutettava "perheenkuljetusväline" lienee Maseratin Quattroporte. Tietenkin kakkosautoksi voi kuvitella ja utopioida mitä vaan, mutta ihan nelihenkisen perheen arkiajokiksi en mielekkäämpiä välineitä keksi.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
Terve, palataan taas takaisin asiaan eli auton tuontiin.
Toivon lisää kommentteja nimenomaan tuoduista autoista,
en niinkään siitä millä kukakin haluaa ajella seuraavaksi...
Tästä pääsette laskemaan onko auton hintapyyntö kohdallaan:
http://www.carsweb.de/pkwwert.php?ogpac ... -10:171040
Tässä vielä täyttöohjeet yo. laskuriin vaikka kaikki varmaan osaakin:
1. Autotyyppi (PKW = henkilöauto)
2. Valmistaja (= Hersteller)
3. Tyyppi(= Haupttyp)
4. Yksilöity tyyppi(= Untertyp)
Ja sitten rinnakkain
Jahr = valmistusvuosi, Monat = valmistuskuukausi, km= ajetut kilometrit
Viimeiseksi klikkaa:
Berechnen = Laske
Toivon lisää kommentteja nimenomaan tuoduista autoista,
en niinkään siitä millä kukakin haluaa ajella seuraavaksi...
Tästä pääsette laskemaan onko auton hintapyyntö kohdallaan:
http://www.carsweb.de/pkwwert.php?ogpac ... -10:171040
Tässä vielä täyttöohjeet yo. laskuriin vaikka kaikki varmaan osaakin:
1. Autotyyppi (PKW = henkilöauto)
2. Valmistaja (= Hersteller)
3. Tyyppi(= Haupttyp)
4. Yksilöity tyyppi(= Untertyp)
Ja sitten rinnakkain
Jahr = valmistusvuosi, Monat = valmistuskuukausi, km= ajetut kilometrit
Viimeiseksi klikkaa:
Berechnen = Laske
Jopi
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Tuo carsweb.de ja myös vastaava dat.de lienevät tarkoitettu lähinnä autoliikkeiden ostohintojen määrittelyyn. Noiden antamat hinnat ovat yleensä selvästi todellisia pyynti/myyntihintoja alhaisemmat.
Niin ja alkuperäisiin kysymyksiin vastatakseni: veikkaanpa että uudehkon 166:n tuonti saksanmaalta voipi olla ihan kannattavaa. Vaikka ei euroissa suoranaisesti aina tuhansia säästäkään, niin valikoimaa on niin paljon hyvinvarustellun hyväkuntoisen auton löytäminen on helpompaa kuin Suomesta. Niin ja kokemusta tuonnista on, tosin ei 166:n vaan toisenlaisen uudehkon Alfan.
[edit: kirjoitusvirhe korjattu]
Niin ja alkuperäisiin kysymyksiin vastatakseni: veikkaanpa että uudehkon 166:n tuonti saksanmaalta voipi olla ihan kannattavaa. Vaikka ei euroissa suoranaisesti aina tuhansia säästäkään, niin valikoimaa on niin paljon hyvinvarustellun hyväkuntoisen auton löytäminen on helpompaa kuin Suomesta. Niin ja kokemusta tuonnista on, tosin ei 166:n vaan toisenlaisen uudehkon Alfan.
[edit: kirjoitusvirhe korjattu]
Viimeksi muokannut Portti, 10 Loka 2006, 20:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Sori, nyt ei ymmärrä ???
Jos nämä ko. laskurit on tarkoitettu autoliikkeiden ostohintojen määrittämiseen niin hinnanhan pitäisi olla liian alhainen eikä korkea, eikö niin ?
Siis jos kauppias ostaa eurolla niin ei se myy 0,5 eurolla, vaan 1,5 eurolla.
Kyllä nämä on mielestäni on markkinahintaan perustuvia hintoja.
Jos nämä ko. laskurit on tarkoitettu autoliikkeiden ostohintojen määrittämiseen niin hinnanhan pitäisi olla liian alhainen eikä korkea, eikö niin ?
Siis jos kauppias ostaa eurolla niin ei se myy 0,5 eurolla, vaan 1,5 eurolla.
Kyllä nämä on mielestäni on markkinahintaan perustuvia hintoja.
Jopi
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Joo, sori kirjoitusvirhe edellisessä viestissä. Se on nyt korjattu.pesojo-h kirjoitti:Sori, nyt ei ymmärrä ???
Jos nämä ko. laskurit on tarkoitettu autoliikkeiden ostohintojen määrittämiseen niin hinnanhan pitäisi olla liian alhainen eikä korkea, eikö niin ?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ja tämä siksi että ostat sen firman nimellä vai? Muutenhan summa jaetaan 1,16 eikä kerrota 0,84:llä..pesojo-h kirjoitti:Voihan V,
Unohtui että MWST = saksan ALV, joka on 16 % pitää tietenkin vähentää hinnasta, tätähän eivät kauppiaat tietenkään mielellään tee !
Eli kerro saatu hinta 0,84:llä ja saat lopullisen hinnan
***********************************************************Rolle kirjoitti:Ja tämä siksi että ostat sen firman nimellä vai? Muutenhan summa jaetaan 1,16 eikä kerrota 0,84:llä..pesojo-h kirjoitti:Voihan V,
Unohtui että MWST = saksan ALV, joka on 16 % pitää tietenkin vähentää hinnasta, tätähän eivät kauppiaat tietenkään mielellään tee !
Eli kerro saatu hinta 0,84:llä ja saat lopullisen hinnan
No ei, en osta firman nimellä vaan yksityisesti.
Otetaanpa tämä meikäläisen laskutapa(= Ojalan laskuoppi)(en halua olla näsäviisas), uusiksi:
Jos tavaran ostohinta on 100,- EUR ja lisään siihen katetta 20%, jaan 100:n 0,8 :lla jolloin hinnaksi tulee 125,- EUR.
Ja kun annan alennusta -20 %, 125,- EURON tavarasta kerron 125 EUR 0.8:lla, jolloin hinnaksi tulee 100,--EUR.
Näinhän se menee.
Prosenttilasku on yllättävän vaikeaa, jos ei ajattele, moni on ollut kusessa tämän kanssa kun on urakoita laskenut.
Jopi
Kiitokset vaan.Rolle kirjoitti:Tämä oli paras vähään aikaan, onnea urakoiden laskentaan ja auton ostoon
Aika hyvä, itse asiassa harvinaisen hyvä Alfa on kiikarissa ja urakoita lasketaan taas tietenkin vanhalla "ojalalla".
Tämä on kyllä asiallinen palsta, tsemppiä kaikille vaikka rahat ois vähissä.
Jopi
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Öh?pesojo-h kirjoitti:Jos tavaran ostohinta on 100,- EUR ja lisään siihen katetta 20%, jaan 100:n 0,8 :lla jolloin hinnaksi tulee 125,- EUR.
Jos ostohinta on 100,- ja myyntihinta 125,- niin katetta on myyntihinnasta 20%. Mutta jos lisäät ostohintaan 20% katetta niin minun matematiikallani myyntihinnaksi tulee 120 euroa.
T. myös urakoita laskeva
- Epäkelpokeräilijä -
Toinen Öh,Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Öh?pesojo-h kirjoitti:Jos tavaran ostohinta on 100,- EUR ja lisään siihen katetta 20%, jaan 100:n 0,8 :lla jolloin hinnaksi tulee 125,- EUR.
Jos ostohinta on 100,- ja myyntihinta 125,- niin katetta on myyntihinnasta 20%. Mutta jos lisäät ostohintaan 20% katetta niin minun matematiikallani myyntihinnaksi tulee 120 euroa.
T. myös urakoita laskeva
Jos ostohinta on 100,- ja myyntihinta 125,- niin katetta on myyntihinnasta 20%. => OK
Mutta jos lisäät ostohintaan 20% katetta niin minun matematiikallani myyntihinnaksi tulee 120 euroa => tämä ei pelitä !!!!!!!
Katteeksi tulee 16,7 %
Jos katetta halutaan 20%:a, ostohintaa ei kerrota 1,2:lla vaan jaetaan 0,8:lla !!
Tällä vältetään konkurssit koska tavaran toimittajat laskevat näin.
Jopi
Jepulis, keskitytään vain autoihin.Rolle kirjoitti:Jep, ostohinnasta laskettuna on katetta 20%, myyntihinnasta 16,7%.pesojo-h kirjoitti:Mutta jos lisäät ostohintaan 20% katetta niin minun matematiikallani myyntihinnaksi tulee 120 euroa => tämä ei pelitä !!!!!!!
Katteeksi tulee 16,7 %
Tämä opittiin jo yläasteella joten keskitytään taas autoihin.
Mutta katetta EI LASKETA KOSKAAN ostohinnasta.
Ne jotka ovat laskeneet on EX-yrittäjiä.
n. 3 % miljoonasta eurosta on paljon, liian paljon, jos vielä maksuehtona on 14 pv netto - 2%.
Jopi
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
no eikun (2-1)/2*100 % = 50 % Näin sitä kauppaa tehdään ja kustaan lasiin. "Jollakin on sitä meidänkin elettävä..."
Viimeksi muokannut Kirkinen, 11 Loka 2006, 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Jep, jep, tämä aihe meni nyt sönkkäämiseksi.Monza kirjoitti:Tämä asia kiinnostaa täälläkin
Lähinnä jos haluaa 3.0 V6 mallin manuaalina, niin ei liene muita vaihtoehtoja kuin hakea se Saksasta.
Kumma kun asiallista keskustelua ei saanutkaan aikaiseksi.
Eli puhutaan nyt sitten vain Alfan tuonnista, ei muusta.
Itse tein juuri kaupat Alfa 166:sta, 2,5 V6, ajettu 19500 km (originaalikilometrit) eli olen sitä mieltä että tuonti kannattaa...
Tässä meikäläisen tapauksessa hankintahinta Suomeen tuotuna, veroineen, oli n. 16000,- EUR ja halvin vastaava mikä on Suomessa myynnissä, tosin kilometrejä oli runsaammin, on 24400,- EUR
Jopi
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Vuoden 2000 mallia.
Seisonut 4 vuotta autotallissa vakuutusasioiden vuoksi, siksi kilometrit 19500 eli käytännössä uusi.
Yksityisiltä ostaminen on melko hektistä hommaa, päätösaikaa oli 5 minuuttia... mutta kannatti. Tai ainakin luulen niin.
Mitenhän tänne lisätään kuvia kun ne on isompia kuin 10kB ???
terveisin tumpelo.
-----------
Mites tämä sinun 166 2002 2,4 Jtd Italiasta ??
Oliko hyvä hankinta ??
Eli hinta-laatusuhde kohdallaan ??
Seisonut 4 vuotta autotallissa vakuutusasioiden vuoksi, siksi kilometrit 19500 eli käytännössä uusi.
Yksityisiltä ostaminen on melko hektistä hommaa, päätösaikaa oli 5 minuuttia... mutta kannatti. Tai ainakin luulen niin.
Mitenhän tänne lisätään kuvia kun ne on isompia kuin 10kB ???
terveisin tumpelo.
-----------
Mites tämä sinun 166 2002 2,4 Jtd Italiasta ??
Oliko hyvä hankinta ??
Eli hinta-laatusuhde kohdallaan ??
Jopi
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Auto ei ole vielä maassa ja verojenkin määrä on hieman arvailujen alla, kun noita riisseleitä ei ole juurikaan tuotu aiemmin. Veikkaan että hinta jää noin 6000€ alle markkina-arvon Suomessa. Käytännössä siis tonneja säästyy, eikä tuollaisia juuri Suomesta saa, vaikka olisi paaluakin, mitä ei tietenkään olepesojo-h kirjoitti: Mites tämä sinun 166 2002 2,4 Jtd Italiasta ??
Oliko hyvä hankinta ??
Eli hinta-laatusuhde kohdallaan ??
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
Vähä ot, mut autoa tuodessa kannattaa kattoo et saa koodikortin mukaansa. Eilen Deltalla edelläni ollut asiakas olis tarvinnu uuden avaimen autoonsa, ku ei pelitä. Kysessä tuontiauto. Deltan setä ilmotti, että ei onnistu ilman koodikorttia, ei edes rungonnumerolla. Ainut vaihtoehto vaihtaa koko lukkosysteemi...
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Ei pidä paikkansa. Itselle tuli väärä koodikortti auton mukana, tilasin uuden kortin Konalan Deltasta hintaan 15 eur, toimitusaika 3 pv. Auto 166 JTD 20V eli ei ole tullut Deltan kautta.Tildy kirjoitti:Vähä ot, mut autoa tuodessa kannattaa kattoo et saa koodikortin mukaansa. Eilen Deltalla edelläni ollut asiakas olis tarvinnu uuden avaimen autoonsa, ku ei pelitä. Kysessä tuontiauto. Deltan setä ilmotti, että ei onnistu ilman koodikorttia, ei edes rungonnumerolla. Ainut vaihtoehto vaihtaa koko lukkosysteemi...
Siis pieni korjaus, avain saa ilman koodikorttia runkonumerolla. Sitä ei vaan saa koodattua autoon ilman koodikorttia. Ja uuden koodikortin saa siiten taas kuten yllä sanoin runkonumerolla jonka jälkeen saa uuden avaimen koodattua toimivaksi.
ON!Monza kirjoitti: Onko muuten Italiasta käytetyn auton ostaminen, rekisteröiminen ja ajamalla pois tuominen edelleen yhtä byrokraattista kuin on väitetty?
Taikka enhän minä nyt tiedä, mitä tarkalleen ottaen "on väitetty", mutta vastaan silti:
ON!
Liikennevakuutuksen hankkiminen italialaisessa vakuutusmaailmassa on mielenkiintoinen seikkailu - erityisesti, jos asuinpaikka ei ole Italiassa.
Mutta,
jos on aikaa, viitseliäsyyttä, kielitaitoa, luovuutta, oveluutta, sitkeyttä, näyttelijän taitoa, motivaatiota, dramatiikan tajua, tunteisiin vetoamisen kykyä, kaunopuheisuuttaa, häijyyttä ja hyvää tahtoa (siis näitä jokaisen aidon alfistin perusominaisuuksia) niin italialainen byrokratia SAATTAA olla selätettävissä ...
On. Myyjäkin luovutti.Monza kirjoitti:Onko muuten Italiasta käytetyn auton ostaminen, rekisteröiminen ja ajamalla pois tuominen edelleen yhtä byrokraattista kuin on väitetty?
Maksoin yhdestä 164 turbosta jo käsirahankin ja sanoin että ensi viikolla tulen hakemaan. Kesti kolme päivää niin Franco soitti ettei onnistu. Vakuutukset Saksaan olisi onnistunut muttei Suomeen asti.
Hetken jo mietin että sinne meni käsiraha mutta se oli tilillä jo muutaman päivän päästä.
www.nuovacentroauto.it oli paja.
Miksi tyytyä tavanomaiseen?
Italialaiset autonmyyjät eivät välttämättä ole hirveän motivoituneita vakuutusasioita selvittelemään - jos nimittäin SE heidän tuttunsa, jonka kanssa he yleensä asiat hoitavat, antaa kieltävän vastauksen.
Itselleni eräs vakuutusasiamies (olen jo unohtanut yhtiön) olisi antanut vakuutuksen sen enempiä kyselemättä, jos olisin maksanut 6 kk:n vakuutuksesta n. 650 euroa. Useimmat vakuutusvirkailijat eivät edes harkinneet vakuutuksen myöntämistä, kun asiakkaan vakinainen asuinpaikka ei ollut Italiasaa. Assicurazioni Toron virkailija suostui katsomaan asiaa läpi sormien ja tulkitsemaan vuokra-asunnon osoitteen riittäväksi. Vakuutus olisi ollut 6 kuukaudeksi, mutta sellaisilla ehdoilla, että jos vakuutus irtisanotaan aikaisemmin, niin vakuutusmaksu palautetaan loppuajalta. (vakuutuksen vähimmäisaika kuitenkin 8 vko muistaakseni)
Eräs autokauppias tarjoutui hoitamaan 10 päivän siirtovakuutuksen noin 300 eurolla...
Kuulopuheiden mukaan joku suomalainen autontuoja on onnistunut saamaan siirtovakuutuksen myös suoraan paikalliselta vakuutusasiamieheltä "inhimilliseen" n. 150 euron hintaan.
Itselleni eräs vakuutusasiamies (olen jo unohtanut yhtiön) olisi antanut vakuutuksen sen enempiä kyselemättä, jos olisin maksanut 6 kk:n vakuutuksesta n. 650 euroa. Useimmat vakuutusvirkailijat eivät edes harkinneet vakuutuksen myöntämistä, kun asiakkaan vakinainen asuinpaikka ei ollut Italiasaa. Assicurazioni Toron virkailija suostui katsomaan asiaa läpi sormien ja tulkitsemaan vuokra-asunnon osoitteen riittäväksi. Vakuutus olisi ollut 6 kuukaudeksi, mutta sellaisilla ehdoilla, että jos vakuutus irtisanotaan aikaisemmin, niin vakuutusmaksu palautetaan loppuajalta. (vakuutuksen vähimmäisaika kuitenkin 8 vko muistaakseni)
Eräs autokauppias tarjoutui hoitamaan 10 päivän siirtovakuutuksen noin 300 eurolla...
Kuulopuheiden mukaan joku suomalainen autontuoja on onnistunut saamaan siirtovakuutuksen myös suoraan paikalliselta vakuutusasiamieheltä "inhimilliseen" n. 150 euron hintaan.
Viimeksi muokannut Alfieri, 16 Marras 2006, 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Alfan 166 tuonti Saksasta
Kannattaa. Jossain määrin rahallisestikin mutta ennemminkin ehkä paremman tarjonnan vuoksi.pesojo-h kirjoitti:Miten on, kannattaako nykyisen autoverotuksen aikana tuoda Alfa 166 2.5 V6 tai 3.0 V6 Saksasta ?
?
Kattelin tuossa nuo Tuulilasin alkuvuoden rekisteröintitilastot ja on karua luettavaa.
Jos pojalle meinaa saada pelin alle (vuonna 2012) niin tällä Suomen
uusrekisteröintitahdilla sekin täytyy hakea Saksasta. Täytyy tosin tuo omakin päivittää sitä ennen
Miksi tyytyä tavanomaiseen?