Alfan 166 tuonti Saksasta

Alfoista

Valvoja: Moderators

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Alfan 166 tuonti Saksasta

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Miten on, kannattaako nykyisen autoverotuksen aikana tuoda Alfa 166 2.5 V6 tai 3.0 V6 Saksasta ?
Noin äkkiseltään laskien kannattais, onko näin ? Kommentteja !
Kellä löytyy tuontikokemuksia ?
Näkyy sakupettereilläkin olevan takuukilometrit huoltokirjassa joten se ei liene ongelma, ootteko kohdannut muita ongelmia ?
Jopi

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Tämä asia kiinnostaa täälläkin :-D

Lähinnä jos haluaa 3.0 V6 mallin manuaalina, niin ei liene muita vaihtoehtoja kuin hakea se Saksasta.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Alkuperäisiin kysymyksiin:
- kannattaako hakea 166 V6 Saksasta? Riippuu vähän mitä pitää kannattavana. Rahaa tuskin älyttömästi säästyy, mutta osaava löytää itselleen mieluisan kulkupelin. Saattaa siinä tonnin pari säästääkin, ehkä enemmänkin jos hakee uudemman.
- tuontikokemusta on, tosin Alfan kohdalta kohta kolme vuotta vanhaa sellaista. Suurin syy hakemiseen oli että Suomesta ei tuolloin saanut 3-litraista manuaalilaatikolla eikä näin hyvillä varusteilla. Kai siinä silloin muutaman tonnin säästikin
- huoltokirjoihin ei kannata luottaa liikaa. Parin hakureissun kokemuksella mihin tahansa voi törmätä missä tahansa. Parasta on jos itse on auton tekniikasta riittävän hyvin perillä tai sitten käyttää tahoa joka osaa tutkia auton. Ensimmäisen hakureissun lopputuloksena huomasin että merkkiliike ei ollut tehnyt kaikkia niitä huoltoja joista sovittiin kauppaa tehdessä. Tarkkana saa olla - autoliikkeet ovat oppineet että ulkomaille menevät autot eivät helposti poimi reklamaatioita.

Laita hakuun sanat "haku" ja "saksasta" ja etsi molemmilla sanoilla niin saat tarvittavat vastaukset.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

166 kannattaa tuoda Italiasta. Autot ovat halvempia ja ainakin pohjois-Italian autojen uskon olevan parempi kuntoisiakin. Nuo molemmat argumentit ovat tietenkin yleistyksiä ja saattaa joissain tapauksissa tietenkin olla toisinkin päin. Auton rahtaaminen Italiasta satamaan Saksaan maksaa noin 500€ (eli on yllättävän halpaa). Olen itsekin suunnittelemassa auton hvaihtoa ja olen ollut yhteyksissä henkilöön, joka asuu Milanossa ja operoi autojen ja tarvikkeiden tuontia sieltä. www.albatrossa.com on hänen firmansa. www.autoscout24.it on kohtalaisen suuntaa-antava sivusto, josta voi hieman kurkkia yleistä hintatasoa. Poiketen Saksasta, Italiassa hintaa voi neuvotella, eli se ei ole germaaniseen tapaan mallia apteekki. Italialaiset ovat melko laiskoja netin käyttäjiä ja niinpä monet autot eivät päädy koskaan nettiin saakka, eikä ainakaan kaikki niiden varusteet ole välttämättä netissä lueteltu. Juuri tuosta syystä on hyödyllistä, että paikan päällä on oikea ihminen, joka tinkaa, selvittää auton kunnon ja varusteet yms.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

IMHO vanhat autot ovat yksilöitä, joiden kunto riippuu enemmän omistajien huolenpidosta tai sen puutteesta. Vähemmän kotteron maantieteellisestä sijainnista, paitsi että Suomessa ne ovat huonompia kun uivat suolassa muutaman kuukauden vuodessa :mrgreen:

Voisin myös jatkaa omia yleistyksiäni väittämällä, että Italian autot ovat keskimääräisesti kuhmuisempia kuin muut :mrgreen: T. Nimim. toista vuotta siellä majaillut.

Onko muuten Italiasta käytetyn auton ostaminen, rekisteröiminen ja ajamalla pois tuominen edelleen yhtä byrokraattista kuin on väitetty?

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Kiitokset palautteesta ja toivon sitä vielä lisää.
Lähtökohtiin sen verran lisää että minulla on työkaverina syntyperäinen saksalainen joka on asunut siellä ikänsä ja asuu edelleen.
Nuo huoltokirjat on hänen mielestään yhtä luotettavia kuin Suomessa eli onko ne luotettavia Suomessa ? No on. (Toki nekin voi väärentää.)
Tää kuljetus-, verotus- ja muut asiat on suunnilleen hanskassa mutta kiinnostaa eniten tuotujen Alfojen kunto, sillä siellähän ajo-olosuhteet on täysin toiset kuin meillä, autobaanaa piisaa...

Onko sattunu kohdalle loppuunrääkättyjä Alfoja ?
Vai paraneeko Alfa rajussa ajossa ?
Jopi

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Kyllähän tuo hiemankin vanhemmissa autoissa jotain merkitsee tuo ilmasto ja esimerkiksi lähes täydellinen talven puuttuminen. Toki italialaiseen liikennekulttuuriin kuuluu kontaktin ottaminen kanssa-autoilijaan, mutta muutaman vuoden vanhassa autossa nuo lommot pitäisi olla melko vähissä. Kovin lommoista autoahan ei kannata edes ostaa, ainakaan täyteen hintaan :wink: Ymmärtääkseni melko monet Saksassa myynnissä olevista autoista ihan yleensä ovat tuontiautoja Italiasta, Belgiasta, Luxemburgista ja muualta lähiympäristöstä. Auton hakeminen ajamalla voisi hyvinkin olla kiintoisa seikkailu, mutta kustannussäästöjen takia sitä ei ehkä kannata tehdä. Jonkin lomamatkan yhdistäminen autonhakuun voisi olla kannattavaa ja mielekästä. Kovaa ajaminen ei kai autoa hajoita yksistään, jos sitä ei tehdä repimällä ja raastamalla.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Tuonnin "kannattavuutta" ei sitten kannata arvioida niiden mobilen halvimpien yksilöiden perusteella. Halpa ei ole hyvä Saksassakaan. Hintahaitarin puolesta välistä voi löytää jo helmen, mutta virheettömät yksilöt maksavat rahaa sielläkin.

Oma kärry oli mobilen kallein 164 aikoinaan, mutta ikäisekseen priima tavara. Pelkästään hyviä kokemuksia.

Tällä kun ajaa vielä "hihnallisen", niin sitten voi taas alkaa katsella 166 3.2 V6 Faceliftiä mobilesta :mrgreen:

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Monza kirjoitti:Tällä kun ajaa vielä "hihnallisen", niin sitten voi taas alkaa katsella 166 3.2 V6 Faceliftiä mobilesta :mrgreen:
Sellaista tässä on kiikaroitu jo monta kuukautta, mutta eipä ole vielä riittänyt intoa ryhtyä toimenpiteisiin, kun välillä ajattelin, että jos sittenkin 159 3.2. No,kahden tunnin päästä menen koeajamaan sellaista (tai sitten Breraa), mutta kutinat on sellaiset, että tuskin innostun kuitenkaan tarpeeksi...

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Facelit 166 tai Lancia Thesis, siinäpä minun vaihtoehtoni. Ehkä hyvä vanhempi 166 voisi vielä kelvata (helpostikin) :lol: Tällaisen (nykyinen 166) auton jälkeen ei enää löydy montaa autoa joita voi edes humalassa kuvitella haluavansa. 166:sen ja Thesiksen jälkeen seuraava kelpuutettava "perheenkuljetusväline" lienee Maseratin Quattroporte. Tietenkin kakkosautoksi voi kuvitella ja utopioida mitä vaan, mutta ihan nelihenkisen perheen arkiajokiksi en mielekkäämpiä välineitä keksi.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Täsmälleen samat ajatukset. Uudempi 166 siis ehkä minullekin kaikkein varteenotettavin vaihtoehto.

Toisaalta voisi ajatella sitäkin, että ottaisi perheautoksi jonkin peruskulkineen ja sitten olisi joku lelu erikseen. Olishan tuolla nettiautossa yks fefe alle 60k€... ;-)

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Terve, palataan taas takaisin asiaan eli auton tuontiin.

Toivon lisää kommentteja nimenomaan tuoduista autoista,
en niinkään siitä millä kukakin haluaa ajella seuraavaksi...

Tästä pääsette laskemaan onko auton hintapyyntö kohdallaan:

http://www.carsweb.de/pkwwert.php?ogpac ... -10:171040

Tässä vielä täyttöohjeet yo. laskuriin vaikka kaikki varmaan osaakin:
1. Autotyyppi (PKW = henkilöauto)
2. Valmistaja (= Hersteller)
3. Tyyppi(= Haupttyp)
4. Yksilöity tyyppi(= Untertyp)
Ja sitten rinnakkain
Jahr = valmistusvuosi, Monat = valmistuskuukausi, km= ajetut kilometrit
Viimeiseksi klikkaa:
Berechnen = Laske
Jopi

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Voihan V,
Unohtui että MWST = saksan ALV, joka on 16 % pitää tietenkin vähentää hinnasta, tätähän eivät kauppiaat tietenkään mielellään tee !
Eli kerro saatu hinta 0,84:llä ja saat lopullisen hinnan
Jopi

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Tuo carsweb.de ja myös vastaava dat.de lienevät tarkoitettu lähinnä autoliikkeiden ostohintojen määrittelyyn. Noiden antamat hinnat ovat yleensä selvästi todellisia pyynti/myyntihintoja alhaisemmat.

Niin ja alkuperäisiin kysymyksiin vastatakseni: veikkaanpa että uudehkon 166:n tuonti saksanmaalta voipi olla ihan kannattavaa. Vaikka ei euroissa suoranaisesti aina tuhansia säästäkään, niin valikoimaa on niin paljon hyvinvarustellun hyväkuntoisen auton löytäminen on helpompaa kuin Suomesta. Niin ja kokemusta tuonnista on, tosin ei 166:n vaan toisenlaisen uudehkon Alfan.

[edit: kirjoitusvirhe korjattu]
Viimeksi muokannut Portti, 10 Loka 2006, 20:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Sori, nyt ei ymmärrä ???
Jos nämä ko. laskurit on tarkoitettu autoliikkeiden ostohintojen määrittämiseen niin hinnanhan pitäisi olla liian alhainen eikä korkea, eikö niin ?
Siis jos kauppias ostaa eurolla niin ei se myy 0,5 eurolla, vaan 1,5 eurolla.

Kyllä nämä on mielestäni on markkinahintaan perustuvia hintoja.
Jopi

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

pesojo-h kirjoitti:Sori, nyt ei ymmärrä ???
Jos nämä ko. laskurit on tarkoitettu autoliikkeiden ostohintojen määrittämiseen niin hinnanhan pitäisi olla liian alhainen eikä korkea, eikö niin ?
Joo, sori kirjoitusvirhe edellisessä viestissä. Se on nyt korjattu.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

pesojo-h kirjoitti:Voihan V,
Unohtui että MWST = saksan ALV, joka on 16 % pitää tietenkin vähentää hinnasta, tätähän eivät kauppiaat tietenkään mielellään tee !
Eli kerro saatu hinta 0,84:llä ja saat lopullisen hinnan
Ja tämä siksi että ostat sen firman nimellä vai? Muutenhan summa jaetaan 1,16 eikä kerrota 0,84:llä..

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Rolle kirjoitti:
pesojo-h kirjoitti:Voihan V,
Unohtui että MWST = saksan ALV, joka on 16 % pitää tietenkin vähentää hinnasta, tätähän eivät kauppiaat tietenkään mielellään tee !
Eli kerro saatu hinta 0,84:llä ja saat lopullisen hinnan
Ja tämä siksi että ostat sen firman nimellä vai? Muutenhan summa jaetaan 1,16 eikä kerrota 0,84:llä..
***********************************************************

No ei, en osta firman nimellä vaan yksityisesti.
Otetaanpa tämä meikäläisen laskutapa(= Ojalan laskuoppi)(en halua olla näsäviisas), uusiksi:
Jos tavaran ostohinta on 100,- EUR ja lisään siihen katetta 20%, jaan 100:n 0,8 :lla jolloin hinnaksi tulee 125,- EUR.
Ja kun annan alennusta -20 %, 125,- EURON tavarasta kerron 125 EUR 0.8:lla, jolloin hinnaksi tulee 100,--EUR.
Näinhän se menee.
Prosenttilasku on yllättävän vaikeaa, jos ei ajattele, moni on ollut kusessa tämän kanssa kun on urakoita laskenut.
Jopi

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Jep, prosenttilasku voi olla hankalaa, jos ei ajattele.

alv (tai Moms tai Vat tai MwSt) ei ole katetta, vaan veroa;

Esim. 22 % alv 100 eurosta on todellakin 22 euroa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tämä oli paras vähään aikaan, onnea urakoiden laskentaan ja auton ostoon :mrgreen:

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Rolle kirjoitti:Tämä oli paras vähään aikaan, onnea urakoiden laskentaan ja auton ostoon :mrgreen:
Kiitokset vaan.

Aika hyvä, itse asiassa harvinaisen hyvä Alfa on kiikarissa ja urakoita lasketaan taas tietenkin vanhalla "ojalalla".

Tämä on kyllä asiallinen palsta, tsemppiä kaikille vaikka rahat ois vähissä.
Jopi

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

pesojo-h kirjoitti:Jos tavaran ostohinta on 100,- EUR ja lisään siihen katetta 20%, jaan 100:n 0,8 :lla jolloin hinnaksi tulee 125,- EUR.
Öh?

Jos ostohinta on 100,- ja myyntihinta 125,- niin katetta on myyntihinnasta 20%. Mutta jos lisäät ostohintaan 20% katetta niin minun matematiikallani myyntihinnaksi tulee 120 euroa.

T. myös urakoita laskeva :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^kyllä, mutta tuossa 120 euron myyntihinnassa ei ole katetta 20 %, vaan 16,7 % (olettaen, että 100 e on "ostohinta").
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
pesojo-h kirjoitti:Jos tavaran ostohinta on 100,- EUR ja lisään siihen katetta 20%, jaan 100:n 0,8 :lla jolloin hinnaksi tulee 125,- EUR.
Öh?

Jos ostohinta on 100,- ja myyntihinta 125,- niin katetta on myyntihinnasta 20%. Mutta jos lisäät ostohintaan 20% katetta niin minun matematiikallani myyntihinnaksi tulee 120 euroa.

T. myös urakoita laskeva :wink:
Toinen Öh,
Jos ostohinta on 100,- ja myyntihinta 125,- niin katetta on myyntihinnasta 20%. => OK
Mutta jos lisäät ostohintaan 20% katetta niin minun matematiikallani myyntihinnaksi tulee 120 euroa => tämä ei pelitä !!!!!!!
Katteeksi tulee 16,7 %

Jos katetta halutaan 20%:a, ostohintaa ei kerrota 1,2:lla vaan jaetaan 0,8:lla !!

Tällä vältetään konkurssit koska tavaran toimittajat laskevat näin.
Jopi

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

pesojo-h kirjoitti:Mutta jos lisäät ostohintaan 20% katetta niin minun matematiikallani myyntihinnaksi tulee 120 euroa => tämä ei pelitä !!!!!!!
Katteeksi tulee 16,7 %
Jep, ostohinnasta laskettuna on katetta 20%, myyntihinnasta 16,7%.

Tämä opittiin jo yläasteella joten keskitytään taas autoihin.

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Rolle kirjoitti:
pesojo-h kirjoitti:Mutta jos lisäät ostohintaan 20% katetta niin minun matematiikallani myyntihinnaksi tulee 120 euroa => tämä ei pelitä !!!!!!!
Katteeksi tulee 16,7 %
Jep, ostohinnasta laskettuna on katetta 20%, myyntihinnasta 16,7%.

Tämä opittiin jo yläasteella joten keskitytään taas autoihin.
Jepulis, keskitytään vain autoihin.

Mutta katetta EI LASKETA KOSKAAN ostohinnasta.
Ne jotka ovat laskeneet on EX-yrittäjiä.
n. 3 % miljoonasta eurosta on paljon, liian paljon, jos vielä maksuehtona on 14 pv netto - 2%.
Jopi

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Edit: Äh. Joo ymmärrän kyllä mitä tarkoitatte ja noinhan se oikeasti lasketaan, mutta te ette nyt ymmärtäneet tuota meikäläisen sananmuotojen pilkunviilaamista. Antaa olla, eipä siitä ole väliksikään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Joo keskitytään jatkossakin autoihin. Jossain vaiheessa tarkoitus on minullakin suunnata Saksan maalle, lähinnä 156 GTA mielessä.


Ps. Myyntikateprosentti lasketaan "virallisesti" seuraavasti: (Myyntihinta - Ostohinta): Myyntihinta = Myyntikateprosentti.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Vielä yllä olevaan: Vero verollisesta hinnasta (vero 22%) on 18,03%

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Ja kun 1 eurolla ostaa ja 2 eurolla myy, niin prosentin voitto riittää.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Laku kirjoitti:Ja kun 1 eurolla ostaa ja 2 eurolla myy, niin prosentin voitto riittää.
Tämä oli hyvä :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Laku kirjoitti:Ja kun 1 eurolla ostaa ja 2 eurolla myy, niin prosentin voitto riittää.
Siis 100 prosentin :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

no eikun (2-1)/2*100 % = 50 % :mrgreen: Näin sitä kauppaa tehdään ja kustaan lasiin. "Jollakin on sitä meidänkin elettävä..."
Viimeksi muokannut Kirkinen, 11 Loka 2006, 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Kirkinen kirjoitti:no eikun (2-1)/2*100 % = 50 % :mrgreen:
huh huh :oops: LOpetetaanpas tämä voittojen ja katteiden pyörittäminen ja ostellaan vaan niitä Alfoja.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Monza kirjoitti:Tämä asia kiinnostaa täälläkin :-D

Lähinnä jos haluaa 3.0 V6 mallin manuaalina, niin ei liene muita vaihtoehtoja kuin hakea se Saksasta.
Jep, jep, tämä aihe meni nyt sönkkäämiseksi.
Kumma kun asiallista keskustelua ei saanutkaan aikaiseksi.
Eli puhutaan nyt sitten vain Alfan tuonnista, ei muusta.
Itse tein juuri kaupat Alfa 166:sta, 2,5 V6, ajettu 19500 km (originaalikilometrit) eli olen sitä mieltä että tuonti kannattaa...
Tässä meikäläisen tapauksessa hankintahinta Suomeen tuotuna, veroineen, oli n. 16000,- EUR ja halvin vastaava mikä on Suomessa myynnissä, tosin kilometrejä oli runsaammin, on 24400,- EUR
Jopi

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Minkä ikäinen autosi on? Itselleni tulee lähiviikkoina 166 2002 2,4 Jtd Italiasta.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Vuoden 2000 mallia.
Seisonut 4 vuotta autotallissa vakuutusasioiden vuoksi, siksi kilometrit 19500 eli käytännössä uusi.
Yksityisiltä ostaminen on melko hektistä hommaa, päätösaikaa oli 5 minuuttia... mutta kannatti. Tai ainakin luulen niin.
Mitenhän tänne lisätään kuvia kun ne on isompia kuin 10kB ???
terveisin tumpelo.
-----------

Mites tämä sinun 166 2002 2,4 Jtd Italiasta ??

Oliko hyvä hankinta ??

Eli hinta-laatusuhde kohdallaan ??
Jopi

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

pesojo-h kirjoitti:Vuoden 2000 mallia.
Seisonut 4 vuotta autotallissa vakuutusasioiden vuoksi, siksi kilometrit 19500 eli käytännössä uusi.
Onnittelut hienosta valinnasta! Btw, vaihdata remmi ja hilppeet heti, jos et sitä vielä tehnyt.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

pesojo-h kirjoitti: Mites tämä sinun 166 2002 2,4 Jtd Italiasta ??

Oliko hyvä hankinta ??

Eli hinta-laatusuhde kohdallaan ??
Auto ei ole vielä maassa ja verojenkin määrä on hieman arvailujen alla, kun noita riisseleitä ei ole juurikaan tuotu aiemmin. Veikkaan että hinta jää noin 6000€ alle markkina-arvon Suomessa. Käytännössä siis tonneja säästyy, eikä tuollaisia juuri Suomesta saa, vaikka olisi paaluakin, mitä ei tietenkään ole :wink:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Tildy
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Tildy »

Vähä ot, mut autoa tuodessa kannattaa kattoo et saa koodikortin mukaansa. Eilen Deltalla edelläni ollut asiakas olis tarvinnu uuden avaimen autoonsa, ku ei pelitä. Kysessä tuontiauto. Deltan setä ilmotti, että ei onnistu ilman koodikorttia, ei edes rungonnumerolla. Ainut vaihtoehto vaihtaa koko lukkosysteemi... :shock:
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Onkohan tossa joku todellinen syy että ei onnistu, vai vituttiko deltan äijää liikaa kun ei ollu heiltä ostettu kiesi? :crazyeyes:

Avatar
Tildy
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Tildy »

Se sanoi, että vain heidän maahantuomistaan autoista on olemassa rekisterit...
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Tildy kirjoitti:Vähä ot, mut autoa tuodessa kannattaa kattoo et saa koodikortin mukaansa. Eilen Deltalla edelläni ollut asiakas olis tarvinnu uuden avaimen autoonsa, ku ei pelitä. Kysessä tuontiauto. Deltan setä ilmotti, että ei onnistu ilman koodikorttia, ei edes rungonnumerolla. Ainut vaihtoehto vaihtaa koko lukkosysteemi... :shock:
Ei pidä paikkansa. Itselle tuli väärä koodikortti auton mukana, tilasin uuden kortin Konalan Deltasta hintaan 15 eur, toimitusaika 3 pv. Auto 166 JTD 20V eli ei ole tullut Deltan kautta.

Siis pieni korjaus, avain saa ilman koodikorttia runkonumerolla. Sitä ei vaan saa koodattua autoon ilman koodikorttia. Ja uuden koodikortin saa siiten taas kuten yllä sanoin runkonumerolla jonka jälkeen saa uuden avaimen koodattua toimivaksi.

Avatar
Tildy
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Tildy »

Sitte tais kyseessä olla vaan delta-sedän "huono päivä"... :roll:
Toivottavasti se avaimeton kaveri lukee tätä palstaa..
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Monza kirjoitti: Onko muuten Italiasta käytetyn auton ostaminen, rekisteröiminen ja ajamalla pois tuominen edelleen yhtä byrokraattista kuin on väitetty?
ON!

Taikka enhän minä nyt tiedä, mitä tarkalleen ottaen "on väitetty", mutta vastaan silti:

ON!

Liikennevakuutuksen hankkiminen italialaisessa vakuutusmaailmassa on mielenkiintoinen seikkailu - erityisesti, jos asuinpaikka ei ole Italiassa.

Mutta,
jos on aikaa, viitseliäsyyttä, kielitaitoa, luovuutta, oveluutta, sitkeyttä, näyttelijän taitoa, motivaatiota, dramatiikan tajua, tunteisiin vetoamisen kykyä, kaunopuheisuuttaa, häijyyttä ja hyvää tahtoa (siis näitä jokaisen aidon alfistin perusominaisuuksia) niin italialainen byrokratia SAATTAA olla selätettävissä ...

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Viikari »

Monza kirjoitti:Onko muuten Italiasta käytetyn auton ostaminen, rekisteröiminen ja ajamalla pois tuominen edelleen yhtä byrokraattista kuin on väitetty?
On. Myyjäkin luovutti. :-D
Maksoin yhdestä 164 turbosta jo käsirahankin ja sanoin että ensi viikolla tulen hakemaan. Kesti kolme päivää niin Franco soitti ettei onnistu. Vakuutukset Saksaan olisi onnistunut muttei Suomeen asti.
Hetken jo mietin että sinne meni käsiraha mutta se oli tilillä jo muutaman päivän päästä.
www.nuovacentroauto.it oli paja.
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Eikö periaatteessa ole mahdollista hankkia suomalaiset siirtokilvet + vakuutus jos auton runko ym numerot ovat tiedossa + muut paperit (kauppakirjat jne) ?

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Italialaiset autonmyyjät eivät välttämättä ole hirveän motivoituneita vakuutusasioita selvittelemään - jos nimittäin SE heidän tuttunsa, jonka kanssa he yleensä asiat hoitavat, antaa kieltävän vastauksen.

Itselleni eräs vakuutusasiamies (olen jo unohtanut yhtiön) olisi antanut vakuutuksen sen enempiä kyselemättä, jos olisin maksanut 6 kk:n vakuutuksesta n. 650 euroa. Useimmat vakuutusvirkailijat eivät edes harkinneet vakuutuksen myöntämistä, kun asiakkaan vakinainen asuinpaikka ei ollut Italiasaa. Assicurazioni Toron virkailija suostui katsomaan asiaa läpi sormien ja tulkitsemaan vuokra-asunnon osoitteen riittäväksi. Vakuutus olisi ollut 6 kuukaudeksi, mutta sellaisilla ehdoilla, että jos vakuutus irtisanotaan aikaisemmin, niin vakuutusmaksu palautetaan loppuajalta. (vakuutuksen vähimmäisaika kuitenkin 8 vko muistaakseni)

Eräs autokauppias tarjoutui hoitamaan 10 päivän siirtovakuutuksen noin 300 eurolla...

Kuulopuheiden mukaan joku suomalainen autontuoja on onnistunut saamaan siirtovakuutuksen myös suoraan paikalliselta vakuutusasiamieheltä "inhimilliseen" n. 150 euron hintaan.
Viimeksi muokannut Alfieri, 16 Marras 2006, 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfan 166 tuonti Saksasta

Viesti Kirjoittaja Viikari »

pesojo-h kirjoitti:Miten on, kannattaako nykyisen autoverotuksen aikana tuoda Alfa 166 2.5 V6 tai 3.0 V6 Saksasta ?
?
Kannattaa. Jossain määrin rahallisestikin mutta ennemminkin ehkä paremman tarjonnan vuoksi.
Kattelin tuossa nuo Tuulilasin alkuvuoden rekisteröintitilastot ja on karua luettavaa.
Jos pojalle meinaa saada pelin alle (vuonna 2012) niin tällä Suomen
uusrekisteröintitahdilla sekin täytyy hakea Saksasta. Täytyy tosin tuo omakin päivittää sitä ennen :)
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Nykyinen 166:nen joutaisi kohta pojalle, joten tuoreempi 166 bensa tai diisseli olisi ykkösvaihtoehtona uudeksi autoksi.
Minkälaisia tuoreempia kokemuksia on hankintapaikoista, hinnoista, palvelusta yms. Saksassa.

Vastaa Viestiin