155:sta ostamassa.
Valvoja: Moderators
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kyllä minä voisin sellaista hyvällä omalla tunnolla suositella käyttöautoksi. Kulutusosia saa nopeasti ja järkevään hintaan, eikä tekniikkakaan ole mitään ihmeellistä etteikö kuka korjaaja tahansa saisi vaihdettua tarvittavat osat.
Eli muutaman omistaneena en ymmärrä puoliakaan kaikesta tämän ketjun jännittämisestä. Onneksi Alfistina on tottunut siihen että ihmiset laukoo totuuksia totaalisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella.
Eli muutaman omistaneena en ymmärrä puoliakaan kaikesta tämän ketjun jännittämisestä. Onneksi Alfistina on tottunut siihen että ihmiset laukoo totuuksia totaalisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eihän siinä mitään niin erikoista ole etteikö voisi pitää ihan käyttöautona. Moottorissa on jokunen heikko paikka mutta niiden kanssa voi vallan hyvin elää, ja jos taas ihan pomminvarmaa laitetta hakee niin kyllä tuossa karsiutuu pois moni muukin merkki kuin Alfa.
Jakohihnaa saa vaihdella useammin kuin suurimpaan osaan muista autoista (koskee siis 16v:tä), eipä härvelin muuten sen kummempaa huomiota pitäisi vaatia.
Jakohihnaa saa vaihdella useammin kuin suurimpaan osaan muista autoista (koskee siis 16v:tä), eipä härvelin muuten sen kummempaa huomiota pitäisi vaatia.
- Epäkelpokeräilijä -
Kauppaan vaan pojat! Ei ne 155:set käsiin hajoa, kun joskus vähän huoltaa
Uskottava se kuitenkin on, että ei ne uudet autot vielä(kään) ole rakettiteknologiaa, vaikka kuinka luulisi
Silti pysyn vanhemmissa, kun muuten jää tuo "huoltaminen" pois ja mitä sitten tekee kaikki vapaa-ajat? 

En mä niin kovin vanha automies vielä ole, mutta silti olen jo tämän epäkohdan iskostanut päähänRASVIS kirjoitti:Jostain syystä on kai vuosikymmeniä ollut vanhojen automiesten keskuudessa sellainen vankkumaton mielipide, että "eihän noille uusille himmeleille voi enää mitään tehdä itse, näiden kymmenvuotiaiden kanssa kaikki on vielä helppoa". Jostain syystä sitten kymmenen vuoden päästä jutut ovat samoja mutta kalusto kymmenen vuotta tuoreempaa



Kauppaan menen kyllä mielellään, mutta kun ei tunnu löytyvän ihmistä joka ymmärtäisi 75 3.0:n päälle, vaikka kolmen tonnin hintaluokassa tällä palstalla hyvää tarjontaa.AutonAlfa kirjoitti:Kauppaan vaan pojat! Ei ne 155:set käsiin hajoa, kun joskus vähän huoltaa
Hetken aikaa oli minunkin päässä järkevä ajatus: 110 Lada. Olisi tältä vuosituhannelta ja edullinen pitää? Jäisi sitten rahaa enempi kesäautoihin.
- Oldgrain
- Viestit: 350
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 06:25
- Car(s): 159 2.2 SW -07, GTV 2.0 -86
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Halpa kyllä, mutta järkevä? eeeei välttämättä. Meillä oli vuoden verran -99 110 1,5 Li 8 venaisella koneella (saatiin ilmaiseksi). Taisin vuoden aikana kolme kertaa ajaa kyseisellä autolla ja nekin tuntuivat olevan liikaa. Ajelin mielummin -85 Toyota Carina II:lla, kuin ladalla. Mutta positiivista siinä oli mm. se että lämpeni nopeasti (ja oli kesällä kuuma), sähköikkunat joka ovessa (!) ja... no muuta nyt en keksikään. Voitin sillä kyllä kaverin 2-litraisen mondeon talvellaSavo kirjoitti: Hetken aikaa oli minunkin päässä järkevä ajatus: 110 Lada. Olisi tältä vuosituhannelta ja edullinen pitää? Jäisi sitten rahaa enempi kesäautoihin.

"Pikkasen ylikovaa niin se kääntyilee"
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
niin no ja no niin... Taitaapi sulla olla Q4:ssä kuitenkin Weber/Magnetti Marelli ohjaamassa polttoaineen ruiskutusta sekä kipinääAutonAlfa kirjoitti:Motronic ja ABS:t löytyy kyllä, mut mä niistä mitään ymmärrä.

Itse ainankin olen erittäin tyytyväinen ettei tuossa omassa Q4:ssä ole yhtään enempää elektroniikkaa, nytkin jo konehuoneesssa olevien johtojen määrä hirvittää...
Q4:n ABS-järjästelmä ei kuitenkaan ole niitä aivan ensimmäisen polven järjästelmiä, vaan siitä löytyypi mm. kiihtyvyysanturit. Onneksi siitä kuitenkin puuttuu ESP ja muut nykyajan hömpötykset

Eiköhän 155 ole aivan yhtä luotettava käyttöautona, kuin mikä tahansa muukin auto, paitsi tieteinkin Mersu tai Tojota, niissä kun ei ole ikinä mitään vikaa

Öööö... niin no jooKeltsi kirjoitti:
niin no ja no niin... Taitaapi sulla olla Q4:ssä kuitenkin Weber/Magnetti Marelli ohjaamassa polttoaineen ruiskutusta sekä kipinää![]()




Niin siis, joo. Alfa 155 on eniten fiat näistä vanhoista alfoista. Tipon levy ja muutenkin samoja osia fiatin kanssa auto täynnä. Mut onhan siinä Alfan merkit, joten ei se ihan täysin fiiu ole.willez kirjoitti:Mut siis,näistä vanhoista aidoista alfoista 155:nen...

Eikö kaikki autot ole käyttöautoja? Itselle ainakin on. Käytettäväksi olen jokaisen autoni ostanut ja niin olen myös niillä ajanut. Keräily autot sitten erikseen.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
ku olisit vaan valinnut tän 8-tappisen ni olis ollu täydellinen auto155156 kirjoitti:Hieman vajaat 5 vuotta ja 100 000 km ajelin 155 2.0 16V Superilla vm -96. Korin osalta ei valittamista, mutta TS 16V moottori tuotti monenlaista harmia. Plussina hyvä ajettavuus, kaikki toimi (moottori-ongelmat poislukien) ja 155:ssä on tiettyä "karkeaa" urheilullisuutta.


-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Kuulin jo monta kertaa, että 155 perustuu pitkälti Tempraan/Tipoon. Molemmat omistaneena, en ole huomanut että niiden ajettavuus olisi jotenkin poikseuksellisen hyvä
ja kun täällä väitetään, ihan aiheellisesti, että 155:n ajettavuus on huippu luokka(en ole ajanut) niin missä on se salaisuus, entäs kuka on se onellinen taikuri? 


Nothing beats cubic inch
Ehkäpä samaan pohjalevyyn perustuva auto ei sittenkään ole aivan sama auto, siis alustaltaan, koneeltaan tai sisustaltaan. Olisiko mahdollista, että Alfan insinöörit olisivat keksineet 155:seen jotain mitä fiatista uupuu, mene ja tiedä. Salaisuuksista en tiedä mitään, mutta kaikki alustan osat eivät sovi keskenään 155:ssa ja Tipossakaan, joten kai sieltä jotain eroavaisuuksia löytyy, jotka myös vaikuttavat positiivisesti ajettavuuteen.
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Itselläni oli autoon laitettu jo alustasarja joten en tiedä minkälainen on orkkisalustalla mutta kyllä tuo madallettu ja hieman jäykempi alusta on oikein mieleinen.
kyllähän 155 on käyttöautona ihan oivallinen kunhan muistaa vaan 16V koneeseen vaihtaa jakopään kilkkeet mieluummin aiemmin kuin ajallaan.
Oma kiesi on ainakin toiminut kuin junan vessa (tosin ajettukin vasta 105tkm)
kyllähän 155 on käyttöautona ihan oivallinen kunhan muistaa vaan 16V koneeseen vaihtaa jakopään kilkkeet mieluummin aiemmin kuin ajallaan.
Oma kiesi on ainakin toiminut kuin junan vessa (tosin ajettukin vasta 105tkm)
QUORTHON 1966-2004
Mielestäni Tipon ajettavuus on todella hyvä, eipä taida olla parempaa perusautoa ajettavuudelta, niitä viimeisiä fiateja joita tm ja tuulilasikin on kehunut juuri ajo-ominaisuuksilta.
Tosiaan itseänikin kiinnostaa tuo tipon ja 155:n erot. Ohjaus on ainakin paljon nopeampi, onko hammastanko tiheämpi hampailtaan vai mistä tuo syntyy?? Vakaajatangot ja tukivarret ovat samat eli mistä se parempi alustajäykkyys muodostuu, jousista/iskareistako vain?
Tosiaan itseänikin kiinnostaa tuo tipon ja 155:n erot. Ohjaus on ainakin paljon nopeampi, onko hammastanko tiheämpi hampailtaan vai mistä tuo syntyy?? Vakaajatangot ja tukivarret ovat samat eli mistä se parempi alustajäykkyys muodostuu, jousista/iskareistako vain?
Kun pelkkä teho ei riitä!
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Ajoin Fiat Tipo 1.6 DGT:llä 200 000 km, kunnes tilalle vaihtui Alfa Romeo 155 2.0 16V. Tipon (ei ohjaustehostinta) jälkeen 155:n ohjaus oli tunnoton. Varsinkin talvella Tipo oli erinomaisen hyvä ja tunnokas ajettava, ohjauspyörä välitti täsmälleen mitä oli tapahtumassa. TM:n suuressa talvitestissä (en muista vuotta, mutta olisiko 1989) Tipo oli yksi kolmesta autosta, joka sai ajominaisuuksista täydet pisteet. Mukana oli noin 40 autoa.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
ajamalla se selviääTestarosaFinland kirjoitti:Kuulin jo monta kertaa, että 155 perustuu pitkälti Tempraan/Tipoon. Molemmat omistaneena, en ole huomanut että niiden ajettavuus olisi jotenkin poikseuksellisen hyväja kun täällä väitetään, ihan aiheellisesti, että 155:n ajettavuus on huippu luokka(en ole ajanut) niin missä on se salaisuus, entäs kuka on se onellinen taikuri?
