Pieniä alkuhankaluuksia GTAn kanssa

Alfoista

Valvoja: Moderators

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

BSTR kirjoitti: Sisätilantutkan saa kyllä pois päältä, kun joka kerta sammuttamisen jälkeen tekee tietyt temput avaimella virtalukossa. Manuaalissa on tuohon ohjeet. Itse en kyllä viitsisi jättää autoa yöksi seisomaan ilman että hälytin on päällä - mutta minä asunkin Vantaalla ;)
ei onnistu tuo virta-avain "temppu" vaikka manuaalin mukaan tekee ,( tai sitten en vaa osaa :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

V6 kirjoitti:ei onnistu tuo virta-avain "temppu" vaikka manuaalin mukaan tekee ,( tai sitten en vaa osaa :mrgreen:
Ei se aina toimikaan niin helposti, välillä saa renkata useamman kerran eestaas ennenkuin onnistuu. Tekniikkalaji, sen kyllä oppii kun riittävän monta kertaa onnistuu. Tosin sittenkään ei aina mene välttämättä putkeen.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

nyt toimii tuo sisätilatutkan poislaitto kun luin huolto cdn ohjeet, eli kääntää avainta NOPEASTI niin näyttää pelittävän joka kerta.

aloita virta-avain ON asennossa käännä nopeasti OFF asentoon > ON ja uudestaan OFF
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Onko tähän sisätilanlämmittimen aiheuttamaan hälytykseen kenelläkään mitään uutta tietoa? Minulle asennettiin tänään moottorin öljypohjalämmitin ja sisälämmittimien johdotus. Hälytin tuntuu pärähtävän päälle kun sisälämppäri on ollut hetken päällä.

Onko siis mitään fiksua keinoa löytynyt estää hälytys?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Portti kirjoitti:Onko siis mitään fiksua keinoa löytynyt estää hälytys?
Sisätilatutkan saa ainakin 156:ssa kytkettyä pois kääntämällä (nopeasti, tämä on tekniikkalaji) avaimesta virta pois, takaisin päälle ja pois. Hälyttimen ledi vilkahtaa sen merkiksi että sisätutka on pois ja voit pistää auton normaalisti kiinni.

Tämä pitää sitten muistaa tehdä joka kerta ellei halua aamulla herätä hälyttimeen. Sisätilatutkaa ei kuulemma saa pysyvästi disabloitua vammauttamatta koko hälytintä.

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Portti kirjoitti:Minulle asennettiin tänään moottorin öljypohjalämmitin
Enpä ole ennen moisia nähnyt kuin ilmajäähyissä (kupla). Minkä merkkinen on ja mistä hankittu?

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Sassicaia kirjoitti: Tämä pitää sitten muistaa tehdä joka kerta ellei halua aamulla herätä hälyttimeen. Sisätilatutkaa ei kuulemma saa pysyvästi disabloitua vammauttamatta koko hälytintä.
Hyvä, että edes tuolla tavalla pitäisi toimia. Joku pysyvämpi ratkaisu olisi kuitenkin kiva - voi nimittäin olla että muutamana aamuna saa naapurusto herätä hälyttimeen kun on illalla unohtanut tehdä tuon tempun.

Joksa kirjoitti: Enpä ole ennen moisia nähnyt kuin ilmajäähyissä (kupla). Minkä merkkinen on ja mistä hankittu?
Alla olevassa ketjussa asiasta enemmän juttua:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=1 ... ht=#116678

Suora linkki Defan sivuille, jossa lämmittimen speksit:
http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?mer ... ng=6&ndid=

Kyseinen lämppäri soveltuu näköjään malleihin 147 GTA, 156 GTA, GT 3.2 ja 166 2.5 V6, 166 3.0 V6.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Minä en mitään asiasta tiedä, mutta auttaisikohan jos ne anturit peittäisi talven ajaksi esim. jeesus teipillä tai jollain mulla :roll: .
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

olli.ilander
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Kesä 2006, 19:01
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja olli.ilander »

Kiitos Defavinkistä/linkistä! Pitäisi 156GTA:han saada lämmöt, mutta luettuani kaikkien ongelmista olin jo luopunut ajatuksesta. Tämä öljypohjalämmitin ei siis ole laukaissut vikakoodeja? Mistä ostit ja mitä maksoi?

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

olli.ilander kirjoitti:Kiitos Defavinkistä/linkistä! Pitäisi 156GTA:han saada lämmöt, mutta luettuani kaikkien ongelmista olin jo luopunut ajatuksesta. Tämä öljypohjalämmitin ei siis ole laukaissut vikakoodeja? Mistä ostit ja mitä maksoi?
Virheilmoituksia ei ole tullut. Tosin kelithän menivät taas niin lämpimiksi, että montaa kertaa ei ole vielä ollut käyttöä lämppärillä eikä kovin kovista pakkasista ole vielä kokemuksia.

Ostin lämmittimen paikallisesta Autofit-ketjuun kuuluvasta korjaamosta

www.autofit.fi

Lämppäri asennettiin samassa paikassa ja pakettiin kuului vielä sisätilan lämmittimen johdotus. Pelkän lämmittimen ovh-hinta näyttää olleen luokkaa 130 eur, mutta en tuosta laskusta osaa kertoa kuuluiko lämmittimeen jotain muitakin osia ja mitkä kuuluivat sisätilan lämmitysjuttuihin. Asennushinnan jakautumisestakaan ei ole tietoa.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

olli.ilander
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Kesä 2006, 19:01
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja olli.ilander »

No niin nyt on minullakin hankittuna sama Defan säteilylämmityselementti johdotuksineen. Kertoisitko Pertti vielä mihin kohtaan sijoittivat pistokkeen etupuskurissa ja sisällä jalkatilassa? Varsinkin jalkatilaan ei uskalla umpimähkään mitään porailla jos vaikka osuisi johtoihin tms. Ajattelin itse yrittää asentaa, ei voine olla ylivoimainen tehtävä? Onkohan gtassa valmiina läpivientiä sisätilan pistorasian johdolle vai joutuuko poraamaan?

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

olli:

Pistoke tuli keulassa rekisterikilven alla olevaan ritilään. Ei ehkä paras mahdollinen paikka loppujen lopuksi kun pistoke jäi jonkin verran törröttämään kun ei ollut oikein kunnon paikkaa kiinnittää sitä muualle kuin puskuriin.

Jalkatilassa pistorasia on heti oven karmin vieressä oikealla alhaalla.

Poraushommissa en osaa auttaa.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

Sassicaia kirjoitti:
Portti kirjoitti:Onko siis mitään fiksua keinoa löytynyt estää hälytys?
Sisätilatutkan saa ainakin 156:ssa kytkettyä pois kääntämällä (nopeasti, tämä on tekniikkalaji) avaimesta virta pois, takaisin päälle ja pois. Hälyttimen ledi vilkahtaa sen merkiksi että sisätutka on pois ja voit pistää auton normaalisti kiinni.

Tämä pitää sitten muistaa tehdä joka kerta ellei halua aamulla herätä hälyttimeen. Sisätilatutkaa ei kuulemma saa pysyvästi disabloitua vammauttamatta koko hälytintä.
kuinkahan nopeasti tämän on tapahduttava? Hälytin kuulemma riivaa naapureita öisin :) :(

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kyllä sen näkee siitä ledistä onko onnistunut
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

V6 kirjoitti:kyllä sen näkee siitä ledistä onko onnistunut
Näin on eli kun hälyttimen ledi kojetaulussa vilkahtaa operaation aikana niin operaatio on onnistunut. Näin ainakin minulla.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

Jep. Aika pikaisesti saa räpäyttää, nyt on homma hallussa..

Aikamoisen virtalukon tuhoajan on italiaanot virittänyt :D

Vastaa Viestiin