Ilmin tekohengitystä.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Ilmin tekohengitystä.

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Mulla ilmi ei pahasti rikki ollut, auto ei vaan oikein jaksanut vetää isoilla kierroksilla kunnolla. Joten tulipa tuossa kotipihassa kaatosateessa "Alfa 156 V6":n kanssa kokeiltua volkkaristien konstia ilmamassamittarin korjaukseen. Eli porattiin anturin taakse 4mm reikä, sekä putsattiin se kalvo Bräkleenillä. Ja pikatyyppien perusteella tuntuisi auttaneen. Tuskin siitä uuden veroinen tuli, mut selvästi parempi kuin aiemmin. Kannattaa kokeilla jos jokatapauksessa on varautunut anturin ostoon.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Samat murheet ilmaantui perjantaina. Eli ilmeisesti porasit siihen ilmin runkoon mutta kuinka kauaksi anturista ja ilmeisesti virtaussuuntaan anturin "taakse" ?

Itse puhdistin jo kerran sen anturin mutta ei ainakaan se pelkästään auttanut ecu resetin kanssa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Vode kirjoitti:Samat murheet ilmaantui perjantaina. Eli ilmeisesti porasit siihen ilmin runkoon mutta kuinka kauaksi anturista ja ilmeisesti virtaussuuntaan anturin "taakse" ?

Itse puhdistin jo kerran sen anturin mutta ei ainakaan se pelkästään auttanut ecu resetin kanssa.
tuossa osviittaa....

Kuva

Kuva


Kuvat lainattu ffp:n sivuilta, omia en viitsinyt ottaa :P

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Juuri näin :-D
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

ei ihan Alfa aiheista mutta ehkä tästäkin voi jotain oppia.
Eli omassa VAG tuoteessa oli tuo ilmi tyyppivika noin 60 tkm kohdalla.
Vaihdoin mersun ilmin tilalle ja auto käy selvästi paremmin. Myös teho ja vääntö lisääntyivät mittausteni mukaan.

eli käyköhän Alfaankin joku muu anturi?

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Grendel kirjoitti: Vaihdoin mersun ilmin tilalle ja auto käy selvästi paremmin. Myös teho ja vääntö lisääntyivät mittausteni mukaan.
Onkohan seokset ihan samat kuin auton omalla ilmillä? Ootko käynyt esim. pakokaasutestissä tuon jälkeen? Jos kaikki on OK niin sehän on ihan hyvä mutta jos eri vehkeen ilmi esim. ohentaa seokset sinne optimaalisen ja katastrofaalisen rajalle, ei välttämättä niin hyvä pitkässä juoksussa... :?
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ja paljonkohan seoksen säätöön osallistuu prosenteissa ilmi, lambda, kaasupotikka?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Ainakin joissain japskeissa systeemi toimii siten, että Lambda hoitaa seoksen tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla eli oikeastaan silloin kun kaasuläppä kertoo olevansa kiinni/melkein kiinni. Sitten kun "polkastaan", lambda unohdetaan ja kakkua syötetään kaasuläppäanturin, rpm-tiedon ja ILMIn tietoihin perustuen esisäädetystä kartasta. Uskoisin että Alfankin tapauksessa tämä menee suurinpiirtein näin.
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Sorry,

unohtui mainita että kyseessä on nokivasara eli seokset ei ole ongelma ellei hulluna savuta.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

eltsu kirjoitti:Ainakin joissain japskeissa systeemi toimii siten, että Lambda hoitaa seoksen tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla eli oikeastaan silloin kun kaasuläppä kertoo olevansa kiinni/melkein kiinni. Sitten kun "polkastaan", lambda unohdetaan ja kakkua syötetään kaasuläppäanturin, rpm-tiedon ja ILMIn tietoihin perustuen esisäädetystä kartasta. Uskoisin että Alfankin tapauksessa tämä menee suurinpiirtein näin.
Näin minäkin olen antanut itseni ymmärtää, tosin ILMIkin unohdetaan melko monessa vehkeessä täyskaasutilanteessa.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Mulla toi reikeli paransi käyntiä mutta teki bensankulutuksen suorastaan hirveäksi. Boschin pajaa kohti kulku käy... meikäläisen tuurilla muukkosen pojat vielä lomilla ja sieltä ei saa halpaa ilmiä... perkeleen mätäkuu :(

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tulipa tuossa vaihdettua orggis ilmi takaisin, kun eilen auto taas sai sammumissätkyn. Niin kyllä tuo muukkoselta viime kesänä ostettu anturi osa
ehtaa boschin paskaa näyttää olevan. Alkaa kohta pikkuhiljaa vituttamaan tuon tyhjäkäynnin kanssa pelleily viimeksi kaasuläppä putsattu 2kk sitte. Illalla koeajolle oliko mitään vaikutusta kaasuläppää hiukan samalla putsailin.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Heh, oma vika olikin kaasupolkimen potikassa tai itseasiassa sen liittimissä. Hanskalokero auki, elektroniikan puhdistusainetta polkimen ja muidenkin liittimiin (kaikkiin mitä löysin) ja kuivuttua perään crc:n tapasta. Piuhat kiinni ja mylly kehrää taas kuin unelma :-D

Ps. Hätäpäissäni kerkesin ostamaan Motonetin tarvike ilmin vaikka se ei pitäisikään olla käypänen V6:lle. Sen anturiosa on täysin käypänen siihen alkuperäiseen boschin runkoon ja ainakin mun kotterossa sen kanssa ei ollut mitään ongelmaa nyt mistä muut ovat puhelleet täällä foorumilla (tyhjäkäynnin poukkoilu yms.) Että näinollen sitäkin voi ainakin V6:lle sanoa käyvän, noista 2 litrasista sitten taas ei tiedä, alkuperäistähän tarvike osa ei korvaa koskaan :? Saas nyt nähdä kumman laittaa ko alkuperänen boschilainen oli varmaankin siis ehjä.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

orggis ilmi vaihdettu takaisin ja läppää hiplattu ,) pelaa kuin enkeli vaihteeks, tarttee vissiin vaihtaa toi öljytty vapaavirtaussuodatin paperiseen jos nuo ongelmat johtuis siitä
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Pam Pam
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 20:32
Paikkakunta: Turku

ilmi

Viesti Kirjoittaja Pam Pam »

Morrr,

Konehuolto J Hannula neuvoi että ilmin vaihdonjälkeen pitäisi käydä Deltalla ohjaamassa tietokone uusiksi.
Oletteko kuulleet moisesta aiemmin?

Mitä eroa tuolla ylempänä esitellyllä 4mm reiänporaamisella on ihan yleiseen ilmin puhdistukseen? Senhän voi upottaa vaikka isopropaanialkoholiin?

Lisäksi kommenttina tuohon vapari suodattimeen, olen melkoisen varma että juusi se aiheuttaa näitä harmeja.

t. Teemu
"The pride lasts longer than the pain..."

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eilen sitten laitoin pelkä ilmin kärjen työmaan ultraääni pesuriin. Tuloksena vikavalo ja koodina avoin/maapiiri. Diag näyttää "normaalia" airflow arvoa mutta airvoltage pysyy ihan suorana... eli puhdistuksesta se hyöty että tulee ko.osa vaihdettua. Ja nähtävästi Heikka oikea osoite?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Osia odoteltu Heikalta, tilasin samalla lambdan ja moniurahihnan+kiristin+välipyörän. Sinänsä ihan ymmärrettävää että ei ole hyllyssä ja eipä tässä mikään hermokiire olekkaan. Nyt tuli soitto ja varmisteli sitä että käykö minulle kun se ilmi tuleekin Lucasen valmistamana. Homma mulle ok mutta kiinnostaisi onko muilla kokemuksia tuotteesta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Heikalta tuli txt postin seuraamista varten ja sain sen avulla ko.paketin jo tänään. Siitä isot plussat. Osat oli oikein ja nyt on oikean levyinen moniurahihnakin. Lambda (KW 084-497405) ja ilmi (Lucas FDM604) meni heittämällä paikoilleen, kumpikaan ei ollut päällepäin sama mitä autossa oli paikallaan. Oli tarkoitus ottaa ilmistä kuva (tuli siis pelkkä anturi, ei runkoa) mutta tämä vrk menee töissä ja kameraa ei mukana. Alfadiagilla (kannettava sentään kainalossa töihin) vikakoodit ja muisti tyhjäksi. Koeajoa jää huomiseen mutta ihmetyttää kun hyytyy, kuin saisi liikaa bensaa, kun tyhjäkäynnillä polkaisee kaasun ihan pohjaan, muuten toimii loistavasti. Tosin ajoin 3 tankillista V-Powerilla ja nämä ongelmat oli täysin pois. Nyt tuplabonuksien himossa laitoin ABC:ltä 98:sia ja seuraava aamu oli jo tuttua..... Ei ymmärrä mikä voi tehdä tuon. Tein tuon V-Powerin aikana testin että otin sytkäpuolia, jokainen vuorollaan, irti ja moottori kävi yhtä nätisti vaikka joku puolista oli irti. Eli kaikkien puolien ja sytkänjohtojen pitäisi toimia. Kun tuo ongelma on kuin kävisi kolmella pytyllä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

hoblaa
Viestit: 94
Liittynyt: 20 Touko 2006, 12:32
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja hoblaa »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Heikalta tuli txt postin seuraamista varten ja sain sen avulla ko.paketin jo tänään. Siitä isot plussat. Osat oli oikein ja nyt on oikean levyinen moniurahihnakin. Lambda (KW 084-497405) ja ilmi (Lucas FDM604) meni heittämällä paikoilleen, kumpikaan ei ollut päällepäin sama mitä autossa oli paikallaan. Oli tarkoitus ottaa ilmistä kuva (tuli siis pelkkä anturi, ei runkoa) mutta tämä vrk menee töissä ja kameraa ei mukana. Alfadiagilla (kannettava sentään kainalossa töihin) vikakoodit ja muisti tyhjäksi. Koeajoa jää huomiseen mutta ihmetyttää kun hyytyy, kuin saisi liikaa bensaa, kun tyhjäkäynnillä polkaisee kaasun ihan pohjaan, muuten toimii loistavasti. Tosin ajoin 3 tankillista V-Powerilla ja nämä ongelmat oli täysin pois. Nyt tuplabonuksien himossa laitoin ABC:ltä 98:sia ja seuraava aamu oli jo tuttua..... Ei ymmärrä mikä voi tehdä tuon. Tein tuon V-Powerin aikana testin että otin sytkäpuolia, jokainen vuorollaan, irti ja moottori kävi yhtä nätisti vaikka joku puolista oli irti. Eli kaikkien puolien ja sytkänjohtojen pitäisi toimia. Kun tuo ongelma on kuin kävisi kolmella pytyllä.
polttoainetankissa vettä....vesi erottuu yön aikana polttoaineesta ja aamulla pumppu työntää ensimmäiseksi vettä ja vesihän ei pala hirveän hyvin? tankkiin pari pulloa puhdistusainetta ja tankin tyhjäksi ajo...

hoblaa
Viestit: 94
Liittynyt: 20 Touko 2006, 12:32
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja hoblaa »

onkos kukaan muuten kokeillut tätä ja millaisella menestyksellä...? motonet myy ainaki hintaan 7,90
http://www.crcindustries.com/auto/conte ... =05110&S=N

Raviniemi
Viestit: 107
Liittynyt: 04 Maalis 2006, 19:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raviniemi »

Yes,minä olen tavannut yhden Toyata Camryn automaattivaihteisena jolla oli ollut sellainen tauti ettei ottanut juurikaan yli 2000 kierrosta."Asiantuntijat" olivat vaihtaneen autoon yli 1000 euron edestä osia ja sitten omistajalta palo pinna ja se myi auton pois lähes pyörien hinnalla no auto tuli kuntoon heti kun laskettiin vesibensa seos pois ja kokeiltiin raa-alla bensalla niin jopas nappas turpiini kiinni ja auto lähti liikkeellekkin. 8)

Vastaa Viestiin