75:n lämppäri +muita kysymyksiä

Alfoista

Valvoja: Moderators

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Tuli tuossa viikolla annettua rasvaa tuolle keskuslukituksen systeemille ja loppuviikon koekäytin samoilla ongelmilla. Mistä etsiä vikaa? Keskuslukkomoottori vaihtoon?

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Mitäs öljyä tonne ohjaustehostimeen pitäisi laittaa?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

ATF:ää eli automaattivaihteistoöljyä. Kannattanee laittaa synteettistä.
- Epäkelpokeräilijä -

Hapsku
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:58
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Hapsku »

Itelläkin on tuo 75:sen lämppäri huonossa kunnossa, sieltä tuli savutkin tossa pari vuotta sitten ja kerran lykännyt hirveät höyryt. Mutta jos tuota kojelautaa ei ehdi purkamaan, niin ensiapuna, joka itsellä on toiminut jo vuoden: Siellä puhaltimen kotelon sivussa on semmoset ilmanottoräppänät, niin ottaa ne irti. Sieltä pääsee käsiksi sen puhaltimen akselille. Sinne ruiskii aluksi jotain yleisöljyä ja sitten pyörittää moottoria. Sen jälkeen suihkutin jonkun vaseliini tyyppisen mömmön sinne. Näin ainakin alfassani loppui tuo vinkuminen. Noita roskia mitä sinne on kerääntynyt voi yrittää poistaa imurilla ja paineilmalla samaa reittiä, omassa autossani ainakin onnistunut. Sieltä kotelon ihan alareunasta lähtee semmonen 2cm halkasijaltaan oleva letku, jonka voi irroittaa ja sieltä voi saada noita roskia poistettua. Omasta autosta myös ilmanohjausvaijeri poikki, niin pakko jossain vaiheessa purkaa kojelauta. Onnistuukohan noitten ilmanohjaus läppien kääntäminen käsin jotain kautta? Ikkunoille puhaltaa, muttei ollenkaan jaloille, niin on aika vilpoista ajella kylmillä keleillä....

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Hapsku kirjoitti:Onnistuukohan noitten ilmanohjaus läppien kääntäminen käsin jotain kautta?
Onnistuu kun irroittaa ne keskisuulakkeet kokonaan, sieltä aukosta sitten käsi sisään ja ylöspäin niin saa liikuteltua. Löytyy pienellä tunnustelulla.

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Onkohan kaikki vuoden -87 seitenvitoset tehty mustilla ovipahveilla? Mietin vaan, kun deltassa ei sen vuotisille sisäovenkahvoille ollut merkitty väriä, eli voisiko kaikki sen vuotiset olla mustilla tehty.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllä mulla ainakin -87 Sparkissa oli harmaat pahvit.
- Epäkelpokeräilijä -

Hapsku
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:58
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Hapsku »

Kyllä sieltä semmonen ohjain löyty. Oli aika jumissa, kun ei liikkunut aluksi minnekään. Jossain vaiheessa alkoi liikkumaan ja naps, no onneksi toinen pää pysyi kiinni niin ei koko osa irronnut.

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kyllä mulla ainakin -87 Sparkissa oli harmaat pahvit.
Selvä. Mukava kun noita ei käytettynä saa ja Deltasta maksaa niin paljon ettei viitsi ottaa riskiä tuleeko harmaa :S.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

noissa ns serie 1 :ssä on kaikissa mustat pahvit vm 85->87. loppuvuodesta - 87 malliuudistusten yhteydessä pahvit vaihtuivat harmaisiin.

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Mulla lienee sitten joku myöhäisrekisteröity, kun on -88 ja mustat pahvit.

Olenkin seuraillut, että niitä ei niin monessa ole. Täytyykin koittaa varjella oman pahveja, omasta mielestä nuo mustat on kuitenkin tyylikkäämmät 8)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu luultavasti ylivuotinen -87, itselläkin oli kolmisen vuotta sitten vuonna 88 käyttöönotettu 75 2.0 TC .

täytyy itsekkin myöntää että komeammat ne vanhemman mallin mustat pahvit on ;)

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Toi tieto autto paljon kiitos, nyt voi tilata deltasta iloisin mielin sen kahvan. Ilmankos niiden laite ei mun mallille antanu sitten värivaihtoehtoa.

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Mikähän mahtaa olla vialla kun ajovalojen pesu ei toimi?

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

kosmik kirjoitti:Mikähän mahtaa olla vialla kun ajovalojen pesu ei toimi?
Kosketushäiriö, moottori paskana tai tukos jossain päin. Rengasta ja lokaria vaan irti ;).

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Miks lokari ja rengas tarttee irrottaa? Tuli tutkittua tuota. Pumppu toimii tosin pumppaa kaiken maantielle :? Eli puskurin takana olevat letkut vuotavat. Auton alle tuli lätäkkö molempien valojen alapuolelle. Miten niihin pääsee käsiksi?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

joissakin vanhemmissa pesunestesäiliö siellä etuloksun sisässä, uudemmissa säiliö konehuoneessa, siitä en tiedä vaatiiko tosiaankin lokarin irrotuksen että pääsee käsiksi.

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Mulla se on juuri tuolla lokarin takana ja se täytyy ottaa pois, jos haluaa jotain niille moottoreille tehdä. Oletin taas väärin että kaikissa olisi tuolla pissapoika :oops:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

allekirjoittaneella oli puolisentoista vuotta sitten myös ykkösarjalainen 75 2.5 QV jossa säiliö oli konehuoneessa, tiedä sitten että onko kutosissa aina ja oliko oliko laitettu jo tehtaalla vai oliko modattu sinne jälkeenpäin, epäilisin kuitenkin jälkimmäistä vaihtoehtoa, auto oli otettu käyttöön vuonna -88.

Vastaa Viestiin