Uutisia Alfa Romeosta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

torsenin sivulta:

Rover 600 ja 800Ti coupet. vuonna 1994, torsen b.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Kappas! Onko kukaan ajanut?

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Pari scannausta l'auto-journal lehdestä, Alfa Junior:

Kuva
Kuva

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jos ei tykkää Alfa 8C:stä, niin sisar näyttää tältä

Kuva

Lähde: www.autobild.de

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

TM:n Auto Katalogin mukaan GT:n kolmekakkonen korvataan nykyisellä, GM-pohjaisella kolmekakkosella. Oliko uutinen, en tiedä.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Vittorio Jano kirjoitti:TM:n Auto Katalogin mukaan GT:n kolmekakkonen korvataan nykyisellä, GM-pohjaisella kolmekakkosella. Oliko uutinen, en tiedä.
Ei ainakaan hyvä sellainen. Oliko se niin, että noiden kutvosten
teko lopetettiin jo kesällä ja varastoon jäänet käytettiin juuri
GT:ssä

-Tazio

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

taitaa GM:n motti jäädä aika lyhytikäiseksi, lisäksi multiair näyttää olevan tulossa pikkuhiljaa:

"Also confirmed was the much rumoured news that a new family of V6 engines, ranging from 3.0 to 3.5 litres 250-350 bhp) is under development which will make redundant the current 3.2 litre V6 which is derived from a General Motors engine and which has been criticised."


0.9 litres in capacity it will be fitted with the new Multiair induction technology and feature a small turbocharger. The new engine will arrive on the market in the new Fiat 500.

http://www.italiaspeed.com/2006/cars/ot ... /0911.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

V6 kirjoitti:taitaa GM:n motti jäädä aika lyhytikäiseksi, lisäksi multiair näyttää olevan tulossa pikkuhiljaa:

"Also confirmed was the much rumoured news that a new family of V6 engines, ranging from 3.0 to 3.5 litres 250-350 bhp) is under development which will make redundant the current 3.2 litre V6 which is derived from a General Motors engine and which has been criticised."
Katselin tuota samaa ja juhlistin uutista polttamalla Nazionalen.
Tietääkö joku - Mirafiori? - enemmän aikataulusta?

-Tazio

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

kuvitelma 149:stä:
Kuva

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Fiatin uusimmasta tiedotteesta poimittua:
Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
Kuva

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

piirustukset eivät luonnollisesti ole lopullisia joten niitä on turha kommentoida. ne antavat vain kuvan siitä mihin segmenttiin uudet mallit kuuluvat.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Mirafiori kirjoitti:piirustukset eivät luonnollisesti ole lopullisia joten niitä on turha kommentoida. ne antavat vain kuvan siitä mihin segmenttiin uudet mallit kuuluvat.
Buon di,

Pari havaintoa noista kalvoista:
159:n kohderyhmä on 43 - 55 eli se on vanhan
166:n territoriolla. Tosin näinhän se on viestittykkin,
lehdistölle 159 vain tuntuu olevan 156:n korvaaja.

Toinen silmään tarttunut on tuo 159 Crosswagon,
luulin, että 156 cw ei ollut mikään menestys, mutta
ilmeisesti tuota softroaderia kuitenkin tarvitaan mallistoon

-Tazio

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tazio kirjoitti: ilmeisesti tuota softroaderia kuitenkin tarvitaan mallistoon
Jokaisella itseäänkunnioittavalla kaupunkilaisella täytyy olla "maasturi" :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

On se niin väärin Brera ja Spider omistajan kuuluu olla alle 55 v .

Mä kun oon jo yli ja oon aatellu vasta muutaman vuoden päästä vaihtaa avokattoiseen eli yli 60v , kun en enää kehtaa ottaa kypärää pois kun pysäytän ton kyykkäpyörän.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Junior, 149 ja 159 näyttäisivät olevan kulmakiviä. CXover myös yllättävän suurella siivulla 2010. Aika kunnianhimoiset tavoitteet minusta. Ennen kaikkea hieman liian hidasta. Malleja pitäisi tulla nopeammassa tahdissa, eikä kaikkien mallien voi olettaa myyvän yli 5 vuotta samaan tahtiin.

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

Tazio kirjoitti:159:n kohderyhmä on 43 - 55 eli se on vanhan
166:n territoriolla. Tosin näinhän se on viestittykkin,
lehdistölle 159 vain tuntuu olevan 156:n korvaaja.
Sillä ehkä selittyy se tietty audimaisuus mitä täälläkin on kritisoitu. Samaisen kalvon perusteella noin kolmekymppisille ei ole tähdätty oikein mitään lähivuosina. GT ja 147, siinä ne? Uusi Junior vuonna 2008.

Mielenkiintoista. "Alfa, viisikymppisten merkki"? :crazyeyes:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

alfista kirjoitti:J. Malleja pitäisi tulla nopeammassa tahdissa, eikä kaikkien mallien voi olettaa myyvän yli 5 vuotta samaan tahtiin.
ton juniorin olisi voinut jättää myöhemmäksi ja tehdä se 149 ensin alkaa olemaan aika vanha malli sama koskee 166sta. Tossa yhdessä kuvassa näyttää olevan 159 3.2 4x2 onkohan tämä etuvetoversio?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »


Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Alfa Romeo 159 Ti => www.italiaspeed.com

Avatar
PePe
Viestit: 170
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja PePe »

Laku kirjoitti:On se niin väärin Brera ja Spider omistajan kuuluu olla alle 55 v .

Mä kun oon jo yli ja oon aatellu vasta muutaman vuoden päästä vaihtaa avokattoiseen eli yli 60v , kun en enää kehtaa ottaa kypärää pois kun pysäytän ton kyykkäpyörän.
Noihin lukemiin on itsellä vielä vähän matkaa, mutta muutenkin katselin ihmeissäni koko tuota kaaviota. Kuka lie moisen värkännyt? Minusta tuo koko ajattelumalli on kaikuja kaukaa menneisyydestä, ajalta jolloin ihmiset pakotettiin elämään tiukkojen ennalta määrättyjen roolimallien mukaisesti. "Kun olet tuon ikäinen,sinun sopii tehdä vain sitä ja sitä..." Eihän tuolla ole mitään tekemistä nykymaailman kanssa. Miksei kuusikymppinen voisi arvostaa tyylikästä, napakasti käyttäytyvää ja hyvin liikkuvaa ajopeliä? Toisaalta alle kolmekymppinen alkaa kummasti arvostaa tilaa ja käytännöllisyyttä jos emäntä yllättäen pyöräyttää kaksoset (tai kolmoset...).
Minusta koko lähestymistapa on aivan poskellaan. Aivan erityisesti Alfan ollessa kyseessä. Olen jokseenkin varma että potentiaalista ostajakuntaa luonnehtivat pikemminkin sellaiset asiat kuin individualismi, tyylitaju, tekniikan arvostus ja tietty dynaamisuus, kuin tuollaiset menneeseen maailmaan juuttuneet stereotypiat.
Eiköhän Alfan ostossa ole enemmän kyse ajattelutavasta, arvostuksista ja elämäntilanteesta. Ja näiden varaanhan se lähestyminen pitää rakentaa!
Täytyy tosiaan toivoa ettei tehtaan markkinointistrategia ole tämän esityksen kyhänneiden tyyppien varassa!

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

155156 kirjoitti:Alfa Romeo 159 Ti => www.italiaspeed.com
Ei ollenkaan huono juttu. Taisi penkitkin olla vähän sporttisemmat, vai näyttikö vain siltä. Hyvän näköinen mustana, onneksi kromisia peilejä ei ole pakko ottaa.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Alfa 147 ja GT lukkoperäisistä Q2 malleista lisää juttua ja videota:

http://www.italiaspeed.com/2006/cars/al ... /1411.html

http://www.autoblog.it/post/5901/alfa-romeo-q2-i-video

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Hyvähyvä. Tällaisia innovatiivisia ratkaisuja lisää, Alfa takaisin sellaiseksi merkiksi joka on hyvällä tavalla oman tien kulkija. Tuollaista etuvetoista voisi jopa harkita käyttöpeliksi. (siis sitten joskus 5 vuoden päästä..)

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Eikös tuo ole sama lukko, mikä Delta Integralessa on takapäässä?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

PePe kirjoitti:

Noihin lukemiin on itsellä vielä vähän matkaa, mutta muutenkin katselin ihmeissäni koko tuota kaaviota. Kuka lie moisen värkännyt? Minusta tuo koko ajattelumalli on kaikuja kaukaa menneisyydestä, ajalta jolloin ihmiset pakotettiin elämään tiukkojen ennalta määrättyjen roolimallien mukaisesti. "Kun olet tuon ikäinen,sinun sopii tehdä vain sitä ja sitä..." Eihän tuolla ole mitään tekemistä nykymaailman kanssa. Miksei kuusikymppinen voisi arvostaa tyylikästä, napakasti käyttäytyvää ja hyvin liikkuvaa ajopeliä? Toisaalta alle kolmekymppinen alkaa kummasti arvostaa tilaa ja käytännöllisyyttä jos emäntä yllättäen pyöräyttää kaksoset (tai kolmoset...).
Minusta koko lähestymistapa on aivan poskellaan. Aivan erityisesti Alfan ollessa kyseessä. Olen jokseenkin varma että potentiaalista ostajakuntaa luonnehtivat pikemminkin sellaiset asiat kuin individualismi, tyylitaju, tekniikan arvostus ja tietty dynaamisuus, kuin tuollaiset menneeseen maailmaan juuttuneet stereotypiat.
Eiköhän Alfan ostossa ole enemmän kyse ajattelutavasta, arvostuksista ja elämäntilanteesta. Ja näiden varaanhan se lähestyminen pitää rakentaa!
Täytyy tosiaan toivoa ettei tehtaan markkinointistrategia ole tämän esityksen kyhänneiden tyyppien varassa!
Buon di,

Eiköhän tuossa ole kyse ihan normaalista portfolio- ja
asiakas segmentointi ajattelusta.
Jos potentiaalia asiakaskuntaa ei jollain tavoin viipaloida
on tuoteportfolion kehittäminen kohtalaisen vaikeata.

Todennäköisesti nuo ikämääreet ovat vain otsikoita
tietyntyyppisille kohderyhmille, eli otsikoiden alta
löytyy myös muuta elämäntapa, kulutuskäyttäytymis,
demografia jne. määreitä.
Näitä määriteltyjä alaryhmiä vasten on helpompi kehittää
ja markkinoida yksittäisiä tuotteita kun ryhmän sisällä
vallitsee riittävä yksimielisyys eri asioiden haluttavuudesta
ja tärkeysjärjestyksestä.

Minä puolestani olisin huolestunut jos Alfa Romeon
sijoittajaesittely lähtisi siitä, että kohderyhmästä ei
tiedetä tai haluta tietää muuta kuin että arvostavat noita
mainitsemiasi - toki tärkeitä - ominaisuuksia.

-Tazio

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Tuossa kalvossa näkyvät ikäryhmät ovat vain yksi osa auton kohderyhmän määrittelyä. Esim. Breran osalta muita määritteitä ovat mm: hyvät tulot, urheilullinen ja dynaaminen elämäntyyli, ammatillinen asema (johtaja, yrittäjä jne) sekä halu ilmaista statustaan, persoonallisuuttaan ja kyvykkyyttään autovalinnallaan. Tehdas muuten toteaa, että aikaisemmin coupe hankittiin sen urheilullisuuden tai viihdyttävyyden vuoksi. Nyt sen sijaan (Breran osalta) valinta on tietoisempi ja kypsempi.

Avatar
PePe
Viestit: 170
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja PePe »

Juuri näin ! Tuossa kuvassa nuo vuoden tarkkuudella tehdyt ikämäärittelyt nousevat korostetun voimakkaasti esille. Juuri muutahan siinä ei olekaan. Pointtini on siinä että epäilen vahvasti onko ikä nykymaailmassa se tekijä jonka perusteella ihmisten käyttäytymistä tällaisessa yhteydessä voi jotenkin mielekkäästi ryhmitellä. Joskus menneisyydessä se on sitä mitä suurimmassa määrin ollut, mutta epäilen vahvasti että nuo mainitsemasi muut tekijät ovat jo nousseet paljon suurempaan rooliin. Jos näin on, ikäkarsinointiin perustuvalta lähestymistavalta putoaa pohja pois.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Niinpä. Minulla on ollut kortti n. 20 vuotta enkä huomaa iän tuoneen automakuuni juuri muuta merkittävää kuin että tyylin ja "laatuvaikutelman" merkitys on lisäntynyt.

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Curva Grande kirjoitti:Tehdas muuten toteaa, että aikaisemmin coupe hankittiin sen urheilullisuuden tai viihdyttävyyden vuoksi. Nyt sen sijaan (Breran osalta) valinta on tietoisempi ja kypsempi.
Nii-in, aikasemmin tehtiin AUTOJA ja kehitettiin tekniikkaa. Nykyäänhän ei ole mikään tekninen ongelma rakentaa autoa, joka kulkee niin kovaa, että sellaista vauhtia ei voi missään käyttää. Siis teknis-urheilullinen perushaaste on kauan sitten jo ratkaistu.

Nyt sitä tekniikkaa yritetään tuottaa mahdollisimman edullisesti (siksi esim. etuveto), höystää mahdollisimman erikoisilla lisävarusteilla, joita voidaan myydä kalliilla (esim. lasikatot ja hierovat istuimet) ja ennenkaikkiea, pakata houkutteleviin kuoriin. Tästä kehityksestä kertoo se, että samaa autoa voidaan myydä vähän eri tavoin muotoiltuna emonen automerkin mallistossa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Curva Grande kirjoitti:halu ilmaista statustaan, persoonallisuuttaan ja kyvykkyyttään autovalinnallaan. Tehdas muuten toteaa, että aikaisemmin coupe hankittiin sen urheilullisuuden tai viihdyttävyyden vuoksi
Eli tehdas on sitä mieltä, että ennen ostettiin autoja siksi että ne olivat hauskoja ajaa, nyt ostetaan "jatkeita"? Tämä nyt ei kuulosta ihan hirveän hyvälle.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »


Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

jknracing kirjoitti:Eikös tuo ole sama lukko, mikä Delta Integralessa on takapäässä?
Niin, siis Integralessa ja 155 Q4:ssa on Torsen-lukko takana. Sillä tavalla se on samanlainen.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Curva Grande kirjoitti:halu ilmaista statustaan, persoonallisuuttaan ja kyvykkyyttään autovalinnallaan. Tehdas muuten toteaa, että aikaisemmin coupe hankittiin sen urheilullisuuden tai viihdyttävyyden vuoksi
Eli tehdas on sitä mieltä, että ennen ostettiin autoja siksi että ne olivat hauskoja ajaa, nyt ostetaan "jatkeita"? Tämä nyt ei kuulosta ihan hirveän hyvälle.
Ei kuulosta ei. Mutta täytyy muistaa, että kysymyksessä on vain tämä malli. Kun premium autoista puhutaan ollaan väistämättä jollain tavalla siirrytty "jatke" osastolle.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Kuva Juniorista:

Kuva

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Hyvältä näyttää perästä ainakin, jopa keskiputki istuu jotenkin silmään vaikken kova fani muuten ole.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Ja Junioristako oli luvassa 4-vetoinen 230 hv versio? Täytyy ruveta säästämään!

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Ja Junioristako oli luvassa 4-vetoinen 230 hv versio?
Onhan siitä huhuja liikkunut. 1.8 suoraruiskutus turbo, neliveto, jne... Kyllähän tuollaisella tekniikalla Grande Puntoon perustuva B segmentin auto olisi aivan liekeissä, kuskista puhumattakaan! :onfire: Tuollaisen hinta kipuaa varmasti sen verran korkeaksi, että nyt viimeistään kannattaa aloittaa se säästäminen. :wink:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ja Junnuun siis ehdottomasti tämä kolvi.

Brera GTA saisi näyttää vaikkapa tältä:

Kuva

Oheinen kuva kertonee kuitenkin enemmän todellisuudesta:

Kuva

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

>>Kaitsu kirjoitti:Kyllähän tuollaisella tekniikalla Grande Puntoon perustuva B segmentin auto olisi aivan liekeissä, kuskista puhumattakaan! :onfire: Tuollaisen hinta kipuaa varmasti sen verran korkeaksi, että nyt viimeistään kannattaa aloittaa se säästäminen. :wink:
Grande Punto Sprinttiin on tyytyminen :wink:

Säästöpossu on nostettu näkyvälle paikalle.

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Sairaan hieno tuo ylempi GTA Brera. 8) Joskin sopii tuolla maavaralla ainostaan radalle, jos sinnekään.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Junnu?

Kuva

[/img]

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Ei yhtään henkilöuhria Alfoilla 2005? Hienoa vai mitä!

http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 570&page=2

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Janoisen Vittorion kuvassa oleva laite näyttää hyvältä - mielenkiintoisin Alfa aikoihin, jos nyt vaan tekisivät laitetta aikanaan jollain muullakin kuin nelipyttyisellä kumirenksukoneella.

Lukuunottamatta tuota pugimaista "hauki-on-kala" ilmettä miellyttää kyllä kovasti!

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Vielä kun saisi tuon VJ:n postaamaan vekottimeen vahingossa moottorin väärinpän (pitkittäin) asennettuna ja "voiman huonosti kanavoituna takapyörille"* :-D




*Koeajo.tv kommentti Chrysler 300C Hemin käytöksestä
VMP

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

mattijus kirjoitti:... moottorin väärinpän (pitkittäin) asennettuna ja "voiman huonosti kanavoituna takapyörille"* :-D

*Koeajo.tv kommentti Chrysler 300C Hemin käytöksestä
O tempora, o mores. Tai jotain sinnepäin :crazyeyes:

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Ruotsi mukaan käyttämään Alfa Romeo web-sivupohjaa. www.alfaromeo.se

(lat.huom.lieneekö ollut jo pitkäänkin)

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

VM:ssä oli huhu, että Alfa palaa muutaman vuoden tauon jälkeen Le Mansiin vuonna 2008. Kilpurina 8C.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Mitsui ehti sitten pölliä Alfa GTA:n keulan

Kuva

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

No, onneks tuosta puuttuu vielä se kolmio... Ja muutenkin auto on ruma sekä japsi.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Italiaspeed.com kertoo: "On February 1, 2007, Fiat Auto will change name to “Fiat Group Automobiles SpA.” Four new companies will be formed at the same time, 100% owned by Fiat Group Automobiles SpA: “Fiat Automobiles SpA,” “Alfa Romeo Automobiles SpA,” “Lancia Automobiles SpA,” and “Fiat Light Commercial Vehicles SpA.” The current heads of the four brands will be designated as chief executive officers of the respective companies. The operations and the personnel will remain at Fiat Group Automobiles SpA." jne...

Koko jutussa ei puhuta Maseratista mitään, vaikka senhän piti olla samassa yksikössä Alfa Romeon kanssa. Missähän tällä kertaa mennään..?

Vastaa Viestiin