156 2.4jtd -98
Valvoja: Moderators
156 2.4jtd -98
kyseinen alfa olis hankinnan alla, olisko kellään jonkinlaista kommenttia tuosta kulkuvälineestä. auto on tuotu italiasta vissiin melko äskettäin. ei kai ne siellä jaksa mittareita rassailla? mittarilukema tais olla 198tkm. siistille ainakin vaikuttaisi. autoliikkeestä. tarkoitus olis lähtee kattomaan.
Muistaakseni Delta tarjos 1200euroon hihnan vaihtoa puoltoista vuotta sitten. Tollaseen ku kyselin.sampi kirjoitti:katoha perkule. onko mikä vaihtoväli?? taitaa olla kyllä viisasta vaihdattaa heti toi hihna uuteen. maksaa tietysti ihan pirusti
Vaihdatin Eestin puolella ja hyvä tuli.
(nyt tietenkin Zulak laittaa koht tänne viestiä jakohihnan katkeamisesta

- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
En edes ihmettelis yhtään.. Menny jo muutaman tonnin ylikilometreillekin. Uudet rojut odottelee jo takakontissa, mutta ei oo ollu aikaa vaihtaa. Jospa sitä nyt alkuviikosta vaihtais kun pääsee täältä Oulusta pois.mipo kirjoitti: (nyt tietenkin Zulak laittaa koht tänne viestiä jakohihnan katkeamisesta)
Otetaan siis vastaan jakohihnan/moniurahihnan/kiristimen vaihtovinkkejä

Edellisellä hihnalla oli ajettu hiukan yli 100tkm ennenkuin vaihdoin. Pientä uhkapeliä...Zulak kirjoitti:En edes ihmettelis yhtään.. Menny jo muutaman tonnin ylikilometreillekin. Uudet rojut odottelee jo takakontissa, mutta ei oo ollu aikaa vaihtaa. Jospa sitä nyt alkuviikosta vaihtais kun pääsee täältä Oulusta pois.mipo kirjoitti: (nyt tietenkin Zulak laittaa koht tänne viestiä jakohihnan katkeamisesta)

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mistä noita noin halvalla löytyy? Eilen juuri mylläsin netistä hintoja tällaiselle huolto-osalistalle:
- jakohihnan hilppeet
- moniurahihna ja sille kiristin
- termostaatti
- vesipumppu
- ilman-, raitisilman- ja polttoainesuodattimet
Menivät saksanmaallakin järjestään 400 ja 500 euron väliin, ilman rahteja
Saa taas pienen kulutuksen kanssa kitkuttaa maailman tappiin ennen kuin nuo on kuoletettu.
- jakohihnan hilppeet
- moniurahihna ja sille kiristin
- termostaatti
- vesipumppu
- ilman-, raitisilman- ja polttoainesuodattimet
Menivät saksanmaallakin järjestään 400 ja 500 euron väliin, ilman rahteja

- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jakopään hilut ei oikeastaan ole pahankaan kalliita (saa tosiaan Suomestakin kohtuuhintaan) ja vesipumppukin irtoaa reilulla kolmellakympillä, mutta moniurahihnan kiristintä ja termaria ei Suomesta näytä saavan ja ovat Saksan puolellakin ihmeen arvokkaita kilkkeitä.
Kukahan neropatti on keksinyt, että termarit pitää nykyään leipoa jonkun mallikohtaisen (kalliin) alumiinikuupan sisään? Hintaa tulee kymmenen perinteisen termostaatin verran.
Kukahan neropatti on keksinyt, että termarit pitää nykyään leipoa jonkun mallikohtaisen (kalliin) alumiinikuupan sisään? Hintaa tulee kymmenen perinteisen termostaatin verran.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jeps, mutta ruoditaan noiden tärpättimoottoreiden termareita lisää vaikka täällä. Kun ei olla enää ihan otsikon mukaisen kamppeen kanssa tekemisissä.
- Epäkelpokeräilijä -
Juu, tuli siis ostettua kyseinen kulkuneuvo ja valot on kyllä tosi onnettomat
Asiahan korjautui kun laitoin keulalle 2kpl Hellan comet ff200
kyllä muuten luxeja riittää.
Muuten, siitä tulikin mieleen että tuprautteleepi alfa mustaa savua koko ajan vähänkin vedätättäessä. Kuuluuko asiaan vai kannattaisko tutkia asiaa? Polttoaineensuodatin ainakin kannattais vaihtaa, aattelin vaan jos vettä olis vähän jossain. Sitten kun turbo pääsee kunnolla antamaan voimoo nii loppuu se savutus ja kyyti kelepoo. Ei ole hirveesti kokemusta tästä asiasta. oon kyllä huomannu uusissakin dsl-autoissa että savu on mustaa kunnolla kiihdyttäessä ja tulee putken täydeltä.



Muuten, siitä tulikin mieleen että tuprautteleepi alfa mustaa savua koko ajan vähänkin vedätättäessä. Kuuluuko asiaan vai kannattaisko tutkia asiaa? Polttoaineensuodatin ainakin kannattais vaihtaa, aattelin vaan jos vettä olis vähän jossain. Sitten kun turbo pääsee kunnolla antamaan voimoo nii loppuu se savutus ja kyyti kelepoo. Ei ole hirveesti kokemusta tästä asiasta. oon kyllä huomannu uusissakin dsl-autoissa että savu on mustaa kunnolla kiihdyttäessä ja tulee putken täydeltä.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu tuon mannemallin entinen omistaja ja auton rakentaja on jonkinmoinen tuttu allekirjoittaneelle ja turinaa auton tiimoilta on riittänyt, muistaakseni vajaa 400hv penkitetty takarenkaista jos en aivan väärin muista joten en ihmettele jos hieman savuaa..sitä kun tulee yleensä sekä putkesta että renkaista
huippuvääntökin oli jotain aivan sairasta luokkaa 700-900nm välimaastossa, moottori 3.0 24V MB mynämäen pumpulla ja jumalattomalla Coolerilla ja turbolla, voimansiirtolinja lähes sellaisenaan 500SEL mesestä kun ei oikein orginaalit kestänyt..
aivan siis tautinen vehje kulkemaan ja jossa on todellakin sitä ehtaa sleeper ainesta..
sori meni hieman OT.

huippuvääntökin oli jotain aivan sairasta luokkaa 700-900nm välimaastossa, moottori 3.0 24V MB mynämäen pumpulla ja jumalattomalla Coolerilla ja turbolla, voimansiirtolinja lähes sellaisenaan 500SEL mesestä kun ei oikein orginaalit kestänyt..

aivan siis tautinen vehje kulkemaan ja jossa on todellakin sitä ehtaa sleeper ainesta..

sori meni hieman OT.

- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
EGR eli pakokaasunkierrätysventtiili kannattanee myös tulpata heti aluksi (löytyy pakosarjan ja imusarjan välistä). Tuolla systeemillä ei saa muuta kuin imusarjan noettua. Helpoiten tulppaus onnistuu kun ottaa EGR:n painekellolle menevän letkun irti ja vääntää sen solmuun. Tämä ei kuitenkaan auta jos EGR on jumittunut hieman auki, kuten ne monesti on. Tälläinen vuotava EGR vaikuttaa jo koneen toimintaankin ja nokeaa vielä entistä enemmän imusarjaa. Varmin tapa poistaa EGR on tulpata se jommasta kummasta päästä. Jos tulppauslaipat kiinnostaa, laittakaa PM. Poltin niitä nimittäin läjän laserilla joskus 
Itellänikin tuo on savuttanu koko ajan vähän. Nyt turbon vaihdon myötä siirtyi savutus yläkierroksilta alakierroksille (ja väännölle kävi päinvastoin).
Kannattaa tarkastaa myös ettei oo ahtovuotoja, ja muutenkin ois hyvä mitata ahtopaineet. Turbotkaan kun ei ikuisia näissä vehkeissä ole. Rikkonainen ILMI vaikuttais myös savutukseen. Suuttimetkin alkaa varmaan näillä kilometreillä olla aika kuluneet, joten itelleni hommasinkin uudemmasta 2.4JTDm koneesta piezomalliset suuttimet, tosin en oo vielä asentanu.

Itellänikin tuo on savuttanu koko ajan vähän. Nyt turbon vaihdon myötä siirtyi savutus yläkierroksilta alakierroksille (ja väännölle kävi päinvastoin).

Vielä tuli mieleen vetokoukun asennus. Onko paha homma, kukaan näpränny paikalleen? sähköjen veto tarviiko mitään ihmeellistä?
Nii, ja mistähän sais "omistajan käsikirjan". On päässy vissiin ajan saatossa hukkumaan. Olishan se ihan näppärä olla olemassa. Pitäs esim. vaihtaa öljyt koneeseen niin olis hyvä ku olis joku litralukema antamassa vinkkiä.
Nii, ja mistähän sais "omistajan käsikirjan". On päässy vissiin ajan saatossa hukkumaan. Olishan se ihan näppärä olla olemassa. Pitäs esim. vaihtaa öljyt koneeseen niin olis hyvä ku olis joku litralukema antamassa vinkkiä.
Termari vaihdettu ja kylläpä nousi lämmötkin normaali lukemiin. Oli joku vissiin italianpojan 70´C termari paikallaan. Eipä siellä tarttee auton kuumana käydä.
No nyt sain Eberin alfaan, on se vaan mukavuutta tuova laite. Lämmin ja mukava lähtee liikenteeseen. Hintakaan ei mahoton (1250€) ainakaan mitä muista paikoista kyselin (n.1500€). Laitatin Pieksämäellä Akku ja varaosa nimisessä liikkeessä. 4kw laite ja kello kolmella ajastinajalla. Ei ollu kuulemma mikään helppo laittaa Alfaan toi
No tulipahan rahalle ainakin vastinetta
No nyt sain Eberin alfaan, on se vaan mukavuutta tuova laite. Lämmin ja mukava lähtee liikenteeseen. Hintakaan ei mahoton (1250€) ainakaan mitä muista paikoista kyselin (n.1500€). Laitatin Pieksämäellä Akku ja varaosa nimisessä liikkeessä. 4kw laite ja kello kolmella ajastinajalla. Ei ollu kuulemma mikään helppo laittaa Alfaan toi

No tulipahan rahalle ainakin vastinetta
