Kallis ostosreissu, 147 > 166
Valvoja: Moderators
- J Grönlund
- Viestit: 112
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
- Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi
Ja tässä ratkaisu pakkivaihteen summeriin !
Olin juuri autossa ja aloin tutkia sitä summeri hommaa ... otin ensin irti sen kapean kromilistan pois ylemmän ja alemman konsolipaneelin välistä sen tulee irti vaan kun laittaa pienen ruuvarin väliin jä vääntää ulos , sen jälkeen ruuvari alemman paneelin takaosan ja kumi/muovi kehyksen väliin ja nosta paneli ylös , sen jälkeen ota irti vaihteen asennontunnistin se on kiinni parilla hahasella , irroita sen pohja myös se on kiinni 4:llä hakasella älä irroita turhaan johtoja , nosta koko painokytkentälevy (tupla) ulos , sen jälkeen näet pällimäisenä n.2cm halkaisijaltaan olevan n.1 cm korkean pyöreän "napin" missä in reikä keskellä ,nosta sen kuori varovasti irti (sen sisällä on metallilevy)tämän jälkeen summeri ei enää maadoita kasaa koko homma takaisin päinvastaisessa järjestyksessä !(voit jättää koko "napin" kannen sekä metallilevyn pois) Tämä homma onnistuu noin 15 minuutissa !
/Juha
Olin juuri autossa ja aloin tutkia sitä summeri hommaa ... otin ensin irti sen kapean kromilistan pois ylemmän ja alemman konsolipaneelin välistä sen tulee irti vaan kun laittaa pienen ruuvarin väliin jä vääntää ulos , sen jälkeen ruuvari alemman paneelin takaosan ja kumi/muovi kehyksen väliin ja nosta paneli ylös , sen jälkeen ota irti vaihteen asennontunnistin se on kiinni parilla hahasella , irroita sen pohja myös se on kiinni 4:llä hakasella älä irroita turhaan johtoja , nosta koko painokytkentälevy (tupla) ulos , sen jälkeen näet pällimäisenä n.2cm halkaisijaltaan olevan n.1 cm korkean pyöreän "napin" missä in reikä keskellä ,nosta sen kuori varovasti irti (sen sisällä on metallilevy)tämän jälkeen summeri ei enää maadoita kasaa koko homma takaisin päinvastaisessa järjestyksessä !(voit jättää koko "napin" kannen sekä metallilevyn pois) Tämä homma onnistuu noin 15 minuutissa !
/Juha
AR GTV V6 TB,AR166 V6,AR 156 V6 SW,AR 155 V6 ,DUCATI 900 SSie ,Ferrari Testarossa
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Tänään sain sitten auton huollosta, eihän se siellä viihtynytkään kuin 4 päivää. Olivat vaihtaneet sadetunnistimen, takakontin mikrokytkimen, penkinlämmittimen vastuksen, pyyhkijänsulat sekä jakopään kilkkeet kokonaisuudessaan, josta lisää seuraavassa...
Ensimmäisenä hyvän fiiliksen tappoi tieto, ettei auto edelleenkään ole kunnossa. Kaasupolkimen asentotunnistinta ja piuhoituksia pääsee sähkäri ihmettelemään vasta tammikuun 10 päivä, koska talon ainoalla sähkärillä on niin paljon töitä... Tästä huolimatta nappasin auton avaimet huojentuneen oloisena tietäen, että kaikki muu on kunnossa...ainakin melkein. Ensimmäisenä kurkkasin takakonttiin. Tuttu näky, takakontin valo roikkuu edelleen kaapelin varassa... Sitten istuutuminen konttoriin ja turvavyön kiinnitys... Hetkinen... Turvavyöhän ON IRTI
Tämän jälkeen verenpaine oli jo sillä tasolla, että marssin takaisin huoltotiskille ja sanoin suoraan, että nyt alkaa jo todella vi**ttamaan. Tämän jälkeen 1/2 tuntia kului rattoisasti asentajan touhuja katsellessa samalla, kun omaa työaikaa paloi hukkaan.
Noh, ei siinä mitään, mutta tässä tulee tarinan mielenkiintoisin osuus.
Syy moottorin vinkunaan oli seuraava: Vesipumpun muovinen ratas oli puoliksi halki, no ei se mitään, ajattelin, mutta kun jakopään hihnapyörätkin oli Helsingin Delta mennyt sössimään väärin päin, niin siinä oli taas ihmettelemistä. 30tkm oli nimittäin hihnalla kelattu pelkällä hyvällä tuurilla, sillä asiantunteva Delta ei ollut osannut jakopäätä vaihtaa oikein saatika vaihtaa tai edes tarkistaa vesipumppua, joka oli täysin kaput. Asentaja siinä sitten mainitsikin, että oli vain ajan kysymys, jolloin hihnasta olisi lähtenyt hampaat kävelemään joko hihnapyörien takia (metalli hankasi metallia vasten) tai jos vesipumppu olisi lopullisesti hajonnut ja moottoriremontti luonnollisestikin olisi maksanut niin paljon, että puolet auton hinnasta maksava uusi konekin olisi tullut korjausta halvemmaksi, ainakin jos Deltaa on uskominen.
Eipä ole hääppöisissä kantimissa Alfan huolto, kun reippaasti toista tonnia maksava 60tkm huolto on kiinnostanut asentajaa niin paljon, että tällaisessakin kriittisessä asiassa ollaan mokattu näin perusteellisesti. Noh, sainpahan ainakin jakopäähän uuden hihnan kilkkeineen, eikä siitä tällä kertaa tarvinnut itse mitään maksaa... Niin, Deltahan ilmoitti aikaisemmin, että ääni ei tule jakopäästä vaan kaiuttimista
Ensimmäisenä hyvän fiiliksen tappoi tieto, ettei auto edelleenkään ole kunnossa. Kaasupolkimen asentotunnistinta ja piuhoituksia pääsee sähkäri ihmettelemään vasta tammikuun 10 päivä, koska talon ainoalla sähkärillä on niin paljon töitä... Tästä huolimatta nappasin auton avaimet huojentuneen oloisena tietäen, että kaikki muu on kunnossa...ainakin melkein. Ensimmäisenä kurkkasin takakonttiin. Tuttu näky, takakontin valo roikkuu edelleen kaapelin varassa... Sitten istuutuminen konttoriin ja turvavyön kiinnitys... Hetkinen... Turvavyöhän ON IRTI

Noh, ei siinä mitään, mutta tässä tulee tarinan mielenkiintoisin osuus.
Syy moottorin vinkunaan oli seuraava: Vesipumpun muovinen ratas oli puoliksi halki, no ei se mitään, ajattelin, mutta kun jakopään hihnapyörätkin oli Helsingin Delta mennyt sössimään väärin päin, niin siinä oli taas ihmettelemistä. 30tkm oli nimittäin hihnalla kelattu pelkällä hyvällä tuurilla, sillä asiantunteva Delta ei ollut osannut jakopäätä vaihtaa oikein saatika vaihtaa tai edes tarkistaa vesipumppua, joka oli täysin kaput. Asentaja siinä sitten mainitsikin, että oli vain ajan kysymys, jolloin hihnasta olisi lähtenyt hampaat kävelemään joko hihnapyörien takia (metalli hankasi metallia vasten) tai jos vesipumppu olisi lopullisesti hajonnut ja moottoriremontti luonnollisestikin olisi maksanut niin paljon, että puolet auton hinnasta maksava uusi konekin olisi tullut korjausta halvemmaksi, ainakin jos Deltaa on uskominen.
Eipä ole hääppöisissä kantimissa Alfan huolto, kun reippaasti toista tonnia maksava 60tkm huolto on kiinnostanut asentajaa niin paljon, että tällaisessakin kriittisessä asiassa ollaan mokattu näin perusteellisesti. Noh, sainpahan ainakin jakopäähän uuden hihnan kilkkeineen, eikä siitä tällä kertaa tarvinnut itse mitään maksaa... Niin, Deltahan ilmoitti aikaisemmin, että ääni ei tule jakopäästä vaan kaiuttimista

Ammattina autokauppa
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tällaisia juttuja lukiessa meinaa aina iskeä epäusko; Ei voi olla ja silti vaan on. Nämä kaverit kutsuu itseään ammattilaisiksi?
Ei taitaisi kovin moni muu kioski olla kauaa tuolla ammattiylpeydellä pystyssä, mutta vähän eksoottisempien autojen merkkihuolto voi ilmeisesti tehdä mitä huvittaa miten huvittaa. Tai jättää tekemättä jos ei huvita.
Ei taitaisi kovin moni muu kioski olla kauaa tuolla ammattiylpeydellä pystyssä, mutta vähän eksoottisempien autojen merkkihuolto voi ilmeisesti tehdä mitä huvittaa miten huvittaa. Tai jättää tekemättä jos ei huvita.
- Epäkelpokeräilijä -
Taitaapi vaivata kilpailun puute. Muilla merkeillä maahantuonti, jakelu ja merkkihuollot ei ole saman katon alla.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:...mutta vähän eksoottisempien autojen merkkihuolto voi ilmeisesti tehdä mitä huvittaa miten huvittaa. Tai jättää tekemättä jos ei huvita.
Jokaiselle automerkille varmasti llöytyy myös niitä huonoja huoltoja, mutta suhteutettuna autokantaan ja myytyihin autoihin, taitaa teltta-auto tyytymättömyyden suhteen vetää keulille.
Eikä Alfa ole heidän edustuksistaan poikkeus. Taitaa lattanakuskit olla aivan samassa jamassa. http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=12161
Itsetuotuihin autoihin suhtautumista voisi lievästi ilmaistuna verrata suhteessa spitaalisiin.
Tuntuu hieman siltä etteivät siellä oikein ymmärrä jokaisen Alfan, alkuperästään riippumatta, toimivan mainoksena heidän edukseen.
En minä ainakaan erota tuolla tien päällä kuka sen vastaantulevan auton on maahantuonut. Jokainen retinalle ennättänyt Alfan siluetti kääntää pääni tasavertaisesti.
Olisivathan nuo mahdollisuus myös jälkimarkkinointiin varaosien ja huoltojen suhteen mutta ei...
O.T. Kiitos Heikalle öljyistä ja putsarista. Ei kukaan sattuisi muistamaan minkä kokoinen se öljypohjassa oleva torxi on tuossa 12V pannussa?
Miksi tyytyä tavanomaiseen?