Huvittelumaksu
Valvoja: Moderators
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Huvittelumaksu
Joo - tuli sitten köyhdyttyä reilu 3 ja puolisataa eskoa elisen automatkalilun tuloksena valtion kassaan.
Aika pitkään on kyllä ollu tuuriakin täytyy myöntää...
Vieläkö niitä 156sia saa 1.6sella?
Kuinka V6sen omistajilla on kortti pysynyt hallussa?
Aika pitkään on kyllä ollu tuuriakin täytyy myöntää...
Vieläkö niitä 156sia saa 1.6sella?
Kuinka V6sen omistajilla on kortti pysynyt hallussa?
MP
Re: Huvittelumaksu
Kyllä se kortti on lompakossa. Yhtään sakkoa ei ole alfalla tullut, vielä...MP kirjoitti:Joo - tuli sitten köyhdyttyä reilu 3 ja puolisataa eskoa elisen automatkalilun tuloksena valtion kassaan.
Aika pitkään on kyllä ollu tuuriakin täytyy myöntää...
Vieläkö niitä 156sia saa 1.6sella?
Kuinka V6sen omistajilla on kortti pysynyt hallussa?
Ei enää Alfaa... eipä
Re: Huvittelumaksu
V6 vääntää paremmin alakierroksilla, joten ei tarvitse ajaa niin kovaaMP kirjoitti:
Kuinka V6sen omistajilla on kortti pysynyt hallussa?
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Re: Huvittelumaksu
Olisiko noissa rinnakkaismalleissa tuollainen eroBSTR kirjoitti:V6 vääntää paremmin alakierroksilla, joten ei tarvitse ajaa niin kovaa
"Timing cingulum off et valuulas node"
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Viime sunnuntaina
Sunnuntaina polliisit antoi meikäläisellekin pikavoiton siviilimondeonsa ohittamisesta . Kyllä vanhempikin Alfa sen verran menee, että sakoille pääsee.
33 1.7 IE -92
33 1.7 IE -92
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki
Heh, kai se täytyy itse kunkin sitten ripittäytyä: sunnuntai oli kehno päivä meikäläisellekin, siviilipösöäkään kun ei olisi saanut ohittaa... olisi kuulemma pitänyt pysytellä 80 km/h etenevässä jonossa moottoritien oikealla kaistalla 100 km/h alueella, vaikka vasen kaista oli tyystin tyhjä. Vähältä piti etten käynyt hankalaksi ja käskenyt heidän kunnioittaa auktoriteettiani...
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Re: Huvittelumaksu
GTA kyllä, mutta 2.0JTS päihittää 2.6V6:n alaväännössä! Yläkierroksilla on sitten tietty ihan eri ääni kellossaBSTR kirjoitti:
V6 vääntää paremmin alakierroksilla, joten ei tarvitse ajaa niin kovaa
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Huvittelumaksu
Niillä oli ilmeisesti aleviikot alkaneet... Pari viikko taaksepäin sain reilu 900 euroo.....MP kirjoitti:Joo - tuli sitten köyhdyttyä reilu 3 ja puolisataa eskoa elisen automatkalilun tuloksena valtion kassaan.
Aika pitkään on kyllä ollu tuuriakin täytyy myöntää...
Vieläkö niitä 156sia saa 1.6sella?
Kuinka V6sen omistajilla on kortti pysynyt hallussa?
Re: Huvittelumaksu
todisteita !!Originali kirjoitti:GTA kyllä, mutta 2.0JTS päihittää 2.6V6:n alaväännössä! Yläkierroksilla on sitten tietty ihan eri ääni kellossaBSTR kirjoitti:
V6 vääntää paremmin alakierroksilla, joten ei tarvitse ajaa niin kovaa
2.5v6 alavääntö on "kohtalainen", auto lähtee paikaltaan tyhjäkäynnillä kolmosella, jopa nelosella jos hieman luistattaa.. oma koeajoni jts:llä jätti kyllä koneesta kovin vaisun kuvan
- Alfaholic -
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Huvittelumaksu
Joo.. Enpä usko minäkään tuota ilman todisteita.jari64 kirjoitti: 2.5v6 alavääntö on "kohtalainen", auto lähtee paikaltaan tyhjäkäynnillä kolmosella, jopa nelosella jos hieman luistattaa.. oma koeajoni jts:llä jätti kyllä koneesta kovin vaisun kuvan
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Jep, paperillahan JTS:ssä on enemmän vääntöä 3-4 tkierroksella (alavääntö vapaastihengittävässä), mutta siitä ylöspäin JTS:ssä ei tapahdukaan mitään kehitystä toisin kuin V6:ssa. Siitä se vaisuus varmasti johtuukin. JTS:ssä tosiaan huomaa tuon omituisen vääntöpiikin ja sitä yläkierrosvääntöä (mikä muuten mielestäni TS:ssä tuntuu paremmalta) jää kaipaamaan. Aivan alavääntö tyhjäkäynti-2tkierr tietysti 6-pyttyisessä on parempi, mutta sillä nyt ei ajossa (ainakaan meikäläisen maantiepainotteisessa ajossa) suurta merkitystä ole. Saa nähdä onko tulevassa JTS V6:ssa yhtä "vaisunoloinen" vääntökäyrä kuin 4-pyttyisessä - automaattivaihteiden yhteyteen se tosin sopisi paremmin
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
joo ja kyllä vääntökäyrän tasaisuus on se mikä ratkaisee tämän kädenväännön V6:lle. Omien muutamien koeajojen perusteella se vääntää kuin sähkömoottori, ja on huomattavasti mukavampi ajaa kuin esim ooppelien, VW:n tai vaikka BMW:n 6-pyttyset. Mutta ykshän tykkää äitistä ja toinen isistä...
Abarth 500 Esseesse
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Officer Cartman kirjoitti:Heh, kai se täytyy itse kunkin sitten ripittäytyä: sunnuntai oli kehno päivä meikäläisellekin, siviilipösöäkään kun ei olisi saanut ohittaa... olisi kuulemma pitänyt pysytellä 80 km/h etenevässä jonossa moottoritien oikealla kaistalla 100 km/h alueella, vaikka vasen kaista oli tyystin tyhjä. Vähältä piti etten käynyt hankalaksi ja käskenyt heidän kunnioittaa auktoriteettiani...
Oliko se sama kullanvärinen 406, jonka itsekin ohitin vähän Hyvinkäältä etelään? Eli juuri se sama, joata tämä juttu sai alkunsa.
MP
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Ei kai vaan moottorien ominaisuuksia ole ruvetu viilaamaan tähän suuntaan Amerikan markkinoille menoa silmälläpitäen. No toivottavasti kuitenkaan ei.Originali kirjoitti: Saa nähdä onko tulevassa JTS V6:ssa yhtä "vaisunoloinen" vääntökäyrä kuin 4-pyttyisessä - automaattivaihteiden yhteyteen se tosin sopisi paremmin
"Timing cingulum off et valuulas node"
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Sama paikka ja päivä n. klo 20 eteläänpäin menossa ja tilannekin kuulosti samalta. Jäi ainakin mieleen, että 406 ois ollu kullanvärinen. Mies ja nainen - 25-30 vuotiaita. Nainen tais olla ratissa ainakin silloin. Pösön keula vaikutti jotenkin lasketulta tms.Officer Cartman kirjoitti:MP: Paikka oli Hyvinkäältä ihan vähän etelään (Hämeenlinnanväylällä), kello taisi olla siinä 18. Auto oli 406, väri ei mielestäni kulta, mutta vannomaan en mene. Poliisikoulun penkiltä vastikään päässeitä nuorukaisia, yksi kumpaakin sukupuolta.
MP
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Mulla oli erikoinen tilanne muutama vuosi sitten prätkällä.
Ajoin Hämeenlinnasta Forssaan päin. Huomasin Honda Accordin seuraavan mua noin 20 km matkan. Mulla oli koko ajan rikesakon verran yli. Sitten 20 km jälkeen se ajoi ihan hanuriin kiinni ja jäi roikkumaan siihen. Mietin hetken että avaanko hanat. Hillitsin kuitenkin itseni, annoin kaverille ohitusmerkin. Accord meni ohi ja kiihdytti tosi kovaa suoran päähän. Muutaman kilsan päästä se oli taas mun edessä. Vähän matkan päästä nousi lätkä sieltä autosta.
Kirosin itsekseni ja valmistauduin sanomaan mielipiteeni heidän ajotyylistään. Hillitsin kuitenkin itseni ja päätin että kuunnellaan mitä heillä on sanottavana. Poliisit kommentoi kovin sanoin mun ajotyyliä, minä totesin vain että ei kai lyhytsanoisesti. Hämmästys oli suuri kun he kirjoittivat vain huomautuksen ????!!! Olin sentään ajanut yli 20 km 15-20 km/h tunnissa ylinopeutta koko ajan, ohittanut keltaisen viivan kohdalla (heidän mielestään) jne.
Olisiko syy tähän ollut siinä että se provosointi oli nauhalla auton kamerassa ?
Ajoin Hämeenlinnasta Forssaan päin. Huomasin Honda Accordin seuraavan mua noin 20 km matkan. Mulla oli koko ajan rikesakon verran yli. Sitten 20 km jälkeen se ajoi ihan hanuriin kiinni ja jäi roikkumaan siihen. Mietin hetken että avaanko hanat. Hillitsin kuitenkin itseni, annoin kaverille ohitusmerkin. Accord meni ohi ja kiihdytti tosi kovaa suoran päähän. Muutaman kilsan päästä se oli taas mun edessä. Vähän matkan päästä nousi lätkä sieltä autosta.
Kirosin itsekseni ja valmistauduin sanomaan mielipiteeni heidän ajotyylistään. Hillitsin kuitenkin itseni ja päätin että kuunnellaan mitä heillä on sanottavana. Poliisit kommentoi kovin sanoin mun ajotyyliä, minä totesin vain että ei kai lyhytsanoisesti. Hämmästys oli suuri kun he kirjoittivat vain huomautuksen ????!!! Olin sentään ajanut yli 20 km 15-20 km/h tunnissa ylinopeutta koko ajan, ohittanut keltaisen viivan kohdalla (heidän mielestään) jne.
Olisiko syy tähän ollut siinä että se provosointi oli nauhalla auton kamerassa ?
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
No kävipähän mäihä äsken motarilla, olin tulossa töistä kauheella kiireellä ja `hiukan`oli ylinopeutta kun edessä alkoi siniset valot vilkkua, onneks ne pysäyttikin edes menevän auton. Hetken päästä se olisin ollut minä . Se oli uusi tumman sininen mondeo farmari! Turun suunnalla ei paljon enää poliisia karkuun lähetä jos peräs on se LP:n Jaguar S-type R!