Pieniä alkuhankaluuksia GTAn kanssa
Valvoja: Moderators
Pieniä alkuhankaluuksia GTAn kanssa
Tuli sitten hankittua GTA
Parinsadan kilometrin ajokokemuksella täytyy kyllä sanoa että on mahtava peli!
Aamulla ilmeni kuitenkin pari pientä ongelmaa, jotka vähän säikäyttivät. Kun sisätilanlämmitin meni päälle, niin hälytin pärähti soimaan. Onneksi olin säätänyt sen vasta puoli kahdeksaksi .
Enemmän pelästyin, kun ajotietokoneen näyttöön tuli ”Motor control failure”-ilmoitus. Soitin huoltoon, ja siellä heppu kysyi heti, että oliko lohkolämmittimessä. Sanoi, että moottorinohjauselektroniikka ei tajua, jos kylmää moottoria on lämmitetty lohkolla. Eipä varmaan italian pojat paljon lohkolämmittimiä käytä.
Täytyy jossain välissä käydä kuittauttamassa vikakoodi. Huollon kaveri sanoi myös, että hälyttimen sisätilatutka on niin herkkä, että se alkaa jo lämmittimen puhalluksesta huutamaan. Neuvoi laittamaan lämppärin takajalkatilaan.
Onkos muilla vastaavia kokemuksia vastaavista tai vinkkejä, miten näistä pikku kiusoista pääsisi eroon?
Perkele kun pitää töitä tehdä, tahtois ajamaan!
Parinsadan kilometrin ajokokemuksella täytyy kyllä sanoa että on mahtava peli!
Aamulla ilmeni kuitenkin pari pientä ongelmaa, jotka vähän säikäyttivät. Kun sisätilanlämmitin meni päälle, niin hälytin pärähti soimaan. Onneksi olin säätänyt sen vasta puoli kahdeksaksi .
Enemmän pelästyin, kun ajotietokoneen näyttöön tuli ”Motor control failure”-ilmoitus. Soitin huoltoon, ja siellä heppu kysyi heti, että oliko lohkolämmittimessä. Sanoi, että moottorinohjauselektroniikka ei tajua, jos kylmää moottoria on lämmitetty lohkolla. Eipä varmaan italian pojat paljon lohkolämmittimiä käytä.
Täytyy jossain välissä käydä kuittauttamassa vikakoodi. Huollon kaveri sanoi myös, että hälyttimen sisätilatutka on niin herkkä, että se alkaa jo lämmittimen puhalluksesta huutamaan. Neuvoi laittamaan lämppärin takajalkatilaan.
Onkos muilla vastaavia kokemuksia vastaavista tai vinkkejä, miten näistä pikku kiusoista pääsisi eroon?
Perkele kun pitää töitä tehdä, tahtois ajamaan!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ihme systeemi. Ainakin omasta Defasta tuon sai otettua pysyvästi pois päältä.Sassicaia kirjoitti:Sisätilantutkaa ei kuulemma saa disabloitua pysyvästi. Sen saa kyllä kytkettyä manuaalisesti pois, mutta se pitäisi muistaa tehdä joka helvetin kerta ja tällä päällä se ei tule aina muistumaan mieleen...
Edit: Ups, unohtui tosiaan sanoa, että eräs autosähkömies ohitti omasta tuon sisätilantutkan. Siinä tosiaan oli jokin virta-avaimella tehtävä koodi, jolla tutkan sai pois päältä, mutta sen olisi tarvinnut tehdä uudestaan joka helvetin kerta.
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 25 Marras 2003, 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
En kerennyt, kun vaimon piti päästä autolla duuniin. Toivotaan että auttaa. Pelkkä puhallus laukaisee tutkan, se alkaa huutaa heti kun lämmitin käynnistyy. Huollon kaveri sanoi, ettei herkkyyttä voisi säätää, mutta tiedä häntä, eikös noissa yleensä voi? Periaattesta en tiedä, oli taas niin sysipimeää ja kiire, ettei oikein löytänyt edes sensorin paikkaa.Wile E. Coyote kirjoitti:Joko ehdit kokeilla sitä lämppärin laittoa taka jalkatilaan? Auttoiko? Eli siis nouseeko se sisälämpötila liian nopeasti - ja laukaisee siksi sisätutkan? Eikö sen herkkyyttä voi mitenkään säätää? Millä periaatteella se sisätutka toimii?
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Mitin vaan johtuuko lämmön noususta, tärinästä, liikkeestä... Hälytin on hyvä olla, mutta välillä tuntuu että niistä on enemmän harmia kuin hyötyä. Toivottavasti ongelma ratkeaa. Ainakin jos deltasta ei löydy ratkaisua kannattaa selvittää hälyn valmistaja ja ottaa suoraa heihin yhteys. Good luck, ja päivitä välillä tänne miten sujuu...
Ayrton Senna da Silva forever
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Meillä on samaa ongelmaa.
Kun sisätilan lämmitin lämmittää ilmaa tarpeeksi, lähtee hälytin päälle. Meillä kyse ei ole lämmittimen paikasta, vaan siitä että tutka on niin herkkä, että tietyssä lämpötilassa reagoi ilman väreilyyn. Muutaman asteen pakaksella noin 15 min. lämpenemisen jälkeen pillit soi.
Samalla myös tuli Engine Failure. Kun lämmittää letkulämmittimellä eikä sisätilan lämmitintä käytä, ei Engine Failurea tule. Delta-auto ei tiennyt, miksi ja miten Engine Failure tulee sisätutkan pärähtämisestä.
Asia vieläkin vireillä. Olisi kiva päästä käytämään sisätilan lämmitintäkin.
Kun sisätilan lämmitin lämmittää ilmaa tarpeeksi, lähtee hälytin päälle. Meillä kyse ei ole lämmittimen paikasta, vaan siitä että tutka on niin herkkä, että tietyssä lämpötilassa reagoi ilman väreilyyn. Muutaman asteen pakaksella noin 15 min. lämpenemisen jälkeen pillit soi.
Samalla myös tuli Engine Failure. Kun lämmittää letkulämmittimellä eikä sisätilan lämmitintä käytä, ei Engine Failurea tule. Delta-auto ei tiennyt, miksi ja miten Engine Failure tulee sisätutkan pärähtämisestä.
Asia vieläkin vireillä. Olisi kiva päästä käytämään sisätilan lämmitintäkin.
Eli DA totesi ettei herkkyyttä voi säätää? Perkele, pakkohan tota on pystyä jotenkin säätämään. Ei kai tässä auta kun pistää sisätilatutka manuaalisesti aina pois päältä sitten. Kerro jos ongelmaan löytyy ratkaisu, ei tosiaan kovemmilla pakkasilla innosta istua kylmään autoon.2TS kirjoitti:Meillä on samaa ongelmaa.
Kun sisätilan lämmitin lämmittää ilmaa tarpeeksi, lähtee hälytin päälle. Meillä kyse ei ole lämmittimen paikasta, vaan siitä että tutka on niin herkkä, että tietyssä lämpötilassa reagoi ilman väreilyyn. Muutaman asteen pakaksella noin 15 min. lämpenemisen jälkeen pillit soi.
Samalla myös tuli Engine Failure. Kun lämmittää letkulämmittimellä eikä sisätilan lämmitintä käytä, ei Engine Failurea tule. Delta-auto ei tiennyt, miksi ja miten Engine Failure tulee sisätutkan pärähtämisestä.
Asia vieläkin vireillä. Olisi kiva päästä käytämään sisätilan lämmitintäkin.
Samat on oireet meikäläisenkin GTA:ssa.
- sisätilanlämmitin laukaisee hälytyksen -> huollossa ehdotettiin takajalkatilaan laittamista, muttakun puhaltimella pitäisi olla avointa tilaa ympärillään riittävästi. Ja mulla muuten pärähtää soimaan heti kun propelli pyörähtää - ei ole lämpötilasta kiinni.
- lohkolämmitin laukaiseen engine warning valon, koska kuvittelee veden lämpötilasensorin olevan rikki. Jokin logiikka todennäköisesti vertaa arvoja veden ja ilman lämpötilan suhteen tai sitten lämmitin lämmittää liian kuumaksi kun on lähellä anturia. Pitää kokeilla lämmittää siten, että antaa jäähtyä 15 minuuttia ja katsoa toimiiko siten. Ikävä ajaa autolla yhtään pidempään kun siinä kerran lukee että eikun huoltoon - jos jotain tapahtuu niin miten käy takuun. Minulla tuo siis tuli 1 tunnin lämmityksen jälkeen ilman sisätilanlämmitintä.
- noihin lämpöihin liittyy myös ajotietokoneen näytön lämpömittari. En ole vielä kertaakaan nähnyt siinä alle 0.0 astetta vaikka pihalla olisi muiden mittareiden mukaan miinusasteita?!?
- sisätilanlämmitin laukaisee hälytyksen -> huollossa ehdotettiin takajalkatilaan laittamista, muttakun puhaltimella pitäisi olla avointa tilaa ympärillään riittävästi. Ja mulla muuten pärähtää soimaan heti kun propelli pyörähtää - ei ole lämpötilasta kiinni.
- lohkolämmitin laukaiseen engine warning valon, koska kuvittelee veden lämpötilasensorin olevan rikki. Jokin logiikka todennäköisesti vertaa arvoja veden ja ilman lämpötilan suhteen tai sitten lämmitin lämmittää liian kuumaksi kun on lähellä anturia. Pitää kokeilla lämmittää siten, että antaa jäähtyä 15 minuuttia ja katsoa toimiiko siten. Ikävä ajaa autolla yhtään pidempään kun siinä kerran lukee että eikun huoltoon - jos jotain tapahtuu niin miten käy takuun. Minulla tuo siis tuli 1 tunnin lämmityksen jälkeen ilman sisätilanlämmitintä.
- noihin lämpöihin liittyy myös ajotietokoneen näytön lämpömittari. En ole vielä kertaakaan nähnyt siinä alle 0.0 astetta vaikka pihalla olisi muiden mittareiden mukaan miinusasteita?!?
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Taitaa olla ihan sama juttu mulla, kun jäätynyt sohjo rapisee alla ja mittari näyttää 2,5 astetta lämpöä. No toisaalta kesällä on sitten mukavan lämmintäBSTR kirjoitti:Samat on oireet meikäläisenkin GTA:ssa.
- noihin lämpöihin liittyy myös ajotietokoneen näytön lämpömittari. En ole vielä kertaakaan nähnyt siinä alle 0.0 astetta vaikka pihalla olisi muiden mittareiden mukaan miinusasteita?!?
Pitää kyllä painostaa huoltoa keksimään ratkaisu tuohon engine warningiin, kun ei kylmänäkään viitsisi 25 asteen pakkasilla starttailla. Ja haluaisi muutenkin kyllä tietää milloin on kyse lämmittimen aiheuttamasta viestistä ja milloin onkin tosi kyseessä
JTS:n mittarissa taitaa olla sama ongelma. Tänään se sentään näytti hetken aikaa -0.5. Ulkolämpötila oli -5.BSTR kirjoitti:- noihin lämpöihin liittyy myös ajotietokoneen näytön lämpömittari. En ole vielä kertaakaan nähnyt siinä alle 0.0 astetta vaikka pihalla olisi muiden mittareiden mukaan miinusasteita?!?
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki
Olen kaiketi sitten harvinaisen "onnekas", koska meikäläisen rakkineessa lämpömittari näytti pakkasta viimeksi viikonloppuna. Pahimmillaan jopa neljän asteen verran. Varsinaiseen murheeseen ei meikäläisellä ole ammennettavaa, koska auto majailee tavallisesti lämpimässä hallissa (= lämppäreitä en ole ainakaan vielä asentanut).
Vähän offtopiciksi menee, mutta kysytään kuitenkin, kun tässä ketjussa ollaan kuitenkin osin sähköasioiden kanssa tekemisissä: onko kenelläkään hajua 156 GTA:n vakiomallisen ajonestolaitteen ja varashälyttimen kytkennöistä (pitäisi asentaa / asennuttaa koemielessä SMS:illä ohjattava GSM/GPS-paikannuslaite, joka osaa tarvittaessa myös hyydyttää esimerkiksi vääriin käsiin joutuneen / luvatta siirretyn auton)? (Service Manual CD:ni on turhan wanhaa vuosikertaa.)
Vähän offtopiciksi menee, mutta kysytään kuitenkin, kun tässä ketjussa ollaan kuitenkin osin sähköasioiden kanssa tekemisissä: onko kenelläkään hajua 156 GTA:n vakiomallisen ajonestolaitteen ja varashälyttimen kytkennöistä (pitäisi asentaa / asennuttaa koemielessä SMS:illä ohjattava GSM/GPS-paikannuslaite, joka osaa tarvittaessa myös hyydyttää esimerkiksi vääriin käsiin joutuneen / luvatta siirretyn auton)? (Service Manual CD:ni on turhan wanhaa vuosikertaa.)
Just joo.Mun edellinen vaunu(jaguar XJ40)tosin jälki asennettu häläri ja kä
mänen letkulämppäri moottorille.Sisätila tutka laukaisee hälyytyksen ku
kytkeytyy päälle(sisä lämmitys).2 tunnin lämmitys antaa check engine
valon kojetauluun!!Viddu ku se ei riitä mihinkään.Just noi letkulämppärit
on hanurista ku ne sekottaa ton ecu:n.
T:Jukka
mänen letkulämppäri moottorille.Sisätila tutka laukaisee hälyytyksen ku
kytkeytyy päälle(sisä lämmitys).2 tunnin lämmitys antaa check engine
valon kojetauluun!!Viddu ku se ei riitä mihinkään.Just noi letkulämppärit
on hanurista ku ne sekottaa ton ecu:n.
T:Jukka
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Faijalle tästä ongelmasta juttelin ja hän kysäisi, että onko näissä muissa uusissa 156:ssa ollut samaa ongelmaa? Omistaa 156 1,8 Super SW '03:n. Ollut tähän mennessä lämpöisessä tallissa, eli lohkolämppäriä ei vielä ole tarvittu.- lohkolämmitin laukaiseen engine warning valon, koska kuvittelee veden lämpötilasensorin olevan rikki. Jokin logiikka todennäköisesti vertaa arvoja veden ja ilman lämpötilan suhteen tai sitten lämmitin lämmittää liian kuumaksi kun on lähellä anturia.
No niin, tänä aamuna sai nukkua pidempään. Pistin sisätilatutkan pois päältä niin eipä alkanut häly huutamaan. Ei myöskään tullut engine failure-varoitusta, eli se taitaa jotenkin olla mystisesti yhteydessä hälyn laukeamiseen niinkuin 2TS totesi. Vai eikö se vain enää anna samaa vikakoodia uudestaan? Nyt kun vielä muistaisi väännellä avainta lukossa joka helvetin ilta kun meinaa lämppäriä käyttää. Voi olla että joskus tulee kyllä herätys ulkoa kun ei muista.
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Mun JTS:n ulkolämpömittari näyttää pakkasella koko ajan muutaman asteen lämpöisempää kuin todellinen. Tyyppivika ? Toisaalta kun vertaa vanhaan TS:ni niin asteikkoa onneksi riittää yli sen 20:n pakkasasteen.innanen kirjoitti:JTS:n mittarissa taitaa olla sama ongelma. Tänään se sentään näytti hetken aikaa -0.5. Ulkolämpötila oli -5.BSTR kirjoitti:- noihin lämpöihin liittyy myös ajotietokoneen näytön lämpömittari. En ole vielä kertaakaan nähnyt siinä alle 0.0 astetta vaikka pihalla olisi muiden mittareiden mukaan miinusasteita?!?
Huollossako tuo tehtiin? Lyhennettiinkö vikamuistin pituutta vai miten asetettiin? Onko kyse ajan kulumisesta vai ajetuista kilometreistä? Ajattelin vaan, että harmillista jos todellinenkin vikatieto katoaa ennenkuin auton saa hinattua huoltoon.2TS kirjoitti:Meillä on nyt asetus, jossa vikakoodi häviää päivän aikana, jos se tulee.
No, nyt on taas muutamaksi päiväksi tuollaiset huolet ohi, kun lämpötila pysyy plussan puolella.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
GTA strikes back Täksi aamuksi pistin kokeeksi lohkon 2 tunniksi lämmittämään ja kun vielä sattui lämmin ilma, niin engine failurea vilkutteli taas iloisesti. Juttelin Konalan Alfa-huollon jannujen kanssa, suosittelivat käyttämään vain tunnin lämmitystä, kun sillä ei eilen aamulla tullut vikailmoitusta. Lupasivat tutkia asiaa ja palata minulle kun (jos) jotain selviää, I'll keep you informed.
Veikkaampa, että pysyvästi tähän hommaan auttaisi vain arktisten olojen softapäivitys, joka ei varmaan ole italiaanojen prioriteetissä ihan ensimmäisillä sijoilla. No, siihen asti mennään näillä mitä on annettu, ei tuosta kuitenkaan huollon mukaan särkymisvaaraa ole... ellei sitten olekin kyseessä todellinen engine control failure, mutta how the hell do you know
Ai niin, Italian neropatti päätti laittaa sitten flektin päälle, kun ei tajunnut, että moottorissa voi olla lämmin vesi, vaikka ulkolämpötila on kylmä. Ei sammunut kuulemma koko vaimon 20km työmatkan aikana.
Veikkaampa, että pysyvästi tähän hommaan auttaisi vain arktisten olojen softapäivitys, joka ei varmaan ole italiaanojen prioriteetissä ihan ensimmäisillä sijoilla. No, siihen asti mennään näillä mitä on annettu, ei tuosta kuitenkaan huollon mukaan särkymisvaaraa ole... ellei sitten olekin kyseessä todellinen engine control failure, mutta how the hell do you know
Ai niin, Italian neropatti päätti laittaa sitten flektin päälle, kun ei tajunnut, että moottorissa voi olla lämmin vesi, vaikka ulkolämpötila on kylmä. Ei sammunut kuulemma koko vaimon 20km työmatkan aikana.
Kuulemma moottorivalo vilkkuu jos on todella vakavaa kysessä. Silti olen huolissani mahdollisesta takuukohtelusta, jos jotain vakavampaa sattuu kun on kilometreittäin ajeltu vaikka varoitusvalo palaa.
Itseasiassa kun muistelen, niin itsellänikin tuo tuuletin huusi koko matkan huoltoon.
Itseasiassa kun muistelen, niin itsellänikin tuo tuuletin huusi koko matkan huoltoon.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Pitää ajella rajoitusten mukkaan eikä kaahailla... Kummiskin on ollut nastalaudassa ja konneen lämmöt tapissaan... Jos minulla olisi moinen kaara niin kortti menísi...BSTR kirjoitti:Kuulemma moottorivalo vilkkuu jos on todella vakavaa kysessä. Silti olen huolissani mahdollisesta takuukohtelusta, jos jotain vakavampaa sattuu kun on kilometreittäin ajeltu vaikka varoitusvalo palaa.
Itseasiassa kun muistelen, niin itsellänikin tuo tuuletin huusi koko matkan huoltoon.
Ihan samaa minäkin tässä mietin. Nyt on kuitenkin huollon pojat sanoneet, että saa lämmittää ja ajaa, joten takuutapauksessa tulisi ainakin kunnollinen päähänlyöntikisa, jos nikottelua ilmenee.BSTR kirjoitti:Kuulemma moottorivalo vilkkuu jos on todella vakavaa kysessä. Silti olen huolissani mahdollisesta takuukohtelusta, jos jotain vakavampaa sattuu kun on kilometreittäin ajeltu vaikka varoitusvalo palaa.
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
2TS kirjoitti:Meillä on nyt asetus, jossa vikakoodi häviää päivän aikana, jos se tulee.
Delta-autossapa hyvinkin. En tiedä onko kyse ajasta vaiko häviääkö esim. moottorin sammutuksen jälkeen. Vaimo kun autolla pääasiassa ajelee. Ei ole oikein kerinnyt perehtymään kun talon sisäremppaan on mennyt kaikki aika, ja lämmitystä ei ole autoon tarvinnut. No kohta pakkaset taas tulee, ja auto olisi kyllä hyvä saada sitä ennen kuntoon.BSTR kirjoitti:Huollossako tuo tehtiin? Lyhennettiinkö vikamuistin pituutta vai miten asetettiin? Onko kyse ajan kulumisesta vai ajetuista kilometreistä?
Missä DA:ssa ja kuka teki, jos vain satut nimen muistamaan? Pitää nimittäin mennä teettämään ihan sama juttu, kun ei tänään ollut sammunut päivän aikana. Voi mennä pienemmällä selittämisellä ja sähliksellä, jos olisi sama jannu joka on jo kerran tähän onkelmaan törmännyt.2TS kirjoitti:Delta-autossapa hyvinkin.2TS kirjoitti:Meillä on nyt asetus, jossa vikakoodi häviää päivän aikana, jos se tulee.
No niin, tänä aamuna kokeilin sammuttaa lämmittimen 5 min ennen käynnistystä. Ei syttynyt mitään vikavaloja. Tosin lämmitin vain vajaan tunnin. Olisikohan niin, että veden lämpöä mittaava anturi on tosiaan ihan kiinni lämmityselementissä ja lastuaivo menee sekaisin, jos starttaa heti lämmityksen jälkeen elementin vielä hehkuessa? Täytyy kokeilla vielä pidemmällä lämmityksellä ja 5 min jäähdyttelyllä.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Äijän 156 Super '03:ssa sama vika. Lämpömittari ei näytä alle 0,0. Eilen aamulla kun oli pakkasta se näytti nollaa, minun 156:n mukaan oli -6, joka oli tod.näk. ihan oikea lukema.BSTR kirjoitti:- noihin lämpöihin liittyy myös ajotietokoneen näytön lämpömittari. En ole vielä kertaakaan nähnyt siinä alle 0.0 astetta vaikka pihalla olisi muiden mittareiden mukaan miinusasteita?!?
Nyt kun on ollut jälleen kylmiä aamuja on tullut seurattua öljyn lämmön kehittymistä. Eilenkin tuli ajettua 6 kilometriä ennenkuin ensimmäinen palkki syttyi eli öljyn lämö nousi 60 asteeseen.... ajelempa aamuisin huomattavasti rauhallisemmin nykyään.
Yksi tyyppivika (jota ainakin Englannissa on ollut) on takasumuvalokytkimen toiminta. Noin joka kolmannella kerralla kun käynnistän auton tulee takasumuvalo päälle automaattisesti. Onko muilla vastaavaa kokemusta?
Yksi tyyppivika (jota ainakin Englannissa on ollut) on takasumuvalokytkimen toiminta. Noin joka kolmannella kerralla kun käynnistän auton tulee takasumuvalo päälle automaattisesti. Onko muilla vastaavaa kokemusta?
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Näytti luigi automilanossa osanneen kalibroida mittarin, nyt kun oli auto öljynvaidossa niin sen jälkeen on näyttänyt oikeansuuntaisia lukemia mielestäni. Mainitsin ongelmasta autoa viedessä, mutta en muistanut hakiessa kysyä tekikö mitään, mutta näköjään teki.Cuore Sportivo kirjoitti:Äijän 156 Super '03:ssa sama vika. Lämpömittari ei näytä alle 0,0. Eilen aamulla kun oli pakkasta se näytti nollaa, minun 156:n mukaan oli -6, joka oli tod.näk. ihan oikea lukema.BSTR kirjoitti:- noihin lämpöihin liittyy myös ajotietokoneen näytön lämpömittari. En ole vielä kertaakaan nähnyt siinä alle 0.0 astetta vaikka pihalla olisi muiden mittareiden mukaan miinusasteita?!?
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Haun tuloksena löytyi tämä ketju joten pari kysymystä:Sassicaia kirjoitti:Näytti luigi automilanossa osanneen kalibroida mittarin, nyt kun oli auto öljynvaidossa niin sen jälkeen on näyttänyt oikeansuuntaisia lukemia mielestäni. Mainitsin ongelmasta autoa viedessä, mutta en muistanut hakiessa kysyä tekikö mitään, mutta näköjään teki.Cuore Sportivo kirjoitti:Äijän 156 Super '03:ssa sama vika. Lämpömittari ei näytä alle 0,0. Eilen aamulla kun oli pakkasta se näytti nollaa, minun 156:n mukaan oli -6, joka oli tod.näk. ihan oikea lukema.BSTR kirjoitti:- noihin lämpöihin liittyy myös ajotietokoneen näytön lämpömittari. En ole vielä kertaakaan nähnyt siinä alle 0.0 astetta vaikka pihalla olisi muiden mittareiden mukaan miinusasteita?!?
1. Kävikö todella noin että mittarin pystyi kalibroimaan? Pari talvea jo ärsyttänyt tuo 156sen väärin näyttävä ulkolämpömittari.
2. Saako sisätilatutkan miten pois päältä tai sen herkkyyttä säädettyä. 166ssa hälytin aktivoituu parin sekunnin viiveellä kun sisätilalämppäri lähtee käyntiin.
1. Ei itse asiassa käynyt, lämpötila taisi huollosta tullessa olla korkeampi. Nyt pitemmän ajan havaintojen perusteella mittari ei toimi lineaarisesti, nollan tienoilla se näyttää pari astetta liikaa, mutta jossain 7-8 asteen yläpuolella lähestyy todellista lämpötilaa ja kesäkeleillä saattaa näyttää jopa täysin oikein. Kovista pakkasista ei oikein ole riittävästi havaintoja, mutta veikkaan että nollan allakin näyttää hiukan liian lämmintä.MKT kirjoitti:Haun tuloksena löytyi tämä ketju joten pari kysymystä:
1. Kävikö todella noin että mittarin pystyi kalibroimaan? Pari talvea jo ärsyttänyt tuo 156sen väärin näyttävä ulkolämpömittari.
2. Saako sisätilatutkan miten pois päältä tai sen herkkyyttä säädettyä. 166ssa hälytin aktivoituu parin sekunnin viiveellä kun sisätilalämppäri lähtee käyntiin.
2. Saa pois päältä niin, että kun pysäköit auton niin käännät ensin virrat pois normaalisti avaimesta, mutta et otakaan avainta pois ja käännät virrat hetkeksi takaisin päälle ja sitten uudelleen pois. Hälyttimen ledi jää palamaan pariksi sekunniksi tämän jälkeen ja se osoittaa sen, että sisätilatutka on pois päältä. Tämä ei aina toimi näin helposti, joskus saa renkata virtoja päälle ja pois enemmänkin, ennenkuin ledi suostuu jäämään 2 sekunniksi päälle, mutta silloin sisätilatutka on varmasti pois päältä. Ainakaan ei koskaan ole alkanut häly kiekumaan kunhan on saanut ledin syttymään.
Herkkyyttä ei kuulemma pysty säätämään, eikä myöskään kytkemään värkkiä pois. Tätä en kyllä usko, pitäisi vain olla riittävästi sinnikkyyttä tehdä homma, tosin siihen voi kyllä sitten palaa aikaa (=rahaa) ja mahtaako apparaatti enää sen jälkeen toimia ollenkaan... en ole viitsinyt alkaa tarkemmin selvittelemään.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
1. Jep, virhettä on käsitykseni mukaan vain pakkasilla ja nollan tuntumassa. 164 Superissa oli samaa, itse päättelin jotenkin näin: kun auto lämpesi sisältä, niin lämpö siirtyi peilijalkaa pitkin anturille joka antoi lämpimässä autossa liian positiivisen kuvan pakkasen purevuudesta. Kylmässä autossa mittari näytti oikein. Kolmenkympin pakkasilla 156ssa taisi olla suunnilleen tuo sama kolme, neljä astetta liikaa mikä nollakelilläkin. Tiedä sitten mistä tuo lopulta johtuu, mutta on ärsyttävää. 166ssa toimii mittari oikein vaikka anturin paikka on sama.Sassicaia kirjoitti: 1. Ei itse asiassa käynyt, lämpötila taisi huollosta tullessa olla korkeampi. Nyt pitemmän ajan havaintojen perusteella mittari ei toimi lineaarisesti, nollan tienoilla se näyttää pari astetta liikaa, mutta jossain 7-8 asteen yläpuolella lähestyy todellista lämpötilaa ja kesäkeleillä saattaa näyttää jopa täysin oikein. Kovista pakkasista ei oikein ole riittävästi havaintoja, mutta veikkaan että nollan allakin näyttää hiukan liian lämmintä.
2. Saa pois päältä niin, että kun pysäköit auton niin käännät ensin virrat pois normaalisti avaimesta, mutta et otakaan avainta pois ja käännät virrat hetkeksi takaisin päälle ja sitten uudelleen pois. Hälyttimen ledi jää palamaan pariksi sekunniksi tämän jälkeen ja se osoittaa sen, että sisätilatutka on pois päältä. Tämä ei aina toimi näin helposti, joskus saa renkata virtoja päälle ja pois enemmänkin, ennenkuin ledi suostuu jäämään 2 sekunniksi päälle, mutta silloin sisätilatutka on varmasti pois päältä. Ainakaan ei koskaan ole alkanut häly kiekumaan kunhan on saanut ledin syttymään.
Herkkyyttä ei kuulemma pysty säätämään, eikä myöskään kytkemään värkkiä pois. Tätä en kyllä usko, pitäisi vain olla riittävästi sinnikkyyttä tehdä homma, tosin siihen voi kyllä sitten palaa aikaa (=rahaa) ja mahtaako apparaatti enää sen jälkeen toimia ollenkaan... en ole viitsinyt alkaa tarkemmin selvittelemään.
2. Pitänee kokeilla toimiiko tuo metodi 166ssa. Kiitoksia. Olen samaa mieltä että herkkyyteen voi varmasti koskea mutta pitäisi saada joku ylipuhuttua ja lisäksi vielä rahoitettava koko projekti. Saakohan laitetta "kytkettyä" pois jos peittää tutkan "haisteluaukot"?
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Muutama viikko sitten muistaisin että tuolla Tarjouksia-osioissa oli linkki johonkin hälläri firmaan, josta asiaa olisi voinut tiedustella. Itsekkin tuota linkkiä etsin jonkin aikaa sitten, koska omakin hälläri temppuilee, mutta eipä sitä siellä enää näy olevan. Meni nyt vähän OT:ksi, mutta joku voi tähänkin vastata jos jotain tietää.
Onkos kellään Eberiä/Webastoo, sytyttääkö se engine failuree samalla lailla kuin letkulämppäri??
Itsellä on 164:ssa sekä hälytin (Alfatech) että defan sähkönen puhallin, hälläri ei huuda kun puhallin lähtee päälle, sisätutkan anturit on B-pilarissa turvavyön yläpuolella, ne lienee suunnattu niin ettei ole herkkä pärähtään, tai sitten ei ole kovin herkkä muuten...
Itsellä on 164:ssa sekä hälytin (Alfatech) että defan sähkönen puhallin, hälläri ei huuda kun puhallin lähtee päälle, sisätutkan anturit on B-pilarissa turvavyön yläpuolella, ne lienee suunnattu niin ettei ole herkkä pärähtään, tai sitten ei ole kovin herkkä muuten...
Ei saa säädettyä sisätilantutkan herkkyyttä. Jää käyttämättä sisälämppäri. Letkulämmitintä käytän jos riittävästi pakkasta ja annan olla minuutin-pari ilman lämmitystä ennenkuin yritän käynnistää - kerkeää vissiin lämpö tasaantumaan sen verran ettei ilmoita vikaa.
Sisätilantutkan saa kyllä pois päältä, kun joka kerta sammuttamisen jälkeen tekee tietyt temput avaimella virtalukossa. Manuaalissa on tuohon ohjeet. Itse en kyllä viitsisi jättää autoa yöksi seisomaan ilman että hälytin on päällä - mutta minä asunkin Vantaalla
Sisätilantutkan saa kyllä pois päältä, kun joka kerta sammuttamisen jälkeen tekee tietyt temput avaimella virtalukossa. Manuaalissa on tuohon ohjeet. Itse en kyllä viitsisi jättää autoa yöksi seisomaan ilman että hälytin on päällä - mutta minä asunkin Vantaalla
Alfaton ainakin hetkellisesti...