Asennusohje: 156 ja VDO keskuslukon kauko-ohjaus palikka...
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Asennusohje: 156 ja VDO keskuslukon kauko-ohjaus palikka...
Eli tuli hommattua tuollainen VDO:n kauko-ohjainboxi (malli: comfort lock) ohjastamaan 156:eni ennestään avaimella toimivaa keskuslukitusta...
Onko kenelläkään täällä kokemusta ko. laitteen asentamisesta 156:een?
tai ylipäätään kokemuksia koko laitteesta?
Onko kenelläkään täällä kokemusta ko. laitteen asentamisesta 156:een?
tai ylipäätään kokemuksia koko laitteesta?
Viimeksi muokannut Pasi, 11 Helmi 2007, 19:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Juu... sellanenhan se on...Janne kirjoitti:Onkos tää nyt se boksi (rele), joka asennetaan jonnekin hanskalokeron yläpuolelle?
Itsellä ois vastaava operaatio edessä.
Tutkittuani Alfan workshop manualia (koko illan) tulin siihen tulokseen että ko. boxin voisi saada helpommin ja siistimmin kiinni sinne sulakkeiden sekaan kuskin jalkatilaan.... siellä on liitin (piirikaaviossa koodilla D20) joka on alkuperäisen keskuslukituksen kauko-ohjaimen liitin, jossa siis ei minun autoni tapauksessa varmaankaan ole kytkettynä tällä hetkellä mitään... joten käsittääkseni tuon VDO rele systeemin pystyisi kytkemään ko. liittimiin ilman mitään johtojen katkomisia...
Lisää infoa tulee kunhan ilmat lämpenee ja pääsen asennus puuhiin

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Metan settejä ei taida suomesta enää saada... ainakin niin minulle sanottiin entiseltä maahntuojaltaJarama kirjoitti:Onko toi sellanen, missä vaihdetaan vain pelkkä rele ja vilkut ei ole mukana? Montako ohjainta tulee mukana?
Tietääkö joku saako niitä metan ohjaimia vielä Suomesta? Itsellä olisi alfa 155:een sopiva mutta ei 156:een.

tuo VDO setti ei ole pelkkä rele joka vaihdetaan vaan boxi joka on asennettava johtoihin kiinni... ja siinä on vilkkujen ohjaus mukan + paljon muuta kivaa (mm. hälytin mahdollisuus)
Ohjaimia on 2 ja ohjekirjn mukan siihen on mahdollista kytkeä jopa 5 ohjainta.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Pitkän, kylmän ja pimeän äheltämisen jälkeen, sain kytkettyä VDO hässäkän kiinni akkuun ja löysin johdot jotka syytävät 12V pulssin kun kauko-ohjaimen nappia painaa...
ensin revin auki sulakeboxin kun ajattelin että löydän sieltä manuaalissa mainitun liittimen joka tulee alkuperäisestä kauko-ohjain systeemistä kontista.... no eipä sielä sellaista johtoa näkynyt kun kaikki oli teipattu yhteen....
sitten revin hansikaslokeron irti jonka yläpuolella löysin lukkojen/ikkunoiden ohjausboksin. Meinasin jo ruveta katkomaan sieltä johtoja ja kytkemään VDO-masiinaa kiinni... mutta sitten välähti tutkia kontti.... joten ei kun kontti auki ja repimään kontin yläosan suojapehmusteita irti... ja kas kummaa, siellä kontin yläpuolella hattuhyllyn alla on keltainen 2-napainen liitin, jonka siis oletan olevan tuon alkuperäisen tehdasasennetun kauko-ohjausboxin liitin....
Ulkona tuli liian pimeä ja kylmä ja sähkötolppaankaan ei tule virtaa kun on "liian lämmin" niin ei saanut työvalaisinta kytkettyä....
joten siis, huomenna, mikäli pakkasta ei ole liikaa, testaan kytkeä tuon VDO-systeemin tuohon kontissa olevaan keltaiseen liittimeen ja toivon parasta (wish me luck)
ensin revin auki sulakeboxin kun ajattelin että löydän sieltä manuaalissa mainitun liittimen joka tulee alkuperäisestä kauko-ohjain systeemistä kontista.... no eipä sielä sellaista johtoa näkynyt kun kaikki oli teipattu yhteen....
sitten revin hansikaslokeron irti jonka yläpuolella löysin lukkojen/ikkunoiden ohjausboksin. Meinasin jo ruveta katkomaan sieltä johtoja ja kytkemään VDO-masiinaa kiinni... mutta sitten välähti tutkia kontti.... joten ei kun kontti auki ja repimään kontin yläosan suojapehmusteita irti... ja kas kummaa, siellä kontin yläpuolella hattuhyllyn alla on keltainen 2-napainen liitin, jonka siis oletan olevan tuon alkuperäisen tehdasasennetun kauko-ohjausboxin liitin....
Ulkona tuli liian pimeä ja kylmä ja sähkötolppaankaan ei tule virtaa kun on "liian lämmin" niin ei saanut työvalaisinta kytkettyä....
joten siis, huomenna, mikäli pakkasta ei ole liikaa, testaan kytkeä tuon VDO-systeemin tuohon kontissa olevaan keltaiseen liittimeen ja toivon parasta (wish me luck)

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
VDO Boksi asennettu... ....keskuslukitus toimi nyt kakella....
7 tuntia verta, hikeä ja kyyneleitä 3 asteen pakkasessa josta noin 3 tuntia pimeässä!!!
yritän kirjoittaa jonkinlaisen opastuksen kuhan saan noista omista "muistiinpanoista" selvää
periaatteessa, jos tietää mikä piuha tulee mihinkin niin projekti oli suht helppo...
asensin boksin hansikaslokeron yläpuolelle, keskuslukituksen ohjausyksikön yläpuolelle... eli hansikaslopkero irti (edestä kiinni 3 ruuvilla ylhäällä ja 3 alhaalla + 6 ruuvia lokeron alapuolella jalkatilassa) ... kun lokero on irti tulee valkoinen lukituksen ohjausyksikkö näkyviin... irroita boksi avaamalla 2 mutteria boksin molemmilta puolilta niin pääset johtoihin käsiksi...
tämän jälkeen vaan kytketään VDO boksin johdot kiinni....
....ja tästä jatkan sitten kun olen tulkinnut nuo omat muistiinpanot
7 tuntia verta, hikeä ja kyyneleitä 3 asteen pakkasessa josta noin 3 tuntia pimeässä!!!
yritän kirjoittaa jonkinlaisen opastuksen kuhan saan noista omista "muistiinpanoista" selvää

periaatteessa, jos tietää mikä piuha tulee mihinkin niin projekti oli suht helppo...
asensin boksin hansikaslokeron yläpuolelle, keskuslukituksen ohjausyksikön yläpuolelle... eli hansikaslopkero irti (edestä kiinni 3 ruuvilla ylhäällä ja 3 alhaalla + 6 ruuvia lokeron alapuolella jalkatilassa) ... kun lokero on irti tulee valkoinen lukituksen ohjausyksikkö näkyviin... irroita boksi avaamalla 2 mutteria boksin molemmilta puolilta niin pääset johtoihin käsiksi...
tämän jälkeen vaan kytketään VDO boksin johdot kiinni....
....ja tästä jatkan sitten kun olen tulkinnut nuo omat muistiinpanot

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
jaa niin... päässyt unohtumaan työkiireiden takiaXXL kirjoitti:Jokos oot saanu muistiinpanoja tutkittua? Tuli hommattua saman mallinen
boxi ja nyt luetaan pää pyörällä asennusohjeita..Eli jos jollakin on jotain vinkkiä antaa...

koitan muistaa postaa ohjeistusta kotiinpäästyäni

sen verran pitää sanoa että oma systeemini ei ole 100% täydellinen, kun siinä VDO boksissa on ainoastaan yksi sisääntulo ovisensoreille, ja alfassa on piuhat erikseen joka ovelle.... joten omassani kytkin tuon VDO:n piuhan tunnistamaan vain kuskin oven aukaisun, joka siis johtaa siihen että se boksi ei tunnista muiden ovien aukaisua ja tuo 30sek. automaattilukitus lukitsee ovet jos et siis tuota kuskin ovea avaa 30 sek sisällä lukkojen aukaisusta.
tuon ominaisuuden saa kyllä sitten kokonaan päältä pois laittamalla sen VDO:n ovitunnistin piuhan maihin.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
noniin....
eli tein ohjeistuksen PDF muodossa... siinä pitäisi olla kaikki ohjeistus mitä tarvitaan... ohjeen selvyydestä ja tekstin kirjoitusvirheiden määrästä en mene takuuseen
Lataa PDF ohje (korjattu versio)
Ja kuva VDO-ohjeiden tyyliin, korvaamaan VDO ohjekirjan kuvan:

Jos on jotain huomautettavaa, niin ohjeesta löytyy osoite johon voi pistää kommentteja.
eli tein ohjeistuksen PDF muodossa... siinä pitäisi olla kaikki ohjeistus mitä tarvitaan... ohjeen selvyydestä ja tekstin kirjoitusvirheiden määrästä en mene takuuseen

Lataa PDF ohje (korjattu versio)
Ja kuva VDO-ohjeiden tyyliin, korvaamaan VDO ohjekirjan kuvan:

Jos on jotain huomautettavaa, niin ohjeesta löytyy osoite johon voi pistää kommentteja.

Viimeksi muokannut Pasi, 11 Helmi 2007, 19:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
jos saat ne vilkut pelittää niin kerro mullekkin...XXL kirjoitti:Kiitoksia. Toi selventää asiaa jo kummasti. Täytyy vielä ite tutkia miten noi vilkut saa pelittämään..
Mutta suuret kiitokset Pasille ohjeista!!
Johto numero 8 siinä C-liittimessä on workshop manuskan mukaan "Side lights on signal" jonka tulkitsisin olevan siis vilku signaali systeemi.... mutta kun kytkin VDO boksin villkujohdon tuohon piuhaan niin vilkkui auton sisällä keskikonsoli keskuslukituksen tahdissa


33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Viimeksi muokannut Pasi, 11 Helmi 2007, 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
menee ihan spammiksi, mutta pitää vielä sanoa että tuon boksin voisi varmaan kytkeä noihin C-liittimessä oleviin "remote control" johtoihin.... jolloin luultavammin tuo ovelta tuleva piuha kytketään maihin... tuo tuli itselle vasta niiku jälkeenpäin mieleen, kun tajusin tuon periaatteen millä tuo alfan oma boksi toimii 

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Nonniin nyt on sarja asennettu. Meni ihan ohjeiden mukaan, yhtä pientä virhettä lukuunottamatta.
Eli:_______________Alfa Boxi B-liitin________VDO-Boxi
Sytytysvirta___________johto 7_____________johto 2
Kusk. oven tunnistin____johto 2______________johto 7
Noi oli Pasin ohjeissa menny väärinpäin.
Noi vilkut me saatiin pelittämään kun kytkettiin VDO:n johdot hätävilkku napin taakse vilkkuihin meneviin johtoihin rosvoliittimillä. Eli vasen ja oikea puoli erikseen. Yleismittarilla saatiin mitattua noi johdot. Ei ehkä ihan virallinen kytkentä mutta toimii..
Eli:_______________Alfa Boxi B-liitin________VDO-Boxi
Sytytysvirta___________johto 7_____________johto 2
Kusk. oven tunnistin____johto 2______________johto 7
Noi oli Pasin ohjeissa menny väärinpäin.
Noi vilkut me saatiin pelittämään kun kytkettiin VDO:n johdot hätävilkku napin taakse vilkkuihin meneviin johtoihin rosvoliittimillä. Eli vasen ja oikea puoli erikseen. Yleismittarilla saatiin mitattua noi johdot. Ei ehkä ihan virallinen kytkentä mutta toimii..

- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Hups... pikku virhe *köh* *köh* ...täytyy korjata ohjeetXXL kirjoitti:Nonniin nyt on sarja asennettu. Meni ihan ohjeiden mukaan, yhtä pientä virhettä lukuunottamatta.
Eli:_______________Alfa Boxi B-liitin________VDO-Boxi
Sytytysvirta___________johto 7_____________johto 2
Kusk. oven tunnistin____johto 2______________johto 7
Noi oli Pasin ohjeissa menny väärinpäin.
Noi vilkut me saatiin pelittämään kun kytkettiin VDO:n johdot hätävilkku napin taakse vilkkuihin meneviin johtoihin rosvoliittimillä. Eli vasen ja oikea puoli erikseen. Yleismittarilla saatiin mitattua noi johdot. Ei ehkä ihan virallinen kytkentä mutta toimii..

Ajattelin kanssa että sinne hätävilkku kytkimeenhän sen varmaan saisi kytkettyä että vilkut toimisi...
vielä kun keksisi miten saisi sen VDO boksin tunnistamaan kaikkien ovien avauksen ilman että tarvii kaikkien ovien johtoja pistää yhteen ja sekottaa sitä auton omaa ohjainta

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
noniin......... ohjeet on korjattu viimein, ja täydennyksiä on tulossa vielä....
ajattelin laittaa vilkut toimimaan ovia avattaessa ja lukittaessa... revin keskikonsolin irti ja ryhdyin tutkimaan niitä hätävilkun johtoja... sitten vahingossa ote herpaantui katkaisijasta ja yleismittarin johdin yhdisti kaksi liitintä, tuloksena kipinöitä ja paniikkia.... no tästä ei syntynyt täydellistä katastrofia.... hätävilkut toimivat vielä, mutta siitä pirun katkasimesta paloi valo....... eikä se ole mikä tahansa valo, vaan sellanen minikokoinen ledivalo, joka on perkule sentään kolvattu sinne pohjaan kiinni.... ja pienin partikkeli jonka voi ko. klusterista saada uutena on koko hemmetin katkaisin hintaan varmaan 23563457€
eikä se pirun teltta auton varaosa puoli ole edes auki Huomena
että taas ahdistaa
ajattelin laittaa vilkut toimimaan ovia avattaessa ja lukittaessa... revin keskikonsolin irti ja ryhdyin tutkimaan niitä hätävilkun johtoja... sitten vahingossa ote herpaantui katkaisijasta ja yleismittarin johdin yhdisti kaksi liitintä, tuloksena kipinöitä ja paniikkia.... no tästä ei syntynyt täydellistä katastrofia.... hätävilkut toimivat vielä, mutta siitä pirun katkasimesta paloi valo....... eikä se ole mikä tahansa valo, vaan sellanen minikokoinen ledivalo, joka on perkule sentään kolvattu sinne pohjaan kiinni.... ja pienin partikkeli jonka voi ko. klusterista saada uutena on koko hemmetin katkaisin hintaan varmaan 23563457€
eikä se pirun teltta auton varaosa puoli ole edes auki Huomena

että taas ahdistaa

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
noniin... tulipahan vaihdettua se ledi sinne... tosin asentamani ledi on himmeämpi, joten hätävilkku kytkimen vilkkumista ei kyllä päivänvalossa erota
Anyway, sain ne vilkut vilkkumaan kun ovet avaa tai lukitsee, joten päivitän ohjettani sisältämään tämänkin infon...
Kiinnitin myös sen pienen ledi "hälytin" ilmaisimen ilmastoinnin sisäilmalämpösensorin säleikön alle (koska omassani ei ilmastointia ole
) jos tuo nyt vaikka karkottaisi varkaita 

Anyway, sain ne vilkut vilkkumaan kun ovet avaa tai lukitsee, joten päivitän ohjettani sisältämään tämänkin infon...
Kiinnitin myös sen pienen ledi "hälytin" ilmaisimen ilmastoinnin sisäilmalämpösensorin säleikön alle (koska omassani ei ilmastointia ole


33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
mihin asensit sen VDO laatikon?XXL kirjoitti:Mä sain sen hätävilkun napin ja johdon sieltä panelista ulos ihan vetämällä. Eli ei välttämättä tarvii irrottaa kokonaan.
johtojen pujottelu irrottamatta sitä panelia voi olla hankalaa (?)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Noniin, itselle pitäisi torstaihin mennessä tulla tuo kyseinen kapistus.
Kysyisinkin etukäteen, mitä kannattaa otta huomioon ennen asennukseen ryhtymistä, että onko jotain kikkakolmosia tai muuta vastaavaa mitä on hyvä tietää asennuksesta ettei tarvi sitten päätä raapia kun kaikki on revitty irti?
Tarviiko esim piuhaa ostaa vai onnistuuko alkuperäisiä katkomalla ja liittämällä homma?
Ja kai nuo ylempänä olevat PDF ohjeet on korjattu mahd. virheistä?
Kysyisinkin etukäteen, mitä kannattaa otta huomioon ennen asennukseen ryhtymistä, että onko jotain kikkakolmosia tai muuta vastaavaa mitä on hyvä tietää asennuksesta ettei tarvi sitten päätä raapia kun kaikki on revitty irti?
Tarviiko esim piuhaa ostaa vai onnistuuko alkuperäisiä katkomalla ja liittämällä homma?
Ja kai nuo ylempänä olevat PDF ohjeet on korjattu mahd. virheistä?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Homma pitäisi onnistua pelkillä rosvoliittimillä ... siinä VDO boksissa on aika pitkät johdot vakiona... Eikä nyt tule mieleen mitään kikkoja mitä asennuksessa pitäis tietää... aika helppo hommadimmu kirjoitti: Ja kai nuo ylempänä olevat PDF ohjeet on korjattu mahd. virheistä?

Ja PDF:stä on korjattu ne väärinpäin olleet johdot.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
err... noilla ohjeilla se asennetaan hansikaslokeron taaksedimmu kirjoitti:Eli ilmeisesti se vastaanotin asennetaan sinne takaluukun kattosuojan alle jossa on se keltainen johtoliitin valmiina vai ymmärsinkö väärin?

Kait siellä kontissakin on paikka sille, mutta itse en ainakaan saanut sitä asennettua alkuperäisen kaukoohjausboxin paikalle
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Joo, no nyt selkis, eikun käsitin tämän vermeen kaksiosaiseksi. Luulin että paketti sisältää ohjausboxin ja vastaanottimen, että vastaanotin asennetaan takakonttiin kun jostain sellaista luin ni jäi vaan alitajuntaan.Pasi kirjoitti:err... noilla ohjeilla se asennetaan hansikaslokeron taaksedimmu kirjoitti:Eli ilmeisesti se vastaanotin asennetaan sinne takaluukun kattosuojan alle jossa on se keltainen johtoliitin valmiina vai ymmärsinkö väärin?![]()
Kait siellä kontissakin on paikka sille, mutta itse en ainakaan saanut sitä asennettua alkuperäisen kaukoohjausboxin paikalle
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Katos katos, nyt vasta huomasin että en ollu vastannu tähän. Eli sinne hanskalokeron taakse asensin laatikon, johdot sain kikkailtua hätävilkun napille muistaakseni tuhkakupin reiän kautta. Ensin tungin rautalangan etupaneelilta hanskalokerolle päin, sitten kun sain langasta kiinni teippasin johdot rautalankaan kiinni ja vedin johdot etupaneelille. Kyllä siinä hetken sai tökkiä sitä rautalankaa että se meni sinne laatikolle mutta pitäis mennä kyllä. Kannattaa olla vaan aika jäykkää lankaa.Pasi kirjoitti:mihin asensit sen VDO laatikon?XXL kirjoitti:Mä sain sen hätävilkun napin ja johdon sieltä panelista ulos ihan vetämällä. Eli ei välttämättä tarvii irrottaa kokonaan.
johtojen pujottelu irrottamatta sitä panelia voi olla hankalaa (?)
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Ensin se tuntu ottavan vaan jonkun 10m päästä, kunnes tarkastin sen anteennin joka sojotti alaspäin... kun väänsin sen takaisin ylös niin kantomatka saattoi olla jopa 50mdimmu kirjoitti:Kuinka kaukaa teillä tuo kake toimii kun vastaanotin on siel hansalokeron takana?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- TZ250&TZ350
- Viestit: 14
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 20:41
- Car(s): 156 V6 2,5
Gt V6 3,2
Brera V6 3,2 Q4 - Paikkakunta: Turku
Syystalven ensimmäisen vesisade/tuuli/pakkanen-yhdistelmän jälkeen minäkin päätin 156:seeni keskuslukituksen kaken asentaa. VDO oli kaupasta loppu, joten ostin WAECO MagicTouch MT150. Sovelsin ylläolevia VDO-ohjeita ja hyvin toimii:
Ohjainboksin johdot-kaavion C-liittimestä katkaisin johdot 6 ja 15, kytkin sokeripalalla 6:een WAECO:n harmaan johdon(lukitus), 15:een WAECO:n sini/punaisen johdon(avaus).
B-liittimen 7-johtoon rosvoliittimellä WAECO:n punainen kaapeli(+12v), 8-johtoon olisi ilmeisesti voinut kytkeä WAECO:n oranssin(virta avaimella?), mutta jätin sen pois.
WAECO:n mustan(maa) ruuvasin lähellä olleen auton runkoruuvin alle.
VDO-ohjeen hätävilkku-kaaviota käyttäen kytkin Alfan 1-liittimeen WAECO:n musta/valko johdon(vilkku oikea) ja 3-liittimeen musta/vihreän johdon(vilkku vasen). Voi olla, että muistan vilkut väärin päin, mutta sehän on helppo tarkistaa
Ciao, Tapani
Ohjainboksin johdot-kaavion C-liittimestä katkaisin johdot 6 ja 15, kytkin sokeripalalla 6:een WAECO:n harmaan johdon(lukitus), 15:een WAECO:n sini/punaisen johdon(avaus).
B-liittimen 7-johtoon rosvoliittimellä WAECO:n punainen kaapeli(+12v), 8-johtoon olisi ilmeisesti voinut kytkeä WAECO:n oranssin(virta avaimella?), mutta jätin sen pois.
WAECO:n mustan(maa) ruuvasin lähellä olleen auton runkoruuvin alle.
VDO-ohjeen hätävilkku-kaaviota käyttäen kytkin Alfan 1-liittimeen WAECO:n musta/valko johdon(vilkku oikea) ja 3-liittimeen musta/vihreän johdon(vilkku vasen). Voi olla, että muistan vilkut väärin päin, mutta sehän on helppo tarkistaa

Ciao, Tapani
Piti muuten vielä kysyä että mikähän mättää, kun kaukosäädin ottaa vain n. 5m päästä. Eikös siihen antennijohdon päähän kuitenki tullu se joku ihmeellinen muoviosa missä oli semmonen joustava pää? Ja pitääkö se muoviosa ruuvata maihin vai mitä siinä oli semmonen johtava metalliprikka mikä yhdistyy siihen johtoon.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Onko se "anteenni" varmasti niin ylhäällä kuin mahdollista...
Mullakin oli aluksi maksimi aukaisuetäisyys noin 5 metrin luokkaa... sitten tarkastin anteennin joka oli vaakatasossa ... kun anteenni sojotti taas ylös niin matka kasvoi noin 30 - 40 metriin (riippuen auringonpilkkujen määrästä)
Mullakin oli aluksi maksimi aukaisuetäisyys noin 5 metrin luokkaa... sitten tarkastin anteennin joka oli vaakatasossa ... kun anteenni sojotti taas ylös niin matka kasvoi noin 30 - 40 metriin (riippuen auringonpilkkujen määrästä)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Kyllä ainakin asensen sen ylöspäin sojottamaan, mutta tosin nippusiteellä, tiedä sitten missä asennossa se nyt siellä on. Saikos sitä antennin johtoa ite pidentää? Aivan niinkuin muistelisin että se oli ohjeissa kielletty. Mikäköhän merkitys sillä tapilla on siinä antennimöltissä joka joustaa painamalla?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Pystytkö kertomaan mitä nuo C-liittimen johdot 6 ja 15 näyttivät jännitemittarilla ennen kytkentää? Niin ja minkä väriset nuo johdot olivat, itselläni 6-harmaa, 15-oranssi/valkoinen(jatkuvalla syötöllä näyttää ~4V).TZ250&TZ350 kirjoitti:Syystalven ensimmäisen vesisade/tuuli/pakkanen-yhdistelmän jälkeen minäkin päätin 156:seeni keskuslukituksen kaken asentaa. VDO oli kaupasta loppu, joten ostin WAECO MagicTouch MT150. Sovelsin ylläolevia VDO-ohjeita ja hyvin toimii:
Ohjainboksin johdot-kaavion C-liittimestä katkaisin johdot 6 ja 15, kytkin sokeripalalla 6:een WAECO:n harmaan johdon(lukitus), 15:een WAECO:n sini/punaisen johdon(avaus).
B-liittimen 7-johtoon rosvoliittimellä WAECO:n punainen kaapeli(+12v), 8-johtoon olisi ilmeisesti voinut kytkeä WAECO:n oranssin(virta avaimella?), mutta jätin sen pois.
WAECO:n mustan(maa) ruuvasin lähellä olleen auton runkoruuvin alle.
VDO-ohjeen hätävilkku-kaaviota käyttäen kytkin Alfan 1-liittimeen WAECO:n musta/valko johdon(vilkku oikea) ja 3-liittimeen musta/vihreän johdon(vilkku vasen). Voi olla, että muistan vilkut väärin päin, mutta sehän on helppo tarkistaa![]()
Ciao, Tapani
Niin ja mitäs tuo WAECO boxi syytää ulos niistä piuhoista jotka noihin olet liittänyt, itelläni Gemel vekotin antaa hetken aikaa 12V.
On vissiinkin jokin menny vähä persiilleen kun nappulaa painettaessa vilkut välähtää kuten pitääki, mutta sulakkeet palaa boxista..
Eli jos joku viitsisi sen verran jeesata että kertoo mihin noi kaks piuhaa pitäs laittaa kiinni (avaus/lukitus "pulssit" siis)
Tängjuu

- TZ250&TZ350
- Viestit: 14
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 20:41
- Car(s): 156 V6 2,5
Gt V6 3,2
Brera V6 3,2 Q4 - Paikkakunta: Turku