Kytkinongelma...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jpaitala
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Joulu 2006, 10:41

Kytkinongelma...

Viesti Kirjoittaja jpaitala »

Elikäs 164 alfa ja kytkin lakkasi toimimasta.
Poljin liikkuu ihan vapaasti, eli vain kytkinpolkimen jousi kontrolloi liikettä.
Ajattelin että pääsylinterihän se on mennyt ja tilasin uuden ja vaihdoin äsken.
Uudet nesteet tilalle ja yrittämään ilmausta niin prkl. aivan sama tilanne kuin aiemminkin.

Eli missä vika? Työsylinterissä vai ite kytkimessä?
jos ite kytkimessä niin sitten menee koko roska paaliin. :crazyeyes:

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Älä ihmeessä paaliin laita!!

Siis työsylinteri on uusi. Ota kaveri mukaan ja tarkista liikkuuko työsylinterin päässä tosiaan jotain kun painelet kytkintä. Mua ainakin on varoteltu koskemasta tohon 164 työsylinteriin jos ei ole erityistä tarvetta. enpä sitten vaan tiiä miten tuo on alfassa hienosti toteutettu mutta onko varmasti polkimen päässä kaikki rensselit kiinni?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mokoma kirjoitti:Mua ainakin on varoteltu koskemasta tohon 164 työsylinteriin jos ei ole erityistä tarvetta.
Aivan turhaa varoteltu. Pari pulttia auki ja sylinteri on kädessä. Uutta tilalle ja ilmaus, naurettavan pieni juttu. Kaikenlisäksi sylinteri on vielä hyvin näkyvillä, eikä tartte kauheesti ottaa edestä osia pois. Muistaakseni taisin ottaa ilmanputsarikotelon irti.

jpaitala
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Joulu 2006, 10:41

Viesti Kirjoittaja jpaitala »

tuossa on hyvät ohjeet pääsylinterin vaihtoon: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5 ... eskuslukko

Mutta olisko kellään lisää vinkkejä tarjota... kuten sanottu poljinta liikettä rajoittaa vain polkimen yhteydessä oleva palautinjousi. Ilmausta en saanut onnistumaan lainkaan.

Juuhis
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Syys 2006, 16:30
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Juuhis »

Miten oot ilmannu ja kuinka nestekytkin kuuluis ilmata. Ite aikanaan ajankulux "ilmasin" preluden kytkintä sillä seurauksin et kytkinpoljin jäi vallan pohjaan,näin kävi kun ilmas niinku jarruja. Kuntoon tais tulla kun pumppas ja avas propun niin että ei ollu poljin painettuna pohjaan ja antoi nesteitten valua vähän aikaa pitkin pihamaata. Tästä viisastuneena en ole koskenut 164:kytkimeen vaikka mieli tekisikin.

jpaitala
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Joulu 2006, 10:41

Viesti Kirjoittaja jpaitala »

Ilmannut olen tuon ohjeen mukaan... ei sitten mitään hajua että pitäiskö se tehdä jotenkin muuten!??!?

Juuhis
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Syys 2006, 16:30
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Juuhis »

Eipä oo mullakaan hajuja miten muutenkaan sitä ilmais... tosin vois kuvitella että siinä kestää hetkenaikaa ennenku ilma poistuu sieltä varsinkin kun sulla on ollu kaikki nesteet pihalla sylinterin vaihdossa jollet si tulpannu letkua eikös se säiliö muuten oo sama jarrunesteellä mites ne toimii onko niissä ilmaa

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itselläni ei ilmauksen kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia. Vähän tuo pääsylinterin vaihdon jälkeen laitoin uuden työsylinterinkin, eikä siinäkään ollut ongelmia.

Vastaa Viestiin