Alfa 166 ICS-navigaattori, vuosimalli 2000

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Alfa 166 ICS-navigaattori, vuosimalli 2000

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Nyt on ongelmia Alfan navigaattorin kanssa kun tuohon vuoden 2000 malliin ei löydy Naviteqiltä Suomen karttaa.
Malliin 2001 taas löytyy. Kaveri Naviteqiltä sanoi että 2000 mallin navigaattorin lukija on 8-bittinen kun pitäisi olla 16-bittinen kuten 2001 mallissa. Eli lukija pitäisi vaihtaa. Kysyin lukijaa Siemensiltä, olikohan Itävallasta, mutta Siemens toimittaa tavaraa vain autotehtaille, ei yksityisille. Alfan tehtaalta taas sanottiin että koko navigointijärjestelmä pitää vaihtaa...joopa joo.
Tietääkö kukaan mistä tämmösiä 16-bittisiä lukijoita saa ??

Tuntuu menevän tosi vaikeeksi, olisikohan helpompi ostaa kokonaan uusi navigaattori, esim. http://www.tmv.fi/tiedostot/mio/C510E.pdf

Toisaalta osaan kyllä ajaa kotoa Euromarkettiin ilman navigaattoriakin...
Jopi

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Minun suositukseni on kokonaan uusi navigaattori. Itsellä sama tilanne, eikä kyllä näillä nykyhetken hintakilpailuilla kannata vanhaa integroitua järjestelmää lähteä päivittämään. Se 300-400e mitä uusi navi vaikka Gigantissa maksaa, on pieni summa verrattuna ICS:n päivitysoperaation kuluihin.

Ellei sitten Saksasta kokonaan toista autoa, jossa saisi alkuperäiset navit, cd-soittimet ja nahkapenkit yms mukaan...

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Jep, onhan se noinkin.
Ajattelin kyllä, ehkä vähän oikoen, että ei kai tollanen 16-bittinen lukija montaa kymppiä maksa jos se sen vaihdolla toimii...
Koko systeemin päivitys onkin sitten ihan eri juttu ja maksaa varmaan tuhansia euroja ja siinä ei ole mitään järkeä.

Toista Alfaa ei nyt ihan heti ole tarvis lähteä hakemaan kun tässäkin on kaikki herkut ja ajettu nyt 24000 km.
Jopi

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Mulla on toi sun linkkaama mio 510, TMn testivoittaja.
Eipä ole valittamista ollut. Tossa on lisäksi mp3 soitin ja bluetooth puhelimelle :wink:
- Alfaholic -

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Jappe, oletko kytkenyt navin auton audiojärjestelmään? Miten MP3 soitin toimii tuossa, osaako lukea kansioita ja alikansioita, vai onko kuten tavalliset MP3 -autosoittimet?

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Itse en Alfani kojelaudan päälle mitään "häiriötekijöitä" kyllä huolisi linjoja pilaamaan. Integroitu navi tai GT-kartta ovat ainoat mahdollisuudet. Tietenkin jollekin lomareissulle voi ottaa vaikka lainaan jonkin vempeleen. Itse navin päivityksestä minulla ei ole mitään tietoa.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Tuttu juttu, mulla vm.99 Alfa 166 ja siinä oli G2:nen, huusin uuden (käytetyn) boxin G3:en ja asensin paikalle uuden CD:n kera, päivitys tapahtui automaattisesti ja sen jälkeen ei kun suunnistamaan :wink:

Mulla oli sellainen päähänpiintymä että kun sellainen järjestelmä on autossa niin pitäähän se piru toimia :mrgreen:

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Ricambi kirjoitti:Tuttu juttu, mulla vm.99 Alfa 166 ja siinä oli G2:nen, huusin uuden (käytetyn) boxin G3:en ja asensin paikalle uuden CD:n kera, päivitys tapahtui automaattisesti ja sen jälkeen ei kun suunnistamaan :wink:

Mulla oli sellainen päähänpiintymä että kun sellainen järjestelmä on autossa niin pitäähän se piru toimia :mrgreen:
Mitä kaikenkaikkiaan piti vaihtaa? Se takaluukussa oleva boksi ja/tai jotain muuta?

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Tekijä kirjoitti:Jappe, oletko kytkenyt navin auton audiojärjestelmään? Miten MP3 soitin toimii tuossa, osaako lukea kansioita ja alikansioita, vai onko kuten tavalliset MP3 -autosoittimet?
Ei ole mun soittimissa liitäntää tolle, fm-lähettimellä olen testaillut.
- Alfaholic -

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Vaihto oli helppoa, vanhan navin irroitus ja uusi "G3 versio" navigaattori paikoilleen, CD lukijaan ja virrat päälle. Päivitys tapahtuu automaattisesti, muuta ei tarvii tehdä.

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Eihän siihen 166:een saa ihan yksinkertaisesti tuota line-in pistoketta, johon voisi navigaattorin tai iPod:in signaalia syöttää. Siis lähinnä Jappe mietin navigaattorisi (mio 510) ominaisuuksia, eli osaako lukea kappaleiden nimet ja kansiot vai tuleeko vain biisiä biisin perään.

Itse ostin FM-lähettimen kuluvalla viikolla, mutta lopputulos ei paljoa lämmittänyt. Kaikki kuusi lähettimen tarjoamaa taajuutta oli "varattuja". Eli ainakin täällä Helsingin keskustassa kaikista kanavista kuului taustalta radio-ohjelmaa... Muualla varmaan voisi toimiakin, mutta päädyin palauttamaan laitteen ja nyt mietin vaihtoehtoja.

Alfaowner.comissa on rakennettu line-in 166:een toimimaan ICS:n kanssa:
iPod 166:een
En ole ihan varma mikä tuo "dongle" on, mutta siinä jälkimmäisessä versiossa (V2) herrat ovat tehneet ICS:ään integroidun iPodin ohjauksen! Kannattaa tutustua, tuossa olisi sitä oikeaa rakentamisen henkeä! Ovat nimittäin joutuneet koodaamaan sen ICS:n ohjauksen uudestaan, enkä tässä nyt tarkoita mitään avauskoodilukusarjaa ;)

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Ricambi kirjoitti:Vaihto oli helppoa, vanhan navin irroitus ja uusi "G3 versio" navigaattori paikoilleen, CD lukijaan ja virrat päälle. Päivitys tapahtuu automaattisesti, muuta ei tarvii tehdä.
Saako olla utelias, mistä löysit /huusit G3 version ??
Jopi

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Miksihän mulla ei tuo linkki aukea?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Nyt toimii, oli ylimääräistä krääsää linkissä.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Tekijä kirjoitti: Siis lähinnä Jappe mietin navigaattorisi (mio 510) ominaisuuksia, eli osaako lukea kappaleiden nimet ja kansiot vai tuleeko vain biisiä biisin perään.

Itse ostin FM-lähettimen kuluvalla viikolla, mutta lopputulos ei paljoa lämmittänyt. Kaikki kuusi lähettimen tarjoamaa taajuutta oli "varattuja". Eli ainakin täällä Helsingin keskustassa kaikista kanavista kuului taustalta radio-ohjelmaa...
Juu tottakai näytöllä on playlist, josta kosketuksella valitaan.
Ainakin mun halvalla glasun FM-lähettimellä voi itse valita sen taajuuden, tajusitko painella niitä nuolinäppäimiä? :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Oikein hyvä, tätä tietoa tarvitsin!

Vielä kun saisi järkättyä autoon sen Line-in pistokkeen. Sitten olisi "täydellinen", jos sellaista termiä nyt Alfan kohdalla uskaltaa käyttää...

Vastaa Viestiin