164ts öljynpaineet + käsijarru
Valvoja: Moderators
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
164ts öljynpaineet + käsijarru
Moi,
huomasin tänään ajellessani, että öljynpainemittari näyttää kovin alhaisia lukemia verrattuna aiempaan: tyhjäkäynnillä nollaa ja parhaimmillaankin nousee korkeintaan puoleentoista-kahteen. Pitäisikö asiasta huolestua vai lieneekö kostea keli sähköä syömässä anturin liitännöistä? Lämmöt ok.
Toinen ongelma on käsijarru: pitää kovin heikosti, ja pakkasilla kun veti kahvasta kuului jonkinlaista pauketta ja oikea puoli jäi laahaamaan. Lämmetessään irtosi. Ominaisuus vai korjausta tiedossa?
Kiitokset etukäteen!
huomasin tänään ajellessani, että öljynpainemittari näyttää kovin alhaisia lukemia verrattuna aiempaan: tyhjäkäynnillä nollaa ja parhaimmillaankin nousee korkeintaan puoleentoista-kahteen. Pitäisikö asiasta huolestua vai lieneekö kostea keli sähköä syömässä anturin liitännöistä? Lämmöt ok.
Toinen ongelma on käsijarru: pitää kovin heikosti, ja pakkasilla kun veti kahvasta kuului jonkinlaista pauketta ja oikea puoli jäi laahaamaan. Lämmetessään irtosi. Ominaisuus vai korjausta tiedossa?
Kiitokset etukäteen!
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
öljynpainemittarissa saattaapi olla anturi vika mikä on ihan yleistä alfoissa, kannattaa kuitenkin mitata paineet mekaanisella mitarilla ja varmistua tuosta jottei tule isompaa tuhoa...
tuo käsijarru ongelma on 164:ssa melko yleistä koska satulan vipu ei vapauta jarrua kun vaijeri löysää..
johtuen jumivasta palautinjousesta..siispä saattaa jäädä päälle..
tuo käsijarru ongelma on 164:ssa melko yleistä koska satulan vipu ei vapauta jarrua kun vaijeri löysää..
johtuen jumivasta palautinjousesta..siispä saattaa jäädä päälle..
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no jos ei itsellä ole mekaanista öljynpainemittaria niin korjaamo keikkahan se on edessä, mittarin voi kytk vaikka siihen alkup anturin reikään..HerraR kirjoitti:Ok, millainen operaatio tuo paineen tarkistaminen on eli vissiin korjaamokeikka? Onko korjaamosuosituksia Helsingissä?
Käsijarrusta: pakkanenko jumittaa jousen vai vanhuus ja ruoste?
Kiitokset pikaisesta vastauksesta
jousen ja vivun jumittaa vanhuus mutta sitä voi yrittää herkistää..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Sekä että. Käsijarrua kannattaa käyttää säännöllisesti, muuten se jumii melko varmasti. Audimiehet ovat evottaneet samaa satulaa asentamalla siihen rasvanipat.HerraR kirjoitti:Käsijarrusta: pakkanenko jumittaa jousen vai vanhuus ja ruoste?
Pakkanenkin saa käsijarrun helposti jumittamaan, itse en käytä sitä kostealla kelillä, jos odotettavissa on elohopean painuminen miinuksen puolelle. Jos ilma on jo valmiiksi pakkasella voi käsijarrua käyttää, sillä silloin kosteus ei ole jäädyttämässä jarrua päälle.
Olisinkohan sattumalta nähnyt autosi eilen (?) Ympyrätalon "nurkilla"? Valkoinen 164, jossa alkuperäiset aluvanteet.
- Epäkelpokeräilijä -
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
Peruskysymyksiä: mistäs tuo öljynpaineanturi löytyy, jos lähtisi wd-40 -pohjalta etsimään mahdollisia kosketushäiriöitä?
Scuderia: kruisailin tosiaan keskiviikkona iltaseitsemän kieppeillä stadiin ja ysin pintaan takasin, Hämeentietä. Talvikumien vanteet tosin ovat aitoa peltiä muovisilla pölykapseleilla hämättyinä, mutta näin loppusyksystä iltaisin on kovin hämärää... . Toi rasvanippavinkki täytyy pistää korvan taakse kevättä odottelemaan, kiitokset!
Scuderia: kruisailin tosiaan keskiviikkona iltaseitsemän kieppeillä stadiin ja ysin pintaan takasin, Hämeentietä. Talvikumien vanteet tosin ovat aitoa peltiä muovisilla pölykapseleilla hämättyinä, mutta näin loppusyksystä iltaisin on kovin hämärää... . Toi rasvanippavinkki täytyy pistää korvan taakse kevättä odottelemaan, kiitokset!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jaa, se bongaamani valkoinen 164 oli liikkeellä joskus iltapäivällä, ehkä kahden aikoihin. Siinä oli tosiaan orkkisaluvanteet, sellaiset suhteellisen umpinaiset. Vanteet ja kapselit sentään erotan, vaikka sitten vähän hämärämmässäkinHerraR kirjoitti:kruisailin tosiaan keskiviikkona iltaseitsemän kieppeillä stadiin ja ysin pintaan takasin, Hämeentietä. Talvikumien vanteet tosin ovat aitoa peltiä muovisilla pölykapseleilla hämättyinä, mutta näin loppusyksystä iltaisin on kovin hämärää...
Samoihin aikoihin Hakaniemenrannassa oli hetken parkissa myös sininen (vai tummanharmaa?) 164, "alukapseleilla" varustettu. Oma yksilöni oli risteävällä kadulla passissa, ilmeisesti näillä on pesä jossain lähettyvillä?
- Epäkelpokeräilijä -