

Kummasti muuten huoltopojalla kädet täris ku tyttö tarkkaili vieressä mitä tehdään

Valvoja: Moderators
Juuri näin. Ja kannattaa antaa jäähtyä hyvin, muuten voi polttaa kätensä..Cuore Sportivo kirjoitti:Olipas asiantuntevia kavereita.Kannattaa seuraavaksi viedä johonkin muualle.
Öljynsuodatin on kyllä vittumaisessa paikassa, mutta riittää kun hieman siirtää ohjaustehostimen letkuja. Pääsee hyvin käsiksi.
Nii-i. Tuosta syystä vaihdoin 164 V6:n öljyt aina itse, jos putsaria menee kiristämään vähän liikaa niin saa purkaa puoli autoa ennen kuin sen saa irti. Ruuvimeisselillä sai kyllä mötikän murjottua tohjoksi mutta irti ei lähtenyt silläkään, filsun kuori antoi ensin periksi.m.sa kirjoitti:...jos se suodatin on tiukassa.
Jep, tuon ketjun juttujen perusteella arvelinkin sen olevan jossain todella mukavassa paikassaLaba kirjoitti:Niin, eli tarkennuksena Jeppaan kysymykseen: se suodatin siis sijaitsee taaemman lohkon takana, erittäin mukavassa paikassa.
Yeah, meiksi ounas aika hyvin ton öljynvaihdon =S Enpä sitte vaivautunu ottamaan selvää, että tossa vessassa on alumiininen öljyproppu... Lähdin sitä availemaan lenkkiavaimen kanssa ja kerran tempaisin, ni pyöreäksihän siitä saakelin mutikasta meni joka nurkka. No eihän se sieltä sitten enää millään lähtenyt, vaikka kokeili mitä työkaluja. Lienee hapettunut koko paska sinne kiinni, kun niin pirun tiukassa on. Piti sitten imaista yläkautta pois ne öljyt. Suodatin onneks irtos ihan nätisti sopivan työkalun avulla, tosin se suodatin oli sellasessa kolossa, et itsellä jäi sinne käsi jumiin, oli ahdasta... Onneks olin antanut koneen jäähtyä pari tuntia, ei olis ollu kivaa jos olis ollut kuumaa öljyä. Valui komeesti olkapäähän asti, ku otin suodattimen irti =) Olivat osasilta lykänneet mulle mukaan suodattimen, joka on noin 2- 2,5cm korkeampi, kuin alkuperäinen, mitenköhän mahtaa mennä paikalleen vai pitäiskö käydä ostamassa uusi... Urakka jatkunee pyhien jälkeen.jiiässä kirjoitti:Ja se homma ei kuitenkaan ole todellakaan mikään mahdoton temppu ainakaan nosturilla tehtäväksi...moni vaan pelästyy kun kuulee sanat Alfa ja V6.
On suuri apu jos sattuu olemaan öljynsuodattimelle juuri oikea kokonen "peltikuppi avain" jolla saa suodattimen päästä hyvän otteen jatkeen ja räikän kanssa, eikä kukaan ole aiemmin särkenyt ropun kantaa eikä kiristänyt sitä ylikireälle tuhoten kierteet alumiini öljypohjasta.
Usein näin varmaan käy ellei ole sopivaa uutta tiivisteprikkaa niin vanha vedetään sitten vähän "varmuuden" vuoksi kireälle...![]()
Jos itellä olisi V6 koneinen niin hankkisin ensitöikseni sen sopivan peltikuppi avaimen, on niin pieni että jopa joku moottoripyörä koko saattas käydä...mutta mallisuodattimen kanssa asiantuntevan työkalukauppiaan pakeille niin varmaan löytyy...
Joo itsekkin vaihdatin öljyt Tammiston Vianorissa. Aluksi vähän arvelutti kun kaveri tosiaan puheli väärää kieltä, mutta kaikki meni kaikin puolin OK. Kaveri kyllä ähelsi sen suodattimen kanssa todella kauan mutta kyllä se irti lähti ja kaveri oli jälkeen päin yltäpäältä öljyssä.-tommi- kirjoitti:Olen nyt muutaman kerran vaihdattanut öljyjä Tammiston Vianorilla.
Minäkin käytin tuota V6:sta tänään tuolla punaisessa hallissa. Tunnin ähräyksen ja mutinoiden jälkeen 107 € lasku ja panssarin asettelu kaupan päälle kotona. Eivät saanet kunnolla paikalleen, joten laiton kotona itse. Yhdestä pultista hävisi kierteet pajalla... Kummallista menoa. Ei voi olla noin vaikeaa...Wile E. Coyote kirjoitti:Ei ollu asentaja kovin mielissään omani näkemisestä 15:30 aikaan "Korjalan punaisella hallilla"
"Jaa Alfa, no niimpä tietenkin. Ei kai v6? No voi V***u!"
![]()
No kyllä se siitä sitten Italialaisia insinöörejä haukkuen suoritti työn. Ja kehotti vaihtamaan suodattimen vain joka toinen kerta että pääsee (itse) helpommalla. Myönsi sitten oma aloitteisesti lopuksi ettei se nyt ihan niin v-mäinen homma olisi ollut jos ei olis niin kuuma paikka. Ja itseasiassa monissa muissakin on ikäviä paikkoja... Ihan sovussa erosimme vaikka aikaa tuhraantuikin.
Pienellä varauksella voi siis suositella. Joka puljussa on niin monta asentajaa että tuuristakin kiinni kuka sattuu kohdalle. Kovin tuntui Alfa eksoottiselle tai sitten oli työt muuten vähissä kun kaikki firman asentajat vuorollaan kävivät kurkkimassa.![]()
Ps. Niin Deltaa haukuimme kaikki kuorossa veloituksista ja kiinnostuksen puutteesta kun Alfaa/Fiateja olivat useammat siellä erehtyneet käyttämään.
Miksi vaihtaa öljyt, jos ei vaihda filtteriä?aannttii kirjoitti:jees... kävin tos yhdellä tutulla vaihdattamassa öljyt alfaan... mutta jäi kans tuo öljynsuodatin vaihtamatta, kun oli kuulemma niin vaikea.. Ottas riskin ja ajelis ny sit samalla suodattimel, vai kokeilisko viel vaihtaa
Miksei? Kyllä uudet öljyt on aina uudet öljyt vaikka vanha suodatin jäisikin. Öljy "vesittyy" ja voiteluteho huononee. Suodatin suodattaa yhä, tosin menee ehkä tukkoon pikkuhiljaa mutta kestää varmasti muutaman öljynvaihdon ilman mitään ongelmiaOtsosmi kirjoitti:Miksi vaihtaa öljyt, jos ei vaihda filtteriä?
Näinhän se kannattaakin tehdä. Silti joutuu melkein aina käyttämään avainta, putkitonkeja, hakata meisseliä läpi jne. vaihtaessa, vaikka vaikka ihan vain käsin olisi kiini ruuvannut.nihell kirjoitti:Hyvä konsti suodattimen jumiintumiseen , voitele suodattimen kumitiiviste ennen paikalleen ruuvaamista samalla öljyllä mitä laitat koneeseen.