164 sammuilee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

164 sammuilee

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Eli vikaa riittää penkinlämmittimien lisäks.

Eli toi sammuilee lämpimänä ja sen jälkeen saa käynnistellä 4-5 kertaa että herää henkiin taas. 4000rpm jälkeen kone yskii hetken ja sen jälkeen jatkaa kiihtymistä. Olen saanut ohjeita missä vika voisi olla: imuputken haitari osa, se läppä siinä ilmanputsarin takana, tulpanjohdot? Ainakin ensimmäisenä listalla on vaihtaa bensansuodin, koska auto seisoi koko viime talven niin sieltä voi löytyä pienen lammen verran vettä.

Osaisko joku sanoa noiden vikojen mukaan, missä vika voisi olla ettei tule turhaan vaihdeltua osia?
hevoinen

Juuhis
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Syys 2006, 16:30
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Juuhis »

Itellä ainakin auttaa kun putsaa sen ilmin missä on se läppä ja haitarikumin sinne kasautuu huohotusmörjää kato samalla ettei oo halki se kumi mistään jos ei auta niin silmäile imukumit sekä tulpat,johot,jakajat vähän crc:tä joka paikkaan.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

kaikki sytytykseen liittyvä ja mahdollisesti rikkinäiset imusarjan kumikurkut, haukkoo ilmaa murtumakohdista...ensi avuksi niihin kelpaa sikaflexi mutta parempi uusia suosilla kaikki 4 kun on ton ikänen peli jos on vähänkään halkeamia.

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Nyt alustavasti puhdistin sen ohjausyksikön (tjsp) mikä siinä ilmanputsarin takana on ja samoin sen läpän mitä kaasuvaijeri avaa ja sulkee. Ei noi osien nimet ole tuttuja niin pitää kertoa tällä tavalla asiat :?

Sitten tarkistin sen haitariputken niin siinä on pieniä halkeamia, pitänee paikata ne (ellei joku myy halvalla), ja samoin puhdistin sisäpuolelta sen röörin.

E: Pitää ne tulpanjohdot hakea varmaankin Azzurrolta, ellei lähistöllä ole jotain vielä halvempaa.
hevoinen

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

No vastaisuuden varalle, se ilmanputsarin jälkeen oleva on ilmamäärämittari, tunnetaan myös nimellä ILMI ja se mitä kaasuvaijeri liikuttaa on kaasuläppä.
Toi ilmamäärämittari tosiaan on hyvä putsata aina sillon tällön, varsinkin kun 164 se ei ole kovin hankala homma edes. Kannattaa muuten tehdä syksyllä eikä niin kuin meikäläinen, eli 25 pakkasta kun putsailin osia :?
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Sanokaas nyt kumpi tuo on kun jollain sivulla mainittiin bensa pumppu ja vieressä kuva kyseisestä esineestä, kun mielestäni tuo on taas filtteri:

Kuva
hevoinen

Avatar
JTE
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Maalis 2006, 19:54
Car(s): 2x33 16v,155 1.9td,75 2.0ts,coupe 20vt,164 2.0ts,Lybra 1.9jtd
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTE »

polttoainesuodatinhan tuo on.. 8)

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Joo kyllä tuo on vaihtorajassa oleva suodatin, itse vaihdoin em. käikäleen kuukausi sitten

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Suodatinhan tuo on, ja ulkonäöstä päätellen vaihtoikä ohitettiin vuosia sitten... :roll:

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Käyn tänään hakemassa uuden, toivon mukaan noi pultit tulee mukaan koska ainakin minun järjen mukaan ne ei mitään normaaleita pultteja ole, koska mistä muuten polttoaine pääsis läpi. Joo on se vähän kulahtaneen näkönen :lol:
hevoinen

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Ei ainakaan M-Filterin suodattimessa ollu pultteja mukana, vaan alumiiniset tiiviste prikat

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Joo eihän siinä niitä pultteja mukana ollu, piti ostaa erikseen. Tossa oli kupariprikat. Huomenna laittamaan kiinni, toivon mukaan toimii sen jälkeen. Meni se tulpanjohto-sarjan hommaaminen puihin, soitti autoazzurrolta ja sano että toimitus aika 1kk ja 270€ bruttona. Onneks on tiedossa mistä saa 50€ erittäin vähän käytetyn sarjan.
hevoinen

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

itse hain ihan tavalliselta varaosaliikkeestä, ottivat vaan sarjasta oikean mittaset. Se yksi pitkä piuha repsikan puolen jakajalta puolaan piti ottaa toisesta sarjasta, koska ei löytynyt tarpeeksi pitkää.

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Älä sitten paina pihdeillä bensaputkia lyttyyn (ei sillä että mulla olisi kokemusta :oops: ) bensaa tulee kyllä sitten aika reippaasti sieltä, ite vaihdoin koulussa nosturilla ja bensa valus käsiä pitkin kainaloihin ja sitten haistiinkin loppupäivä aika lailla bensalle... :-D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Pyöräytä pata tulille, ota bensapumpun rele pois ja anna koneen sammua bensanpaineen vähyyteen. Ei sitten tule niin kiukulla bensaa niskaan kun vaihdat putsarin.

Auto muuten käy yllättävän pitkään ilman bensapumppua, aloin jo itse kuvittelemaan että irrotin väärän releen kun rassi kävi vielä useamman minuutin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Voitko kertoa mikä rele se on? Näkyykö tosta kuvasta?

Kuva
hevoinen

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Muistaakseni se rele oli yksi niistä lukkopellissä nököttävistä, ei siis sulakerasiassa. En kylläkään muista mikä, mutta jos nypit kaikki irti niin ainakin pimenee.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Multa loppuu auto tuntemus, missä on lukkopelti?

Edit: Joo tajusin lukemalla toisia topiceja

Edit2: Eipäs se sit ollukkaan niin helppoa, ohjekirjassakaan ei sanota missä se polttoainepumpun rele on, etulyhtyjen takaa se ainakaan ei löydy.
hevoinen

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Se on siinä keskimmäisessä rivistössä, jos jos niitä oli kolme niin keskimmäinen rele, tai jos niitä on neljä niin jompikumpi niistä keskimmäisistä.

Se käy ilman bensapumppua just sopivasti sen aikaa kun käynnistät auton, huomaat että oho käynnistyksenesto onkin päällä ja sammutat sen, jolloin auto pysyy vielä juuri ja juuri käynnissä. :wink:


Edit: eli siis kun releitä on kolmen eri boksin alla, molempien lyhtyjen takana ja sitten niitten välissä keskellä autoo, niin se on siinä keskimmäisessä ryppäässä.

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Joo en mä edes ottanu sitä irti, sieltä tuli noin ½litraa gasoa. Eli suodatin on nyt vaihdettu.

MUTTA oireet pahenee. Käynnistyy hyvin mutta vähän ajan kuluttua kierrokset tippuu noin 500 ja alkaa pröpöttämään ja ei ota kunnolla kierroksia. Antaa rauhottua vähän aikaa niin käynnistyy taas mutta oireet tulee taas. Faijan yks tuttu meinas että siinä jää ryyppy päälle. Missä se anturi on mikä sitä ohjaa? Löysin jonkun sinisen piuhan pään ja se on ruiskujen oikeassa reunassa viimeisen ruiskun alla, voisiko se olla se?
hevoinen

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Lämpöanturissa on sininen kaksinapainen "bosch-liitin", tökkeli löytyy muistaakseni termostaatin kopasta.
- Epäkelpokeräilijä -

Juuhis
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Syys 2006, 16:30
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Juuhis »

Se anturi siinä ruiskusuuttimen alapuolella on lämpötila-anturi siis moottorinohjauksen ei vedenlämpömittarin näin oon käsittäny. onhan sulla tulpanjohdot kunnolla kiinni ja oikeilla paikoilla,menee helposti sekasi jos ovat irti yhtaikaa! nimimerkillä kokemusta

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Joo kyllä ne tulpanjohdot on kunnolla kiinni, ja on testattu että toimii. Joku jos kertois mikä anturi sitä ryyppyä ohjaa niin ja mistä löytyy niin pääsis testaamaan sen.
hevoinen

Juuhis
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Syys 2006, 16:30
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Juuhis »

Varmax en tiedä mutta haistelisko sen anturin kautta rikastusta onkohan mitään erillistä ja eihän se maksa kun kympin pari esim. motonetissä

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Mikäköhän se pitäis olla?:

OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT ALFA ROMEO 164
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva
kontaktipintaan!
164 2,0-TS 88--92 Bosch (7 liitintä/Hall-ohjain). . . . . . 10-8002 17.90 ???
164 2,0-TS 88--92 Bosch (4 liitintä/pääteaste). . . . . . . 10-8405 44.90 ???
164 2,0-TS 93-- Bosch (7 liitintä). . . . . . . . . . . . . 10-8123 49.00 ???
164 2,0-Turbo 88-- Marelli (7 liitintä). . . . . . . . . . 10-8083 29.00 ???

Tossa nyt on jotain tommosia, mulla kun ei ole mitään tietoa noista.
hevoinen

Juuhis
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Syys 2006, 16:30
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Juuhis »

Niin noi on sytytysyksiköitä,tossa on niitä lämpötila-antureita. joko toi "m12x1.5" kierre tai sit toi "bosch tuote". ota se vanha irti ja mee se kädessä kysyyn ja vertaileen et saat laakista oikeen jos niissä jotain eroja on


LÄMPÖTILA-ANTURI ALFA ROMEO 164
Anturi on vedenlämpömittarille jolei toisin mainita!
164-2.0iTwinSpark MITTARILLE. . . . . . . . . . . . . . . . 37-3001 6.80 ???
1,64-2.0iTwinSaprk MITTARI+VALOLLE
164-V6 92-- MITTARI+VALOLLE. . . . . . . . . . . . . . . . 37-3426 16.00 ???
i-moott valvonta SININEN (M12x1.5-kierre). . . . . . . . . 37-3128 9.50 ???
i-moott valvonta SININEN Bosch-tuote. . . . . . . . . . . . 37-3584 20.50 ???
i-2,0Turbo valvonta MUSTA (M12x1,5). . . . . . . . . . . . 37-3309 9.90 ???
i-3,0V6 92-- valvonta MUSTA (M12x1,5). . . . . . . . . . . 37-3309 9.90 ???

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:tökkeli löytyy muistaakseni termostaatin kopasta.
Termarin kopassa ei ole kyllä mitään liitintä. Pelkkää metallia vaan.

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Kertokaa mikä tossa kuvassa on osa numero kolme 5972332

Kuva

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Kuinkas sulla ne imukurkut suihkutusuuttimien vieressä, (4 kpl) ootko kattonut ne jo??

Näkee aika huvin makaa mahallaan moottorin päällä, kääntelee kaasua käsin, kun kone nytkähtelee niin kumit vähän venyy ja antaa periksi.. :lol:

Jos on oikeen huonot niin halkeemat näkyy paljain silmin, mutta huonot ja murtuneet kannattaa vaihtaa joka tapauksessa.

Bensapumpun rele on yksi kolmesta vasemmalla edessä, ajovaloumpion lähettyvillä..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo eiköhän se anturi ole tuossa Mokoman postaamassa kuvassa numero kolme. Varmistuksen saa kun kurkkaa konehuoneesta onko siinä sininen kanta, sellaista ei ole kuin moottorinohjauksen lämpöanturissa joka siis säätää myös sitä rikastusta.

Taisikin olla V6 jossa se tökkeli oli termarin kopassa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Joo kyllä ne kurkkukumitkin oli ehjät, vähän niistä oli ne kiristin pannat löysällä mutta ei se vika niissä ollu. Siinä anturissa mitä tarkoitin oli juuri sininen kaksinapainen liitin, ja mielestäni se on toi numero 3 tossa kuvassa. Pitää sanoa faijalle että ottaa sen irti koska auto seisoo nyt sen työpaikan pihalla Hyrylässä ja itte täällä Helsingin puolella ilman autoa niin sinne on vähän vaikea päästä. Eilen kun olin menossa sinne niin pari kertaa meinas hyytyä mutta sit se alko pelleilemään niin paljon että päätin jättää sinne sen suosiolla.
hevoinen

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Joo nyt on toi lämpöanturi vaihdettu, tulos - ei mitään uutta. Tossa oli yks faijan duuni kaveri kattomassa kun katsottiin tota bensapumppua niin se sano että vika voi olla sytyksen ohjausyksikössä. Missähän päin autoa se on? Aikasemmin postasin motonetin hintoja niistä.

Eka kun vaihdettiin se anturi niin ei jostain syystä antanu bensaa, löi pumppua kerran niin johan alko virtaamaan :-D
hevoinen

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eikös tuo sitten kuulosta enemmänkin bensapumppuvialta?

Ne sytkän pääteasteet joita Motonetissäkin kaupitellaan on kiinnitetty sytytyspuolien runkoihin; Ne mutikat, joihin tulee moninapaliittimet. Ohjain on se Motronic-purkki joka ohjaa myös ruiskua ja löytyy kojelaudan alta keskikonsolin kohdalta.

Mutta ei nuo oireet minusta sytkävikaan viittaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Se on joo hämärä että kone toimii kun se käynnistää aivan normaalisti mutta kun se on käynnyt vähän aikaa niin se alkaa yskiä ja sammuu. Antaa levätä 1-2 min niin toimii taas vähän aikaa.
hevoinen

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ja nyt ei enää käy kunnolla edes kierroksilla?

Kannattaisi varmaan ensimmäisenä mittauttaa bensanpaineet.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Sillon kun sen käynnistää niin ottaa kierroksia normaalisti mutta vähän ajan kuluttua kun alkaa yskimään niin ei ota kierroksia vastaan. Pitää joo katella sitä polttoaine puolta. Jos siihen menee niin ostaa käytettynä joltain polttoainepumppu. Ei viittis 165€ maksaa.
hevoinen

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Voisit varoiksi mitata että ilmamäärämittarin läpän kääntäminen aiheuttaa liittimestä mitattuna tasaisen resistanssin muutoksen. Joku varmaan tietää mitkä pinnit siitä liittimestä piti mitata?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Nyt rupee kyllä jo kuulostamaan bensapumppu ongelmalta jos kerran lähtee läpsimällä käymään niin ajonaikana saattaa sammuilla ja taas käynnistyä töyssyissä/tärinästä ja siitä nikotteleva käytös

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Käsitin että niitä moottoritilan edessä, keskellä olevia releitä ei ole tarkistettu. Eli niiden johtosarjat ja relepohjat kannattaa tutkia tarkoin. Samoin yksi hankala vika voi olla virranjakajan pyörtimet. Voivat näyttää ihan ok:lta mutta alkavat, lämmettyään, lyömään läpi suoraan siihen pyörtimen akselille. Sitä ei pysty mittaamaan yleismittarillakaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Pyörijät on vaihdettu, olisko siitä nyt noin 1kk. Pitää joo ottaa ja tarkistaa ne releet siitä keskeltä.
hevoinen

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Faija tossa mainitsi että joskus aikoja sitten sillä olis yhden kuorma-auton kanssa samanlainen ongelma, kävi vähän aikaa ja sammu ja taas sama juttu. Vika oli siinä että bensatankissa oli niin paljon likaa. Tossahan voi olla sama vika, eikö? Ajattelee että kone käy niin se imee roskaa ja tukkii putken/sihtilän, sammuttaa koneen niin roskat valuu pohjalle ja sen jälkeen käy taas sen aikaa ennen kuin putki/sihtilä menee tukkoon.

Huomenna katsotaan se homma läpi koska se on ilmainen homma tarkistaa. Mites se systeemi tossa tankissa menee, eka tavara menee imuputkeen ja siellä on joku sihtilä vai miten se on? Joku hieno kuva vois olla ihan jees.

Sitten faijan tutun tuttu (niin koomiselta kun se kuulostaakin) sano että senkin mielestä vika on sytytys puolella. Sekin on alfa miehiä ollut jo pidempään.
hevoinen

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuon sytkä/bensavian pystyy jonkinmoisella varmuudella päättelemään äänestä ja käynnistä, jos on sytytyspuolelta niin nykiminen on terävämpää kuin väärästä seoksesta johtuva. Lisäksi vuotavista sytkäjohdoista tulee samantyyppinen ääni kuin vuotavasta pakosarjasta, vedätettäessä "tikittää".

Mutta etädiagnoosin teko on valitettavan hankalaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuossahan on sen täyttöputken yhteydessä olevan metallihässäkän täydellistä ruostumishäipymistä. Silloin on roskilla ja roinalla vapaa pääsy tankkiin. Releet kuitenkin katsoit?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Mites ne releet testataan? Pitääkö yleismittarilla vaan summan mutikassa testailla niitä napoja?

Edit: Tuli taas lisää infoa, eli käyn nyt hakemassa uuden tommosen hall-ohjaimen. Oli kanssa yks varaosaliikkeen äijä sitä mieltä että se ei ole noista sytytyksen pääteasteista. Ne on kuulemma semmosia että ne jos on hajalla niin ne "varottaa" pari kertaa ja sit ei käynnisty enään auto. Polttoaine puolta sekin veikkas, olis kiva viedä toi jonnekkin testattavaks kun tietäis jonkun edullisen paikan.
hevoinen

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

NONNI nyt se vika löyty, bensapumppuhan se vika on. Just ennen ku kone alkaa yskimään niin pumppu sammuu. Siinä pumpun vieressä on liitin sähköpiuhoille niin sitä sai sen verran raotettua että sai yleismittarin väliin. Virtaa tulee ja kun kone sammuu, tietokone tajuaa ettei virtaa enään tarvita, niin lukemat tippuu nollille. Katsotaan jos huomenna kerkeis hommata uuden niin sais v-loppuna auton radalle.

Nyt kun tuli ostettua se hall-ohjain niin laitetaan se nyt sitten kiinni - NIIN jahka joku kertoo missä päin semmonen on :oops:
hevoinen

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Laaban kirjoitti:Nyt kun tuli ostettua se hall-ohjain niin laitetaan se nyt sitten kiinni - NIIN jahka joku kertoo missä päin semmonen on
Hall-ohjain? Siis -anturi? Se on siinä kampiakselin jakopään puoleisessa päässä, hihnapyörien vieressä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Toivotaan että siinä on vika. Jotenkin täältä kuulostellen jää hieman vielä muitakin vaihtoehtoja. Toki tuo hall-anturi lopettaa moottorin käymisen (kipinä ja ruiskutus loppuu), mutta tajuaako sen vuoksi pa-pumpun virrat heittämään nollille?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Virtaa tulee ja kun kone sammuu, tietokone tajuaa ettei virtaa enään tarvita, niin lukemat tippuu nollille.
Pumppuhan kait pyörii sillon kun tarvii...eli jos bensapaineita on muutenkin tai boxi niin luulee niin ei pyöri...jonkinlainen paineentunnistinkin 164:ssa on, en ole siihen paremmin perehtynyt mutta 75:ssa vaihdoin siihen vastaavaan palikkaan menevän alipaineletkun joka oli ihan sökö. Koneen käynti parani ja tasoittui sen jälkeen.

En tiedä miten olet mitannut mutta jos virta/ampeeri mittauksella niin varmaan putoo nollaan jos pumpulla kontaktit pätkii, jännitettä + piuhalle tulee varmaan vaikka pumpulla ei olisikaan mahdollisuuksia pyöriä... :roll:

Korjaus:
Niin eli paineentunnistimella tarkoitin paineensäädintä...
Viimeksi muokannut jiiässä, 04 Tammi 2007, 21:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Juuhis
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Syys 2006, 16:30
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Juuhis »

Se anturi siellä hihnapyörällä mikä si lienee nimeltään niin sen johdon kuori oli mulla hankautunu sisälokaria vasten puhki,huomasin vaan kun vaihdoin hihnoja.Mitenkään ei kuitenkaan oireillu,ei vissiin osunu runkoon.Vedin jeesukset päälle ja ainakin vielä toimii kiesi....Kantsii tutkia sekin

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

jiiässä kirjoitti:jonkinlainen paineentunnistinkin 164:ssa on
Siis erillinen anturi bensanpaineelle? En kyllä muista että siinä olisi tuollaista ollut, mekaaninen paineensäädinhän kyllä löytyy.

Minusta tuo TS:n Motronicci käyttää bensapumppua vasta kun kone käy. Joku toinen vehje, olikohan LE2-Jetronic, surauttaa pumppua hetken virtojen kytkemisen yhteydessä varmistaakseen että linjassa on painetta, mutta 164 ei mielestäni niin tehnyt. Joskus yritin nimittäin kuulostella.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin