Ongelmana on että turvatyynyjen sulake palaa heti kun auton pistää käyntiin. Onko kellään ollu samanlaisia murheita, jotta tietäs vähän mistä ruveta vikaa etsimään...Suurin ongelma on siinä että kun sulake palaa niin hehkut ei toimi, flektit rupeaa pyörimään ja autosta katoaa veto lähes kokonaan. Jossain vetää oikoseen johdot mutta jos jollain on vinkkejä riskialttiista paikoista, mistä kannattaa ensin katsoa, niin vinkit ovat tervetulleita...
Ei oo kun kuskilla tyyny. En usko että hehkuissa mitään vikaa on kun virrat päälle kääntäessä ne pelaa jos sulake on ehjä... starttauksen jälkeen ei enää toimi. elikkäs penkin alla on jotain johtoja mitä kannattas kattoa? pikakatsauksella en nähny kun lämppärin johdot siellä?
Jos ei oo ku kuskin bagi ni sit ei oo yhtään johtoo penkeissä airbag systeemille. Ainoastaan lämppärin johto. Eli sitten varmaankin sulta on menny kellojousi ratin ympäriltä.
Toisaalta jos pelkääjänpuolen jalkatilassa on paljon vettä niin sitten voi olla että istuintunnistimen johtoliitin on oikosulussa. Tämä liitin siis ei ole käytössä silloin kun on vain yksi bagi, mutta johto on kuitenkin asennettu paikoilleen.
Joo selvä juttu ja kiitti vinkeistä...Pitää yrittää jos sen löytäs missä se menee oikoseen. Pitää ensin katsoa se jalkotila pelkääjän puolelta. Millanen systeemi se kellojousi on ja voiko sitä korjata vai pitääkö ostaa uusi?
No niin, nyt kerkesin joulun pyhinä nopeasti katsoa noita johdotuksia mutten löytäny vikaa mikä sulakkeen polttaa. Apukuskin jalkotilaan ei menny mitää johtoa turvatyynyjen ohjausboksilta, mutta boksissa oli yks liitin jalkotilan suuntaan missä ei ollu johtoa kiinni...Liekkö edellinen omistaja otanu sen pois? Kaksi johtoa lähtee boksilta kuskin puoleista jalkotilaa pitkin, mutta ei ollu aikaa selvittää minne ne menee...voisko vika olla sitten niissä? Kokeilin mös siten että otin ohjausboksilta kaikki johdot irti, mutta silti sulake paloi kun virrat laitto päälle!! Semmonen juttu myös että turvatyynyjen valo ei syty palamaan vaikka sulake palaa...Sulkeeko se pois sen että kellojousi ois rikki? Muita asiaan liittyviä juttuja lueskellessani huomasin että jos kellojousi on rikki niin valon pitäs palaa...?
Ne jalkatilaan menevät johdot on varmaankin turvavyönkiristimien piuhat. Kiristimet sijaitsevat turvavyön kelausmekanismin yhteydessä eli palkin sisällä verhoilun takana.
Oletko mitannut sulakerasiasta onko sulakkeen toinen napa täysin rungossa vai kuormittaako jokin laite sulaketta liikaa?
En oo mitannu. Muutenki ollu niin vähän aikaa etten kerenny kun vilkasta noita johdotuksia... Pitää nyt seuraavana mittailla kun vain on siihen mahdollisuus! Onko rikkinäinen kellojousi suljettu pois kun se valo ei pala? Vai voiko siinä olla silti vikaa...
No niin eilen mittailin sulakerasiasta napojen resistanssia ja vasen "napa" anto äärettömän ja oikea jotain 2,5kilo ohmia. Kokeilin siten toimivasta sulakkeesta samaa ja kumpikin anto tulokseks äärettömän. Elikkäs oikeassa oli jokin häikkä...No tänä aamuna rupesin purkamaan kunnolla pääsulakkeiden luota tavaraa poikkeen ja tutkimaan johtoja....Termarin luona oleva johto nippu oli lämppärin johtojen takana ja kas kummaa kun otin lämpärin johdon edestä niin sieltä löyty hinkkautuneita johtoja. Puna-musta johto oli kulunu paljon ja eriste oli kulunu pois...Laitoin siihen teippiä kun ei ollu johtoa saatavilla että oisin sen vaihtanu! Sitten "nollasin" pirssin pitämällä ensin akun kenkiä 45min irti, käyttämällä vartin ja sen jälkeen taas vartti rauhassa. Sulake paikalleen ja eipä enää palanu!!! Oli mukava lähtee testi lenkille kun pelitti auto kunnolla pitkästä aikaa. Ens viikolla pitää vaihtaa kokonaan uus sen johdon tilalle...Toivottavasti se nyt oli siinä ja auto toimii kunnolla uuden vuoden kunniaks...En sitten tiedä oliko tuo puna-musta johto abs:sien vai turvatyynyjen johto.