156:n turvatyynyjen sulake!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Joggeri
Viestit: 79
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

156:n turvatyynyjen sulake!

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Ongelmana on että turvatyynyjen sulake palaa heti kun auton pistää käyntiin. Onko kellään ollu samanlaisia murheita, jotta tietäs vähän mistä ruveta vikaa etsimään...Suurin ongelma on siinä että kun sulake palaa niin hehkut ei toimi, flektit rupeaa pyörimään ja autosta katoaa veto lähes kokonaan. :evil: Jossain vetää oikoseen johdot mutta jos jollain on vinkkejä riskialttiista paikoista, mistä kannattaa ensin katsoa, niin vinkit ovat tervetulleita... :)

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Kuinkas monta tyynyä autossa on?

Penkkien bagijohdot voivat ainakin olla oikkarissa jos penkkejä on siirrelty ahkeraan. Muuten veikkaisin ratin kellojousta.

Toisaalta oletko varma ettei vika ole hehkuissa?
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Joggeri
Viestit: 79
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Ei oo kun kuskilla tyyny. En usko että hehkuissa mitään vikaa on kun virrat päälle kääntäessä ne pelaa jos sulake on ehjä... starttauksen jälkeen ei enää toimi. elikkäs penkin alla on jotain johtoja mitä kannattas kattoa? pikakatsauksella en nähny kun lämppärin johdot siellä? :crazyeyes:

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Jos ei oo ku kuskin bagi ni sit ei oo yhtään johtoo penkeissä airbag systeemille. Ainoastaan lämppärin johto. Eli sitten varmaankin sulta on menny kellojousi ratin ympäriltä.

Toisaalta jos pelkääjänpuolen jalkatilassa on paljon vettä niin sitten voi olla että istuintunnistimen johtoliitin on oikosulussa. Tämä liitin siis ei ole käytössä silloin kun on vain yksi bagi, mutta johto on kuitenkin asennettu paikoilleen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Joggeri
Viestit: 79
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Joo selvä juttu ja kiitti vinkeistä...Pitää yrittää jos sen löytäs missä se menee oikoseen. Pitää ensin katsoa se jalkotila pelkääjän puolelta. Millanen systeemi se kellojousi on ja voiko sitä korjata vai pitääkö ostaa uusi? :crazyeyes:

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Joggeri kirjoitti: Millanen systeemi se kellojousi on ja voiko sitä korjata vai pitääkö ostaa uusi? :crazyeyes:
Kellojousi on sellainen kierteinen johto, uusi kai pitää ostaa suoraan... Näin mä ainakin tein.

Joggeri
Viestit: 79
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Onko suunnilleen minkä hintanen tuo jousi?

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Mä sain jollain ihme munkilla käytetyn ja toimivan n. 100€:llä
Deltasta (ihan puhdas veikkaus) : 500€

Edit. tuolla toisessa topikissa Nikillä oli tullut maksamaan n. 500€ kellojousen vaihto, ilmeisesti 147:aan

Joggeri
Viestit: 79
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

No niin, nyt kerkesin joulun pyhinä nopeasti katsoa noita johdotuksia mutten löytäny vikaa mikä sulakkeen polttaa. Apukuskin jalkotilaan ei menny mitää johtoa turvatyynyjen ohjausboksilta, mutta boksissa oli yks liitin jalkotilan suuntaan missä ei ollu johtoa kiinni...Liekkö edellinen omistaja otanu sen pois? Kaksi johtoa lähtee boksilta kuskin puoleista jalkotilaa pitkin, mutta ei ollu aikaa selvittää minne ne menee...voisko vika olla sitten niissä? Kokeilin mös siten että otin ohjausboksilta kaikki johdot irti, mutta silti sulake paloi kun virrat laitto päälle!! :crazyeyes: Semmonen juttu myös että turvatyynyjen valo ei syty palamaan vaikka sulake palaa...Sulkeeko se pois sen että kellojousi ois rikki? Muita asiaan liittyviä juttuja lueskellessani huomasin että jos kellojousi on rikki niin valon pitäs palaa...?

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Ne jalkatilaan menevät johdot on varmaankin turvavyönkiristimien piuhat. Kiristimet sijaitsevat turvavyön kelausmekanismin yhteydessä eli palkin sisällä verhoilun takana.

Oletko mitannut sulakerasiasta onko sulakkeen toinen napa täysin rungossa vai kuormittaako jokin laite sulaketta liikaa?
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Joggeri
Viestit: 79
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

En oo mitannu. Muutenki ollu niin vähän aikaa etten kerenny kun vilkasta noita johdotuksia... Pitää nyt seuraavana mittailla kun vain on siihen mahdollisuus! Onko rikkinäinen kellojousi suljettu pois kun se valo ei pala? Vai voiko siinä olla silti vikaa...

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Niin juu piti vielä sanoa että abs ja airbag on saman sulakkeen takana joten vikahan voi olla vaikkapa abs:n rengasanturissa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Joggeri
Viestit: 79
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

No niin eilen mittailin sulakerasiasta napojen resistanssia ja vasen "napa" anto äärettömän ja oikea jotain 2,5kilo ohmia. Kokeilin siten toimivasta sulakkeesta samaa ja kumpikin anto tulokseks äärettömän. Elikkäs oikeassa oli jokin häikkä...No tänä aamuna rupesin purkamaan kunnolla pääsulakkeiden luota tavaraa poikkeen ja tutkimaan johtoja....Termarin luona oleva johto nippu oli lämppärin johtojen takana ja kas kummaa kun otin lämpärin johdon edestä niin sieltä löyty hinkkautuneita johtoja. Puna-musta johto oli kulunu paljon ja eriste oli kulunu pois...Laitoin siihen teippiä kun ei ollu johtoa saatavilla että oisin sen vaihtanu! Sitten "nollasin" pirssin pitämällä ensin akun kenkiä 45min irti, käyttämällä vartin ja sen jälkeen taas vartti rauhassa. Sulake paikalleen ja eipä enää palanu!!! :) :) Oli mukava lähtee testi lenkille kun pelitti auto kunnolla pitkästä aikaa. Ens viikolla pitää vaihtaa kokonaan uus sen johdon tilalle...Toivottavasti se nyt oli siinä ja auto toimii kunnolla uuden vuoden kunniaks...En sitten tiedä oliko tuo puna-musta johto abs:sien vai turvatyynyjen johto.

Vastaa Viestiin