2.0 JTS tehopuutetta ja suuri kulutus...?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

2.0 JTS tehopuutetta ja suuri kulutus...?

Viesti Kirjoittaja juhala »

Avauduin tästä tuolla toisessakin ketjussa jo. alla on 26000 km ajettu -05 JTS 156 hankittuna vajaa kuukausi sitten. Jotenkin tuntuu että ei konepuolella ihan kaikki ole spekseissään. välillä, lähinnä kuumana ja lämpimissä oloissa tuntuu kuin ISO osa hepoista olisi hukassa. tyhjäkäynti menee tukkoisen kuuloiseksi ja veto on aaltoilevaa, melkein nykivää. Bensaa kuluu niin että hirvittää. Keskikulutus on lähes 11 l7100 km.
Varailin aikaa Deltaan pikahuoltoon asian selvittelyä varten. Ei kuulostanut lupaavalta, kun ei ole vikakoodeja...
Onko kellään ollut samaa ilmiötä joka olisi sitten saatu ratkottuakin?
Ahistaa hiukan, oli aika kallis hankinta kuitenkin.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Nyppäse ny ekana vaikka ILMIn johto irti ja ajele ympäriinsä. Sen kyllä huomaa menossa jos ILMI on sökö ja irrottaa sen johdon (kone käyttää varaohjelmaa).
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

tuossahan on 2 v täystakuuta joten Delta periaatteessa saa hoitaa asiaa. Jos ne ei saa sitä kuntoon, niin hämmästellään sitten ite. Ilmin liittimen sijainnista kellään kellään kuvaa? Onkos se Auto Milano sitten se paikka jossa tällaiset saadaan kuntoon jos merkkihuolto ei saa?

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Tuossa on kuvatus tessun ILMIstä, en tiiä mis se JTS:sä sijaitsee, tuskin sitä siirretty on. Niin ja ainaskaan tessuissa ILMIn temppuilut eivät tallennu vikamuistiin.

Kuva
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja virtti »

juhala kirjoitti:tuossahan on 2 v täystakuuta joten Delta periaatteessa saa hoitaa asiaa. Jos ne ei saa sitä kuntoon, niin hämmästellään sitten ite. Ilmin liittimen sijainnista kellään kellään kuvaa? Onkos se Auto Milano sitten se paikka jossa tällaiset saadaan kuntoon jos merkkihuolto ei saa?
Jos takuuta on voimassa, niin älä mihinkään muualle autoasi vie kuin deltaan. Jos vika on ilmennyt myös deltalaisile, niin luulisin että ne sen sieltä löytää kun tarpeeksi kauan etsii.
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Kaalipata kirjoitti:Tuossa on kuvatus tessun ILMIstä, en tiiä mis se JTS:sä sijaitsee, tuskin sitä siirretty on.
On ne sitä vähän siirtäneet, eli JTS:tä ILMI löytyy imuputken alkupäästä, heti suodatinkotelon jälkeen.

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Kumma homma, eilen ajellessa ilmiö oli suurimman osan poissa. JOS auto olis vanhan liiton kaasaripeli oireet viittaisi liian rikkaasen seokseen tai vajaaseen kipinään. Kommentit Konalan Deltan huollossa oli vaan huolettavat "jos ei ole koodeja niin ei me juuri mitään voida...." Helvetti on han niitä autoja huollettu ennen diagnoosisysteemejä maailman sivu. Katsotaan aikaa sai vasta ensikuun puolelle...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Käyttele kaikkia johtoja irti ennen seuraavaa huoltoa, niin on koodeja. :lol:
Onko tuo kulutusarvio tarkistettu mittaamalla vai onko se pelkästään ajotietokoneen?
Mutta on se oikeasti varsin vaikeaa löytää vikaa nykyisistä, jos vika ei päällä (tai juuri tuollainen välillä ei ole vetoa, tai suurentunut kulutus) tai muistissa ei ole koodia. Kun antureita, komponentteja, kompuuttereita on kymmeniä jotka vaikuttavat asiaan. Lisäksi jää aina mahdollisuus että syytä on myös käyttäjässä, tässä en tietystikkään usko mutta varmasti tiskillä täytyy aina sitäkin miettiä. Lisäksi (ainakin itsestä tuntui töissä silloin sellaiselta) että jos myytiin jotain mallia vain muutamia kappaleita, oli huoltopisteiden into esim.maahantuojan huoltokoulutukseen vähäistä (nuo on varsin kalliita kursseja, lisäksi tulee matkat, hotelli, menetetyt työpäivät), ja aina kun tulee jotain uutta, kuten nyt tämä laihaseosmoottori, ja kauan alalla olleiden työnjohtajien ja asentajien into on jo nollassa. Alfan ja Deltan väliä en tiedä mutta ainakin GM:llä tuli kyllä tiedotteita PALJON joissa oli ilmitulleita ongelmia ja niiden ratkaisuja.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

kulutus on laskettu ihan perinteisesti tankatessa. kiitos myötäelämisestä :-)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuleeko ne kilometrit muuten millaisessa ajossa? Tuo 10-11L kulutus on kova ainakin jos seassa on yhtään enempää matka-ajoa. Mulla meni tuossa 166:ssa, kun työmatka oli pitempi, 7,5-8,0L. Nyt työmatka on 2km (työmatka tulee taitettua kyllä usein jotenkin muuten) ja ajomatkat on
90% kylän läpi kauppaa n.5km matkaa (kuitenkin varsin sujuvaa "ohitus"tietä keskustan ohi). Niin keskikulutus nousi 10-11 väliin. Ja tänä kesänä on ilmastointi hurissut kokoajan, itsellä talli remontin takia autokin joutunut olemaan pihalla.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

Olethan juhala huomannut tämän ja tämän threadin samankuuloisesta aiheesta?

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

ajo on sellaista länsiväylä /kehä 1 meininkiä helsingin seudulla. 1/3 ihan jo kaupunkia. Ei se kulutus niinkään vaan kehno veto ja tukkoisuus (sekä hiukan karkea käyntiääni) jotka enemmä rassaa. Nuo Sami_R linkit olikin mulle uusia. Eka linkki on kai rikki kun ei aukea.

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

Juhala, meidän pitäis varmaan pitää pieni Espoo/JTS kuuntelu ja tyypitys sessio. Ajellaan toisten autoilla ja ihmetellään/vertaillaan. :wink:

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

juhala kirjoitti: Eka linkki on kai rikki kun ei aukea.
Aukeaa se (ainakin minulla aukesi) kun vain jaksaa tarpeeksi pitkään odottaa. Olisiko niin että vanhemman topicin haku tietokannasta kestää.

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Juhala, meidän pitäis varmaan pitää pieni Espoo/JTS kuuntelu ja tyypitys sessio. Ajellaan toisten autoilla ja ihmetellään/vertaillaan
Näin tehdään! kiitos laitan yv:n

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Aukeaa se (ainakin minulla aukesi) kun vain jaksaa tarpeeksi pitkään odottaa. Olisiko niin että vanhemman topicin haku tietokannasta kestää
Nyt toimi linkki, ja oireet on *ihan* samat. Eli kone käy hullun rikkaalla todennäköisesti. Tuossa threadissa vaihdettiin happitunnistin ja ongelma poistui. Onkos tuo happitunnistin siis = Lamda....?

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Sama kaveri, Lambda siis. Mut eikös JTS-pannullisissa ollut noita kaksikin kappaletta?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Kaalipata kirjoitti:Sama kaveri, Lambda siis. Mut eikös JTS-pannullisissa ollut noita kaksikin kappaletta?
Neljä, näin huollon mukaan, kun kysyin sitä.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
julia
Viestit: 66
Liittynyt: 29 Huhti 2003, 04:04

Viesti Kirjoittaja julia »

juhala kirjoitti:Nyt toimi linkki, ja oireet on *ihan* samat. Eli kone käy hullun rikkaalla todennäköisesti. Tuossa threadissa vaihdettiin happitunnistin ja ongelma poistui. Onkos tuo happitunnistin siis = Lamda....?
Juu, olin tuon threadin aloittaja. Lambda vaihdettiin ja ongelma lieveni, ei poistunut. Mittasin pitkästä aikaa OBD-sensoridatan, ja tänään se on LTFT #1 +3.1% ja LTFT#2 +4.7%. Siis aika paljon lähempänä nollaa kuin ennen happitunnistimen vaihtoa, mutta silti vielä kaukana Kustaan aikoinaan mittaamista lähes nolla-arvoista. Bensaa menee vähemmän kuin pahimmillaan ja kulku on parantunut, mutta vieläkään kone ei ole sellainen kuin pitäisi. Aika mahdotonta on alkaa etsiä viallista anturia, itse se kuitenkin pitäisi tehdä tietäen Deltan toiminnan.

Ehkä seuraava auto on taas parempi...
156 JTS SW '04

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

parin Delta (Konala HKI) reissun jälkeen aika väsy... :-(
pikahuollon (sinänsä ystävälliset) kaverit ei löytäneet koodeja ja homma jäi silleen..... Muisti nollattiin ja kas auto toimi HUOMATTAVASTI paremmin. Viikko ajoa ja taannuttiiin taas lähtöpisteeseen.
uudellen nollaukseen ja sama juttu. sitten menin jo ihan myyntipuolen juttusille ja varattiin aika ihan varsinaisen huollon puolelta. Auto siellä vuorokauden ja vikaa ei löydy... aagh no sitten kuitenkin oli löytynyt löystynyt ilmaputki maffin jälkeen ja se kiristettiin ja itsesäätöparametrit nollattiin. Hieno homma auto kiihtyy vallan hirveesti entiseen verrattuna ja nyt pysyi hyvänä jo pitempään. Homma ok luulin ma, mutta ei. Sama homma taas, (lievempänä). bensaa ei mene yhtä hullun lailla kun aiemmin mutta veto veks ja karhea käynti. Jurinaa liikkellelähdöissä ja talbotmaista säksätystä tyhjäkäynnillä...
Kun kuvailin oireita sanoilla: " ikään kuin saisi liian rikasta seosta..." Vastaus: "Ei se nyt ole oikeen mahdollista kun on laihaseosmoottori..." :shock:
Siis onko ne todella noin pihalla siellä? pikahuollon kaverilla oli se Examiner kädessä ja se pokkana sanoi että ei se kerro mitään jos ei tule vikakoodeja.... :? :roll: olenko minä nyt ihan pihalla vai nuo ammattilaiset?
Mitä ihmettä tälle nyt tekisi? Plussana todettakoon että korjasivat jonkun öljyvuodon josta mulla ei ollut tietoa, kyllä mulle sellainen kuva jäi että asiaa ttutkittiin, mutta jotenkin ei vaan kauheen asiantuntevasti. takuuta ja kaikkea on, mutta eihän se mitään nyt auta jos ei ole taitoa.
Vai luulenko mä vaan, ja musta on tullut :crazyeyes: ?
Pääseekö tuon ECUN kanssa juttusille scantoolilla? Onko kellään sellaista Espoon seudulla? Mun tuuri autojen kanssa on kyllä syvältä! juurikin tällaista koetin välttää hankkimalla melkein uuden pelin helvetin kalliilla hinnalla .. auto on siis -05 mallinen ja ostettaessa mittarissa huimat 25 000 km, nyt sitten jo 31 tkm ja koko aikana ei aivan kunnossa. Lisäksi se tänä aikana imenyt öljyä 2.5 litraa...
Alfaojen rakastaminen on kovaa työtä.... :cry:

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Kuulostaa aivan älyttömältä, että jos testerissä ei vilku vikakoodi punaisella, nostetaan kädet pystyyn. Aika huolestuttavaa uuden auton ostajan kannalta, jos itsesäätöparametrien nollaus ja imuputken kiristys on tosiaankin paras mihin merkkihuolto pystyy, kun auto ei mitä ilmeisimmin ole kunnossa.

Miten olisi vaihtoehtona turvautuminen vanhan tutun henkilääkärin eli Muukkosen apuun? Soitto ja oireiden kuvaus on ainakin mulle antanut avaimet ratkaisuun tähän mennessä joka kerta.

Onkos tuohon jo vaihdettu jotain antureita?

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Vinkki Juhalalle ja muille JTS "ryyppy päällä" ajeleviin. Itse saman kokeneena.

1. Aikanne ajelette, niin lamboja palaa liian rikkaan seoksen takia (itsellä kahteen otteeseen)
2. Delta ei löydä mitään vikakoodeilla ennen kuin jotain hajoaa. Tehkää PAKOKAASUMITTAUS ja sen kanssa pakeille
3. Kun takuuta on kerran jäljellä, alkakaa pikkuhiljaa puhua viallisen tuotteen korvaamisesta (kyllä muuten löytyi korjaaja deltaltakin, eikä ollu sen koommin ongelmia)

Ai niin ja kunnon öljyt koneeseen

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Pablo Honey kirjoitti:
Kuulostaa aivan älyttömältä, että jos testerissä ei vilku vikakoodi punaisella, nostetaan kädet pystyyn. Aika huolestuttavaa uuden auton ostajan kannalta, jos itsesäätöparametrien nollaus ja imuputken kiristys on tosiaankin paras mihin merkkihuolto pystyy, kun auto ei mitä ilmeisimmin ole kunnossa
.

Tämämpä takia sitä omaa järkeään epäileekin. Eihän sen kertakaikkiaan pitäisi olla mahdollista.
Miten olisi vaihtoehtona turvautuminen vanhan tutun henkilääkärin eli Muukkosen apuun? Soitto ja oireiden kuvaus on ainakin mulle antanut avaimet ratkaisuun tähän mennessä joka kerta.
Jotenkin ei viitsisi miestä vaivata tälläisella jutulla kun ei ole sen bisnes. (toisaalta olen mä siltä 6 v sitten ostanut nokat 75: seeni, olen siis "asiakas" :-))
Onkos tuohon jo vaihdettu jotain antureita?[/
quote]

osia ei ole vaihdettu mitään.

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

alfista kirjoitti:Vinkki Juhalalle ja muille JTS "ryyppy päällä" ajeleviin. Itse saman kokeneena.

1. Aikanne ajelette, niin lamboja palaa liian rikkaan seoksen takia (itsellä kahteen otteeseen)
2. Delta ei löydä mitään vikakoodeilla ennen kuin jotain hajoaa. Tehkää PAKOKAASUMITTAUS ja sen kanssa pakeille
3. Kun takuuta on kerran jäljellä, alkakaa pikkuhiljaa puhua viallisen tuotteen korvaamisesta (kyllä muuten löytyi korjaaja deltaltakin, eikä ollu sen koommin ongelmia)

Ai niin ja kunnon öljyt koneeseen
Kuulostaa viisaalta. Näin toimitaan, nyt onneksi ehtiii vähän tätäkin säätämään kun on töissä hitaampaa.
Mikä tuossa sinun yksilössäsi sitten oli syypää pulmiin?
Tarkoitatko ihan katsastusaseman päästömittausta?
Tuo kai kaipaisi oikeasti paksumpaa kamaa öljyksi kun Deltalla laitettu 5W/40? Sanoivat Deltalla että joihinkin on sitä laitettu kun ovat tuon öljynkulutuksen suhteen vähän "yksilöitä"..

Avatar
julia
Viestit: 66
Liittynyt: 29 Huhti 2003, 04:04

Viesti Kirjoittaja julia »

Mulla aikoinaan tehtiin pakokaasumittaus Deltassa, kun kävin tästä rikkaasta seoksesta valittamassa. Eipä löytynyt mitään ihmeellistä tietenkään senkään perusteella.

Seuraavaa lambdan palamista odotellessa...
156 JTS SW '04

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Pakokaasumittaus kannattaakin tehdä jossain muualla kuin Deltalla. Onhan näitä Suomi täynnään pikkukorjaamoissakin. Kannattaa myös valita se hetki mittaukseen kun Alfa oirii.

Meillä oireet korjaantuivat kun oli vaihdettu ILMI, useita lambdoja ja läpikäyty niihin liittyvät liittimet. Kunnon selitystä ei Deltalta tullut, mutta melkoisen marinan (kaupan purku-uhkaus, tuotteen vaihto) löytyi jostain korjaaja, joka hoiti homman. Takuu oli juuri lopuillaan, eli 2 vuoden aikana tuli Deltan kahviautomaatit tutuiksi. Yhteensä 14 (NELJÄTOISTA) korjaamokäyntiä. (edit: oli siinä pari muutakin pikkujuttua)

Jos jotain tajusin, niin kyse lienee oravanpyörästä johon koneen säätöohjelma joutuu kun sitä ensin häiritsee liitinvikojen takia epämääräiset lambdalukemat ILMIN säestyksellä. Ja koneen säätyessä rikkaalle alkaa mennä Lamdoja.

Asiaan tuntui (ihan woodoota) vaikuttavan myös suomen ilmasto sikäli, että JTS käy suhteellisen pitkään rikkaalla ennen kuin Milanoon säädetty kone ajattelee olevansa käyntilämpöinen. TämäKIN rikkaalla käyminen vauhdittaa kierrettä.

Kulutuslukemissa on 1,5 - 2,5 litran todellinen mitattu ero kunnossa olevan ja tätä nimenomaista vaivaa potevilla JTS:llä. Itseäni potutti myös, että huipuista puuttui 20km/h, auto ei kulkenut jne jne...

Juttua aiheesta on täällä ja yleensä Alfa foorumeilla runsaasti.

Samoin öljyistä ;) Muukkosellakin sanotaan että Teboil Diamond on iiihan hjuuva, vaan ei pysynyt JTS sisällä. 400km ja jo sai lisätä. Valvoline on itselläni toiminut moitteetta (kulutus loppui) mutta sen kohtuuhintaisia versioita ei ole enään tarjolla 10W50 28€. Tietty monet 10W60 toimii mutta hinta yli 50€. [/url]

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

kauheeta...

oliskohan noilla virivelhoilla jotain annettavaa tähän pulmaan? Eli ohjelmallista rukkausta:? Vaikeelta kuulostaa, ei hjuva!
Tuo taudinkuva on siis sinä mielessä selvä, että tällaista on ihan ilmiöksi asti. Kuitenkaan ei Deltalla näytä olevan mitään vakio proseduuria asian hoitamiseen :x . Nuo kulutus ja tehojutut on ihan identtisiä omani kanssa. tuo on siis mallivuotta -05 ja JTS on ollut markkinoilla siis jo useamman vuoden, joten kummaa että ei ole korjattu moista "lastentautia".
Mutta periaatteessa asiaan vaikuttavia sensoreita on siis mitkä?
-ilmi (maffi)
- kaikki lamdat (4?)
- moottorin lämpötilantunnistin
-kaasuläpän asentotunnistin
onko muita?

Taidan viedä Auto- Milanoon jos ei seuraavalla kerralla tule tolkkua: Ja täytyy pyytä nähtäväksi esim nuo Fuel Trim käppyrät joista tuo vikatila paljastuu?

Luulisi että maahantuojan huollossa on tsekkauslista jokä läpikäymällä tämäkin siis todistettavasti tiedossa oleva ilmiö saataisiin paikallistettua ja hoidettua kuntoon.
Tulis edes koodi joka kertoo että homma mättää...
Saavat ottaa keksintönsä kohta takaisin... :(

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

alfista kirjoitti:. Tietty monet 10W60 toimii mutta hinta yli 50€. [/url]
-sivujuonta
Muusta en tiedä, kun ei ole oma auto oireillut vielä mitenkään lambdaliittimen höltymistä lukuunottamatta, mutta JTS:ssä kuuluu ohjekirjan mukaan käyttää 10W60:tta, joten miksi sinne sitten merkkihuolto jotain muuta laittaa ?
Pieni on ollut ainakin lisäystarve tähän asti vaihtojen välillä.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

JTS:ssä kuuluu ohjekirjan mukaan käyttää 10W60:tta, joten miksi sinne sitten merkkihuolto jotain muuta laittaa ?
tätä minäkin ihmettelin, löytyipä googlettamalla ja babelfishillä kääntämällä sellainenkin saksankielinen kommentii jossa öljylaadun muuttaminen poisti SEKÄ öljynkulutus ETTÄ muut käyntiongelmat.

Voisiko tuo liian ohuen öljyn lipsuminen polttoon aiheutta tuon seoksen virheellisen säädön?

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

juhala kirjoitti: tätä minäkin ihmettelin, löytyipä googlettamalla ja babelfishillä kääntämällä sellainenkin saksankielinen kommentii jossa öljylaadun muuttaminen poisti SEKÄ öljynkulutus ETTÄ muut käyntiongelmat.

Voisiko tuo liian ohuen öljyn lipsuminen polttoon aiheutta tuon seoksen virheellisen säädön?
Ei mitenkään tuulesta temmattua. -99 TS:äämme vaihdettiin kunnon oljyt, niin öljyn kulutus laski JA nokan ajoituksenmuunnin aloi pelittämään tuhdimmilla öljyillä = korkeammalla oljynpaineella = kun se on öljynpainekäyttöinen MOT

Niin ja siinä vielä yksi liikkuva osa Juhalan listaan, koneen käyntiin vaikuttavista osista ;)

Ehdotin muuten moneen kertaan JTS:n (-04) takuukorjausta Muukkosen räätälöidyllä ohjelmalla, jolla saisi syötöt ja ilmamäärät balanssiin. Deltalla harkittiin vakavasti kolmisen sekuntia kunnes vihdoin sain vastauksen... ei käy. Takuuehtojen mukaan pitää ajella rikkinäisellä autolla.

Paljonko olet ehtinyt ajella? Ehdotapas tälläistä kaavaa Deltalla; autosi kuluttaa 2,25 (mittaustulokset mukaan) speksissä ilmoitettua enemmän ja olet ehtinyt ajella 10000km. 10000/100 x 2,25 x 1,30 = 292,5€ lisähyvitys tuotteen vaihdosta uuteen.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Campari kirjoitti:JTS:ssä kuuluu ohjekirjan mukaan käyttää 10W60:tta, joten miksi sinne sitten merkkihuolto jotain muuta laittaa ?
Samaa olen ihmetellyt, toisaalta ohjekirja (ainakin wanhaan TS:ään) suosittelee Suomeen kelpaamatonta ohjaustehostimen öljyä. Hinta ei liene Teltassa esteenä, voisi ainakin tarjota 10w-60 mahdollisuutta asiakkaalle.
Sivuhuomautuksena, että TWS 10w-60 jähmepiste on alhaisempi kuin Magnatec 5w-40:n. Sitä, kertooko tämä sitten mitään aineiden voiteluominaisuuksista kylmänä, en tiedä. TWS tulee ainakin speksien mukaan kylmempänä purkista ulos. :lol:
VMP

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Kyllä tämä kai tästä. Sen verran eilen ahdisti että otin iltapäivästä toistä aikaa ja ajoin Konalaan. Vaihtoautopäällikön kanssa mentiin korjaamon pomon juttusille. Reilun asiallisesti koitin asiaani hoitaa. Tiistaina ottavat pelin sisään taas. Sanoivat että ottavat riittävän pitkäksi aikaa että saavat kunnolla tutkittua. (Oli aika niukkapuheinen persoona:-).
Kävin kuitenkin sitten vielä kerran nollauttamassa ne parametrit (Konalan huollon "yläkerrassa" kun en ilennyt niin huonosti käyvällä autolla ajaa, ja samalla jututin heppua joka homman teki. Fiiat huoltomies (joka itse ajelee Alfalla) jotenkin jäi ihan hyvä tuntuma tuon reissun jälkeen. Jos ne nyt oikeen keskityyy tuon hoitamiseen niin kyllä se kuntoon tulee. (Fuel Trim lukuja ei kylläkään saatu näkyviin vaikka niitä hetki testeristä etsittiin).
Tuo ajoituksen muunnin vaikuttaa mahdolliselta. Kone lämmin , öljyt ohenee, ajoituksen muunnin ei pelitä....? Onko sen tarkoitus muuntaa nimenomaan matalien vai korkeiden kierrosten ajoitusta. Vai miten se toimii? Onko se sama kuin TS koneessa ? ( ja siis vikaherkkä, kuten täältä olen voinut lukea)
Hieno foorumi! Tietoa ja "sielunhoitoa" samalla!

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

Mullakin menee maanantaina ajotuksenmuuntimen vaihtoon. Tyhjäkäynnillä raklattaa ja kiekkoja antamalla ei.
Eikä ole väliä onko kone kylmä vai lämmin, sama roklatus...

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Meneekö takuuseen vai maksatko ite?

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

late04 kirjoitti:Meneekö takuuseen vai maksatko ite?
Takuuseen. Ja samalla Delta maksaa myös työn osuuden jakohihnan vaihdosta, kun on jo ajettu 50000. Osat makso 179€.

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Samaa kaavaa mennään MikaZ:n kanssa. Vein tänään (taas) Deltaan. Kysyin työnvastaanottajalta miten huolet on heille kirjattu. Vaikka aikanaan selostin (jo kolmanteen kertaan) hyvinkin tarkkaan mikä hommassa mättää, niin aika ylimalkaisesti nuo huollon työn vastaanottajat sen sinne systeemiin kirjaa. "kohonnut bensankulutus, käyntiongelmia" . Tuon pohjalta sitten kun asentaja ryhtyy toimeen niin ei aivan ihme ettei se ekalla kerralla onnistu. Nyt laitoin kirjoitetun sepustuksen mukaan. (Auto meni siis Konalan Deltan yläkertaan, mikä nyt ei ole se paras tilanne).
Paras tilanne olisi jos pääsisi suoraan homman tekevän mekatsun kanssa juttusille, niin motivaatiot olisi kaikilla kohdillaan.
No, nyt epäilevät sitten nokkia ja ajoituksenmuunninta, ja ilmeisesti vaihtavat ainakin muuntimen.
Miteä luulette tuon öljyn vaikuttavan tähän ongelmaan joka joissain JTS koneissa esiintyy. Deltahan käyttää ilm. 5W/40 kamaa huolto-ohjelmassaan. Ohjekirja yksiselitteisesti ohjeistaa käyttämään JTS koneessa 10EW/60 öljyä jota Deltakin laittaa "jos asiaks niin haluaa" Ja minähän halusin. Mitä ihmettä ne jaksaa moisella asialla kikkailla!?
Lisäksi mulle jäi se käsitys, että tuota ajoituksen muunninta oli epäilty jo aikaisemmin!
Eli, OK autossa on vika, mutta huollon toilailu sitten viimeistelee homman lopullisesti pieleen.
EDIT: uudestaan lukien tämän viestin sävy on vähän ankea. Olivat ystävällisiä, laina-auton sai valita ja itse asiointitapahtuma oli kyllä ihan rakentavassa hengessä läpikäyty juttu. Mutta olis voinut kyllä tulla kuntoon jo viime kerralla...
Viimeksi muokannut juhala, 28 Marras 2006, 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

Vitt....nyt muuten toimii auto :mrgreen: Ajotuksenmuunnin vaihdettu + jakopäänreleet. Lisäksi yhden tulpan reikä oli täynnä öljyä ja puola oli ihan paskana....jo toisen kerran....., mutta nyt pelittää kuin unelma. Polttoainen kulutuskin tuntui tippuneen kun seurailee ajotietokonetta ja ajelee suurinpiirtein samanlailla ja samoja reittejä. (About 2litraa vähemmän näyttää kuin yleensä) :wink:

PS.Oli muuten tuo alkuperäinen jp-kiristin vieläkin muovia vaikka antoivat ymmärtää , että metallinen on ollut jo -03 lähtien :roll:

PSS.Aikaisemmin laitatin jotkut opelixin käyttämät 0/30 longlife öljyt, eikä koskaan sitä vajunut. Viimeksi kuitenkin ajattelin laittaa 5/50 Mobil 1 Rally Formulat koska ex tessu ei sitäkään imenyt, mutta nyt se JTS:lle kyllä kelpaa, litra/1000 about. Seuraavaksi koklaan tuota 10/60 joltain merkiltä.

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

kuulostaa NIIN hyvältä. 8) Toivottavasti pääseen laulukuoroon mukaan kun saan omani takaisin.
Nää keksinnöt ei tarvitse muuta kuin asiantuntevan huollon, niin homma luultavasti pelaa ihan mainiosti!

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Hmm, auto on aamulla ollut viikon huollossa. Saa hakea. vaihtoivat Ilmin. Valitustani kolisevasta etupäästä eo pystytty koeajolla toistamaan :-(
Noh, katsotaan kuinka käy kun ajellaan taas viikko. ILMIhän siis kyllä kaiketi juurikin voi aiheuttaa kuvatunlaista oireilua.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Hitto, kuulostaa niiiin tutulta. Nyt tsemppiä, äläkä anna periksi. Ensi kerralla korjaaja mukaan ja etsit sen kolinan niin että on kyydissä. Itse piti kolme kertaa käydä ennen kuin kolina selvisi omasta (1.ei saatu toistettua, 2.joo kolisee se, mutta ei olla tilattu osia, 3.homma kuntoon...)

Ja tuo käyntihomma. Kysyt MikaZ:ltä notta kuka korjasi ja viet samalle tyypille. Näitä joko välittää korjata tai sitten ei. Aikani valitettuani sain auton kuntoon niin kuin MikaZ, mutta siihen kului lähes koko takuuaika!

Niin, että kannattaa hoitaa homma kuntoon vähän nopeammassa aikataulussa.

paulipk
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Elo 2005, 16:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja paulipk »

Jaahas, ilmeisesti painin saman tai ainakin samantyyppisen ongelman kanssa. Autoa olen käyttänyt Karhulan Auto-watissa, joka on pätevä Bosch valtuutettu autosähkökorjaamo.
Auton oireet: Tyhjäkäynti on epätasaista ja matka-ajossa nykii hiukan. Kiihdytykset hiukan epätasaisia. Vikakoodit yleensä kaasupolkimen virheellisestä asennosta. Ei herjaa lambdoja tms. lainkaan ? Todellinen kulutus matka-ajolla 8,5 l/100km cruiserilla.

Auto-Watissa on lähdetty metsästämään kahta mahdollista ongelmaa:
1. Kaasupolkimen anturi antaa viallista tietoa, siitä nykiminen.
2. Kone käy laihalla. Tekivät imupuolen tiiveystestin ja se oli ok. Pakokaasutestin mukaan jäännöshappi on korkea (yli 6%!!). Tästä seurasi epäilys, että olisiko suuttimet tukossa eli kone ei saa tarpeeksi kakkua.

Ajotietokoneen nollauksen (uudelleen opettelu) jälkeen on toiminut vähän paremmin viimeiset 1300km, eikä ole herjaillut. Seuraavaksi aion asentaa polttoainesuodattimen, jota tässä yksilössä ei ole lainkaan! ePERin mukaan ovat lisänneet suodattimen 11/2003 alkaen. Sitten vaihdetaan ruiskusuuttimien suodatinkorit ja katsotaan auttaako mitään...

Tämän threadin luettuani alan itsekin kallistua lambdojen tsekkaukseen/vaihtoon. Tuo säätövikakierre kuulostaa huolestuttavalta. Joutuuko tässä ohjelmoimaan koko OBDn uudelleen, argh! Onko kenelläkään muulla JTS:ssä jäännöshappi korkealla ??

PS. Kiitokset kaikille foorumilaisille. Tämä on auttanut monasti miestä mäessä :)

hoblaa
Viestit: 94
Liittynyt: 20 Touko 2006, 12:32
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja hoblaa »

paulipk kirjoitti:Jaahas, ilmeisesti painin saman tai ainakin samantyyppisen ongelman kanssa. Autoa olen käyttänyt Karhulan Auto-watissa, joka on pätevä Bosch valtuutettu autosähkökorjaamo.
Auton oireet: Tyhjäkäynti on epätasaista ja matka-ajossa nykii hiukan. Kiihdytykset hiukan epätasaisia. Vikakoodit yleensä kaasupolkimen virheellisestä asennosta. Ei herjaa lambdoja tms. lainkaan ? Todellinen kulutus matka-ajolla 8,5 l/100km cruiserilla.

Auto-Watissa on lähdetty metsästämään kahta mahdollista ongelmaa:
1. Kaasupolkimen anturi antaa viallista tietoa, siitä nykiminen.
2. Kone käy laihalla. Tekivät imupuolen tiiveystestin ja se oli ok. Pakokaasutestin mukaan jäännöshappi on korkea (yli 6%!!). Tästä seurasi epäilys, että olisiko suuttimet tukossa eli kone ei saa tarpeeksi kakkua.

Ajotietokoneen nollauksen (uudelleen opettelu) jälkeen on toiminut vähän paremmin viimeiset 1300km, eikä ole herjaillut. Seuraavaksi aion asentaa polttoainesuodattimen, jota tässä yksilössä ei ole lainkaan! ePERin mukaan ovat lisänneet suodattimen 11/2003 alkaen. Sitten vaihdetaan ruiskusuuttimien suodatinkorit ja katsotaan auttaako mitään...

Tämän threadin luettuani alan itsekin kallistua lambdojen tsekkaukseen/vaihtoon. Tuo säätövikakierre kuulostaa huolestuttavalta. Joutuuko tässä ohjelmoimaan koko OBDn uudelleen, argh! Onko kenelläkään muulla JTS:ssä jäännöshappi korkealla ??

PS. Kiitokset kaikille foorumilaisille. Tämä on auttanut monasti miestä mäessä :)
jts moottori on suorasuihku/laihaseos moottori tyhjäkäynnillä ja osakaasulla eli aivan normaalit jäännöshapet...

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Dodiin, auto on nyt kotona ja ainakin ensituntumalla aika paljon parempi! Kone käy "pehmeämmin" ja tasaisemmin. Vaihtoivat siis ILMIn. Kulku on myös aika hyvää. (Tosin ajoin *viikon* 1.2 litraisella Puntolla joten peppudyno on pois kalibroinnista.) Auto oli myös pesty ja puunattu ulkoa ja sisältä! :P Ajellaan pari päivää ja katsellaan. Varovaisen myönteinen fiilis siltä osin siis....
Tuo kolina on edelleen läsnä.... :(

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Kulutuksesta se parhaiten selviää. Ero pitäisi olla selkeä.

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

dodiin, eihän se nyt sitten mitään kuntoon tullu..... laitoin pitkän mutta asiallisen sähköpostin deltan palautelinkkiin ja vaihtoauto ja huoltopäälliköille. Katsotaan kuin käy. Bensankulutus laski jonkin verran (nyt "vain" luokkaa 11l/100 km) ilmin vaihdon jälkeen, mutta muuten ihan sama juttu käy kuintraktori eikä kulje niinkuin pitäisi.... vaikeeta! Delta-Motrille (maahantuoja) ajattelin myös laittaa palautetta samantien.
Hyviä välipäiviä kaikille keskusteluun osallistuneille!

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

juhala kirjoitti:Katsotaan kuin käy.
Luultavasti ei yhtään mitään. Itse laitoin aikoinaan palautetta niin delta-autolle kuin motorillekkin.

Osaako joku sanoa että kelle tuolla pitäisi palautteet jatkossa suunnata jos todella haluaa vastauksen niihin?

Avatar
Pepee
Viestit: 194
Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Pepee »

itselläni oli sama 156 2.5L v6... vaihdoin lambdan ja tehot takas.. kun nyppäät ilmin irti niin sen pitäis tosiaan käydä sitä hätäkäyntiä eli kierroksia pitäis olla tyhjäkäynnillä normaalia enemmän.. toki edessä taitaa olla nyt tuo ilminkin vaihto mutta, elämä on .. veikkaan että lambda vaihtoon ... vpv-motorracing:ista löytyy 2 litraiseen toimiva lambda .. hintaa 75 e .

toki kyseessä on eri auto.. mutta se slvisi myös päästö mittauksesta mulla kun kävi todella rikkaalla..

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

tuossahan on siis tehdastakuuta vielä. Mutta ilmeisesti eivät ole saanet "tilannetta päälle" siellä huollossa aiemmin kun tutkivat . (ajaneet tarpeeksi lämpimäksi jne..) taas viikolla 1. ottaisivat sisään. Tarjosivat myös alustavasti "normaalia takaisinostomenettelyä"!?. Onko kellään kokemusta mitä se tarkoittaa? Olishan sekin tapa päästä eteenpäin....

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

aika reilua meininkiä kuitenkin deltalla. vaihtoautopäällikkö oli sitä mieltä että jos ei peli kerta miellytä ja toimi, niin etsitään uusi tilalle... sanoin että laitetaan samalla Veekuutosella...:-).
Edit: katsotaan nyt kuitenkin mitä ehdottavat. Saattaa olla, että jotain arvonalennusta tuohon lasketaan...

Avatar
skylark
Viestit: 58
Liittynyt: 25 Huhti 2006, 22:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja skylark »

Hiukan skeptinen olisin DA:n "normaalin takaisinostomenettelyn suhteen". Siitä ei kannata edes keskustella jos se nimenomaan ei tarkoita korvaavan auton (siis sinua tyydyttävän) vaihtamista (välirahatta) nykyisen tilalle tai sitten yksinkertaisesti koko kaupan purkamista. Ensisijaisesti (autokaupan yleiset ehdot) auto pitäisi saada kuntoon, ei se voi olla mahdotonta (edes DA:ssa)...

Vastaa Viestiin