Takuukiista konevika

Alfoista

Valvoja: Moderators

taju
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Syys 2003, 22:10

Viesti Kirjoittaja taju »

Kirkinen kirjoitti:
Black Adder kirjoitti:No niin! Taas on asiassa edistytty. Eli korjaamon pojat ovat tehneet pari päivää moottorin kimpussa töitä (hajottaneet sen atomeiksi) ja vian aiheuttajakin selvisi. Nyt täytyy sanoa, että en pystynyt niin tarkkaavaisesti kuuntelemaan, kun korjaamon bossi soitti, että kaikkea muistaisin, mutta kannen tiiviste on vuotanut ja öljyn sekaan päässyt jäähdytinnestettä. Taisin aiemmin jo kertoa, että vian ilmenemisviikonloppuna lisäsin jäähdyttäjän nestettä, kun oli mennyt vähäksi. Eli jäähdytinmyrkky oli hajottanut tän ko. laakerin ja ilmeisesti, thak god, muuta vikaa ei oo tullu. Pitänee vielä kerran soittaa liikkeeseen ja kysellä kuulumisia, mutta odotan nyt kuitenkin ennen soittoa lopullista hintaa remontille, niin voidaan mennä suoraan asiaan, eli rahaan. Nyt liikkeeltä meni viimeinenkin mahdollisuus vedota käyttövikaan, eli että autolla olisi ajettu öljyttä. Hintaa siis urakalle tulee, koska töitä on moottorin kimpussa tehty niin paljon. Fiksuina olivat korjaamolla ottaneet jäähdytinnesteen sekaisen öljynkin talteen. Fiksua toimintaa heiltä!
Ihmettelen, että jos kannentiiviste vuotaa ja nesteet pääsevät öljyn sekaan, niin miksi sitten öljymäärä vain vähentyi eikä kasvanut? Ihmeellinen yhtälö, vai hävisivätkö öljytkin taivaan tuuleen? :crazyeyes:
Näin ilmeisesti kävi - taivaan tuuleen. Jos siellä on ollut vuoto myös sylinteriin päin, jolloin öljy on palanut pois.

Black Adder
Viestit: 43
Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Black Adder »

Kylläpä kyllä! Eli öljyä oli vuotanut sitten toiseen suuntaan ja männät oli ollu melko karstassa kertoi korjaamon miehet, mutta nytpä on auto kunnossa.

Hintaahan tuolle koko urakalle sitten loppujen lopuksi tuli sen 2600 ekeä, eli huh huh! Mutta toisaalta oon melko tyytyväinen nyt, kun se on kunnossa.

Tuntu jopa tehoja vähän tulleen lisää, sillä vajaa 500 rpm matalammilla kierroksilla kulkee nyt 120 ku ennen. Eli se vuoto on ollu siellä kai sitten alusta asti (siis siitä, kun ostin sen), mutta se öljyn syönti on ollu niin vähäistä, että sitä ei ole huomannut juuri ollenkaan. Jostain syystä homma sitten laukesi, kun pakkaset tulivat.

Pitää nyt ajaa sitä sisään ja tarkkailla nesteitä ja lämpöjä. Hyvältä näyttää ainakin 100 km:n ja neljän päivän jälkeen.

Autoliikkeeseen soitin vielä "viimeisen kerran" lauantaina ja lupasivat taas miettiä asiaa. Tyrmäystä ei kuitenkaan suoralta kädeltä tullut. Jospa heillä sen verran olisi maineessa hävittävää, että ymmärtäisivät omankin etunsa tässä asiassa. Mielenkiinnolla jään odottamaan vastausta.

Huoltohistoriasta. Eli pitäisikö minun autonomistajana saada auton koko merkkihuoltohistoria Delta-Autosta, jos sen haluan? Olisipa kiva nähdä, tosiaan...

Nythän auto ei ollut varsinaisessa Alfa-huollossa vaan tutussa korjaamossa, joka on MB:n ja BMW:n merkkikorjaamo, tai on ainakin ollut. Purettiinko koko merkkihuoltojärj.? Merkkihuollossa käyttämistä ei kyllä mielestäni puolla mikään sillä auton ruiskutusten yms. (en ole asiantuntija, lista oli pitkä) säätämiseen tarvittavan softan/työkalun vuokraus Deltasta ko. korjaamoon oli maksanut vain 20 euroa ja mikä mielenkiintoisinta tämän korjaamon perustietokone ja liitinsysteemi (se, jolla näitä autojen vikatietoja jne. tarkkaillaan ja kuittaillaan) oli passannut myös Alfaan ja sillä oli pystytty lukemaan sieltä vika-analyysi ja kuittaamaan mm. se aina palava air bagin valo pois. Eli senkään takia ei tarvitse mennä merkkikorjaamolle. Tuolla tutussa paikassa ainakin lupasivat tehdä uuden kuittauksen ennen seuraavaa katsastusta muutaman euron korvauksesta :) Jossain ketjussahan jotkut pohtivat sen testerin tekemistä itse. Ei taida paljoa kannattaa, jos syy rakentamiseen olisi ainoastaan ko. valo.
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Black Adder kirjoitti:Tuolla tutussa paikassa ainakin lupasivat tehdä uuden kuittauksen ennen seuraavaa katsastusta muutaman euron korvauksesta :) Jossain ketjussahan jotkut pohtivat sen testerin tekemistä itse. Ei taida paljoa kannattaa, jos syy rakentamiseen olisi ainoastaan ko. valo.
Ei kai sitä kukaan pelkän tuon lampun takia... lampunhan voi vaikka ruuvata irtikin niin ei tarvi enää sitä kuittailla, tai vielä parempi jos kytkee sen "engine failure" lampun kanssa samaan tai jotain niin järjestelmä näyttäs toimivan kuitenkin vielä lampun perusteella. Ja katsastusinssikin ajaa niin lyhyen pätkän sillä autolla että turvatyynyä se tuskin tarvii, omaa (ja emännän) henkeä arvostan ainakin minä kyllä sen verran että yritän pitää vehkeet kunnossa muutenkin kun vaan katsastuksen vaatiman vartin :?

Black Adder
Viestit: 43
Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Black Adder »

alfa 156 v6 kirjoitti:Ei kai sitä kukaan pelkän tuon lampun takia... lampunhan voi vaikka ruuvata irtikin niin ei tarvi enää sitä kuittailla, tai vielä parempi jos kytkee sen "engine failure" lampun kanssa samaan tai jotain niin järjestelmä näyttäs toimivan kuitenkin vielä lampun perusteella. Ja katsastusinssikin ajaa niin lyhyen pätkän sillä autolla että turvatyynyä se tuskin tarvii, omaa (ja emännän) henkeä arvostan ainakin minä kyllä sen verran että yritän pitää vehkeet kunnossa muutenkin kun vaan katsastuksen vaatiman vartin :?
Eli siis air bag ei toimi, jos järjestelmä ilmoittaa virhettä?
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

no ei... vika on siinä jousikello systeemissä, johon tulee katkos... tai sitten penkin alla olevissa liittimissä, hapettuvat... jousikello pirun kallis.. :cry: .

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Jos turvatyyny varoitusvalo palaa,niin todennäköisesti turvatyynytkään ei toimi oikein,et ainakaan voi olla varmaasiasta.Sen takiahan ne varoitusvalot on :wink:
Ei muuten olisi kovin kivaa,jos tyyny ei laukeakkaan kun pitäisi tai ehkä vielä pahempaa jos laukeaa,vaikka ei pitäisi.

Ethän poista öljynpaine-varoitusvaloakaan jos se syttyy,vaan selvität miksi se palaa.


Sitäpaitsi jos on katsastuksessa osaava katsastusmies,niin sen täytyy katsoa,että kun virta laitetaan päälle ,niin turvatyynyvalo sytyy ja sammuu hetkenpäästä.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Näin kertoivat minulle DA:ssa ja Milanossa...

Black Adder
Viestit: 43
Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Black Adder »

Kirkinen kirjoitti:no ei... vika on siinä jousikello systeemissä, johon tulee katkos... tai sitten penkin alla olevissa liittimissä, hapettuvat... jousikello pirun kallis.. :cry: .
Penkin alla olevassa liittimessä? Eli millainen liitin ja siis "penkin alla", eli täh? Vois itsekin putsata ja kokeilla, jos auttaa. Jos ei, niin sitten kai se on vaihdettava se jousikello. Eli tyyppivika? Outoa, jos maahantuoja ei korvaa noita. Joskushan takuuajan jälkeisetkin tyyppiviat on määrätty korjattaviksi.
Viimeksi muokannut Black Adder, 01 Joulu 2003, 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Airbagin pitäisi vissiin toimia ainaskin 10 vuotta nikottelematta... itse en tätä tiennyt... voisi kai vaatia jonkinlaiseen takuuseen...

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Black Adder kirjoitti: Tuntu jopa tehoja vähän tulleen lisää, sillä vajaa 500 rpm matalammilla kierroksilla kulkee nyt 120 ku ennen.
Onnittelut, hyvä että tuli kuntoon. Todennäköisesti olet saanut lisäksi uudet välityksetkin jos tuo pitää paikkansa - taitaa kuitenkin muisti tehdä tepposensa tällä kertaa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

taju
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Syys 2003, 22:10

Viesti Kirjoittaja taju »

Black Adder kirjoitti:Kylläpä kyllä! Eli öljyä oli vuotanut sitten toiseen suuntaan ja männät oli ollu melko karstassa kertoi korjaamon miehet, mutta nytpä on auto kunnossa.

Hintaahan tuolle koko urakalle sitten loppujen lopuksi tuli sen 2600 ekeä, eli huh huh! Mutta toisaalta oon melko tyytyväinen nyt, kun se on kunnossa.

Tuntu jopa tehoja vähän tulleen lisää, sillä vajaa 500 rpm matalammilla kierroksilla kulkee nyt 120 ku ennen. Eli se vuoto on ollu siellä kai sitten alusta asti (siis siitä, kun ostin sen), mutta se öljyn syönti on ollu niin vähäistä, että sitä ei ole huomannut juuri ollenkaan. Jostain syystä homma sitten laukesi, kun pakkaset tulivat.

Pitää nyt ajaa sitä sisään ja tarkkailla nesteitä ja lämpöjä. Hyvältä näyttää ainakin 100 km:n ja neljän päivän jälkeen.

Autoliikkeeseen soitin vielä "viimeisen kerran" lauantaina ja lupasivat taas miettiä asiaa. Tyrmäystä ei kuitenkaan suoralta kädeltä tullut. Jospa heillä sen verran olisi maineessa hävittävää, että ymmärtäisivät omankin etunsa tässä asiassa. Mielenkiinnolla jään odottamaan vastausta.

Huoltohistoriasta. Eli pitäisikö minun autonomistajana saada auton koko merkkihuoltohistoria Delta-Autosta, jos sen haluan? Olisipa kiva nähdä, tosiaan...

Nythän auto ei ollut varsinaisessa Alfa-huollossa vaan tutussa korjaamossa, joka on MB:n ja BMW:n merkkikorjaamo, tai on ainakin ollut. Purettiinko koko merkkihuoltojärj.? Merkkihuollossa käyttämistä ei kyllä mielestäni puolla mikään sillä auton ruiskutusten yms. (en ole asiantuntija, lista oli pitkä) säätämiseen tarvittavan softan/työkalun vuokraus Deltasta ko. korjaamoon oli maksanut vain 20 euroa ja mikä mielenkiintoisinta tämän korjaamon perustietokone ja liitinsysteemi (se, jolla näitä autojen vikatietoja jne. tarkkaillaan ja kuittaillaan) oli passannut myös Alfaan ja sillä oli pystytty lukemaan sieltä vika-analyysi ja kuittaamaan mm. se aina palava air bagin valo pois. Eli senkään takia ei tarvitse mennä merkkikorjaamolle. Tuolla tutussa paikassa ainakin lupasivat tehdä uuden kuittauksen ennen seuraavaa katsastusta muutaman euron korvauksesta :) Jossain ketjussahan jotkut pohtivat sen testerin tekemistä itse. Ei taida paljoa kannattaa, jos syy rakentamiseen olisi ainoastaan ko. valo.
Onko todellakin niin, että se liitin onkin standardi-liitin, joka käy näihin kaikkiin MB, BMW ja Alfa. Onkohan kukaan koskaan väsännyt tällaista itse tai saanut hankittua jostain? Eiköhän tuo softakin ole kopiotavissa jossain? Eikö sen softan takana ole silloin tavallinen tietokone eikä mikään erikoistesteri?

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

BSTR kirjoitti:
Black Adder kirjoitti: Tuntu jopa tehoja vähän tulleen lisää, sillä vajaa 500 rpm matalammilla kierroksilla kulkee nyt 120 ku ennen.
Onnittelut, hyvä että tuli kuntoon. Todennäköisesti olet saanut lisäksi uudet välityksetkin jos tuo pitää paikkansa - taitaa kuitenkin muisti tehdä tepposensa tällä kertaa.
Tai isompi vaihde :mrgreen:
Ei enää Alfaa... eipä

Black Adder
Viestit: 43
Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Black Adder »

taju kirjoitti:Onko todellakin niin, että se liitin onkin standardi-liitin, joka käy näihin kaikkiin MB, BMW ja Alfa. Onkohan kukaan koskaan väsännyt tällaista itse tai saanut hankittua jostain? Eiköhän tuo softakin ole kopiotavissa jossain? Eikö sen softan takana ole silloin tavallinen tietokone eikä mikään erikoistesteri?
Nimenomaan joku standardi-liitin se on, joka Alfaankin sopii. Näin totesi, itsekkin ihmetyksestä naama ovaalina, korjaamon bossi. Eipä siinä, hyvähän se vain on. Sanoi tsoiaan liittimen nimenkin, mutta sitä en muista.
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Hae foorumista "OBDII" -sanalla, niin liittimestä ja softasta löytyy lisää tietoa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Black Adder kirjoitti: Eli siis air bag ei toimi, jos järjestelmä ilmoittaa virhettä?
Juueitoimiei

Black Adder
Viestit: 43
Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
Paikkakunta: Oulu

Autorasti Oy

Viesti Kirjoittaja Black Adder »

Elikkä elikkä... Yllättäen autoliikkeestä ei kuulunut taas mitään. Ihme venkoilua. Soitin sitten itse sinne ja homma oli taas ihme säätämistä. Myyjä, jonka kanssa asiaa olen hoitanut "ei ollut saanut pomoa kiinni" jne. seli seli. Tiukkasin sitten johtajan numeroa itselleni, että selvitän asian itse. No sain sen ja soitin herra johtajalle. Selitin asian, mistä oli kyse ja hänellä asiasta tuntui olevan jo tietoa ja keskustelu lähtikin hyvin liikkeelle, "Ei helevetti me ruveta tämmösiä maksamaan!". No selitin mitä korjaamo oli sanonut viasta jne. niin herra johtaja oli kuulemma hankkinut kaiken mahdollisen aineiston asiasta - anteeksi mitä? - ja sanoi, että ne sinun korjaamot saavat sanoa mitä tahansa. Hedelmällistä keskustelua, eikö totta? Yritin vielä siinä jotain järkevää keskustelua saada aikaiseksi, mutta sain esitelmän mielipiteistä kuinka niitä voi olla monia "mun mielestä tuo nainen tuossa on helevetin hyvän näköinen, jonku muun mielestä ehkä ei.". Ahaa... :) Eipä siinä, kerroin vieväni asian kuluttajalautakunnalle, johon sainkin vastauksen, että "raastuvassa tavataan!". Mikäpä siinä sitten, heh! Voihan toki mun tuurilla käydä vielä köykäset tuossa valituksessakin, mutta yrittänyttä ei laiteta. Fiilikset vaan aika negatiiviset tällä hetkellä.

Haluan vaan sanoa, että usko suomalaiseen autonmyyntiin meni aika lailla nollaan, Deutchland Ich komme! Ja lisäksi kehotan kyllä välttämään tätä Autorasti Oy:tä.

Ps. niin pyysin jo aikaisemmin heidän kantaansa kirjallisena. Näin tulisi toimia aina, kun ollaan tekemässä valitusta tms. En kuitenkaan saanut kirjallista vastausta vaikka se luvattiin ja nyt herra johtaja sanoi "eihän me nyt mitään kirjallisia lausuntoja aleta antamaan keskeneräisiin asioihin". Tulee vaan mieleen, että mikähän koira tuohon nyt on taas haudattu. Sanathan on helppo vetää takaisin. Liekkö edes ensimmäinen kerta, kun tämä firma hoitelee näin takuitaan.
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Voi itku mitä perseilyä.. Asiakaspalvelu kunniaan!

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Voi hyvää päivää, perseestä tuollainen venkoilu.. Mutta ei kyllä kannata antaa periksi.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Melkein tuon luettua tekisi mieli tiedoitta kyseistä "Johtajaa" tästä keskustelusta ja sen n. 1400 lukijasta.
"Timing cingulum off et valuulas node"

juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juri »

no. niin perseestä kuin tuollaiset ongelmatilanteet ovatkin, niin hyvä sentään että tieto kyseisen paskapuljun toiminnasta leviää. ennenpitkään tuollainen liiketoiminta iskee sinne missä se eniten sattuu, eli johtajan lompakkoon :twisted:

-juri
932 937 955

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

On kyllä hanurista tommonen :bad-words:

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Autorasti Oy

Viesti Kirjoittaja rim »

Black Adder kirjoitti:Ps. niin pyysin jo aikaisemmin heidän kantaansa kirjallisena. Näin tulisi toimia aina, kun ollaan tekemässä valitusta tms. En kuitenkaan saanut kirjallista vastausta vaikka se luvattiin ja nyt herra johtaja sanoi "eihän me nyt mitään kirjallisia lausuntoja aleta antamaan keskeneräisiin asioihin". Tulee vaan mieleen, että mikähän koira tuohon nyt on taas haudattu. Sanathan on helppo vetää takaisin. Liekkö edes ensimmäinen kerta, kun tämä firma hoitelee näin takuitaan.
Puheluthan voi aina nauhoittaa... Se kyllä pitää sanoa kaverille puhelun alussa.

Mulla oli yksi hankala juttu muutaman vuosi taaksepäin. Puhelu päättyi aina jossain vaihessa uhkailuun. Otin tavaksi sanoa aina aluksi, nauhoitan tämän puhelun, sopiihan varmaan sullekin. Kummasti alko puheet siistitymään. Oikeasti mulla ei edes ollut nauhuria.... :wink:

Black Adder
Viestit: 43
Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
Paikkakunta: Oulu

Vikarekisteri

Viesti Kirjoittaja Black Adder »

Joku täällä mainitsi, että Delta-autolla olisi mahdollisesti rekisterissä tiedot autosta ja sen korjauksista. Onkohan minun, auton omistajana mahdollista saada niitä Delta-autosta? Olisi mielenkiintoista tietää, jos merkkikorjaamo on joskus joutunut korjaamaan pirssiä jonkin lämpenemisen tms. takia, josta johtuen se kannentiiviste on mennyt sökölööriksi. Itsellä kun auton lämmöt eivät ole käyneet koholla.

Ajattelin samalla kysellä siitä air bagista, että saanko sen korjauksen takuuseen. Jokuhan väitti, että siinä takuu olisi 10 v. En kyllä löytänyt mistään netistä perusteita tuolle väitteelle :)
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Mulle ainakin tulostettiin kesällä pyynnöstäni lista historiasta.

Pahin juttu oli se että viimeiset korjaukset puuttuivat, epäluuloinen mieli funtsi että olikohan ollut vain valihoitoa.... :x-mas:

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Vikarekisteri

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Black Adder kirjoitti:Joku täällä mainitsi, että Delta-autolla olisi mahdollisesti rekisterissä tiedot autosta ja sen korjauksista. Onkohan minun, auton omistajana mahdollista saada niitä Delta-autosta?
Juu, kylläpä ne deltan huollot pitäisi näkyä koneelta. Ainakin oman autoni huollot näkyivät...
Jokuhan väitti, että siinä takuu olisi 10 v. En kyllä löytänyt mistään netistä perusteita tuolle väitteelle :)
Mielestäni takuu- tai käyttöohjekirjassa lukee selvällä suomella. Sata-varmahan en nyt ole kun muistini on mitä on, enkä jaksa lähteä katsomaan :P . Mutta joku vähemmän laiska voisi vilasta asian, jos esim. kirja olisi näppiksen vieressä raamattuna siinä räjäytyskuvaluettelon vieressä. :mrgreen:
Kuva

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Kyllä, olen raamatun lukenut, siellä sanotaan selkokielellä, että airbag-järjestelmän takuu on 10v. Tieto on tosin piilotettu johonkin muun lätinän sekaan, mutta löytyy se sieltä, kun kirjan lukee kannesta kanteen.

Black Adder
Viestit: 43
Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Black Adder »

Soitin Italkoniin Air Bagista ja totesivat, että 10 v. takuu koskee vain bagin räjähdyspanosta. Useimmiten syy lampun syttymiseen on hapettunut liitin penki alla olevaan sensoriin, vänkärin air bagiin tms.
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itse korjailin GM:n merkkihuollossa airbagin palamista,jotka johtuvat juuri noista huonoista (naurettavasta rakennetuista) liittimistä,laittamalla liittimeen hieman hopea"maalia" jota käytetään takalasin lämmittimien lankojen korjaamiseen.Alfan systeemistä en niin tarkkaa tiedä,mutta GM:llä kärsi irroittaa liittimiä virtojen ollessa pois päältä.Tietty jos valo jo palanut pitää se kuittauttaa testerillä pois.Ja niin...tyynyt ei saa laueta mikäli häiriövalo palaa.

Black Adder
Viestit: 43
Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Black Adder »

No niin! Takuukiista, joka on ketjun aiheena, päättyi sitten "onnellisesti". Laitoin valituksen Kuluttajansuojalautakunnalle, josta ilmoitettiin, että valituskäsittely vie vuoden. No, tänään oli auton myynyt Autorasti saanut ko. valituksen lautakunnalta. Olivat tutkailleet hommaa ja soittivat minulle, "Me maksetaan sulle puolet kuluista heti, jos vedät valituksen pois.". Mielestäni ihan kohtuullinen diili. Lupauduin vetämään valituksen pois, kun rahat ovat tilillä ja olen ihan tyytyväinen tähänkin ratkaisuun. Yleensähän näissä valitustapauksissakin, jotka koskevat moottorivikoja homma menee puoliksi.

Aina kannattaa valittaa :)
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Black Adder kirjoitti:No niin! Takuukiista, joka on ketjun aiheena, päättyi sitten "onnellisesti". Laitoin valituksen Kuluttajansuojalautakunnalle, josta ilmoitettiin, että valituskäsittely vie vuoden. No, tänään oli auton myynyt Autorasti saanut ko. valituksen lautakunnalta. Olivat tutkailleet hommaa ja soittivat minulle, "Me maksetaan sulle puolet kuluista heti, jos vedät valituksen pois.". Mielestäni ihan kohtuullinen diili. Lupauduin vetämään valituksen pois, kun rahat ovat tilillä ja olen ihan tyytyväinen tähänkin ratkaisuun. Yleensähän näissä valitustapauksissakin, jotka koskevat moottorivikoja homma menee puoliksi.

Aina kannattaa valittaa :)
juu valitus kannattaa aina, kuten tässäkin nähtiin....... :wink:
kiva nähdä että kyllä liikkeetkin antavat periksi pakon edessä... 8)

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Black Adder kirjoitti:No niin! Takuukiista, joka on ketjun aiheena, päättyi sitten "onnellisesti".
Aina kannattaa valittaa :)
Onneksi olkoon!! Loppu hyvin kaikki hyvin. :-D
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

8) Onnittelut täältäkin.Hengissä ollaan edelleen,vaikka vähän korisee. :wink:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin