Näin ilmeisesti kävi - taivaan tuuleen. Jos siellä on ollut vuoto myös sylinteriin päin, jolloin öljy on palanut pois.Kirkinen kirjoitti:Ihmettelen, että jos kannentiiviste vuotaa ja nesteet pääsevät öljyn sekaan, niin miksi sitten öljymäärä vain vähentyi eikä kasvanut? Ihmeellinen yhtälö, vai hävisivätkö öljytkin taivaan tuuleen?Black Adder kirjoitti:No niin! Taas on asiassa edistytty. Eli korjaamon pojat ovat tehneet pari päivää moottorin kimpussa töitä (hajottaneet sen atomeiksi) ja vian aiheuttajakin selvisi. Nyt täytyy sanoa, että en pystynyt niin tarkkaavaisesti kuuntelemaan, kun korjaamon bossi soitti, että kaikkea muistaisin, mutta kannen tiiviste on vuotanut ja öljyn sekaan päässyt jäähdytinnestettä. Taisin aiemmin jo kertoa, että vian ilmenemisviikonloppuna lisäsin jäähdyttäjän nestettä, kun oli mennyt vähäksi. Eli jäähdytinmyrkky oli hajottanut tän ko. laakerin ja ilmeisesti, thak god, muuta vikaa ei oo tullu. Pitänee vielä kerran soittaa liikkeeseen ja kysellä kuulumisia, mutta odotan nyt kuitenkin ennen soittoa lopullista hintaa remontille, niin voidaan mennä suoraan asiaan, eli rahaan. Nyt liikkeeltä meni viimeinenkin mahdollisuus vedota käyttövikaan, eli että autolla olisi ajettu öljyttä. Hintaa siis urakalle tulee, koska töitä on moottorin kimpussa tehty niin paljon. Fiksuina olivat korjaamolla ottaneet jäähdytinnesteen sekaisen öljynkin talteen. Fiksua toimintaa heiltä!
Takuukiista konevika
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
- Paikkakunta: Oulu
Kylläpä kyllä! Eli öljyä oli vuotanut sitten toiseen suuntaan ja männät oli ollu melko karstassa kertoi korjaamon miehet, mutta nytpä on auto kunnossa.
Hintaahan tuolle koko urakalle sitten loppujen lopuksi tuli sen 2600 ekeä, eli huh huh! Mutta toisaalta oon melko tyytyväinen nyt, kun se on kunnossa.
Tuntu jopa tehoja vähän tulleen lisää, sillä vajaa 500 rpm matalammilla kierroksilla kulkee nyt 120 ku ennen. Eli se vuoto on ollu siellä kai sitten alusta asti (siis siitä, kun ostin sen), mutta se öljyn syönti on ollu niin vähäistä, että sitä ei ole huomannut juuri ollenkaan. Jostain syystä homma sitten laukesi, kun pakkaset tulivat.
Pitää nyt ajaa sitä sisään ja tarkkailla nesteitä ja lämpöjä. Hyvältä näyttää ainakin 100 km:n ja neljän päivän jälkeen.
Autoliikkeeseen soitin vielä "viimeisen kerran" lauantaina ja lupasivat taas miettiä asiaa. Tyrmäystä ei kuitenkaan suoralta kädeltä tullut. Jospa heillä sen verran olisi maineessa hävittävää, että ymmärtäisivät omankin etunsa tässä asiassa. Mielenkiinnolla jään odottamaan vastausta.
Huoltohistoriasta. Eli pitäisikö minun autonomistajana saada auton koko merkkihuoltohistoria Delta-Autosta, jos sen haluan? Olisipa kiva nähdä, tosiaan...
Nythän auto ei ollut varsinaisessa Alfa-huollossa vaan tutussa korjaamossa, joka on MB:n ja BMW:n merkkikorjaamo, tai on ainakin ollut. Purettiinko koko merkkihuoltojärj.? Merkkihuollossa käyttämistä ei kyllä mielestäni puolla mikään sillä auton ruiskutusten yms. (en ole asiantuntija, lista oli pitkä) säätämiseen tarvittavan softan/työkalun vuokraus Deltasta ko. korjaamoon oli maksanut vain 20 euroa ja mikä mielenkiintoisinta tämän korjaamon perustietokone ja liitinsysteemi (se, jolla näitä autojen vikatietoja jne. tarkkaillaan ja kuittaillaan) oli passannut myös Alfaan ja sillä oli pystytty lukemaan sieltä vika-analyysi ja kuittaamaan mm. se aina palava air bagin valo pois. Eli senkään takia ei tarvitse mennä merkkikorjaamolle. Tuolla tutussa paikassa ainakin lupasivat tehdä uuden kuittauksen ennen seuraavaa katsastusta muutaman euron korvauksesta Jossain ketjussahan jotkut pohtivat sen testerin tekemistä itse. Ei taida paljoa kannattaa, jos syy rakentamiseen olisi ainoastaan ko. valo.
Hintaahan tuolle koko urakalle sitten loppujen lopuksi tuli sen 2600 ekeä, eli huh huh! Mutta toisaalta oon melko tyytyväinen nyt, kun se on kunnossa.
Tuntu jopa tehoja vähän tulleen lisää, sillä vajaa 500 rpm matalammilla kierroksilla kulkee nyt 120 ku ennen. Eli se vuoto on ollu siellä kai sitten alusta asti (siis siitä, kun ostin sen), mutta se öljyn syönti on ollu niin vähäistä, että sitä ei ole huomannut juuri ollenkaan. Jostain syystä homma sitten laukesi, kun pakkaset tulivat.
Pitää nyt ajaa sitä sisään ja tarkkailla nesteitä ja lämpöjä. Hyvältä näyttää ainakin 100 km:n ja neljän päivän jälkeen.
Autoliikkeeseen soitin vielä "viimeisen kerran" lauantaina ja lupasivat taas miettiä asiaa. Tyrmäystä ei kuitenkaan suoralta kädeltä tullut. Jospa heillä sen verran olisi maineessa hävittävää, että ymmärtäisivät omankin etunsa tässä asiassa. Mielenkiinnolla jään odottamaan vastausta.
Huoltohistoriasta. Eli pitäisikö minun autonomistajana saada auton koko merkkihuoltohistoria Delta-Autosta, jos sen haluan? Olisipa kiva nähdä, tosiaan...
Nythän auto ei ollut varsinaisessa Alfa-huollossa vaan tutussa korjaamossa, joka on MB:n ja BMW:n merkkikorjaamo, tai on ainakin ollut. Purettiinko koko merkkihuoltojärj.? Merkkihuollossa käyttämistä ei kyllä mielestäni puolla mikään sillä auton ruiskutusten yms. (en ole asiantuntija, lista oli pitkä) säätämiseen tarvittavan softan/työkalun vuokraus Deltasta ko. korjaamoon oli maksanut vain 20 euroa ja mikä mielenkiintoisinta tämän korjaamon perustietokone ja liitinsysteemi (se, jolla näitä autojen vikatietoja jne. tarkkaillaan ja kuittaillaan) oli passannut myös Alfaan ja sillä oli pystytty lukemaan sieltä vika-analyysi ja kuittaamaan mm. se aina palava air bagin valo pois. Eli senkään takia ei tarvitse mennä merkkikorjaamolle. Tuolla tutussa paikassa ainakin lupasivat tehdä uuden kuittauksen ennen seuraavaa katsastusta muutaman euron korvauksesta Jossain ketjussahan jotkut pohtivat sen testerin tekemistä itse. Ei taida paljoa kannattaa, jos syy rakentamiseen olisi ainoastaan ko. valo.
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Ei kai sitä kukaan pelkän tuon lampun takia... lampunhan voi vaikka ruuvata irtikin niin ei tarvi enää sitä kuittailla, tai vielä parempi jos kytkee sen "engine failure" lampun kanssa samaan tai jotain niin järjestelmä näyttäs toimivan kuitenkin vielä lampun perusteella. Ja katsastusinssikin ajaa niin lyhyen pätkän sillä autolla että turvatyynyä se tuskin tarvii, omaa (ja emännän) henkeä arvostan ainakin minä kyllä sen verran että yritän pitää vehkeet kunnossa muutenkin kun vaan katsastuksen vaatiman vartinBlack Adder kirjoitti:Tuolla tutussa paikassa ainakin lupasivat tehdä uuden kuittauksen ennen seuraavaa katsastusta muutaman euron korvauksesta Jossain ketjussahan jotkut pohtivat sen testerin tekemistä itse. Ei taida paljoa kannattaa, jos syy rakentamiseen olisi ainoastaan ko. valo.
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
- Paikkakunta: Oulu
Eli siis air bag ei toimi, jos järjestelmä ilmoittaa virhettä?alfa 156 v6 kirjoitti:Ei kai sitä kukaan pelkän tuon lampun takia... lampunhan voi vaikka ruuvata irtikin niin ei tarvi enää sitä kuittailla, tai vielä parempi jos kytkee sen "engine failure" lampun kanssa samaan tai jotain niin järjestelmä näyttäs toimivan kuitenkin vielä lampun perusteella. Ja katsastusinssikin ajaa niin lyhyen pätkän sillä autolla että turvatyynyä se tuskin tarvii, omaa (ja emännän) henkeä arvostan ainakin minä kyllä sen verran että yritän pitää vehkeet kunnossa muutenkin kun vaan katsastuksen vaatiman vartin
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99
Jos turvatyyny varoitusvalo palaa,niin todennäköisesti turvatyynytkään ei toimi oikein,et ainakaan voi olla varmaasiasta.Sen takiahan ne varoitusvalot on
Ei muuten olisi kovin kivaa,jos tyyny ei laukeakkaan kun pitäisi tai ehkä vielä pahempaa jos laukeaa,vaikka ei pitäisi.
Ethän poista öljynpaine-varoitusvaloakaan jos se syttyy,vaan selvität miksi se palaa.
Sitäpaitsi jos on katsastuksessa osaava katsastusmies,niin sen täytyy katsoa,että kun virta laitetaan päälle ,niin turvatyynyvalo sytyy ja sammuu hetkenpäästä.
Ei muuten olisi kovin kivaa,jos tyyny ei laukeakkaan kun pitäisi tai ehkä vielä pahempaa jos laukeaa,vaikka ei pitäisi.
Ethän poista öljynpaine-varoitusvaloakaan jos se syttyy,vaan selvität miksi se palaa.
Sitäpaitsi jos on katsastuksessa osaava katsastusmies,niin sen täytyy katsoa,että kun virta laitetaan päälle ,niin turvatyynyvalo sytyy ja sammuu hetkenpäästä.
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
- Paikkakunta: Oulu
Penkin alla olevassa liittimessä? Eli millainen liitin ja siis "penkin alla", eli täh? Vois itsekin putsata ja kokeilla, jos auttaa. Jos ei, niin sitten kai se on vaihdettava se jousikello. Eli tyyppivika? Outoa, jos maahantuoja ei korvaa noita. Joskushan takuuajan jälkeisetkin tyyppiviat on määrätty korjattaviksi.Kirkinen kirjoitti:no ei... vika on siinä jousikello systeemissä, johon tulee katkos... tai sitten penkin alla olevissa liittimissä, hapettuvat... jousikello pirun kallis.. .
Viimeksi muokannut Black Adder, 01 Joulu 2003, 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99
Onnittelut, hyvä että tuli kuntoon. Todennäköisesti olet saanut lisäksi uudet välityksetkin jos tuo pitää paikkansa - taitaa kuitenkin muisti tehdä tepposensa tällä kertaa.Black Adder kirjoitti: Tuntu jopa tehoja vähän tulleen lisää, sillä vajaa 500 rpm matalammilla kierroksilla kulkee nyt 120 ku ennen.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Onko todellakin niin, että se liitin onkin standardi-liitin, joka käy näihin kaikkiin MB, BMW ja Alfa. Onkohan kukaan koskaan väsännyt tällaista itse tai saanut hankittua jostain? Eiköhän tuo softakin ole kopiotavissa jossain? Eikö sen softan takana ole silloin tavallinen tietokone eikä mikään erikoistesteri?Black Adder kirjoitti:Kylläpä kyllä! Eli öljyä oli vuotanut sitten toiseen suuntaan ja männät oli ollu melko karstassa kertoi korjaamon miehet, mutta nytpä on auto kunnossa.
Hintaahan tuolle koko urakalle sitten loppujen lopuksi tuli sen 2600 ekeä, eli huh huh! Mutta toisaalta oon melko tyytyväinen nyt, kun se on kunnossa.
Tuntu jopa tehoja vähän tulleen lisää, sillä vajaa 500 rpm matalammilla kierroksilla kulkee nyt 120 ku ennen. Eli se vuoto on ollu siellä kai sitten alusta asti (siis siitä, kun ostin sen), mutta se öljyn syönti on ollu niin vähäistä, että sitä ei ole huomannut juuri ollenkaan. Jostain syystä homma sitten laukesi, kun pakkaset tulivat.
Pitää nyt ajaa sitä sisään ja tarkkailla nesteitä ja lämpöjä. Hyvältä näyttää ainakin 100 km:n ja neljän päivän jälkeen.
Autoliikkeeseen soitin vielä "viimeisen kerran" lauantaina ja lupasivat taas miettiä asiaa. Tyrmäystä ei kuitenkaan suoralta kädeltä tullut. Jospa heillä sen verran olisi maineessa hävittävää, että ymmärtäisivät omankin etunsa tässä asiassa. Mielenkiinnolla jään odottamaan vastausta.
Huoltohistoriasta. Eli pitäisikö minun autonomistajana saada auton koko merkkihuoltohistoria Delta-Autosta, jos sen haluan? Olisipa kiva nähdä, tosiaan...
Nythän auto ei ollut varsinaisessa Alfa-huollossa vaan tutussa korjaamossa, joka on MB:n ja BMW:n merkkikorjaamo, tai on ainakin ollut. Purettiinko koko merkkihuoltojärj.? Merkkihuollossa käyttämistä ei kyllä mielestäni puolla mikään sillä auton ruiskutusten yms. (en ole asiantuntija, lista oli pitkä) säätämiseen tarvittavan softan/työkalun vuokraus Deltasta ko. korjaamoon oli maksanut vain 20 euroa ja mikä mielenkiintoisinta tämän korjaamon perustietokone ja liitinsysteemi (se, jolla näitä autojen vikatietoja jne. tarkkaillaan ja kuittaillaan) oli passannut myös Alfaan ja sillä oli pystytty lukemaan sieltä vika-analyysi ja kuittaamaan mm. se aina palava air bagin valo pois. Eli senkään takia ei tarvitse mennä merkkikorjaamolle. Tuolla tutussa paikassa ainakin lupasivat tehdä uuden kuittauksen ennen seuraavaa katsastusta muutaman euron korvauksesta Jossain ketjussahan jotkut pohtivat sen testerin tekemistä itse. Ei taida paljoa kannattaa, jos syy rakentamiseen olisi ainoastaan ko. valo.
Tai isompi vaihdeBSTR kirjoitti:Onnittelut, hyvä että tuli kuntoon. Todennäköisesti olet saanut lisäksi uudet välityksetkin jos tuo pitää paikkansa - taitaa kuitenkin muisti tehdä tepposensa tällä kertaa.Black Adder kirjoitti: Tuntu jopa tehoja vähän tulleen lisää, sillä vajaa 500 rpm matalammilla kierroksilla kulkee nyt 120 ku ennen.
Ei enää Alfaa... eipä
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
- Paikkakunta: Oulu
Nimenomaan joku standardi-liitin se on, joka Alfaankin sopii. Näin totesi, itsekkin ihmetyksestä naama ovaalina, korjaamon bossi. Eipä siinä, hyvähän se vain on. Sanoi tsoiaan liittimen nimenkin, mutta sitä en muista.taju kirjoitti:Onko todellakin niin, että se liitin onkin standardi-liitin, joka käy näihin kaikkiin MB, BMW ja Alfa. Onkohan kukaan koskaan väsännyt tällaista itse tai saanut hankittua jostain? Eiköhän tuo softakin ole kopiotavissa jossain? Eikö sen softan takana ole silloin tavallinen tietokone eikä mikään erikoistesteri?
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
- Paikkakunta: Oulu
Autorasti Oy
Elikkä elikkä... Yllättäen autoliikkeestä ei kuulunut taas mitään. Ihme venkoilua. Soitin sitten itse sinne ja homma oli taas ihme säätämistä. Myyjä, jonka kanssa asiaa olen hoitanut "ei ollut saanut pomoa kiinni" jne. seli seli. Tiukkasin sitten johtajan numeroa itselleni, että selvitän asian itse. No sain sen ja soitin herra johtajalle. Selitin asian, mistä oli kyse ja hänellä asiasta tuntui olevan jo tietoa ja keskustelu lähtikin hyvin liikkeelle, "Ei helevetti me ruveta tämmösiä maksamaan!". No selitin mitä korjaamo oli sanonut viasta jne. niin herra johtaja oli kuulemma hankkinut kaiken mahdollisen aineiston asiasta - anteeksi mitä? - ja sanoi, että ne sinun korjaamot saavat sanoa mitä tahansa. Hedelmällistä keskustelua, eikö totta? Yritin vielä siinä jotain järkevää keskustelua saada aikaiseksi, mutta sain esitelmän mielipiteistä kuinka niitä voi olla monia "mun mielestä tuo nainen tuossa on helevetin hyvän näköinen, jonku muun mielestä ehkä ei.". Ahaa... Eipä siinä, kerroin vieväni asian kuluttajalautakunnalle, johon sainkin vastauksen, että "raastuvassa tavataan!". Mikäpä siinä sitten, heh! Voihan toki mun tuurilla käydä vielä köykäset tuossa valituksessakin, mutta yrittänyttä ei laiteta. Fiilikset vaan aika negatiiviset tällä hetkellä.
Haluan vaan sanoa, että usko suomalaiseen autonmyyntiin meni aika lailla nollaan, Deutchland Ich komme! Ja lisäksi kehotan kyllä välttämään tätä Autorasti Oy:tä.
Ps. niin pyysin jo aikaisemmin heidän kantaansa kirjallisena. Näin tulisi toimia aina, kun ollaan tekemässä valitusta tms. En kuitenkaan saanut kirjallista vastausta vaikka se luvattiin ja nyt herra johtaja sanoi "eihän me nyt mitään kirjallisia lausuntoja aleta antamaan keskeneräisiin asioihin". Tulee vaan mieleen, että mikähän koira tuohon nyt on taas haudattu. Sanathan on helppo vetää takaisin. Liekkö edes ensimmäinen kerta, kun tämä firma hoitelee näin takuitaan.
Haluan vaan sanoa, että usko suomalaiseen autonmyyntiin meni aika lailla nollaan, Deutchland Ich komme! Ja lisäksi kehotan kyllä välttämään tätä Autorasti Oy:tä.
Ps. niin pyysin jo aikaisemmin heidän kantaansa kirjallisena. Näin tulisi toimia aina, kun ollaan tekemässä valitusta tms. En kuitenkaan saanut kirjallista vastausta vaikka se luvattiin ja nyt herra johtaja sanoi "eihän me nyt mitään kirjallisia lausuntoja aleta antamaan keskeneräisiin asioihin". Tulee vaan mieleen, että mikähän koira tuohon nyt on taas haudattu. Sanathan on helppo vetää takaisin. Liekkö edes ensimmäinen kerta, kun tämä firma hoitelee näin takuitaan.
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Autorasti Oy
Puheluthan voi aina nauhoittaa... Se kyllä pitää sanoa kaverille puhelun alussa.Black Adder kirjoitti:Ps. niin pyysin jo aikaisemmin heidän kantaansa kirjallisena. Näin tulisi toimia aina, kun ollaan tekemässä valitusta tms. En kuitenkaan saanut kirjallista vastausta vaikka se luvattiin ja nyt herra johtaja sanoi "eihän me nyt mitään kirjallisia lausuntoja aleta antamaan keskeneräisiin asioihin". Tulee vaan mieleen, että mikähän koira tuohon nyt on taas haudattu. Sanathan on helppo vetää takaisin. Liekkö edes ensimmäinen kerta, kun tämä firma hoitelee näin takuitaan.
Mulla oli yksi hankala juttu muutaman vuosi taaksepäin. Puhelu päättyi aina jossain vaihessa uhkailuun. Otin tavaksi sanoa aina aluksi, nauhoitan tämän puhelun, sopiihan varmaan sullekin. Kummasti alko puheet siistitymään. Oikeasti mulla ei edes ollut nauhuria....
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
- Paikkakunta: Oulu
Vikarekisteri
Joku täällä mainitsi, että Delta-autolla olisi mahdollisesti rekisterissä tiedot autosta ja sen korjauksista. Onkohan minun, auton omistajana mahdollista saada niitä Delta-autosta? Olisi mielenkiintoista tietää, jos merkkikorjaamo on joskus joutunut korjaamaan pirssiä jonkin lämpenemisen tms. takia, josta johtuen se kannentiiviste on mennyt sökölööriksi. Itsellä kun auton lämmöt eivät ole käyneet koholla.
Ajattelin samalla kysellä siitä air bagista, että saanko sen korjauksen takuuseen. Jokuhan väitti, että siinä takuu olisi 10 v. En kyllä löytänyt mistään netistä perusteita tuolle väitteelle
Ajattelin samalla kysellä siitä air bagista, että saanko sen korjauksen takuuseen. Jokuhan väitti, että siinä takuu olisi 10 v. En kyllä löytänyt mistään netistä perusteita tuolle väitteelle
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99
Re: Vikarekisteri
Juu, kylläpä ne deltan huollot pitäisi näkyä koneelta. Ainakin oman autoni huollot näkyivät...Black Adder kirjoitti:Joku täällä mainitsi, että Delta-autolla olisi mahdollisesti rekisterissä tiedot autosta ja sen korjauksista. Onkohan minun, auton omistajana mahdollista saada niitä Delta-autosta?
Mielestäni takuu- tai käyttöohjekirjassa lukee selvällä suomella. Sata-varmahan en nyt ole kun muistini on mitä on, enkä jaksa lähteä katsomaan . Mutta joku vähemmän laiska voisi vilasta asian, jos esim. kirja olisi näppiksen vieressä raamattuna siinä räjäytyskuvaluettelon vieressä.Jokuhan väitti, että siinä takuu olisi 10 v. En kyllä löytänyt mistään netistä perusteita tuolle väitteelle
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
- Paikkakunta: Oulu
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Itse korjailin GM:n merkkihuollossa airbagin palamista,jotka johtuvat juuri noista huonoista (naurettavasta rakennetuista) liittimistä,laittamalla liittimeen hieman hopea"maalia" jota käytetään takalasin lämmittimien lankojen korjaamiseen.Alfan systeemistä en niin tarkkaa tiedä,mutta GM:llä kärsi irroittaa liittimiä virtojen ollessa pois päältä.Tietty jos valo jo palanut pitää se kuittauttaa testerillä pois.Ja niin...tyynyt ei saa laueta mikäli häiriövalo palaa.
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 29 Heinä 2003, 20:48
- Paikkakunta: Oulu
No niin! Takuukiista, joka on ketjun aiheena, päättyi sitten "onnellisesti". Laitoin valituksen Kuluttajansuojalautakunnalle, josta ilmoitettiin, että valituskäsittely vie vuoden. No, tänään oli auton myynyt Autorasti saanut ko. valituksen lautakunnalta. Olivat tutkailleet hommaa ja soittivat minulle, "Me maksetaan sulle puolet kuluista heti, jos vedät valituksen pois.". Mielestäni ihan kohtuullinen diili. Lupauduin vetämään valituksen pois, kun rahat ovat tilillä ja olen ihan tyytyväinen tähänkin ratkaisuun. Yleensähän näissä valitustapauksissakin, jotka koskevat moottorivikoja homma menee puoliksi.
Aina kannattaa valittaa
Aina kannattaa valittaa
Alfa-Rome 156 2.0 TS -99
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu valitus kannattaa aina, kuten tässäkin nähtiin.......Black Adder kirjoitti:No niin! Takuukiista, joka on ketjun aiheena, päättyi sitten "onnellisesti". Laitoin valituksen Kuluttajansuojalautakunnalle, josta ilmoitettiin, että valituskäsittely vie vuoden. No, tänään oli auton myynyt Autorasti saanut ko. valituksen lautakunnalta. Olivat tutkailleet hommaa ja soittivat minulle, "Me maksetaan sulle puolet kuluista heti, jos vedät valituksen pois.". Mielestäni ihan kohtuullinen diili. Lupauduin vetämään valituksen pois, kun rahat ovat tilillä ja olen ihan tyytyväinen tähänkin ratkaisuun. Yleensähän näissä valitustapauksissakin, jotka koskevat moottorivikoja homma menee puoliksi.
Aina kannattaa valittaa
kiva nähdä että kyllä liikkeetkin antavat periksi pakon edessä...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti: