Miksi 33 pätkii??
Valvoja: Moderators
Miksi 33 pätkii??
valistakaapa asiantuntijat tyhmän viikonloppua..
-auto pätkii kun ajaa pintakaasulla mutta kun kierrokset nostaa yli 2500 niin loppuu pätkiminen.
-pätkii samalla lailla riippumatta onko kone kylmä vai lämmin.
-vaihoin pari päivää sitten tulpat ja ilmansuodattimen mutta ei ollu mitään vaikutusta.
Pitäisköhän johdot, pyörijä ja jakajankansi vaihtaa?? vuosi(20000km) sitten viimeks vaihdettu.
Kertokaapas joku joka tietää enemmän näistä autoista..
eli alfa 33 1,7IE -92
-auto pätkii kun ajaa pintakaasulla mutta kun kierrokset nostaa yli 2500 niin loppuu pätkiminen.
-pätkii samalla lailla riippumatta onko kone kylmä vai lämmin.
-vaihoin pari päivää sitten tulpat ja ilmansuodattimen mutta ei ollu mitään vaikutusta.
Pitäisköhän johdot, pyörijä ja jakajankansi vaihtaa?? vuosi(20000km) sitten viimeks vaihdettu.
Kertokaapas joku joka tietää enemmän näistä autoista..
eli alfa 33 1,7IE -92
Kesyttämätön Karhu – lajinsa vahvin.
joo ei auttanu johtojen, virranjakajankannen eikä pyörijän vaihto..
tuli tossa vaan mieleen et ei se noin paljoa tökkiny ennen tulpanvaihtoa..
Onks tulpissa jotain eroo jos niissä vanhoissa on merkintä 25HL ja uusissa 25HL 3F?? toi 3F on ton 25HL alapuolella.. ja tulppien merkki Lodge..
vähän nyt ihmetyttää et mikä alfaa nikotuttaa..
olisko mitään hyviä ideoita?? pitäs päästä parin viikon sisään leimalle ja päästöt tökkii.. prkl..
tuli tossa vaan mieleen et ei se noin paljoa tökkiny ennen tulpanvaihtoa..
Onks tulpissa jotain eroo jos niissä vanhoissa on merkintä 25HL ja uusissa 25HL 3F?? toi 3F on ton 25HL alapuolella.. ja tulppien merkki Lodge..
vähän nyt ihmetyttää et mikä alfaa nikotuttaa..
olisko mitään hyviä ideoita?? pitäs päästä parin viikon sisään leimalle ja päästöt tökkii.. prkl..
Kesyttämätön Karhu – lajinsa vahvin.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Tuossa on ainakin jotakin vinkkejä...
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... .php?t=911
Tsemppiä päästöjen kanssa...
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... .php?t=911
Tsemppiä päästöjen kanssa...
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Minullakaan..
Minullakaan ei mikään paikka meinannut ottaa mihinkään säädettäväksi. Ja yks ei suostunut sanomaan mitään hinta-arviota, joten en jättänyt autoa sinnekään. Lopulta sain päästöt itse kuntoon parilla pikku tempulla. Kävi tuuria siinä suhteessa.
Mitkä arvot oli korkealla, vai onko vielä mitattu?
Mitkä arvot oli korkealla, vai onko vielä mitattu?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Jooh vaihoin vanhat tulpat takasi puhdistettuna.. ja kehrää taas ku kissa..
eli tulpat oli vissiin väärät.. täytyy mennä kirveen kanssa hyvinkään deltaan käymään.. prkl.. .. huomenna sit pitäs viedä säädätykseen noi päästöt.. ei meinannu mikään paikallinen huoltamo ottaa säädettäväks ku kuuli auton merkin.. mikäköhän siinä on??
eli tulpat oli vissiin väärät.. täytyy mennä kirveen kanssa hyvinkään deltaan käymään.. prkl.. .. huomenna sit pitäs viedä säädätykseen noi päästöt.. ei meinannu mikään paikallinen huoltamo ottaa säädettäväks ku kuuli auton merkin.. mikäköhän siinä on??
Kesyttämätön Karhu – lajinsa vahvin.
Lambda-anturi ok. ?XXL kirjoitti:Katsastuksessa oli häkä ja hiilidioksidi korkeella yli 2000rpm..
Eli aika reippaasti tuli hylsy.. ainaki häkää oli tuplasti mitä sallittu..
vinkkejä otetaan vastaan mielellään..
Öljynhuohotin sydeemin ohitus ettei laita öljyhöyryjä kiertoon imusarjan kautta.
Sellanen mutu on jäänyt noista 33 ruiskuvehkeistä että tehdassäädöt olisivat liian rikkaalla ja vanhemissa peleissä saa kakkua liikaa.
ex-Alfa spesialisti sanoi aikoinaan että helpoiten kontorilla käynti hoituu päästöjen osalta kun säätää laihalle niin menee kevyesti mittauksista läpi jos on muuten paikat kunnossa.
Kyllä se silloin aikoinaan sanoin montako naksua ilmamäärämittarista piti säätää ja mihin suuntaan.
Meillä päästöt hoitu kahdessa 33:ssa Lambdananturin vaihdolla mutta silloinkin nippa nappa.
Noniin saatiin päästöt "puhtaalle" pienen kikkailun jälkeen..
kuulemma huohottaa liikaa tai jotain sellasta se korjaaja höpötti.. öljytikun ku otti ulos niin päästöt tippu.. omituista.. mä en ymmärrä ihan niin paljon noista hommista.. mut saatiin puhtaat paperit.. nyt ei muuta ku katsastamaan uudestaan..
kuulemma huohottaa liikaa tai jotain sellasta se korjaaja höpötti.. öljytikun ku otti ulos niin päästöt tippu.. omituista.. mä en ymmärrä ihan niin paljon noista hommista.. mut saatiin puhtaat paperit.. nyt ei muuta ku katsastamaan uudestaan..
Kesyttämätön Karhu – lajinsa vahvin.