164 superia ostamassa..
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Rasviksen kommentti selittää sitten miks Suomessa on vain 5 93 33:sia(näin ainakin oli vuosi sitten CARF:in mukaan), josta yks on minulla.
Valitettavasti nyt CARFin rekisteriin pääsevät vain "kaverit" . Osaako joku sanoa kuinka paljon 93 33:sia on tänä vuonna rekisterissä?ja kaikki kaikian kuinka paljon näitä on vielä olemassa?
Valitettavasti nyt CARFin rekisteriin pääsevät vain "kaverit" . Osaako joku sanoa kuinka paljon 93 33:sia on tänä vuonna rekisterissä?ja kaikki kaikian kuinka paljon näitä on vielä olemassa?
Nothing beats cubic inch
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Kyllä tuo nettiauton FL164 V6 on aito laitos.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuosta on vielä vaikea päätellä onko auto "oikea" facelift vai uudemmilla ajovaloilla päivitetty vanhempi malli.90 kirjoitti:ohessa linkki
Tässä myös saman henkilön aiemmin omistama 164 TS Super -97
http://galleria.alfabbs.fi/displayimage ... um=5&pos=2
Eper myös tunnistaa 164 TS Superin, joten kyllä täytyy 90:n kanssa olla samoilla linjoilla. Superin on saanut myös TS-koneella ja FL-koria (uudet valot, uusi sisusta, vanhat puskurit) on saanut V6-koneella. Paljon ei taida olla kumpiakaan, mutta tehty on.
Viimeksi muokannut Alfissimo, 04 Tammi 2007, 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Puskeepa helvetillisesti faktumia 164:stä.. asiaa niin pitääkin Itsehän pyrin parhaani mukaan tuoda lopputalvesta 164:n ylivoimasesti parhaalla myllyllä harvinaisuus/vakuutus/pensanielu/teho ratiolla, lastu+tehoputkisto= 250hv= 2.0 v6T Tuota peliä on tullut hymisteltyä miltei siitä lähtien kun vanhasta 164sta jouduin eroamaan eikä täydellisen oloinen mitsu muuta sitä seikkaa (ei kylläkään kesään)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
No tämä taaplaaja on tämän "virheen" tehnyt useampaankin otteeseen eikä 164 Super nyt mikään ihan karmea ajettava ole radallakaan. Ja totta, huomattavasti parempia malleja toki löytyy merkin historiasta tätä varten.90 kirjoitti:no jos vanhaan 164:een vertaa niin kyllä super on matalampi mutta toki käytetty rengaskokokin vaikutta tuohon korkeuteen,itsellä olisi tarkoitus laskea takapäätä koska juuri takapää on tuossa levoton.
itse en menisi todellakaan ainakaan kuusimukisella 164:lla radalle sillä siihen on olemassa todella parempiakin alfoja kuten esim Alfetta GTV6:n mutta kukin taplaa tyylillään..
Aika lujaa Super V6:llakin kyllä pääsee vaikka tiukemmat mutkat menee haukotellessa kun etupää puskee koko ajan. Perä on kyllä vakiona aika levoton ja takatassukin nousee tarvittaessa mutta käytös on kuitenkin hyvin ennakoitavissa eikä auto ole mitenkään mahdoton hallittava.
Paino tietysti tuntuu ja kallistelua riittää kuten albumissa olevasta Hampin ottamasta otoksestakin voi todeta.
Girille: Normaalikunnossa oleva 164 24V QV kelaa taatusti mittariin yli 250 km/h kun omakin kelasi joskus muinoin autobahnilla noille lukemille.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Nämä tosiaan "uusi"- ja "vanha"koppaisen välisiä eroja.ärrä kirjoitti:Eroja Superissa (ainakin V6) verrattuna aikaisempiin malleihin ovat mm. seuraavat:.
Ovet ovat painavemmat (metallitangot turvallisuuden lisäämiseksi)
Koko auto on painavampi
Ulkopeilit kääntyvät koriin kiinni (parkkiasento)
Sisäpeilissä on automaattinen himmennin
Mittaristo, keskipaneeli ja kytkimet ovat muuttuneet
Koko sisäverhoilu on erilainen
Kannelliset säilytyslokerot ovissa
Edessä jalkatilavalot
Säädettävä tihku pyyhkimille
Takalasiantenni (vai onko se runkoantenni)
Nelivalojärjestelmä - paremmat valot (H1)
Takaluukku aukeaa myös virran ollessa päällä (ei vauhdissa)
Valmiiksi asennetut kaiuttimet (6 kpl)
Sitten tosiaan valituissa varustevaihtoehdoissa on eroja: sähköpenkit, penkinlämmittimet...
Jos vertaan -92 TS ja -96 V6 Superia niin Superissa on lisäksi:
- Ajonesto ja häläri
- Avaimet code:lla
- 2xAirbag, josta syystä uuteen "hanskalokeroon" ei mahdu edes auton manuaalia!
- 92 Tessussa oli jo säädettävä tihku
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Juu, listani oli näköjään Faceliftissä tulleita muutoksia vuonna 1992. Mistään ei tunnu löytyvän varsinaisia eroja Faceliftin ja Superin välillä (kuin nuo puskurit ja kylkimuovit).Monza kirjoitti:- 92 Tessussa oli jo säädettävä tihku
Mutta mun Superissa on vain kuskin Air bag. Matkustajan puolelle se tuli vuonna 1995.
Terve 90!90 kirjoitti:kyllä sitä TS:ää löytyy myös superina, etkös squderia muista kun tässä samassa ketjussa todistin tuon väitteesi jo vääräksi...
itse olen tehnyt jopa kauppaakin moisesta aikanaan ja kyseessähän oli juuri toinen noista suomiyksilöistä..
Taidat tarkoittaa mun TS:ää, josta kiinnostuit kovin, vaikken ollut myymässä sitä, vaan mahdollisesti ostamassa sun 75:sta
Joo, tehtaalta 11/95 valmistunut ja 27.12.-95 Suomessa rekisteröity, TS Super on ollut mulla käyttöautona nyt vajaa kolme vuotta.
Ja on vielä pitkään...
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
"Aito" -92 tuntuu olevan vielä jonkinsortin välimalli alkusarjan ja FL:n välillä. Siinä on joitain parannuksia etuakselistossa yms. Ohjaamossa on myös uusia katkaisijoita jne.ärrä kirjoitti:Juu, listani oli näköjään Faceliftissä tulleita muutoksia vuonna 1992. Mistään ei tunnu löytyvän varsinaisia eroja Faceliftin ja Superin välillä (kuin nuo puskurit ja kylkimuovit).Monza kirjoitti:- 92 Tessussa oli jo säädettävä tihku
Mutta mun Superissa on vain kuskin Air bag. Matkustajan puolelle se tuli vuonna 1995.
Albumikuvia vertaillessa näyttää tulleen myös toi puuratti myöhempiin supereihin, sekä erilaiset jakkarat. Sulla on samanlaiset penkit kun mun ex. tessussa, joka siis ei ollut vielä FL. Noi mun superin penkit saattaa tosin olla jotain sportimpaa mallia optiolistalta.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Monza kirjoitti:
"Albumikuvia vertaillessa näyttää tulleen myös toi puuratti myöhempiin supereihin, sekä erilaiset jakkarat. Sulla on samanlaiset penkit kun mun ex. tessussa, joka siis ei ollut vielä FL. Noi mun superin penkit saattaa tosin olla jotain sportimpaa mallia optiolistalta."
Ysikuutosessa oli mielestäni juurikin jo nuo sinullakin olevat, paremmin muotoillut tuolit vakiona, -myös takana. Vaihdekepin nuppikin on vaihtunut ,ratin ohella, näköjään nahasta puiseksi.
Vanteet muuttuivat myös vuosikymmenen puolivälissä vanhoista Speedlineista tuoreempaan malliin. Viimeisinä vuosina etusäleikön mustaan rivoitukseen tuli muistaakseni vielä pieni kromilista keskelle.
Vielä kun oikein tikulla kaivetaan niin olisiko ollut niin, että 95 -vuosikerrassa oli uudentyyppinen ratti mutta tuolloin puu vielä puuttui.
"Albumikuvia vertaillessa näyttää tulleen myös toi puuratti myöhempiin supereihin, sekä erilaiset jakkarat. Sulla on samanlaiset penkit kun mun ex. tessussa, joka siis ei ollut vielä FL. Noi mun superin penkit saattaa tosin olla jotain sportimpaa mallia optiolistalta."
Ysikuutosessa oli mielestäni juurikin jo nuo sinullakin olevat, paremmin muotoillut tuolit vakiona, -myös takana. Vaihdekepin nuppikin on vaihtunut ,ratin ohella, näköjään nahasta puiseksi.
Vanteet muuttuivat myös vuosikymmenen puolivälissä vanhoista Speedlineista tuoreempaan malliin. Viimeisinä vuosina etusäleikön mustaan rivoitukseen tuli muistaakseni vielä pieni kromilista keskelle.
Vielä kun oikein tikulla kaivetaan niin olisiko ollut niin, että 95 -vuosikerrassa oli uudentyyppinen ratti mutta tuolloin puu vielä puuttui.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no toki jokainen saa ajaa siellä radalla ihan millä haluaa mutta ei tuota 164:sta ole todellakaan miksikään rata-autoksi suunniteltu, vanha 75:n on paljon lähempänä moista käyttötarkoitusta, itse miellän enemmin 164:n herrasmiehelle tarkoitetuksi matkavaunuksi..glideslope kirjoitti:
No tämä taaplaaja on tämän "virheen" tehnyt useampaankin otteeseen eikä 164 Super nyt mikään ihan karmea ajettava ole radallakaan. Ja totta, huomattavasti parempia malleja toki löytyy merkin historiasta tätä varten.
Aika lujaa Super V6:llakin kyllä pääsee vaikka tiukemmat mutkat menee haukotellessa kun etupää puskee koko ajan. Perä on kyllä vakiona aika levoton ja takatassukin nousee tarvittaessa mutta käytös on kuitenkin hyvin ennakoitavissa eikä auto ole mitenkään mahdoton hallittava.
Paino tietysti tuntuu ja kallistelua riittää kuten albumissa olevasta Hampin ottamasta otoksestakin voi todeta.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Minulla on sellainen tunto, että ne sporttipenkit olivat vakiokamaa, samoin kuin puuratti ja vaihdekepin nuppi. Jokatapauksessa ne näyttävät ihan hyvältä ja varmaan takapuolikin pitää näistä
90, kun olet kirjpittanut,että takapää on rauhaton, niin missä tilanteissä se ilmenee? ja onko se ilmestyy vain sun autossa vai se on ominaisuus?
90, kun olet kirjpittanut,että takapää on rauhaton, niin missä tilanteissä se ilmenee? ja onko se ilmestyy vain sun autossa vai se on ominaisuus?
Nothing beats cubic inch
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no musta tuntuu tuntumalla en sanoisi kyllä yhtään mitään, tuon esitteen perusteella eivät ainakaan saksassa ole olleet vakiokamaa vuonna 1995 tai sitten tuossa on painovirhe, ehkäpä uudemmissa kyllä ja kuten tuossa jo aikaisemmin sanoin niin vuosimallien lisäksi myös tuontimaa vaikuttaa yleensä autojen varusteluun automerkkiä katsomatta..
puuratti ja nuppi ovat olleet esitteen mukaan jo 1995 vakiokamaa lukuunottamatta automvaihteisia johon puurattia ja nuppia ei ole saanut..
takapään rauhattomuus ilmenee lähinnä nopeissa ohjausliikkeissä esim ohituksissa rauhallisilla ohjausliikkeillä ihan OK, tuon ikävän ominaisuuden huomasin varsin pian koska olen tottunut ajelemaan 75:lla ja moiset äkkiliikkeet luonnistuivat klassikolla helposti, mieluummin ajaisn siis mutkapätkällä/radalla 75.lla, luulisin että kyseessä on ominaisuus koska glideslopen superissa ilmennyt hänen kirjoituksein perusteella samaa ja omassa on lisäksi lähes uudet iskarit ja jouset joka nurkassa joten ei ole niistä ainakaan kiinni..pikku madalluksella tuon saanee kuriin..
puuratti ja nuppi ovat olleet esitteen mukaan jo 1995 vakiokamaa lukuunottamatta automvaihteisia johon puurattia ja nuppia ei ole saanut..
takapään rauhattomuus ilmenee lähinnä nopeissa ohjausliikkeissä esim ohituksissa rauhallisilla ohjausliikkeillä ihan OK, tuon ikävän ominaisuuden huomasin varsin pian koska olen tottunut ajelemaan 75:lla ja moiset äkkiliikkeet luonnistuivat klassikolla helposti, mieluummin ajaisn siis mutkapätkällä/radalla 75.lla, luulisin että kyseessä on ominaisuus koska glideslopen superissa ilmennyt hänen kirjoituksein perusteella samaa ja omassa on lisäksi lähes uudet iskarit ja jouset joka nurkassa joten ei ole niistä ainakaan kiinni..pikku madalluksella tuon saanee kuriin..
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Jakkaroissa on tosiaan senverran muotoa, että mutuilin niiden varmaan olevan jotain sporttimallia. Näinhän nyt sitten taitaa ollakin! Kovin isolle kaverille alkavat olla jo vähän ahtaat, sanoisin, että max. 100 kg jässikälleTestarosaFinland kirjoitti:Minulla on sellainen tunto, että ne sporttipenkit olivat vakiokamaa, samoin kuin puuratti ja vaihdekepin nuppi. Jokatapauksessa ne näyttävät ihan hyvältä ja varmaan takapuolikin pitää näistä
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Tänään surfailin Mobile.de:ssa ja löydetty nuuttama mieleenkintoista asiaa.
Ensiks ei kaikissa 97 vm:ssa ollut puinen ratti(tässä yksilössä puinen vaihdekepin nuppi, muttei ratti).
Toinen seikka, että siellä myydään aika paljon schadenia eli viallisia.
Ne uudenmallin sport jakkarat ovat olleet vakiokamaa QV:ssa.
Siellä myydään 1 om. punainen QV vm. 90, se on aivan uuden veroisessa kunnossa, aivan mahtava peli. Siis ne jotka on kiinostunut niin pitäkää kiirettä!
Siellä onkin muuttama hyvin edullisia yksilöitä, mutta perkele kun saksan kieli ei ole hanskassa.
Ensiks ei kaikissa 97 vm:ssa ollut puinen ratti(tässä yksilössä puinen vaihdekepin nuppi, muttei ratti).
Toinen seikka, että siellä myydään aika paljon schadenia eli viallisia.
Ne uudenmallin sport jakkarat ovat olleet vakiokamaa QV:ssa.
Siellä myydään 1 om. punainen QV vm. 90, se on aivan uuden veroisessa kunnossa, aivan mahtava peli. Siis ne jotka on kiinostunut niin pitäkää kiirettä!
Siellä onkin muuttama hyvin edullisia yksilöitä, mutta perkele kun saksan kieli ei ole hanskassa.
Nothing beats cubic inch
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
testarossa hyvä noiden mobilen ilmoitusten perusteella ei paljon voi päätellä mitä on vakiona ja mitä ei jos ilmossa ei uutena tilattuja optioita ole erikseen mainittu..
itsekkin olen noita ratteja ja nuppeja vaihdellut omiin Alfoihin jälkikäteen...toinen tykkää nahkaisesta ja toinen taas puisesta.
nuo sporttijakkarat ja nahkasisusta ovat olleet vakiokamaa sekä 12v että 24v QV:ssa kuten myös Q4:ssa.
itsekkin olen noita ratteja ja nuppeja vaihdellut omiin Alfoihin jälkikäteen...toinen tykkää nahkaisesta ja toinen taas puisesta.
nuo sporttijakkarat ja nahkasisusta ovat olleet vakiokamaa sekä 12v että 24v QV:ssa kuten myös Q4:ssa.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no on minulla ainakin kestänyt 12V kutosissa remmit vaikka kaikki olleet vanhempia versioita ja öljynpainetoimisella kiristimellä varustettuja, luulisi että tuossa viimmeisessä konversiossa jakopää vielä varmempi, eroja oli kuitenkin melkoisesti.
itsellä kilsoja kuitenkin tullut sen sen verta harvakseltaan että olen tuon 60tkm tai 3V suosituksen suhteen vaihtanut yleensä jälkimmäisen mukaan kun ei kilsat kerkeä tulla täyteen.
itsellä kilsoja kuitenkin tullut sen sen verta harvakseltaan että olen tuon 60tkm tai 3V suosituksen suhteen vaihtanut yleensä jälkimmäisen mukaan kun ei kilsat kerkeä tulla täyteen.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei noiden 12-venttiilisten remmeissä ole mitään erityistä pelkäämistä. Koneen kesto taas riippuu hyvin pitkälti käyttäjästä ja huollosta, varsinkin alakerran pitäisi kyllä kestää kulutusta vaikka kuinka jollei aja huonoilla öljyillä tai kokonaan ilman niitä. Kansiremontin voi jossain vaiheessa päästä tekemään.
- Epäkelpokeräilijä -
Joo, ja jos tommosen 12V version hommaa niin sitä öljymäärää on syytä tarkistella aina välillä. Tuppaa meinaan imemään jonkun verran, varsinkin jos kengittää vähän reippaammin, ja sehän tolla moottorilla käy helposti. Miten niin kokemustaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei noiden 12-venttiilisten remmeissä ole mitään erityistä pelkäämistä. Koneen kesto taas riippuu hyvin pitkälti käyttäjästä ja huollosta, varsinkin alakerran pitäisi kyllä kestää kulutusta vaikka kuinka jollei aja huonoilla öljyillä tai kokonaan ilman niitä. Kansiremontin voi jossain vaiheessa päästä tekemään.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Mulla öljyä kuluu kymppitonnilla vain desi tai kaksi. Ajo on varmaan keskimääräistä, ei revittelyä eikä hissuttelua.Nelli kirjoitti:Joo, ja jos tommosen 12V version hommaa niin sitä öljymäärää on syytä tarkistella aina välillä. Tuppaa meinaan imemään jonkun verran, varsinkin jos kengittää vähän reippaammin, ja sehän tolla moottorilla käy helposti. Miten niin kokemusta
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Joo, kyllä tuo öljynkulutus mullakin lasketaan ennemminkin deseissä kuin litroisssa. Ex tessuun sai öljynvaihtovälillä kaataa litran, kaksi jo 30tkm ajettuna. Tosin se pysyikin sitten samana 200 tkm asti.ärrä kirjoitti: Mulla öljyä kuluu kymppitonnilla vain desi tai kaksi. Ajo on varmaan keskimääräistä, ei revittelyä eikä hissuttelua.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
varmasti on kehitysta tapahtunut uudemman ja vanhemman 12V- variaation suhteen, vanhemmissa tuo öljynkulutus johtuu mielestäni ihan puhtaasti kansien rakenteesta, varmaan uudemmissa venttiilinohjureitten rakenteita/materiaaleja paranneltu muiden muutoksien lisäksi..
siksipä noissa venhemmissa tulisi hieman paksumpia öljyjä käyttääkkin ainakin kesäisin..
siksipä noissa venhemmissa tulisi hieman paksumpia öljyjä käyttääkkin ainakin kesäisin..
Juu kyllä rekisteriotteessa lukee 147kw.
Mutta koskapa mulla on vähän virtaavampi ilmanputsari (k&n) väittäisin että "Kuupassa" on tehoja kakssataa pilkku
Ja kyllähän toi vanhus jonkun verran öljyä vie, tiedä sitten vaikuttaako ajotyyli siihen jotenkin
En ole hirveästi laskeskellu paljonko öljyä kuluu, ei ihan älyttömästi kuitenkaan.
Mutta koskapa mulla on vähän virtaavampi ilmanputsari (k&n) väittäisin että "Kuupassa" on tehoja kakssataa pilkku
Ja kyllähän toi vanhus jonkun verran öljyä vie, tiedä sitten vaikuttaako ajotyyli siihen jotenkin
En ole hirveästi laskeskellu paljonko öljyä kuluu, ei ihan älyttömästi kuitenkaan.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Johtuisko niinkin erikoisesta syystä että omistaja on tilannut auton merkeillä tai ilman, ja/tai joku seuraavista omistajista mahdollisesti sitten lisännyt/poistanut niitäTestarosaFinland kirjoitti:Huomasin että monissä Supereissa ei ole mitään merkintoja takaluukussa, kun toisilla taas on. Mistä johtuu?
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Jaaha, no sitten Alfassa on sama kuin Audissa, että jos halua tilata autoa ilman merkkiä niin sitten voi tilata ilmankin.Rolle kirjoitti:Johtuisko niinkin erikoisesta syystä että omistaja on tilannut auton merkeillä tai ilman, ja/tai joku seuraavista omistajista mahdollisesti sitten lisännyt/poistanut niitäTestarosaFinland kirjoitti:Huomasin että monissä Supereissa ei ole mitään merkintoja takaluukussa, kun toisilla taas on. Mistä johtuu?
Tänään otettu "ensi tyypitt" 164 Super 12V ja täällä on kokemukset:
Ensin auton tarkastaminen ulkoa päin, vilkaisu konehuoneseen sitten sisälle ja kun kaikki näytti kohdalleen, niin ei muuta kuin koeajolle.
Ja täällä odotti ensimmäinen yllätys: kytkin pohjaan ja voi piru, olenko nyt Lamborghini Diablossa, että kytkin vaati niin paljon voimaa? en, olen ihan kuusnepassa. No sitten mentiin ja siellä odotti varsinainen yllätys, kytkin jumiutuu ja jää pohjaan ja palauttuu vasta noin sekunnin viivelle! Tietenkin en voinut myös tarkista auton suorituskyvyn kunnolla, mutta jotenkin jäi sellainen tunne, että se oli vajaa tehoinen, voiko johtua juuri siitä kytkimestä? entä missä sitten voi olla vikaa, kun kytkin on niin jäykkä ja se että se jumiuttuu ihan helvetilisesti?ja siellä myös asenettu sport täkäpönttö, jossa on kaks ulostullo putkea, nostaako se tehoa vai se on vain ulkonäkö kysymys?autakaa tekkniikan asiantuntijat?
Nothing beats cubic inch
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei sen kytkimen kovin kevyt kuulu ollakaan, mutta tolkuton voimantarve viittaa lähestyvään kytkinremonttiin. Kytkin käy elinkaarensa loppuvaiheessa raskaaksi. Polkimen palauttamattomuus saattaisi viitata vialliseen kytkimen pääsylinteriin.
Pelkällä takapöntön vaihdolla tuskin saa muuta aikaan kuin hienommat (?) äänet ja komeamman ulkonäön. Optimisti voi tietysti uskotella itselleen että tehoakin on kaksi hevosvoimaa enemmän
Pelkällä takapöntön vaihdolla tuskin saa muuta aikaan kuin hienommat (?) äänet ja komeamman ulkonäön. Optimisti voi tietysti uskotella itselleen että tehoakin on kaksi hevosvoimaa enemmän
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Kiitos hienosta neuvosta!
Tiedän, että 164:ssa on suhteellisen raskas kytkin,mutta tässä yksilössa se oli aivan mieletön raskas, poljin painamiseen pohjaan vaatti melkein koko jalan voiman!
Edelisessä viestissa unohdin mainita, että ratti oli vinossa, johtuuko aurauskulmista, vai? ja jos on niin miten kallis homma korjata?
Tiedän, että 164:ssa on suhteellisen raskas kytkin,mutta tässä yksilössa se oli aivan mieletön raskas, poljin painamiseen pohjaan vaatti melkein koko jalan voiman!
Edelisessä viestissa unohdin mainita, että ratti oli vinossa, johtuuko aurauskulmista, vai? ja jos on niin miten kallis homma korjata?
Nothing beats cubic inch
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ratti voi mennä vinoon monesta syystä, parhaassa tapauksessa autoon on vaihdettu esim. raidetangonpää ja sen mukana on mennyt auraus pieleen ja ratti vinoon. Seuraavaksi helpoin tapaus on, että etufillari on kolautettu johonkin ja alatukivarsi on mennyt hiukan mutkalle. Äärimmäinen murhe on sitten kolaroinnista ja suurpiirteisestä oikaisusta johtuva korin vinous tai alustan palikoiden kiinnityspisteiden siirtyminen. Korjauksen kalleus riippuu sitten ihan aiheuttajasta, pyöränkulmien säädöllä jos selviää niin puhutaan alle satasen operaatiosta.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
No tietenkin, kun auto on viallinen niin vaikutus on sen mukainen.90 kirjoitti:no ei tainnut testarossalla olla ensivaikutelma kovin mairitteleva superista..no yksilöitä on moneen lähtöön, eiköhän se hyväkin mahdollisesti jostain löydy..
on se hyvä kun itsellä on rempattu automaatti omassa niin ei tarvii murehtia kytkinongelmista..
Kori ja sisusta vaikuttivat hyvältä, mutta tekniikkasta taas on jäänyt ristiriitainen vaikutelma. Onko mahdollista että auto ei kiihtyy niin kuin pitää koska kytkimessä on jotain haikkaa?
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Voisiko ratin vinous johtua lopussa olevista iskareista? Kun vasemmasta takaiskarista tuli öljyt ulos väliin menneen suojakumin rikottua iskarintiivisteen, niin ratti oli vinossa oikealle, kunnes iskarit tuli vaihdettua.TestarosaFinland kirjoitti:Edelisessä viestissa unohdin mainita, että ratti oli vinossa, johtuuko aurauskulmista, vai? ja jos on niin miten kallis homma korjata?
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.