164 superia ostamassa..

Alfoista

Valvoja: Moderators

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Rasviksen kommentti selittää sitten miks Suomessa on vain 5 93 33:sia(näin ainakin oli vuosi sitten CARF:in mukaan), josta yks on minulla.
Valitettavasti nyt CARFin rekisteriin pääsevät vain "kaverit" :lol:. Osaako joku sanoa kuinka paljon 93 33:sia on tänä vuonna rekisterissä?ja kaikki kaikian kuinka paljon näitä on vielä olemassa?
Nothing beats cubic inch

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
90 kirjoitti:ohessa linkki
Tuosta on vielä vaikea päätellä onko auto "oikea" facelift vai uudemmilla ajovaloilla päivitetty vanhempi malli.
Kyllä tuo nettiauton FL164 V6 on aito laitos.

Tässä myös saman henkilön aiemmin omistama 164 TS Super -97
http://galleria.alfabbs.fi/displayimage ... um=5&pos=2

Eper myös tunnistaa 164 TS Superin, joten kyllä täytyy 90:n kanssa olla samoilla linjoilla. Superin on saanut myös TS-koneella ja FL-koria (uudet valot, uusi sisusta, vanhat puskurit) on saanut V6-koneella. Paljon ei taida olla kumpiakaan, mutta tehty on.
Viimeksi muokannut Alfissimo, 04 Tammi 2007, 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ai kato, tuon saman TS:n pellin alle on tullut itsekin kurkittua. Lyhyt se on muisti :oops:
- Epäkelpokeräilijä -

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Puskeepa helvetillisesti faktumia 164:stä.. asiaa niin pitääkin :) Itsehän pyrin parhaani mukaan tuoda lopputalvesta 164:n ylivoimasesti parhaalla myllyllä harvinaisuus/vakuutus/pensanielu/teho ratiolla, lastu+tehoputkisto= 250hv= 2.0 v6T :wink: Tuota peliä on tullut hymisteltyä miltei siitä lähtien kun vanhasta 164sta jouduin eroamaan eikä täydellisen oloinen mitsu muuta sitä seikkaa :) (ei kylläkään kesään)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

90 kirjoitti:jeps eikös tuo 164 24V QV kelaa jotain 245km/h mittariin

..
Kyllä sen pitäisi enemmänkin kelata kun ohjekirjassa lukee "huippunopeus yli 245km/h". Ei ole tullut vielä testattua kun oli M+S:ät alla kun viimeksi ajoin Saksan läpi.

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

90 kirjoitti:no jos vanhaan 164:een vertaa niin kyllä super on matalampi mutta toki käytetty rengaskokokin vaikutta tuohon korkeuteen,itsellä olisi tarkoitus laskea takapäätä koska juuri takapää on tuossa levoton.

itse en menisi todellakaan ainakaan kuusimukisella 164:lla radalle sillä siihen on olemassa todella parempiakin alfoja kuten esim Alfetta GTV6:n mutta kukin taplaa tyylillään.. :wink:
No tämä taaplaaja on tämän "virheen" tehnyt useampaankin otteeseen eikä 164 Super nyt mikään ihan karmea ajettava ole radallakaan. Ja totta, huomattavasti parempia malleja toki löytyy merkin historiasta tätä varten.
Aika lujaa Super V6:llakin kyllä pääsee vaikka tiukemmat mutkat menee haukotellessa kun etupää puskee koko ajan. Perä on kyllä vakiona aika levoton ja takatassukin nousee tarvittaessa mutta käytös on kuitenkin hyvin ennakoitavissa eikä auto ole mitenkään mahdoton hallittava.
Paino tietysti tuntuu ja kallistelua riittää kuten albumissa olevasta Hampin ottamasta otoksestakin voi todeta.

Girille: Normaalikunnossa oleva 164 24V QV kelaa taatusti mittariin yli 250 km/h kun omakin kelasi joskus muinoin autobahnilla noille lukemille. :wink:

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

ärrä kirjoitti:Eroja Superissa (ainakin V6) verrattuna aikaisempiin malleihin ovat mm. seuraavat:.

Ovet ovat painavemmat (metallitangot turvallisuuden lisäämiseksi)
Koko auto on painavampi
Ulkopeilit kääntyvät koriin kiinni (parkkiasento)
Sisäpeilissä on automaattinen himmennin
Mittaristo, keskipaneeli ja kytkimet ovat muuttuneet
Koko sisäverhoilu on erilainen
Kannelliset säilytyslokerot ovissa
Edessä jalkatilavalot
Säädettävä tihku pyyhkimille
Takalasiantenni (vai onko se runkoantenni)
Nelivalojärjestelmä - paremmat valot (H1)
Takaluukku aukeaa myös virran ollessa päällä (ei vauhdissa)
Valmiiksi asennetut kaiuttimet (6 kpl)

Sitten tosiaan valituissa varustevaihtoehdoissa on eroja: sähköpenkit, penkinlämmittimet...
Nämä tosiaan "uusi"- ja "vanha"koppaisen välisiä eroja.

Jos vertaan -92 TS ja -96 V6 Superia niin Superissa on lisäksi:

- Ajonesto ja häläri
- Avaimet code:lla
- 2xAirbag, josta syystä uuteen "hanskalokeroon" ei mahdu edes auton manuaalia!

- 92 Tessussa oli jo säädettävä tihku

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Monza kirjoitti:- 92 Tessussa oli jo säädettävä tihku
Juu, listani oli näköjään Faceliftissä tulleita muutoksia vuonna 1992. Mistään ei tunnu löytyvän varsinaisia eroja Faceliftin ja Superin välillä (kuin nuo puskurit ja kylkimuovit).

Mutta mun Superissa on vain kuskin Air bag. Matkustajan puolelle se tuli vuonna 1995.

Sam
Viestit: 13
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 17:11
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja Sam »

90 kirjoitti:kyllä sitä TS:ää löytyy myös superina, etkös squderia muista kun tässä samassa ketjussa todistin tuon väitteesi jo vääräksi... :wink:

itse olen tehnyt jopa kauppaakin moisesta aikanaan ja kyseessähän oli juuri toinen noista suomiyksilöistä..
Terve 90!
Taidat tarkoittaa mun TS:ää, josta kiinnostuit kovin, vaikken ollut myymässä sitä, vaan mahdollisesti ostamassa sun 75:sta :-D

Joo, tehtaalta 11/95 valmistunut ja 27.12.-95 Suomessa rekisteröity, TS Super on ollut mulla käyttöautona nyt vajaa kolme vuotta.
Ja on vielä pitkään... :-D

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

ärrä kirjoitti:
Monza kirjoitti:- 92 Tessussa oli jo säädettävä tihku
Juu, listani oli näköjään Faceliftissä tulleita muutoksia vuonna 1992. Mistään ei tunnu löytyvän varsinaisia eroja Faceliftin ja Superin välillä (kuin nuo puskurit ja kylkimuovit).

Mutta mun Superissa on vain kuskin Air bag. Matkustajan puolelle se tuli vuonna 1995.
"Aito" -92 tuntuu olevan vielä jonkinsortin välimalli alkusarjan ja FL:n välillä. Siinä on joitain parannuksia etuakselistossa yms. Ohjaamossa on myös uusia katkaisijoita jne.

Albumikuvia vertaillessa näyttää tulleen myös toi puuratti myöhempiin supereihin, sekä erilaiset jakkarat. Sulla on samanlaiset penkit kun mun ex. tessussa, joka siis ei ollut vielä FL. Noi mun superin penkit saattaa tosin olla jotain sportimpaa mallia optiolistalta.

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Monza kirjoitti:
"Albumikuvia vertaillessa näyttää tulleen myös toi puuratti myöhempiin supereihin, sekä erilaiset jakkarat. Sulla on samanlaiset penkit kun mun ex. tessussa, joka siis ei ollut vielä FL. Noi mun superin penkit saattaa tosin olla jotain sportimpaa mallia optiolistalta."



Ysikuutosessa oli mielestäni juurikin jo nuo sinullakin olevat, paremmin muotoillut tuolit vakiona, -myös takana. Vaihdekepin nuppikin on vaihtunut ,ratin ohella, näköjään nahasta puiseksi.
Vanteet muuttuivat myös vuosikymmenen puolivälissä vanhoista Speedlineista tuoreempaan malliin. Viimeisinä vuosina etusäleikön mustaan rivoitukseen tuli muistaakseni vielä pieni kromilista keskelle.

Vielä kun oikein tikulla kaivetaan niin olisiko ollut niin, että 95 -vuosikerrassa oli uudentyyppinen ratti mutta tuolloin puu vielä puuttui.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Lisätään vielä että ilmeisesti -96 muuttunut listat puskureissa kromisesta pronssiseksi. Mullakin oli aika rajusti muotoillut etupenkit ja selkeästi kahden hengen takapenkki ja siis -97 vuosimallissa, kuten myös se puuratti ja nuppi jonka joutuu myöntämään istuneen yllättävän hyvin käteen.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

sporttipenkit ovat olleet lisävaruste..

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

90 kirjoitti:sporttipenkit ovat olleet lisävaruste..
Jaa.

No jos Monzan autosta tässä on kysymys eikä mistään Recaroista niin haluaisin kyllä nähdä kuvan 96-98 vuosimallin kuusnepasta ns. "vakiopenkein".

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

monzan kuvissa olevat penkit ovat juuri ns "sporttipenkit" ja itsellä on lähteenä saksankielinen 164 super myyntiesite kys esitteessä merkattu lisävarusteeksi, esite painettu tosin vuonna 1995 joten voihan se olla että vuosimallien ja tuontimaiden suhteen eroja on varusteidenkin suhteen.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

glideslope kirjoitti:
No tämä taaplaaja on tämän "virheen" tehnyt useampaankin otteeseen eikä 164 Super nyt mikään ihan karmea ajettava ole radallakaan. Ja totta, huomattavasti parempia malleja toki löytyy merkin historiasta tätä varten.
Aika lujaa Super V6:llakin kyllä pääsee vaikka tiukemmat mutkat menee haukotellessa kun etupää puskee koko ajan. Perä on kyllä vakiona aika levoton ja takatassukin nousee tarvittaessa mutta käytös on kuitenkin hyvin ennakoitavissa eikä auto ole mitenkään mahdoton hallittava.
Paino tietysti tuntuu ja kallistelua riittää kuten albumissa olevasta Hampin ottamasta otoksestakin voi todeta.
no toki jokainen saa ajaa siellä radalla ihan millä haluaa mutta ei tuota 164:sta ole todellakaan miksikään rata-autoksi suunniteltu, vanha 75:n on paljon lähempänä moista käyttötarkoitusta, itse miellän enemmin 164:n herrasmiehelle tarkoitetuksi matkavaunuksi.. :wink:

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Minulla on sellainen tunto, että ne sporttipenkit olivat vakiokamaa, samoin kuin puuratti ja vaihdekepin nuppi. Jokatapauksessa ne näyttävät ihan hyvältä ja varmaan takapuolikin pitää näistä :lol:
90, kun olet kirjpittanut,että takapää on rauhaton, niin missä tilanteissä se ilmenee? ja onko se ilmestyy vain sun autossa vai se on ominaisuus?
Nothing beats cubic inch

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no musta tuntuu tuntumalla en sanoisi kyllä yhtään mitään, tuon esitteen perusteella eivät ainakaan saksassa ole olleet vakiokamaa vuonna 1995 tai sitten tuossa on painovirhe, ehkäpä uudemmissa kyllä ja kuten tuossa jo aikaisemmin sanoin niin vuosimallien lisäksi myös tuontimaa vaikuttaa yleensä autojen varusteluun automerkkiä katsomatta..

puuratti ja nuppi ovat olleet esitteen mukaan jo 1995 vakiokamaa lukuunottamatta automvaihteisia johon puurattia ja nuppia ei ole saanut..

takapään rauhattomuus ilmenee lähinnä nopeissa ohjausliikkeissä esim ohituksissa rauhallisilla ohjausliikkeillä ihan OK, tuon ikävän ominaisuuden huomasin varsin pian koska olen tottunut ajelemaan 75:lla ja moiset äkkiliikkeet luonnistuivat klassikolla helposti, mieluummin ajaisn siis mutkapätkällä/radalla 75.lla, luulisin että kyseessä on ominaisuus koska glideslopen superissa ilmennyt hänen kirjoituksein perusteella samaa ja omassa on lisäksi lähes uudet iskarit ja jouset joka nurkassa joten ei ole niistä ainakaan kiinni..pikku madalluksella tuon saanee kuriin..

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

TestarosaFinland kirjoitti:Minulla on sellainen tunto, että ne sporttipenkit olivat vakiokamaa, samoin kuin puuratti ja vaihdekepin nuppi. Jokatapauksessa ne näyttävät ihan hyvältä ja varmaan takapuolikin pitää näistä :lol:
Jakkaroissa on tosiaan senverran muotoa, että mutuilin niiden varmaan olevan jotain sporttimallia. Näinhän nyt sitten taitaa ollakin! Kovin isolle kaverille alkavat olla jo vähän ahtaat, sanoisin, että max. 100 kg jässikälle :mrgreen:

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Tänään surfailin Mobile.de:ssa ja löydetty nuuttama mieleenkintoista asiaa.
Ensiks ei kaikissa 97 vm:ssa ollut puinen ratti(tässä yksilössä puinen vaihdekepin nuppi, muttei ratti).
Toinen seikka, että siellä myydään aika paljon schadenia eli viallisia.
Ne uudenmallin sport jakkarat ovat olleet vakiokamaa QV:ssa.
Siellä myydään 1 om. punainen QV vm. 90, se on aivan uuden veroisessa kunnossa, aivan mahtava peli. Siis ne jotka on kiinostunut niin pitäkää kiirettä!
Siellä onkin muuttama hyvin edullisia yksilöitä, mutta perkele kun saksan kieli ei ole hanskassa.
Nothing beats cubic inch

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

testarossa hyvä noiden mobilen ilmoitusten perusteella ei paljon voi päätellä mitä on vakiona ja mitä ei jos ilmossa ei uutena tilattuja optioita ole erikseen mainittu.. :roll:
itsekkin olen noita ratteja ja nuppeja vaihdellut omiin Alfoihin jälkikäteen...toinen tykkää nahkaisesta ja toinen taas puisesta. :wink:

nuo sporttijakkarat ja nahkasisusta ovat olleet vakiokamaa sekä 12v että 24v QV:ssa kuten myös Q4:ssa.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Minä en luennut ilmoitusta, koska niin kuin sanoin saksan kieltä ei oikean ole. Päätelin näistä varusteista kuvien perusteella.
Mutta kuitenkin ajattelen, että siellä on aika paljon viallisia ja pitäis olla aika tarkkaa, kun ostaa sellainen.
Nothing beats cubic inch

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

näinhän se on, hinnasta jo yleensä näkee onko ehjä auto kyseessä, kyllä hyvällä ja kohtuu kilometreillä varustetulla yksilöllä on hintaa saksassakin..

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Tässä on kysymys joka on jo esitetty, mutta varmaan unohdettu kun tietoa tulvi niin paljon :-D
Eli kestääkö jakopään hihna sen virallisen vaihtovälin eli 60tkm?
Nothing beats cubic inch

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no on minulla ainakin kestänyt 12V kutosissa remmit vaikka kaikki olleet vanhempia versioita ja öljynpainetoimisella kiristimellä varustettuja, luulisi että tuossa viimmeisessä konversiossa jakopää vielä varmempi, eroja oli kuitenkin melkoisesti.
itsellä kilsoja kuitenkin tullut sen sen verta harvakseltaan että olen tuon 60tkm tai 3V suosituksen suhteen vaihtanut yleensä jälkimmäisen mukaan kun ei kilsat kerkeä tulla täyteen.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Siis minun ymmärtääkseni esim. 95 superin jakopää kestää parempi kuin ei face lift mallin? ja kuinka pitkään siten kestää superin 3.0L 12V kone ennen kuin se sanoo viimeiset sanat tai murinat :) ?
Nothing beats cubic inch

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei noiden 12-venttiilisten remmeissä ole mitään erityistä pelkäämistä. Koneen kesto taas riippuu hyvin pitkälti käyttäjästä ja huollosta, varsinkin alakerran pitäisi kyllä kestää kulutusta vaikka kuinka jollei aja huonoilla öljyillä tai kokonaan ilman niitä. Kansiremontin voi jossain vaiheessa päästä tekemään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei noiden 12-venttiilisten remmeissä ole mitään erityistä pelkäämistä. Koneen kesto taas riippuu hyvin pitkälti käyttäjästä ja huollosta, varsinkin alakerran pitäisi kyllä kestää kulutusta vaikka kuinka jollei aja huonoilla öljyillä tai kokonaan ilman niitä. Kansiremontin voi jossain vaiheessa päästä tekemään.
Joo, ja jos tommosen 12V version hommaa niin sitä öljymäärää on syytä tarkistella aina välillä. Tuppaa meinaan imemään jonkun verran, varsinkin jos kengittää vähän reippaammin, ja sehän tolla moottorilla käy helposti. Miten niin kokemusta :oops:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Mitäs Nellin 12V? QV:ssa on tehoja merkattu rekisteri otteeseen..?

Onko siinä jotain 192-205 hevosvoimaa...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

eikös nellin alfa ole 12venanen QV, moisessa tehoja on tasan 147kw eli 200hv..

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Nelli kirjoitti:Joo, ja jos tommosen 12V version hommaa niin sitä öljymäärää on syytä tarkistella aina välillä. Tuppaa meinaan imemään jonkun verran, varsinkin jos kengittää vähän reippaammin, ja sehän tolla moottorilla käy helposti. Miten niin kokemusta :oops:
Mulla öljyä kuluu kymppitonnilla vain desi tai kaksi. Ajo on varmaan keskimääräistä, ei revittelyä eikä hissuttelua.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

ärrä kirjoitti: Mulla öljyä kuluu kymppitonnilla vain desi tai kaksi. Ajo on varmaan keskimääräistä, ei revittelyä eikä hissuttelua.
Joo, kyllä tuo öljynkulutus mullakin lasketaan ennemminkin deseissä kuin litroisssa. Ex tessuun sai öljynvaihtovälillä kaataa litran, kaksi jo 30tkm ajettuna. Tosin se pysyikin sitten samana 200 tkm asti.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ei kuluttanut mullakaan 12V öljyä mainittavasti. Onkohan kehitystä tapahtunut vanhoihin verrattuna..

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

varmasti on kehitysta tapahtunut uudemman ja vanhemman 12V- variaation suhteen, vanhemmissa tuo öljynkulutus johtuu mielestäni ihan puhtaasti kansien rakenteesta, varmaan uudemmissa venttiilinohjureitten rakenteita/materiaaleja paranneltu muiden muutoksien lisäksi..
siksipä noissa venhemmissa tulisi hieman paksumpia öljyjä käyttääkkin ainakin kesäisin..

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Juu kyllä rekisteriotteessa lukee 147kw.
Mutta koskapa mulla on vähän virtaavampi ilmanputsari (k&n) väittäisin että "Kuupassa" on tehoja kakssataa pilkku :)
Ja kyllähän toi vanhus jonkun verran öljyä vie, tiedä sitten vaikuttaako ajotyyli siihen jotenkin :twisted:
En ole hirveästi laskeskellu paljonko öljyä kuluu, ei ihan älyttömästi kuitenkaan.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Huomasin että monissä Supereissa ei ole mitään merkintoja takaluukussa, kun toisilla taas on. Mistä johtuu?
Nothing beats cubic inch

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Ja mistä johtuu että mulla on hämäysmerkki :-D
Viisaammat on huomanneet että mulla on takaluukussa Q4:n merkki.
Joku on joskus vaihtanut, syytä tai ajankohtaa en tiedä, enkä oikeastaan välitäkään.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

TestarosaFinland kirjoitti:Huomasin että monissä Supereissa ei ole mitään merkintoja takaluukussa, kun toisilla taas on. Mistä johtuu?
Johtuisko niinkin erikoisesta syystä että omistaja on tilannut auton merkeillä tai ilman, ja/tai joku seuraavista omistajista mahdollisesti sitten lisännyt/poistanut niitä :shock:

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Rolle kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti:Huomasin että monissä Supereissa ei ole mitään merkintoja takaluukussa, kun toisilla taas on. Mistä johtuu?
Johtuisko niinkin erikoisesta syystä että omistaja on tilannut auton merkeillä tai ilman, ja/tai joku seuraavista omistajista mahdollisesti sitten lisännyt/poistanut niitä :shock:
Jaaha, no sitten Alfassa on sama kuin Audissa, että jos halua tilata autoa ilman merkkiä niin sitten voi tilata ilmankin.

Tänään otettu "ensi tyypitt" 164 Super 12V ja täällä on kokemukset:
Ensin auton tarkastaminen ulkoa päin, vilkaisu konehuoneseen sitten sisälle ja kun kaikki näytti kohdalleen, niin ei muuta kuin koeajolle.
Ja täällä odotti ensimmäinen yllätys: kytkin pohjaan ja voi piru, olenko nyt Lamborghini Diablossa, että kytkin vaati niin paljon voimaa? :? en, olen ihan kuusnepassa. No sitten mentiin ja siellä odotti varsinainen yllätys, kytkin jumiutuu ja jää pohjaan ja palauttuu vasta noin sekunnin viivelle! :crazyeyes: Tietenkin en voinut myös tarkista auton suorituskyvyn kunnolla, mutta jotenkin jäi sellainen tunne, että se oli vajaa tehoinen, voiko johtua juuri siitä kytkimestä? entä missä sitten voi olla vikaa, kun kytkin on niin jäykkä ja se että se jumiuttuu ihan helvetilisesti?ja siellä myös asenettu sport täkäpönttö, jossa on kaks ulostullo putkea, nostaako se tehoa vai se on vain ulkonäkö kysymys?autakaa tekkniikan asiantuntijat? :)
Nothing beats cubic inch

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei sen kytkimen kovin kevyt kuulu ollakaan, mutta tolkuton voimantarve viittaa lähestyvään kytkinremonttiin. Kytkin käy elinkaarensa loppuvaiheessa raskaaksi. Polkimen palauttamattomuus saattaisi viitata vialliseen kytkimen pääsylinteriin.

Pelkällä takapöntön vaihdolla tuskin saa muuta aikaan kuin hienommat (?) äänet ja komeamman ulkonäön. Optimisti voi tietysti uskotella itselleen että tehoakin on kaksi hevosvoimaa enemmän :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Kiitos hienosta neuvosta!
Tiedän, että 164:ssa on suhteellisen raskas kytkin,mutta tässä yksilössa se oli aivan mieletön raskas, poljin painamiseen pohjaan vaatti melkein koko jalan voiman!
Edelisessä viestissa unohdin mainita, että ratti oli vinossa, johtuuko aurauskulmista, vai? ja jos on niin miten kallis homma korjata?
Nothing beats cubic inch

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ratti voi mennä vinoon monesta syystä, parhaassa tapauksessa autoon on vaihdettu esim. raidetangonpää ja sen mukana on mennyt auraus pieleen ja ratti vinoon. Seuraavaksi helpoin tapaus on, että etufillari on kolautettu johonkin ja alatukivarsi on mennyt hiukan mutkalle. Äärimmäinen murhe on sitten kolaroinnista ja suurpiirteisestä oikaisusta johtuva korin vinous tai alustan palikoiden kiinnityspisteiden siirtyminen. Korjauksen kalleus riippuu sitten ihan aiheuttajasta, pyöränkulmien säädöllä jos selviää niin puhutaan alle satasen operaatiosta.
- Epäkelpokeräilijä -

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Ei kuulostaa kovin hyvältä, kun auto myös ei suostunut kulkea suoraan kun vapautin kädet ratista :? myyjän mukaan kyseessä on rengaspaine, mutta mutta...
Nothing beats cubic inch

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niin joo kyllähän tuo voi rengaspaineistakin johtua. Luulisi myyjän kylläkin laittavan ilmaa renkaaseen ennen koeajoa jos kerran tietää sen olevan vajaapaineinen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no ei tainnut testarossalla olla ensivaikutelma kovin mairitteleva superista..no yksilöitä on moneen lähtöön, eiköhän se hyväkin mahdollisesti jostain löydy.. :wink:
on se hyvä kun itsellä on rempattu automaatti omassa niin ei tarvii murehtia kytkinongelmista.. 8)

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

90 kirjoitti:no ei tainnut testarossalla olla ensivaikutelma kovin mairitteleva superista..no yksilöitä on moneen lähtöön, eiköhän se hyväkin mahdollisesti jostain löydy.. :wink:
on se hyvä kun itsellä on rempattu automaatti omassa niin ei tarvii murehtia kytkinongelmista.. 8)
No tietenkin, kun auto on viallinen niin vaikutus on sen mukainen.
Kori ja sisusta vaikuttivat hyvältä, mutta tekniikkasta taas on jäänyt ristiriitainen vaikutelma. Onko mahdollista että auto ei kiihtyy niin kuin pitää koska kytkimessä on jotain haikkaa?
Nothing beats cubic inch

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no onhan se tietenkin selvä asia että ainakin siinä tapauksessa ei voima välity tiehen jos kytkin luistaa..

olikos kyseisellä yksilöllä minkälainen pyyntihinta?

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

90 kirjoitti:no onhan se tietenkin selvä asia että ainakin siinä tapauksessa ei voima välity tiehen jos kytkin luistaa..

olikos kyseisellä yksilöllä minkälainen pyyntihinta?
Oletko jo niin kylästynyt tomaatiin, että tekee mieli vaihtaa? :lol:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Casanova
Viestit: 20
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 12:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Casanova »

TestarosaFinland kirjoitti:Edelisessä viestissa unohdin mainita, että ratti oli vinossa, johtuuko aurauskulmista, vai? ja jos on niin miten kallis homma korjata?
Voisiko ratin vinous johtua lopussa olevista iskareista? Kun vasemmasta takaiskarista tuli öljyt ulos väliin menneen suojakumin rikottua iskarintiivisteen, niin ratti oli vinossa oikealle, kunnes iskarit tuli vaihdettua.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Ainakin tuntui, että ne on kunnossa, kun painoin auton etupään alas ja iskarit olivat jäykkät, vai kuuluko niiden olla pehmeämmät?
Nothing beats cubic inch

Vastaa Viestiin