Kuka ajaa eniten samalla jakohihnalla?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Tässä vaihtovälit, jotka eivät kilpaile menestyksellä tässä sarjassa;

Ex 156 2.0 rek 02/1999 eka vaihto 01/2004 48 tkm - toinen vaihto 12/2006 70 tkm kun oli muuta remppaa, jossa piti joka tapauksessa purkaa jakopään tavarat pois (nokka-akselin asentotunnistin ja ajoituksenmuunnin).

Juniori kehoituksestani pyysi kaikki vaihdetut tavarat pahvilaatikkoon ja kyllä täytyy sanoa, että olivat nyt tuon 3 vuoden ja 22 tkm jälkeen kuin pakasta vedettyjä - myös 70 tkm rullannut laitehihna. (Tarjolla omatoimiasentajalle ilman takuuta 10 euroo + lähetyskulut ja pannaan vielä samaan hintaan pois kuleksimasta 50 tkm ajettu ehjä (vasemman)edit: oikean puolen ylätukivarsi :P )
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tosin tuntisin kyllä silti itseni petetyksi jos 120 tonnin hihnanvaihtovälillä myydystä uudesta autosta puolitettaisiin vaihtoväli ilman, että huollon hintaa kompensoidaan.
Tämä tilanne tuli mm Opel`illa 2000-luvun taitteessa samalla tavalla esiin ja siellä ymmärrettiin myös asiakasta ja hinnoiteltiin vaihdot asiakasystävällisiksi päin vastoin kun DA:ssa, jossa siitä tehtiin bisnestä (tätä on käsitelty laajemmin mm tässä ketjussa http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... straliassa)
Viimeksi muokannut teuhka, 07 Tammi 2007, 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

kterkkila kirjoitti:Paremman remmin lisäksi kannattaisi teettää myös kunnolliset teräksiset hihnapyörät. Saattaisi pyörillä olla kysyntää jos niitä olisi kaupan.
Jep, hyvä huomio. siinähän ne syntyy samalla.
Kunhan tuo h-pyörän jako selviää niin pääsee kattelemaan mitä löytyy valmiina...saksan&italian&amerikan pojilta löytyy mitä ihmeellisimpiä asioita kun vaan jaksaa penkoa.
Ei muuta kun Muukkosen kauppaan, siitä se lähtee.
Tosin tämä tulee aika h-vetin kalliiksi niin kuin tämmöset hommat aina.
Jos homma onnistuu, ja miksei onnistuisi, niin sitten on tarjolla HUIPPUREMMEJÄ & H-PYÖRIÄ !!
Jopi

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Semmoinen olo on näistä keskusteluista tullut, että Alfan hihnat olisivat erityisen herkkiä Suomen talvisille olosuhteille (huom. ongelmahan on nyt poistumassa kasvihuonelimiön myötä). Eikö vaihtoväli ole maakohtainen ja Suomessa lyhin?

Eikä pidä pilkata italialaista autonvalmistustaitoa: siellä kun sompailin viime kesänä pari kuukautta saksalaisvalmisteisella vaunulla (30-40 C VAJOSSA ja auton sisällä parkin jälkeen 40-50 C) niin jopa ilmeni kaikenlaista pientä: keskuslukitus temppuili, takaluukun avauskahva lakkasi toimimasta, kojelaudan tavaraboksi ei auennut kunnolla, takalaakerista kuului ihme narinoita, pieniä kytkinmurheita (ja sitä paitsi renkaat kuluivat mutkateilla sileksi),....

Eikös tämä vikalista kuulosta ihan vastaavalta kuin Pohjolaan raahattujen lämminveristen Alfa-Romeoiden?

"Saksalaiset ei osaa tehdä kunnon autoja lämpiniin oloihin." :)

EDIT: P.S. Todettakoon, että mitään murheita ei ole tuossa saksalaisessa ilmennyt Suomeen paluun jälkeen.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kuka ajaa eniten samalla jakohihnalla?

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

pesojo-h kirjoitti:
KauGoH kirjoitti:se puoliintui siksi kun niitä hihnoja on katkennut ennen vaihtovälin/aika rajoituksen päättymistä, ja sitten se vasta maksaakin kun se katkeaa, ja luulisin että tuo puolitus on kyllä ajateltu ihan kuluttajan hyväksi!!!
Hei herätys, jos remmi katkeaa ennen vaihtovälin umpeutumista sen maksaa vaihtaja eli merkkikorjaamo etkä sinä.
Näin on AINA ollut.
Puolitus ajateltu kuluttajan hyväksi ???? Höpö höpö !!!
Kulutttajan hyväksi ei voi lukea sitä että korjaamomaksut kaksinkertaistuu vai voiko ???
Tuu nyt jo järkiisi.
Jos haluat maksaa aina kaikesta niin maksa myös minun remmin vaihtoni.
joo... ja minä en ole viemässä deltaan sitä vaihdettavaksi, enkä meinaa myöskään maksaa 3000€ euroa siitä lystistä, mutta meinaan ajaa ehjällä autolla, tästä minun autosta on kerran hihna katkennut, tuolla on 1800€ edestä kuitteja maksetuista venttiileistä ja kannen oikaisuista!!!

jokainen tietysti taaplaa tavallaan mutta herätys hei, saat latoa minusta nähen ne 2000€ pöytään kun alkaa kilinä kuulumaan, itse vaihdan kuitenkin heti kun on kilometrit sinne päin!!!

nihell
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Marras 2006, 17:03
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja nihell »

156:n jakohihnan vaitoväli ohjekirjan mukaan 60000 tai 3 vuotta, kumpi aikaisemmin tulee täyteen.
Itselläni 156 Super 1,8 TS. Tuli kolme vuotta täyteen viime elokuussa ja kilometrejä vajaa 23000.
Tiippanan mukaan hihna kestää hyvin tuon 60000 jos ei ole öljyvuotoja koneessa. Elikkä käsitin asian niin että jos hihna joutuu öljyn kanssa tekemisiin kannattaa vaihtaa ajoissa.

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

No suositeltavaa on ja sama pätee myös moniurahihnoihin, omasta 164 meni laturin hihna poikki kun piikkasen uinu öljyssä kun jakopään stefa vuosi

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Viikari »

kterkkila kirjoitti:Paremman remmin lisäksi kannattaisi teettää myös kunnolliset teräksiset hihnapyörät. Saattaisi pyörillä olla kysyntää jos niitä olisi kaupan.
Ja hihnasta ketjuksi-muutossarjalla :-)
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

nihell kirjoitti:Tiippanan mukaan hihna kestää hyvin tuon 60000 jos ei ole öljyvuotoja koneessa.
Jostain syystä en kovasti laskisi Tiippanan kommenttien varaan, eihän sitä edes kiinnosta koskea uudempiin Alfoihin. Ilmeisesti ei nykyään oikein vanhempiinkaan.

Ja puolitetaan off-topic: Faija osti auton 70 tuhatta ajettuna ja alkoi 200tkm:n kohdalla miettiä josko jakohihna pitäisi vaihtaa. Koppa auki, hyvältähän tuo näyttää, koppa kiinni. Kärry myytiin 270tkm ajettuna eikä vaihdettu nyöriä ainakaan niihin kilometreihin mennessä. Ei varmaan tarvitse erikseen sanoa ettei ollut Alfa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
nihell kirjoitti:Tiippanan mukaan hihna kestää hyvin tuon 60000 jos ei ole öljyvuotoja koneessa.
Jostain syystä en kovasti laskisi Tiippanan kommenttien varaan, eihän sitä edes kiinnosta koskea uudempiin Alfoihin. Ilmeisesti ei nykyään oikein vanhempiinkaan.
Yhdyn Rasvanäppiin :crazyeyes:

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Alfieri kirjoitti:Semmoinen olo on näistä keskusteluista tullut, että Alfan hihnat olisivat erityisen herkkiä Suomen talvisille olosuhteille (huom. ongelmahan on nyt poistumassa kasvihuonelimiön myötä). Eikö vaihtoväli ole maakohtainen ja Suomessa lyhin?
Ruotsissa vaihtoväli laski 80 tkm:stä 60 tkm:iin keväällä 2005 ja vähän tämän jälkeen vaihdoin remmit 80 tkm mittarissa. Nokkaremmi ja pyörät olivat ihan kunnossa mutta viikkoa ennen remonttia lähti apulaiteremmistä muutaman millin suikale reunasta pois. Tämä olisi huonolla tuurilla voinut johtaa varsin ikäviin seurauksiin.

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

teuhka kirjoitti:Yhdyn Rasvanäppiin :crazyeyes:
...niin että,mitä meinasit tehdä...ja jos sen teet,niin älä nyt sitä meille kaikille tule kertomaan..... :mrgreen:

edit: Sorry OT. Oli vain pakko....
QUORTHON 1966-2004

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Sori kaverit, exit only.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Ehkä hihna ei ole vielä sanonut viimeistä sanaa. Continentalilla on uusi hihna jolle luvataan hurjia:

http://www.conti-online.com/generator/w ... va_en.html

:crazyeyes:

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Jatkan kilpailua uudella aseella :lol: jakohihnoilla nyt ajettu 200km :mrgreen:
Nothing beats cubic inch

nihell
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Marras 2006, 17:03
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja nihell »

Rasvis kirjoitti:Koppa auki, hyvältähän tuo näyttää, koppa kiinni. Kärry myytiin 270tkm ajettuna eikä vaihdettu nyöriä ainakaan niihin kilometreihin mennessä. Ei varmaan tarvitse erikseen sanoa ettei ollut Alfa.
Onkohan tuo hihnan/hihnojen tarkastaminen Alfa 156 1,8 TS:ssä kuinkakin työläs operaatio?

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Tää on huono kisa, joku ilmottaa aina , että ei o vieläkään katkennu ja muut joutuu vartoon maailman tappiin.

Ennätyksen haltijaa tietty vois kunnioittaa vaikka Allfabs tarralla ja kokoontumisissa sais vaikka käyttää rähinäremmiä samalla merkinnällä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

nihell kirjoitti:työläs operaatio?
Hihnasta ei välttämättä näe päältä päin koska se aikoo antautua, mutta ainakin kiristimen esijännityksen pystyy visuaalisella mulkoilulla tarkastamaan. En muista pääsikö tuon Sparkissa näkemään pelkästään hihnakopan yläosaa raottamalla, joten tarkastus menee kai jotenkin näin:

- oikea etufillari pois
- sisälokasuojan luukku pois
- moniurahihna pois
- jakohihnan suojakopat pois
-> nyt hilut ovat näkösällä.

Edit: Faijan hihnantarkastukseen en ota kantaa, en tod. uskaltaisi jättää Alfan hihnaa samanlaisen "ihan hyvältä tää näyttää" -arvion varaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Mun silmiin tuollaiset 57 tkm ajettu hihna näytti ainakin "ihan hyvältä". Että aika vaikea sitä on arvioida.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Laku kirjoitti: Ennätyksen haltijaa tietty vois kunnioittaa vaikka Allfabs tarralla ja kokoontumisissa sais vaikka käyttää rähinäremmiä samalla merkinnällä.
:-D

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

nihell kirjoitti: Onkohan tuo hihnan/hihnojen tarkastaminen Alfa 156 1,8 TS:ssä kuinkakin työläs operaatio?
Melkein olisin sitä mieltä, että samalla vaivalla ne jo vaihtaakin. Jonkun kireyden tarkistaa suht. sujuvasti, kunhan ensin purkaa suojakotelot pois. Toisaalta mielestäni noiden koteloiden kanssa leikkiminen on se p*skamaisin osa remonttia :-D
VMP

nihell
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Marras 2006, 17:03
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja nihell »

Kiitoksia vinkeistä :-D
Täytyypä vähän vielä pähkäillä tässä ton hihnanvaihdon kanssa. Vuodet on täyttyneet mutta kilometrejä olisi jäljellä vielä tollaset 37000. Että aika vähän tulee kilometrejä mutta onhan ne sitäkin nautinnollisempia.

Alfis
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Syys 2006, 00:29
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfis »

Ei juma***ta..

Kuka Kroisos täällä julkee ehdottaa tällästä kisaa?

Mulla on muutakin käyttöä jalosukuiselle nelipyörädiivalleni, kuin
koettaa tappaa se johonkin teinien hihnasirkukseen..

Diivahan tuo on, oikukas kuin p*ru, mutta rakas kuin s***ana
ja hellyttävä kuin itte p**kele.. Ei sitä raaski noin raiskata loppuun..

Touhutkaa ite noiden hihnah*lvettienne parissa ja tappakaa loppukin
Alfan jalosta suvusta koko Suomessa, jääpähän minun puolestani
edes yksi jäljelle!!

Mun autosta ei ole kone tuon syyn vuoksi mennyt koskaan, eikä
tule menemään - huollotta ei toimi kuin korkeintaan Lada!!

Pitäkää skabanne, EN OSALLISTU!! :mrgreen:

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

En oo vielä kertaakaan päästäny remeliä yli 30tkm:n, enkä päästä. Näillä asioilla ei leikitä, vaikka tässä kisassa hävittäiskiin.

Ladat, japsipaskat ja saksan mosset sopii raiskattaviks, ei Alfat. :evil:

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Venytellään, venytellään hihnaa.

166 heittää tänään viimeisen reissunsa pääkaupunkiin tällä hihnalla ja huomenna on hihnanvaihto edessä.

Sitten hakataan kilometrit kiveen ja jäädään odottelemaan muiden vastineita.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Nonii.. nyt itelläni kisamotivaatio kasvanu kun kunnostettu moniurahihnakiristin lähtikin takas Lahteen, enkä oo uutta edes tilannu vielä. Myöskin uusi korkeapainepumppu on vielä tuloillaan Italiasta ja sekin lähtee ennen asennusta diesel-pajalle viritettäväksi.

Eli ei siis kiirettä vaihtaa hihnaa.. :) Katotaan joskus kuukauden kuluttua, siihenkin mennessä varmaan ehtii se 5-10tkm tulla lisää.

Vastaa Viestiin