nyt tuo minun "uusi" JTS 156 näyttäisi vievän aika pätkittäisessä ajossa pääkaupunkiseudulla 10.3 l/100 km kun edellinen vei 11-13 joten edistystä on tapahtunut !
Viikari kirjoitti:Matkan kustannuksia lisää yksi "tolppakuva"
Hyi Hyi! Ei saa hurjastella..
Tapaturma. Ohitin Hiluxin joka ei saanut kahden killometrin matkalla kiihdytettyä 70 yli.
Onneksi olin nostanut jalan kaasulta jo ennen tuota tolppaa.
Back to topic. Yllättävän pienellä tuo menee kun malttaa ajella rajoitusten mukaisesti.
JTS:n tietsikan mukaan keskikulutus sekalaisessa ajossa 7,5 l ja todellinen noin 8 l. Matka-ajossa tietsikka näyttää (trip B) n. 6,7-6,8 talvikelissä joten oliskohan todellinen puolilitraa enemmän. Kesäkeli kokemuksia ei vielä ole.
TestarosaFinland kirjoitti:Voiko olla, etta oikeassa kenkassa on rauttaa
En myönnä! No okei, kyllä se oikea jalka joskus (harvoin) kramppaa.
Joka tapauksessa aika hyvin mennään tehtaan ilmoittamissa lukemissa (11,7 l / 100 km), vaikka ajelenkin suhteessa selvästi enemmän taajamassa kuin kruisailen maanteillä.
Kyllä tuon ysiin saa kulkemaan maantiellä kun oikeen irvistää mutta heti kun tulee pelkkää kaupunkipyöritystä ja kylmäkäynnistyksiä niin mennään 15+litraa että paukkuu
Miten te saatte sen kutosen noin paljon kuluttamaan? Mulla on kaikkien aikojen suurin kulutus tankillisella 11,7 litraa. Eli juuri sen verran mitä tuon pitäisi keskimäärin kuluttaa valmistajan ilmotuksen mukaan.
Laba kirjoitti:Miten te saatte sen kutosen noin paljon kuluttamaan? Mulla on kaikkien aikojen suurin kulutus tankillisella 11,7 litraa. Eli juuri sen verran mitä tuon pitäisi keskimäärin kuluttaa valmistajan ilmotuksen mukaan.
Lähdet aina lämpösestä tallista/liikkeellelähdössä kone ei kerkeä jäähtyä, ajat pitkää matkaa noin 70km/h keskinopeudella, sulla on vakkari ja et aja kaupungissa?
Ajotavastahan tuo pitkälti on kiinni, joskus saanu tuon kuluttamaan yli 30litraa satasella kesäreissulla eikä tankissa oo ollu kuin ne kaks reikää ; yks ulos ja yks sisään
Ei ole lämpöistä tallia, mutta lohkolämmitintä käytän aina kun mahdollista. Kylmäkäynnistyksiä siis ei liiemmin tule. Tyypillinen ajo on taajama-ajoa, ei kuitenkaan mitään keskustapyöritystä. Välillä sitten tulee pidempää maantieajoa mutta toisaalta myös ruuhkissa seisomista. Vakkaria en omista.
Eilen tuli ajettua 164:lla Hki-Tre ja takaisin 110km/h ja matkaan osuivat myös pari reipaasta kiihdytysta 7 litran kulutuksella Aika kohtuuliselta tuntuu tessun kulutus.
Ihan hyvin twin sparki kiihtyy, mutta huomasin että sen sitkeys on huomattavasti heikompi kuin 33:lla, onko muilla oli sama havainto?
3.2:n kulutus ei näytä olevan sen enempää kuin 2.5:n - ainakaan mulla. Tosin en ole tarkistanut ajotietokonnen paikkaansapitävyyttä, ne kai näyttää yleensä liian vähän. No, kuitenkin matka-ajossa tää uusi näyttää kulkevan jopa vähemmällä, jotain 8-9 litran välillä näin talvirajoitusten aikaan. Kutosvaihde auttaa asiaa. Kaupungissa sitten jotain 12-14 litran luokkaa. Muutama tankillinen nyt poltettu ja keskikulutus 12,1 sekalaisessa (kaupunkipainotteisessa) ajossa.
Allekirjoittaneen 159 kulutti puolentoista viikon Keski-Euroopan kiertueella 8,2 l/100 km. Pääasiallinen sisältö nopeatempoista matka-ajoa koneteillä. Mielestäni oikein mallikas suoritus. Ja onhan se kiva, kun ei jää jalkoihin. 2,4 JTDm-kone toimii todella hienosti. Moinen vehje menee Suomessa aivan hukkaan! Tai itse asiassa koko auto...
8 sivua aiheesta joka lukee ohjekirjassa... Ohjekirja pitää hyvin paikkansa,jos ei pidä niin autossa joku vika. Se 16 ja risat kylillä ja 10l nätillä matka-ajolla.. Mutta eipä liene kenellekkään yllätys???
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Teidän alfistien iloksi tunnustan ettei mun mitsu galantti -93 oikeen alle yhdeksään litraa satasella maantieajossakaan pääse.. Neliveto ja amerikkalaistyylinen kone verottelee.
Tuli tossa katsottua niin 11,1 l/100km sekalaisessa ajossa ja on kyllä saannu kenkää. Pelkäsin että olis ollu paljon enemmän, mutta hyvä näin. Huhti-Toukokuun vaihteessa mökki reissu edessä niin sitten näkee matka-ajon kulutuksen.
Jotenki aika isoilta tuntuu erot 156JTS:ssien kulutuksissa. Omani nyt kuukauden kokemuksella on noita enemmän kuluttavia. Tänään tankatessa laskettuna tasan 11L/100km. Tosin enimmäkseen kaupinkiajoa. Mutta esim hki-tre-hki 400km vakionopeudensäätimellä 110km/h ja todellinen kulutus tolle reissulle 9.2. Onkohan lambdat tai jotain vähän vituillaan? Ilmi tuntuis olevan kunnossa kun veto on tasasta ja tehotkin kai kaikki tallella.
Sw Selen ensimmäisen tankillisen kulutus 9,0 l/100 km. Hiukan vähemmällä tuntuis menevän kun vanha kuutonen. Ei tosin kovin suurta eroa ole. Johtuiskohan uutuudenviehätyksestä, vaihtaa se niin kivasti alaspäin...
Talvi meni käytännössä lyhyissä kaupunkipyrähdyksissä ruuhkissa (Kehätiet yms) aamuin illoin (aamuisin lähtö tolpasta, iltaisin 2xillassa kylmiltään). Silti keskikulutus näytti pysyvän aika kauniisti tuossa 11,9+ tienoilla. Kesällä varmaankin kaasujalka aktivoituu sen verran, että laskua kulutuksen suhteen ei ole odotettavissa .
En päässyt ikinä alle kympin. Tankki meni aina uusiksi kun valo syttyi, yleensä jotain 500-580 km. Auto oli siis V6 156. Kai sillä olisi voinut taloudellisemminkin ajaa.
BB kirjoitti:Jotenki aika isoilta tuntuu erot 156JTS:ssien kulutuksissa. Omani nyt kuukauden kokemuksella on noita enemmän kuluttavia. Tänään tankatessa laskettuna tasan 11L/100km. Tosin enimmäkseen kaupinkiajoa. Mutta esim hki-tre-hki 400km vakionopeudensäätimellä 110km/h ja todellinen kulutus tolle reissulle 9.2. Onkohan lambdat tai jotain vähän vituillaan? Ilmi tuntuis olevan kunnossa kun veto on tasasta ja tehotkin kai kaikki tallella.
Noniiin tänään selvis että tankin tiiviste vuotaa sieltä ylhäältä, selittää vähän tota kulutusta... Auto ei antanu mitään varotuksia tai virheitä ja ajotietokone näyttää lähes normaalia kulutusta niin sillon se bensa vuotaa jostain.