164 superia ostamassa..

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

TestarosaFinland kirjoitti:
90 kirjoitti:no onhan se tietenkin selvä asia että ainakin siinä tapauksessa ei voima välity tiehen jos kytkin luistaa..

olikos kyseisellä yksilöllä minkälainen pyyntihinta?
Oletko jo niin kylästynyt tomaatiin, että tekee mieli vaihtaa? :lol:
en, olenko muka väittänyt jossain että olisin vaihtamassa, parempaa alfaa kun saa hakea, toiseksi se että allekirjoittaneella ei mieltymykset kuitenkaan vaihtele päivittäin.
tokihan sitä voisi toisen ostaa automaatin kaveriksi.. 8)

olisi vaan kiva tietää mitä pikkuvikaisella moisella tahdotaan, jos hinta on HALPA niin kyllähän sitä yhden kytkinremontin sulattaa varsinkin jos auto on muuten toimiva..voisi siis moinen kiinnostaa.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Se on totta. Mutta yhdelle hinta voi olla halpa kun taas toiselle kallis, riippu ihan ihmisesta. Kysymys on taas siitä mitäon sinun mielestäsi halpa?
Nothing beats cubic inch

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no jos pistät sen hinnan niin voin päätellä onko halpa vai kallis jos et julkisesti kehtaa huudella niin pistä vaikka privana, yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus...

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Kytkin on omassa QV 24V:ssäkin tavallista raskaampi ja kestää jonkin aikaa ennen kuin kytkinpoljin nousee ja levy irrottaa. Tästä johtuen kytkin luistaa melko pahasti kun kiihdyttäessä vaihtaa suuremmilla vaihteilla esim. ohittaessa. Yritän kyllä käyttää sitä hellästi, mutta ohitustilanteessa asiaa ei aina muista. Taitaa olla sama kytkin kaikissa V6 164:ssa, joten QV:n 232hv:n välittämisessä tiehen kuluneella kytkimellä on tekemistä.

Taitaa siis tulla kytkinremppa eteen aika pian. Omassani (kuten ilmeisesti kaikissa uudemman sukupolven 164:ssa ja 166:ssa) on jonkinnäköinen kuristusventtiili rajoittamassa kytkinnesteen virtausta. Amerikkalaiset virkaveljet ovat 164-forumin mukaan poistelleet (tai ohittaneet) ko. mokkulaa hyvin tuloksin. Voisi kokeilla sitä ennen kytkinremppaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

aika halpa tax free super nettiautossa, kipin kapin ostamaan pois.. :wink:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1087020

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Kyselin sitä Superista, siellä on laittoa aika lailla. Myyjän mukaan ventiileista tulee joku heikko ääni, ABS:in anturi on entinen ja auto on näköjään joskus kolaroitu, kun yks puoli on kirkaampi kuin toinen, muuten näyttää hyvältä ja hinta periaateessa ei ole paha.
Nothing beats cubic inch

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Giri kirjoitti, että vie aika kunnes kytkin palaa, mutta koeajamani Superissa se jumiuttui pohjaan ja sitten palasi niin kuin kerralla noin sekunnin viivellä. Sitten koeajon jälkeen kytkin hajsi palaneelta, mikä on ymmärettävä. Ties sitten mitä siellä on. Voi olla pääsylinteri ja myös voi olla jotain pahempaa.
Etkö sä Giri myy sun Q4:sen :wink: ?
Nothing beats cubic inch

Avatar
JT-Racing
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Loka 2006, 15:39
Car(s): Alfa 156 "2,5" V6, Alfa 156 TS, Alfa 164 Super V6, Alfa 166 Super, Alfa 75 "1,6", Alfa 75 Ts
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja JT-Racing »

12v Alfan koneessa on ominaista että venttiileistä kuuluu ääni. Jos venttiilikoneistosta ei kuulu mitään ääntä on se rikki tai kohta menossa.
" No risk, no fun"

Werneri
Viestit: 476
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Werneri »

"Kyselin sitä Superista, siellä on laittoa aika lailla. Myyjän mukaan ventiileista tulee joku heikko ääni, ABS:in anturi on entinen ja auto on näköjään joskus kolaroitu, kun yks puoli on kirkaampi kuin toinen, muuten näyttää hyvältä ja hinta periaateessa ei ole paha."

En malta olla kommentoimatta.
Ko. hinnalla ei taida ihan uutta autoa saada, eli jotain laitettavaa tuon hintaluokan autosta löytyy. Myyjä lienee kertonut asiat rehellisesti, ettei tule yllätyksiä kun ostaja tulee autoa katsomaan. Parempi antaa vähän huonompi kuva kuin ehkä todellisuus on, tulee positivisia elämyksiä. Venttiileissä, eikä muussakaan teknikassa ollut mitään sanomista. Normaali 12V V6:n naksutus, vieläpä lievemmästä päästä.
Oikeasti auto kävi todella kauniisti. Kori oli ruosteeton, mutta suojaamaton rauta pintaruosteessa, siis apurungot ja tukivarret, yms. Sisusta kunnossa, eikä haissut tupakalle. Huoltokirja 200tkm saakka. Auto saattoi olla joskus kolaroitu, kauppakirjassa yksityinen myyjä kyllä vahvasti allekirjoitti "kein unfallschaden". Voihan pahat naarmut jne. olla uudelleen maalauksen syy. Ihmettelenkin miten voi puhelimessa nähdä, että auto on kolaroitu. Meinaan kun ei ollut videopuhelu.
ABS:n anturi saattoi olla viallinen, tai hammaskehä täynnä savea tai....ABS valo sammuu kun hetken ajaa. Eli se ei pelaa joka pelkää (liikaa). Joskus voi voittaa joskus hävitä. Tämäkin yksilö saattoi olla ihan p...a, tai sitten ei. Varman päälle pelaaja hakee uuden auton 5v takuulla. Sen hinta vaan on jotain muuta kuin 1700 eukkoo.
Ai mistä tiedän tämän kaiken?
Koska se auto seisoi minun pihassa.
Ja nyt se on myyty. Niin kuin Testarossalekin tarjosin , nahkoineen, eli sillä mitä se tuli rahteineen maksamaan. Saattoi olla hyväkin auto????
Tämän kirjoitti keski-ikäinen mies, joka on ajanut Alfoilla jokusen km ja vuoden.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no wernerin kirjoittamasta tekstistä saattoikin päätellä että kyseisen superin myyjä on vähintäänkin tuttu tai sitten werneri on myyjä itse kuten taisi ollakkin.. :wink:

jeps selvä asiahan se on että tuohon rahaan ei uutta saa, onhan kys autollakin ikää jo noin 13 vuotta joten käytönjäljet saavat jo hieman näkyäkkin, ensimmäisenä tulisi toki itselläkin mieleen lievä kolari jos autoa maalailtu joltain nurkalta että annettakoon se testarossalle anteeksi, mutta tokihan autoa pitää käydä katsomassa ennenkuin mitään tarkempia johtopäätöksiä voi vetää, hinta oli kyllä kohdillaan joten en ihmettele jos meni jo kaupaks........nopeat syövät hitaat.. :)

jeps venttiilien lievää rällätystä ei kantsii säikähtää jos kyseessä 12V kone, kyseessä normaali venttiilikoneiston rakenteesta johtuva ominaisuus..

Werneri
Viestit: 476
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Ps.
Ja kun ei malta.... liikaa saunomista? :-D
Ei muuten kytkin luistanut, eikä jäänyt pohjaan. Ostaja sai takuunkin: jos auto ei vastaa hintaansa sen voi palauttaa samalla hinnalla.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Jokaisella on omat odotukset ja vaatimukset autosta.
Minun periaateni Alfan ostaessa, että siellä ei saa olla vikoja, koska jos Alfa on viallinen, niin sitten elämästä tulee aito helvetti, kun se menee rikki joka päivä. Ja sitä varten ei välttämättä pitäis olla uusi auto, kun uskomatonta mutta totta, on olemassa myös hyvin käytettyjä mutta hyvin toimivia Alfoja.
Nothing beats cubic inch

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Eikä niitä välttämättä saa ilmaiseksi.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

TommiS kirjoitti:Eikä niitä välttämättä saa ilmaiseksi.
Ei niitä saa ilmaiseks, mutta edullisesti kyllä.
Nothing beats cubic inch

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^vai ei ollut 1700 e tuollaisesta autosta tarpeeksi edullinen hinta..
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Ciancarlo kirjoitti:^vai ei ollut 1700 e tuollaisesta autosta tarpeeksi edullinen hinta..
+ ainakin verot päälle
Nothing beats cubic inch

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Silti.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

TestarosaFinland kirjoitti:Jokaisella on omat odotukset ja vaatimukset autosta.
Minun periaateni Alfan ostaessa, että siellä ei saa olla vikoja, koska jos Alfa on viallinen, niin sitten elämästä tulee aito helvetti, kun se menee rikki joka päivä. Ja sitä varten ei välttämättä pitäis olla uusi auto, kun uskomatonta mutta totta, on olemassa myös hyvin käytettyjä mutta hyvin toimivia Alfoja.
En minäkään malta olla (jälleen kerran) kommentoimatta.

Onko nyt kyseessä sama Super, mistä "90" aiemmin sinulta halusi hintatietoa koeajosi perusteella?

-Oli tai ei niin koneeltaan ja muutenkin kunnossa oleva -94 on tuohon hintaan on f...ing bargain!

Kamoon nyt! -mies huutaa virheettömän 164 Superin perään, joka saisi maksaa enintään jotakuinkin 2000 eskoa ?!?

Edellisiin kytkin yms. juttuihin totean, että ex 164:ssa oli yli 3 v. aikana em. kytkinviive jo ostettaessa, joka ilmeni oikeastaan ainoastaan ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa täydellä syötöllä.
Poljin oli kyllä jäykähkö alusta pitäen muuttamatta kuitenkaan poljinvoiman tarvetta tänä aikana.
Ja niihin venttiilikoneiston ominaisuuksiin kuuluu korostettuna 24V -mallissa myös tuo kuuluisa singermäinen säksätys.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Kyseessä ei ole sama Super, vaan aivan erilainen.
Kyllä mä tiedän milloin autossa on vika. Koeajamni superissa kytkin jumitti millä vaihteella tahansa, ja siitä hinnasta en odottaa, että ostan Super 2000€:lla, mutta kuitenkin on aina parempi maksaa pikkasen enemmän ja saada kunnon virheetön pelin.
Nothing beats cubic inch

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

TestarosaFinland kirjoitti:kuitenkin on aina parempi maksaa pikkasen enemmän ja saada kunnon virheetön pelin.
Juuri näin se ihan oikeasti meneekin!
Jos ostat vanhan Maseratin tai vaikka Jaguaarin niin maksat vähän enemmän, että saat käyttökelpoisen ja virheettömän yksilön..eikö?
Sama tilanne oikeastaan minkä tahansa vanhuksen kohdalla.

Mutta silti, jos kaveri myy -94 Superia kaikilla varusteilla ja kerrotuine puutteineen veroineen ~2500€ hintaan niin mikä on sitten edullista?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no kyllä werneri teki hyväntyön auton ostaneen kaverin puolesta, ei voi muuta sanoa.. eipä kannata tuohon hintaan lähteä enää hakemaan mistään..

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

glideslope kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti:kuitenkin on aina parempi maksaa pikkasen enemmän ja saada kunnon virheetön pelin.
Juuri näin se ihan oikeasti meneekin!
Jos ostat vanhan Maseratin tai vaikka Jaguaarin niin maksat vähän enemmän, että saat käyttökelpoisen ja virheettömän yksilön..eikö?
Sama tilanne oikeastaan minkä tahansa vanhuksen kohdalla.

Mutta silti, jos kaveri myy -94 Superia kaikilla varusteilla ja kerrotuine puutteineen veroineen ~2500€ hintaan niin mikä on sitten edullista?
Ei se sinänsä kallis ole, mutta varmaan tiedät paljonko maksaa 164:seen osat ja varsinkin erilaiset sähkö juttut. Kts. temppuileva ABS
Nothing beats cubic inch

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no eihän nyt yksi anturi vielä maailmaa kaada, eikä ne sähköosat ole sen kalliimpia kuin muissakaan boschin valmisteita käyttävissä autoissa, jos tuon takia jättää muuten kohtuullisen yksilön ostamatta niin ei hyvää päivää.. :roll:

jos halpaa varaosatarjontaa haluaa niin pitää ostaa toyota.. :mrgreen:

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

^mulla olis tohon vaivaan paljon vinkkejä Ex-hardcore fillariharrastajana, ei välttämättä maksa juuri mitään, mutta eteenpäin pääsee.
Autoharrastus, varsinkaan Alfa ei taida olla se paras tapa nirsoilla...

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

No kun ei ole kiirettä, niin odotetaan, kunnes kaikin puolin sopiva ehdokas löytyy ja kyllä se löytyy :-D
Nothing beats cubic inch

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Totta ihmessä löytyy...

Ei ehkä noilla hakukriteereillä, eikä varsinkaan Alfaa, mutta varmasti löytyy.. ankaraa etsintää vaan... ja onnea!

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

TommiS kirjoitti:Totta ihmessä löytyy...

Ei ehkä noilla hakukriteereillä, eikä varsinkaan Alfaa, mutta varmasti löytyy.. ankaraa etsintää vaan... ja onnea!
No kiitos!
Ja myös näillä kriteereilla se löytyy, löytyi se jo kerran niin löytyy toisenkin :-D
Nothing beats cubic inch

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

TestarosaFinland kirjoitti:Näin on. Sen vuoksi ei kannattaa huoleta ja investoida autoon, koska Telta tarjoaa jokatapauksessa parikymppiä...
Kannatta investoida, korjata ja muuten huoletta autoa vain jos aikoo pitää sen pitkään tai niin pitkään kuin mahdollista kuin minun tapauksessa, muuten se on rahan tuhlamista.
Kerran vielä:
Mistä ihmeestä Testarossa aiot löytää näitä yksilöitä, jos me nykyiset omistajat emme näistä omistamme huolehdi.
Kuka näitä yksviiskutosia ja niitä vanhempia lopulta ruostesuojaa, vahaa, ja säilöö sekä tekniikaltaan huoltaa, ja vielä edullisesti jälleenmyy, ellemme me, nykyiset omistajat, Testarossa.
Asenteesi puoli-ilmaisia Alfoja kohtaan ajaa kohtsilleen itsesi ojaan.
Ilmaisia lounaita ei edelleenkään ole olemassa.

Werneri
Viestit: 476
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Menee vähän OT, mutta: tuli samassa kuormassa 33 1.4ie Imola. Ruosteeton, ei edes bensakorkin ympäristö kuki. 160tkm. Vm-93. Olisiko kiinnostusta?
Tämän voi siirtää tai poistaa jos siltä tuntuu.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Werneri kirjoitti:Menee vähän OT, mutta: tuli samassa kuormassa 33 1.4ie Imola. Ruosteeton, ei edes bensakorkin ympäristö kuki. 160tkm. Vm-93. Olisiko kiinnostusta?
Tämän voi siirtää tai poistaa jos siltä tuntuu.
Minulla on 33 93 "Suomi-auto", ruosteeton ja bensa korkin ympärys on ruosteeton. Uskomatonta?ehkä, mutta totta. Ja vielä, jo 45 tkm olen ajanut silläja ainoa mitä tein sille on raide tangonpää ja pieni jarruletkun pätkä.
Nothing beats cubic inch

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Etkö sä Giri myy sun Q4:sen :wink: ?
Ei mulla ole Q4:ää vaan QV 24V, joka on usein unohdettu versio 164:stä. Lyhyesti QV 24V on Q4 miinus 6-vaihteinen Getrag loota ja 4X4. Airbagejakaan ei ole.

En myy ainakaan halvalla :mrgreen:

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Giri kirjoitti:
Etkö sä Giri myy sun Q4:sen :wink: ?
Ei mulla ole Q4:ää vaan QV 24V, joka on usein unohdettu versio 164:stä. Lyhyesti QV 24V on Q4 miinus 6-vaihteinen Getrag loota ja 4X4. Airbagejakaan ei ole.

En myy ainakaan halvalla :mrgreen:
No jos airbagia ei löydy, siten en osta! :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Nothing beats cubic inch

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

No nyt on taas 164 alla :-D tosiaan ei ole Super, vaan 8 kynttiläinen versio.
Mieleenkiintoinen juttu: T.S:n äänet ovat paljon makeimmat, kuin 6 pyttyisessa, ehkä johtuu siitä että koeajamani super ei ollut normaalissa kunnossa. Vaikka kilometrejä on paljon, kyllä se on nopea, vaihteisto ja jarrutkin pelaavat ihan malikkaasti, jopa koko "joulukuusi :mrgreen: toimii hyvin.
Maalissa kuin vanhoissa autoissa aina, löytyy jonkinverran sanomista,lakkaa lähtee paikoin ja tuhkakupinkin pitäis rakentaa jotenkin, kun se ei sulkeutuu kunnolla.
Ja kiitos "IL Mastro" mukavista kaupoista ja kaffeesta :-D
Nothing beats cubic inch

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Kyllähän tuollainen TS murisee hienosti neloskoneeksi, mutta jos kutonen on kunnossa niin kyllä se vaan kuulostaa vielä hienommalta. :)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Molemmat omistaneena V6 vie voiton mennen tullen. Il Mostron auto on varmaan hyvä ostos, varsin hyvässä kunnossa kilsoihin nähden ja varmasti hyvin pidetty viime aikoina.

Avatar
JT-Racing
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Loka 2006, 15:39
Car(s): Alfa 156 "2,5" V6, Alfa 156 TS, Alfa 164 Super V6, Alfa 166 Super, Alfa 75 "1,6", Alfa 75 Ts
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja JT-Racing »

Samaa mieltä noista kutosen äänistä. :wink: Onnittelut Testarossalle!
" No risk, no fun"

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

On se ihan asiallisessa kunnossa,kyllä näkee, että se oli normaalisissa käsissä.
Varmaan koeajamassani V6:ssa oli jotain häikkä, koska TS:n äänet on paljon paremmat. Joskus vielä pitäis saada 164 Q4, mutta se saa odottaa, kun viime aikana on tullut kunnon Alfojen lisäys :lol:
Kun on jo aika siitä, kun omistin 164, joka oli myös TS oli mukava huomioida, että 164 on hyvin tasapainoinen "hevonen" siellä yhdistyy tyyli, ajoominaisuudet ja mukavuus parhalla mahdolisella tavalla, vaikka kovaan ajoon kompromisiton 33 sopii paljon paremmin. Mutta niiden tarkoitus jo alunperin ollut aivan erilainen ja niitä ei voi verrata mitenkään.
Jt-Racing, sinulla on harvinaasen komia 164 :)
Nothing beats cubic inch

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

TestarosaFinland kirjoitti:Jt-Racing, sinulla on harvinaasen komia 164 :)
Olen täysin samaa mieltä :wink:

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Rolle kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti:Jt-Racing, sinulla on harvinaasen komia 164 :)
Olen täysin samaa mieltä :wink:
Ai Rolle se on sun entinen? :wink:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

:silent: :-D

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Rolle kirjoitti::silent: :-D
:lol:
Nothing beats cubic inch

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Tuulilasin tuoma 164 Super V6 turbo "24V"kaupan nettiautossa, nätin näkönen peli, lehtijuttu auton tuonnista oli vähän masentava kun aikoinaan luin sen...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

eipä taida kuitenkaan olla sama yksilö sillä tuulilasin tuomassa yksilössä ei ollut nahkasisustaa ja ihmetystä herättää myös se että miksi kauppaisi 24V mallina jos kampe on turbotekniikalla..no tokihan voihan olla että sisusta ja tekniikka on vaihdettu ja takaluukun mallimerkintä myös mutta enpä oikein jaksa uskoa...

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

24V mallina jos kampe on turbotekniikalla.
Taitaa olla painovirhe tms...tai eivät tiedä...

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

90 kirjoitti:eipä taida kuitenkaan olla sama yksilö sillä tuulilasin tuomassa yksilössä ei ollut nahkasisustaa ja ihmetystä herättää myös se että miksi kauppaisi 24V mallina jos kampe on turbotekniikalla..no tokihan voihan olla että sisusta ja tekniikka on vaihdettu ja takaluukun mallimerkintä myös mutta enpä oikein jaksa uskoa...
Katsoitkohan ihan oikean ilmoituksen? Ei tuossa näyttäisi nahkapenkkejä kyllä olevan..
http://www.nettiauto.com/1129819

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »


Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

Arvasinkin että taisit katsoa juuri tuon auton ilmoituksen :wink:

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Molemmat näyttävät olevan ihan ylihinnoiteltuja.
Se 164 ei varmaan maksanut kuin muuttama tonnia, kun muistan että he kaupittelivat XM sitikka super halvalla.
Mutta taas, jokainen tekee oma johtopäätöksia. Ainakin se TB näyttä hyvältä
Nothing beats cubic inch

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Miten se XM liittyy Näiden Alfojen hintapyyntöihin?

Jos kaupan on kaikin puolin toimiva hieno auto hyvillä varusteilla, jonka isotöinen hihnanvaihto yms. on juuri tehty, niin mielestäni pyyntihinta on jokseenkin asiallisella tasolla. Ei halpa mutta laatuun nähden kohtuullinen.

Tulee tässä väkisinkin mieleen aiemmat vaatimuksesi Superin suhteen. Ruosteeton ja tekniikaltaan täysin moitteeton yksilö sai maksaa, mitä 2500€ max?

Eipä silti, onnittelut uudesta kuusnepasta! -hienon näköinen vehje, mitä Il Mostron albumia oon kattellu.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

glideslope kirjoitti:Miten se XM liittyy Näiden Alfojen hintapyyntöihin?

Jos kaupan on kaikin puolin toimiva hieno auto hyvillä varusteilla, jonka isotöinen hihnanvaihto yms. on juuri tehty, niin mielestäni pyyntihinta on jokseenkin asiallisella tasolla. Ei halpa mutta laatuun nähden kohtuullinen.

Tulee tässä väkisinkin mieleen aiemmat vaatimuksesi Superin suhteen. Ruosteeton ja tekniikaltaan täysin moitteeton yksilö sai maksaa, mitä 2500€ max?

Eipä silti, onnittelut uudesta kuusnepasta! -hienon näköinen vehje, mitä Il Mostron albumia oon kattellu.
Ensiks kiitos, kyllä ostamani 164 on ihan ok, jo 1000 kilsa takana ja pelaa kuin unelma :)
Mutta taas jos menään vähän sivuun aiheesta: Asiallinen auto saa maksaa, mutta kun hinta on aivan liikkaa, niin mitään huolto toimenpitetta eivät selittää aivan liian kovan hinnan. Mutta kuin sanoin aiemminkin,jokainen tekee oman päätöksensa ja katsoo mitä sopii hänelle parhaiten.
Nothing beats cubic inch

Vastaa Viestiin