159 Qtronic kokemuksia / koeajoja

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Goose
Viestit: 23
Liittynyt: 13 Joulu 2006, 19:03

159 Qtronic kokemuksia / koeajoja

Viesti Kirjoittaja Goose »

Tänne voisi heitellä mielipiteitä taikka kokemuksia..

Itelläni oli Konalan DAsta tuollainen koeajossa ja mukava peli muuten mutta huomasin moottoritiellä kun ajoi tasaista nopeutta niin nyki säännöllisesti...polttoaineen syöttö ongelma vai mikä ihme??!

VAHVASSA harkinnassa tilaaminen mutta pisti vähän ihmetyttään..
Se mikä ei tapa sattuu ihan v***sti !!!

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

Pari päivää sain kokeilla. (en muuten havainnut nykimistä tasaisella nopeudella)
Vaihdot toimi upeasti.
Vähän liukkaamallakin tiellä pystyi kiihdyttämään rajummin, kun hallintajärjestelmä/luistonesto auttoi pitämään auton hyvin hallinnassa.
Kun kuivalla tiellä otti nuo pois ja laittoi sport valinnan päälle, niin kiihtyvyys parani entisestäänkin.
Mun mielestä 159:n käyttömukavuus korostuu automaatilla.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Onko kukaan ajanut sekä automaattia että manuaalia? Qtronicilla ajettiin kavereiden kanssa kierros ja vähän oli vaisuntuntuinen lukuihin nähden. Oppiva laatikko piti tosin kierrokset aika korkealla koko ajan joten muikeaa vääntö ei sillä lailla tullut esille.

Muuten sopi käteen aika kivasti autona, miellyttävä ääni kyllä koneessa on dieseliksi ja toimi muuten hienosti tuo yhdistelmä.

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Rolle kirjoitti:Onko kukaan ajanut sekä automaattia että manuaalia?
Minä!
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ja minä!

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Nyt olen minäkin ajanut kumpaakin ja kyllä se tomaatti hienosti menee ja hyvin toimi myös tuo itsevalinta. Tosin keli oli mitä huonoin, älytön lumi sade ja perkulee liukasta niin ei ominaisuuksia päässyt kunnolla kokeilemaan. Kyllä automaatilla on vaan niin vaivatonta ajella.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^ Saitko sen verran tuntumaa että osaisit sanoa kulkeeko manuaali selkeesti paremmin vai onko ero mitätön?

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 385
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Qtronic

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

oon minäkin manuaalilla ajellut noin 500 km. Ja nyt automaatilla noin 1500 km.

Mitä eroja niissä sitten on niin kyllä manuaaliaalissa on liikaa vaihteita kaupunkiin :wink: . Mutta sillä pääsee liikkumaan hyvinkin ripeästi kun kepittää. Niin kun ripeästi liikuttaessa tulee ne kierrokset vastaan helposti.

Automaatti toimii hienosti tosin en ole vielä kliffannu miksi en saa käyttää 6-vaihdetta alle 80 km (kun käyttää sitä keppipuolta). Mutta kait siihenkin syynsä on. Winter-asentoa tuli oikeastaan käytetty tänään ekan kerran ja helppo sillä on liikkeelle lähteä ja vaihdot ovat hiukan "pehmeämmät", kait?

Joten niin tai näin, kumpikin on hyvä. Mutta en kyllä tuota konetta nyt ilman automaattia laittais, mutta tämä on minun mielipiteeni.

ps. tänään tarvittiin lumiharjaa :wink:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Rolle kirjoitti:Saitko sen verran tuntumaa että osaisit sanoa kulkeeko manuaali selkeesti paremmin vai onko ero mitätön?
Minun mielestäni isoa eroa ei ollut ja itse asiassa molemmilla oli vaikea ajaa. Sitä kun ei oikein osaa dieseliä kepittää - automaatti-diesel-yhdistelmästä nyt puhumattakaan. Kyllähän molemmat kiihtyivät, mutta veto oli sellaista tasaisen höyrykonemaista - mitään AR:n bensakoneille tyypillistä potkukohtaa en löytänyt.

Avatar
JonneJ
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Loka 2006, 22:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonneJ »

Takana nyt reilut 10.000 km Q-Tronicilla, ihmettelen miksi kyseistä autoa edes tehdään käsivaihteisena..

Hyvin toimii ja sujuvasti kulkee, ei voi antaa kuin kehuja. Mielestäni talviasento ei vaihda pehmeämmin, mutta alhaisemmilla kierroksilla vaihtaa isommalle. Tämän vuoksi maantiellä tulee käytettyä kuivallakin säällä talviasentoa. Winter-moodissa vaihtaa myös herkemmin kutoselle, n. 90 km/h:n vauhdissa. Normaaliasennossa joutuu käsin pakkosyöttämään suurimman pykälän.

Kuten hyvin tiedämme, dieseliä ei ajeta kierroksilla. Juuri sen vuoksi matkanteko ei rasita, vaikka muuten olisi erinomainen Alfa :)

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Mitäs automaatin kulutus on normaalissa talvi-ajossa, viekö kylmänä enemmän mahdollisesti, ero varmaan ei ole yhtä suuri kuin kylmällä ja lämpösellä bensakoneella..?

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Rolle kirjoitti:^ Saitko sen verran tuntumaa että osaisit sanoa kulkeeko manuaali selkeesti paremmin vai onko ero mitätön?
No en ole manuaalia noin huonossa kelissä ajanut joten en 100% voi sanoa mutta automaatti tuntu vähemmän urheilulliselta. Oli muuten kohtuulisesti eroa kun hyppäs melkein suorilta brerasta uuden audi TT 3.2 kautta farkku diisseli automaatin rattiin. Toi saattaa vaikuttaa miks se tuntu aika laiskalta. :roll:

Avatar
JonneJ
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Loka 2006, 22:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonneJ »

Viime viikon 1200 km:n maakuntakierroksella keskikulutus oli 6,5 ltr. Kylmyys ei tunnu lisäävän kulutusta oleellisesti. Kotoa lähden piuhan päästä, jolloin mekaniikka on kyllä notkeampi.

heimo
Viestit: 93
Liittynyt: 10 Huhti 2006, 19:44

Viesti Kirjoittaja heimo »

JonneJ kirjoitti:Viime viikon 1200 km:n maakuntakierroksella keskikulutus oli 6,5 ltr. Kylmyys ei tunnu lisäävän kulutusta oleellisesti. Kotoa lähden piuhan päästä, jolloin mekaniikka on kyllä notkeampi.
Kaupunkiajossa automaatti vie 2,3-2,5 l/100km manuaalia enemmän.

Avatar
JonneJ
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Loka 2006, 22:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonneJ »

Niin vie, Stadissa palaa naftaa. Sen hinnan olen kylläkin valmis maksamaan vaivattomuudesta. Kaikkien ajojeni keskikulutus on 7,7 l, joka on kuitenkin alle ilmoitetun EU-arvon. Ei ollenkaan huonosti.

Vastaa Viestiin