Eli Seiskavitosesta kuuluu liikkeelle lähdettäessä uraus. Ääni kuuluu jostain takaa... Myös vaihteita ylöspäin vaihdettessa se kuuluu ääni. Mistä johtuu tai mikä on rikki?
Kardaani ja sen osaset tuskin on syy (vaihdettu viime syksynä). Eikä ole riippuvainen kierroksista. Vaihdelaatikon sivukannakkeet on vaihdettu kesällä. Ääni kuulostaa vähän samalta kuin kytkin luistaisi. (tosin ei luista). Ääntä on aika vaikea kuvailla.
Veikkaan, että se kytkin on oikeasti menossa. Itselläkin piti "urahtelun" omaista ääntä ~4kk ennenkun meni. 75:ssa tuo kytkin tuppaa menemään aika pirun nopeasti sen jälkeen kun rupeaa luistamaan. Itellä kesti ~20km ekasta luistamisesta, kun en enää päässy yli satasta.
Mulla kuuluu laahaavaa(vähän saman kuuloista kun aurais) ääntä perästä, jos ihan täyteen pakattu ja neljä henkeä kyydissä. Enpä kyllä ole tarkemmin paikallistanut ääntä.
Ääni kuuluu vaikka kytkin olisi ylhäälläkin jo. Kuulostaa vähän samalle kuin jos pyörittää jotain painavaa betonilla. Ääni ei kuuluu joka likkeelle lähdössä. Nyt kun on myökyräistä ni se ääni voi kuulua myös ajossa (tai kolinana)
Mun varaosa-autossa on laatikon tukikumit loppu. Tosin siinä oli varmaan kardaanin kumitkin loppu. Joka tapauksessa, se urahtaa kovalla kaasulla. Päättelin viisassa päässäni, että löysästi kiinni olevat palikat menee väännöstä niin väärään kulmaan toisiinsa nähden, että se urahtaa.
Mulla kuuluu välillä narahdus tms. kun lähtee liikkeelle. Syyksi epäilen taka-akselin etummaista puslaa, jota ei ole juurikaan enää jäljellä. Silloin akseli pääsee liikkumaan eteenpäin noin 1cm ja hankaa palkkia vasten kun painaa kaasua. Ilmeisesti samasta puslasta johtuen tuntuu olevan välystä voimansiirrossa.
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mutta ääni ilmenee kytkintä käyttäessä?
Kytkin ainakin mulla on jo kokonaan ylhäällä siinä vaiheessa. Mulla on tuoreet sivu kannakkeet ja kardaanion kumit(viime keväänä vaihettu). Eipä se mua häiritse harvoin auto on niin täynnä porukkaa...
kerran piti meillä yhdessä 75:ssa narahduksen tms liikkeellelähdössä käsijarruvaijeri joka otti kiinni kardaaniin...jotenkin se ääni kaikui auton sisälle ja kuulosti paljon pahemmalta kuin olikaan...
Tuli tuossa katseltua autoa alta niin vetoakselissa on kohta mikä ottaa johonkin kiinni. Olettaisin että ehkä jouseen. Voisiko olla ääni tuosta kotoisin?
kosmik kirjoitti:Tuli tuossa katseltua autoa alta niin vetoakselissa on kohta mikä ottaa johonkin kiinni. Olettaisin että ehkä jouseen. Voisiko olla ääni tuosta kotoisin?
Olettaisit, eikö tuon toteaminen pitäisi olla aika yksiselitteistä? Eihän sen vetarin pidä minnekään vastata, joku pusla on kai kuollut ihan kokonaan, enkä tiedä riittääkö sekään saamaan de dionia niin keturalleen?
Pakoputki voi suht helposti ottaa kiinni mustaakseni taka vakaajaan joka siellä taka ylityksen kohdilla. Ainakin jos laittunut vikan pöntön pikkuisen vinoon.
Näin on. Jos on kannatinlenkki vähänkin huonossa hapessa siinä vaimentimen etupuolella niin kolisee. Muutenkin tuon takapöntön asennus on suht tarkka, ettei ota mihinkään kiinni.
Mullakin rupeaa putki kolisemaan lähdössä, jos on vaikka kaksi tyyppiä takapenkillä. Se kannatinkumi, joka on tankin edessä on minulla revennyt ja sitähän ei aivan helposti vaihdetakkaan. On muuten hemmetin kova ääni mikä siitä lähtee ja paras sana sitä kuvaamaan on urahdus!
legza kirjoitti:Se kannatinkumi, joka on tankin edessä on minulla revennyt ja sitähän ei aivan helposti vaihdetakkaan.
Kannattaa melkein samalla vaivalla vaihtaa koko pönttö. Ite vaihdoin kans jossain vaiheessa sen kumin ja puolen vuoden päästä vaimentimen. Aikalailla kädet ruvilla sai taiteilla.
legza kirjoitti:Se kannatinkumi, joka on tankin edessä on minulla revennyt ja sitähän ei aivan helposti vaihdetakkaan.
Kannattaa melkein samalla vaivalla vaihtaa koko pönttö. Ite vaihdoin kans jossain vaiheessa sen kumin ja puolen vuoden päästä vaimentimen. Aikalailla kädet ruvilla sai taiteilla.
Voisi oikeastaan hitsata koukut sinne ja parilla kumilenkillä sieltäkin kiinni, niinkuin muutkin osat putkesta. Toisaalta eihän sinne mahdu mitään hitsaamaankaan.
Bensatankki kannattaa kattoo samalla tarkkaan, jos siellä alla touhuaa, nuo tuppaa rueta vuotamaan saumoistaan. Tulee myös tilaa hyvin hitsailla kiinnikkeitä jos haluaa.
kosmik kirjoitti:Ääni kuuluu vaikka kytkin olisi ylhäälläkin jo. Kuulostaa vähän samalle kuin jos pyörittää jotain painavaa betonilla. Ääni ei kuuluu joka likkeelle lähdössä. Nyt kun on myökyräistä ni se ääni voi kuulua myös ajossa (tai kolinana)
No löytyikö vian aiheuttaja? Itselläni TS:ssä kuuluu satunnaisesti liikennevaloista lähdettäessä kuvailemasi "jurahdus". Ikävä valittava ääni, joka saa kyllä jalankulkijoiden päät kääntymään.
Pakoputkisto uusi, kardaanin kumit silmämääräisesti ehjät, kytkin ei luista, perässä klappia ja vaihdelaatikko pitää ääntä vedon ollessa päällä (ei kuulu moottorijarrutuksessa)
Omaan vastaavaan ääneen löytyi tänään selitys.. taka-akselissa ihan v***usti väljää pääsee kääntymään hieman paikallaan ja ottaa siten kiinni. Toinen jarrulevy muuten enään vain n.4mm paksu..
Tarkista nyt sitten se dion puslan kunto . Se aiheuttaa kyllä melkoiset ylimääräiset metelit huonona ollessaan , vaikka ei oikein sovi kyllä kuvaukseen
Tarkista nyt sitten se dion puslan kunto . Se aiheuttaa kyllä melkoiset ylimääräiset metelit huonona ollessaan , vaikka ei oikein sovi kyllä kuvaukseen
Kaikki uudet puslat hyllyssä odottamassa. Polyhurevaani tai jotain..