147 käyttökokemuksia
Valvoja: Moderators
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
147 käyttökokemuksia
Tässä on nyt tullut pörräiltyä tuolla 147:lla kohta 5000 km, nyt alkaa
olla ensituntumaa ja "uutuudenviehätys" pois, joten kerronpa kokemuksia.
Autolla on siis jo ajettu 40000 kaikkiaan.
Yleisifiilis on hyvä, lähes kaikki toimii niinkuin pitääkin, paitsi käsijarru,
sitä eivät saaneet Demolition-autossa takuukorjauksessakaan kuntoon,
5 sentin välys ennenkuin kahva edes ottaa kiinni. Ja tämä johtui siitä
että takaosa vaihdettiin rikkinäisen suojuksen vuoksi. Nyt on huonompi kuin ennen vaihtoa. Jaa niin, sisävalo ei syty toisen takaoven avauksesta, huomasin vasta eilen.
Tyyppivikana oikea vilkun umpio kerää kosteutta, ei vielä korjattu.
Näkyvyys etuvasemmalle on huono, A-palkki on niin leveä ja sen mallinen, jotta kuski muistuttaa voimistelijaa tietyissä risteyksissä. Tähän kun lisätään kurakeli ja sulan jättämä katve, niin puhutaan 20cm palkista
suoraan näkökentässä. Pakettiautokin jää piiloon kevyesti. Ei hyvä, täytyy yrittää säätää sulan asentoa.
156:een verrattuna jotenkin tunnottomampi ja levottomampi liukkaalla ja mielestäni ohjauksen tunto on jo turhan kevyt kaikissa olosuhteissa.
Autossa samat renkaat kuin edellisessä, joten ei vaikuta vertailuun.
Plussaa on auton lämpiäminen, joka on nopea ja kun kryptisen lämppärin ohjausmekanismin on oppinut, niin sitten ei ongelmia muutenkaan. Tosi märeillä keleillä tosin kosteudenpoisto sisältä on joskus hidasta.
Vaalea sisustus näillä ilmoilla on kärsinyt, kaikki kuraläiskät näkyvät oitis.
Muuten materiaalit eivät kauheasti ääntely, paitsi pientä rapinaa ja naksuntaa lämmetessä, huomattava parannus 156:een. Saas nähdä
sitten kun tosi pakkaset tulevat.
Käyttöergonomiasta:
Monikäyttöisyydestään huolimatta tavaratila normaaliasennossa aika pieni, niinkuin tämän mallisissa yleensä. Takapenkin jaettavuus on
tarpeellinen välillä.
Bensatankin lukittava korkki on syvältä, siitä ei kele tiedä koska se on
auki tai kiinni ja joka kerta tankatessa saa muistella mihin suuntaan sitä pitikään kääntää, siis avainta. 156 vie pisteet kotiin tässä.
Käyttökatkaisimista toivoisin, että lukitukseen liittyvät olisivat omalla
puolellaan ja lisävalot toisella, nythän ne on sekaisin eri puolilla.
Muuten nippelit ja nappelit toimivat niin kuin pitääkin.
Alkuperäisradio on huono, myös kuuluvuudeltaan. Lisäksi vain paljain käsin käytettävä. Cd:n toisto kohtalainen. Vaihtoon menee.
Muu "ajomelu" samaa luokkaa talvirenkailla 156:n kanssa.
Tekniikasta:
Ei valittamista, moottori ja muu tekniikka pelaa toistaiseksi niin kuin pitääkin, öljyä on kulunut n 0,5 litraa. Bensan keskikulutus 8,6 litraa koko ajalta.
Valopesurit voisi nimetä linssinkastelijoiksi, itse ne pitää käydä puhdistamassa. Pissapojalla on myös jonkinnäköinen tulehdus,kun ei jaksa
ruuttailla kovin ylös yli kahdeksassakympissä.
Tämähän oli myös tm:n testissä todettu.
Yleisesti:
Hauska auto, hauska muotoilu sisällä ja ulkona,
mukava ajaa, kiihtyy ja pysähtyy niin kuin tuommoisen kotteron kuuluukin mutta ihan samaa fiilistä siinä ei ole kuin 156:ssa. Jotenkin sivistyneempi ja kaupunkilaisempi. 156 oli enempi "kovempi" ja ehdottamampi omassa tyylissään, ainakin -98 malli.
Nämä uudemmathan on jo näitä samoin härpäkkein "koristeltuja".
Mielenkiinnolla odotan uutta GT:tä, siinä vois yhdistyä molempien hyvät puolet.
Omanlaisensa tämä kuitenkin, sanoisin tyytyväisenä ja Aika Lailla Fiini Auto.
-cr
olla ensituntumaa ja "uutuudenviehätys" pois, joten kerronpa kokemuksia.
Autolla on siis jo ajettu 40000 kaikkiaan.
Yleisifiilis on hyvä, lähes kaikki toimii niinkuin pitääkin, paitsi käsijarru,
sitä eivät saaneet Demolition-autossa takuukorjauksessakaan kuntoon,
5 sentin välys ennenkuin kahva edes ottaa kiinni. Ja tämä johtui siitä
että takaosa vaihdettiin rikkinäisen suojuksen vuoksi. Nyt on huonompi kuin ennen vaihtoa. Jaa niin, sisävalo ei syty toisen takaoven avauksesta, huomasin vasta eilen.
Tyyppivikana oikea vilkun umpio kerää kosteutta, ei vielä korjattu.
Näkyvyys etuvasemmalle on huono, A-palkki on niin leveä ja sen mallinen, jotta kuski muistuttaa voimistelijaa tietyissä risteyksissä. Tähän kun lisätään kurakeli ja sulan jättämä katve, niin puhutaan 20cm palkista
suoraan näkökentässä. Pakettiautokin jää piiloon kevyesti. Ei hyvä, täytyy yrittää säätää sulan asentoa.
156:een verrattuna jotenkin tunnottomampi ja levottomampi liukkaalla ja mielestäni ohjauksen tunto on jo turhan kevyt kaikissa olosuhteissa.
Autossa samat renkaat kuin edellisessä, joten ei vaikuta vertailuun.
Plussaa on auton lämpiäminen, joka on nopea ja kun kryptisen lämppärin ohjausmekanismin on oppinut, niin sitten ei ongelmia muutenkaan. Tosi märeillä keleillä tosin kosteudenpoisto sisältä on joskus hidasta.
Vaalea sisustus näillä ilmoilla on kärsinyt, kaikki kuraläiskät näkyvät oitis.
Muuten materiaalit eivät kauheasti ääntely, paitsi pientä rapinaa ja naksuntaa lämmetessä, huomattava parannus 156:een. Saas nähdä
sitten kun tosi pakkaset tulevat.
Käyttöergonomiasta:
Monikäyttöisyydestään huolimatta tavaratila normaaliasennossa aika pieni, niinkuin tämän mallisissa yleensä. Takapenkin jaettavuus on
tarpeellinen välillä.
Bensatankin lukittava korkki on syvältä, siitä ei kele tiedä koska se on
auki tai kiinni ja joka kerta tankatessa saa muistella mihin suuntaan sitä pitikään kääntää, siis avainta. 156 vie pisteet kotiin tässä.
Käyttökatkaisimista toivoisin, että lukitukseen liittyvät olisivat omalla
puolellaan ja lisävalot toisella, nythän ne on sekaisin eri puolilla.
Muuten nippelit ja nappelit toimivat niin kuin pitääkin.
Alkuperäisradio on huono, myös kuuluvuudeltaan. Lisäksi vain paljain käsin käytettävä. Cd:n toisto kohtalainen. Vaihtoon menee.
Muu "ajomelu" samaa luokkaa talvirenkailla 156:n kanssa.
Tekniikasta:
Ei valittamista, moottori ja muu tekniikka pelaa toistaiseksi niin kuin pitääkin, öljyä on kulunut n 0,5 litraa. Bensan keskikulutus 8,6 litraa koko ajalta.
Valopesurit voisi nimetä linssinkastelijoiksi, itse ne pitää käydä puhdistamassa. Pissapojalla on myös jonkinnäköinen tulehdus,kun ei jaksa
ruuttailla kovin ylös yli kahdeksassakympissä.
Tämähän oli myös tm:n testissä todettu.
Yleisesti:
Hauska auto, hauska muotoilu sisällä ja ulkona,
mukava ajaa, kiihtyy ja pysähtyy niin kuin tuommoisen kotteron kuuluukin mutta ihan samaa fiilistä siinä ei ole kuin 156:ssa. Jotenkin sivistyneempi ja kaupunkilaisempi. 156 oli enempi "kovempi" ja ehdottamampi omassa tyylissään, ainakin -98 malli.
Nämä uudemmathan on jo näitä samoin härpäkkein "koristeltuja".
Mielenkiinnolla odotan uutta GT:tä, siinä vois yhdistyä molempien hyvät puolet.
Omanlaisensa tämä kuitenkin, sanoisin tyytyväisenä ja Aika Lailla Fiini Auto.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
Re: 147 käyttökokemuksia
Käsijarrun suojusta ei tosiaankaan kannata alkaa korjaileen taikka vaihtaan. Se joustava genssi elikkä kumi menee siin jynkytyksessä kuukaudessa rikki... aivan alekamaa. Ite tein ilmastointiteipistä elikkäs jeesusteipistä oman suojuksen ja siel se vieläkin pyörii. Imeköön vaikka kurat sisään, kyl se kuites kestää vuosia ennen kuin hajoaa.
Sulla ei ne huoltopojat osanneet konffata sitä vaijeria. Lisäks vaijerissa on automaattikiristin: Polje jarrua, nytkytä kässäriä ja toista tätä. Käsijarru kirii itsensä niin täsmällisesti ettei tarvi kuin 3mm nostaa niin alkaa toimiin. Mee ihmees takas siihen lafkaan ja syytä hienon sydeemin tärväämisestä!!!
Joo se 147 on vakiona vähän liian korkea ja siit johtuu se levoton käyttäytyminen. Tiputus auttaa mutta tekee alustasta sitten tärisyttimen mukulakivikaduilla.
Tankkaus on aina pientä taistelua sen korkin kaa. Se on sit tosi looginen ja etenkin -30 asteen pakkasissa tuulessa on oikein mukavaa hommaa.
Niitä tuulilasin suuttimia voi säätää, mutta aloita hipaisemalla vaan. Uskomattoman herkät ja jos pyöräytät puoli kierrosta taikka ees millin niin laita simmut kiinni jos oot vaikka auton etupuolella chekkaamassa ruiskua... ei varmasti osu edes tuulilasiin.
Keskikulutus 8.6??? Mul 12.4
No eipä tuo Bosen tunaama mankka kovin rätise??? Oulusta -> Roihin voi kuunnella ihan hyvin Nrj-kanavaa. Yks pätkä vaan meinaa juoksuttaa rds-toimintoa.
Nippelit ja nappelit... onhan se jännää ku laittaa sumarit päälle, niin söheltää vahingossa takalunkun auki motarilla. Parasta antia on kuites istuinlämppärit, ku joku pelkääjän paikalta kysyy niiden sijaintia... etenkin naisen ollessä kyseessä, niin kerroppa niiden sijainti eksaktisti... kohtuu Ruuneberi oot jos onnistut ilman käsiliikkeitä taikka sormella osoittamista
33tkm takana ja ongelmat katosivat reilun 10tkm jälkeen.
Nyt vaan saa olla vähän jännässä ku tuli laitettua liian jäykkä putki CDA-sydeemiin, niin se hiljalleen aina irtaantuu tärinän takia. Siinäpäs jouluprojekti ku uusii putken ja keksii jonku keinon saada sen klemmarin pitämään.
Kohtuu tyytyväinen myös. Mukava peli ku söi ne Falkkenitkin 7000 km matkalla sileiksi... ja omasta mielestä ajelin suhtkoht iisisti.
Mutta enään en koskekkaan pirssiin yli 40 asteen pakkasilla. Viimex lensi öljyt pihalle ku kampikammiontuuletusjärjestelmä tukkeentu. Syynä onnettoman pieni huohotinreikä = 2 mm halkaisijaltaan... se ku jäätyy, niin ajot loppuu ja saat puoli vuotta putsailla konehuonetta. No pohjan rustekestävyys kuites saa ehostuksen ja naapurit jutunaihetta italoista.
Sulla ei ne huoltopojat osanneet konffata sitä vaijeria. Lisäks vaijerissa on automaattikiristin: Polje jarrua, nytkytä kässäriä ja toista tätä. Käsijarru kirii itsensä niin täsmällisesti ettei tarvi kuin 3mm nostaa niin alkaa toimiin. Mee ihmees takas siihen lafkaan ja syytä hienon sydeemin tärväämisestä!!!
Joo se 147 on vakiona vähän liian korkea ja siit johtuu se levoton käyttäytyminen. Tiputus auttaa mutta tekee alustasta sitten tärisyttimen mukulakivikaduilla.
Tankkaus on aina pientä taistelua sen korkin kaa. Se on sit tosi looginen ja etenkin -30 asteen pakkasissa tuulessa on oikein mukavaa hommaa.
Niitä tuulilasin suuttimia voi säätää, mutta aloita hipaisemalla vaan. Uskomattoman herkät ja jos pyöräytät puoli kierrosta taikka ees millin niin laita simmut kiinni jos oot vaikka auton etupuolella chekkaamassa ruiskua... ei varmasti osu edes tuulilasiin.
Keskikulutus 8.6??? Mul 12.4
No eipä tuo Bosen tunaama mankka kovin rätise??? Oulusta -> Roihin voi kuunnella ihan hyvin Nrj-kanavaa. Yks pätkä vaan meinaa juoksuttaa rds-toimintoa.
Nippelit ja nappelit... onhan se jännää ku laittaa sumarit päälle, niin söheltää vahingossa takalunkun auki motarilla. Parasta antia on kuites istuinlämppärit, ku joku pelkääjän paikalta kysyy niiden sijaintia... etenkin naisen ollessä kyseessä, niin kerroppa niiden sijainti eksaktisti... kohtuu Ruuneberi oot jos onnistut ilman käsiliikkeitä taikka sormella osoittamista
33tkm takana ja ongelmat katosivat reilun 10tkm jälkeen.
Nyt vaan saa olla vähän jännässä ku tuli laitettua liian jäykkä putki CDA-sydeemiin, niin se hiljalleen aina irtaantuu tärinän takia. Siinäpäs jouluprojekti ku uusii putken ja keksii jonku keinon saada sen klemmarin pitämään.
Kohtuu tyytyväinen myös. Mukava peli ku söi ne Falkkenitkin 7000 km matkalla sileiksi... ja omasta mielestä ajelin suhtkoht iisisti.
Mutta enään en koskekkaan pirssiin yli 40 asteen pakkasilla. Viimex lensi öljyt pihalle ku kampikammiontuuletusjärjestelmä tukkeentu. Syynä onnettoman pieni huohotinreikä = 2 mm halkaisijaltaan... se ku jäätyy, niin ajot loppuu ja saat puoli vuotta putsailla konehuonetta. No pohjan rustekestävyys kuites saa ehostuksen ja naapurit jutunaihetta italoista.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
pikakorjaus tohon tuulilasinpesimeen: kolvi kauniiseen käteen ja sulatat suuttimien ulommat reiät umpeen. ne ruuttaa vetensä kuitenkin ihan harakoille...
onko muuten muilla ongelmana auton "viheltäminen"? meitin pirssi rupeaa vislaamaan vasemmalla etunurkallaan yli 80 nopeuksissa. sitä on sitten mukava kuunnella kun ajelee parikin tuntia. ihan kun istuis vanhassa volvossa!
autolla on nyt ajettu 110000 ja öljyt pysyy vihdoin sisällä kolmen koneremontin jälkeen (huohotusjärjestelmä, sylinterikansi, lohko)
kokonaisarviona sanoisin että en enää ottais tätä autoksi, pikkuisen lisää panostusta ja 156 tilalle...
-juri
onko muuten muilla ongelmana auton "viheltäminen"? meitin pirssi rupeaa vislaamaan vasemmalla etunurkallaan yli 80 nopeuksissa. sitä on sitten mukava kuunnella kun ajelee parikin tuntia. ihan kun istuis vanhassa volvossa!
autolla on nyt ajettu 110000 ja öljyt pysyy vihdoin sisällä kolmen koneremontin jälkeen (huohotusjärjestelmä, sylinterikansi, lohko)
kokonaisarviona sanoisin että en enää ottais tätä autoksi, pikkuisen lisää panostusta ja 156 tilalle...
-juri
932 937 955
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Re: 147 käyttökokemuksia
Joo, kyselin vielä erikseen huollosta noudettaessa, että onko tässä automaattikiristys,Skyhorse kirjoitti:Sulla ei ne huoltopojat osanneet konffata sitä vaijeria. Lisäks vaijerissa on automaattikiristin: Polje jarrua, nytkytä kässäriä ja toista tätä. Käsijarru kirii itsensä niin täsmällisesti ettei tarvi kuin 3mm nostaa niin alkaa toimiin. Mee ihmees takas siihen lafkaan ja syytä hienon sydeemin tärväämisestä!!!
Keskikulutus 8.6??? Mul 12.4
Nippelit ja nappelit... onhan se jännää ku laittaa sumarit päälle, niin söheltää vahingossa takalunkun auki motarilla.
33tkm takana ja ongelmat katosivat reilun 10tkm jälkeen.
sanoivat; ei ole... kiitos vinkistä. Otan puheeksi seuraavan huollon yhteydessä.
Pieni kulutus johtuu lähinnä syksyn arkisesta työmatka-ajosta, ei siinä aamu- tai iltajonossa
paljon liikkumavaraa ole, cruisailua. Huvittelemaan ei ole paljon ehtinyt, tää on kuitenkin perheen ainoa auto.
Just toi takaluukun avaus on sellainen, jota saa koko ajan varoa, kun ei siihen tarvi kuin hipaista. Siinä vois olla hyvin sellainen toiminto, ettei
edes aukeaisi auton liikkuessa tai yli 10km nopeudessa tms, tai suojakuori kuten lentokoneissa. Pikkujuttu kokonaisuudessa tosin.
Mutta niinkuin sanoin, talvi näyttää mistä 147 on tehty, onko oikeasti muuttolintu vai eteläneläjä. Tuohon huohotinputken jäätymiseen täytyy kyllä varautua.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
Re: 147 käyttökokemuksia
No hyvää päivää! Varmaan aika kevyttä poljentoa annat sitten 147:lle.Skyhorse kirjoitti: Keskikulutus 8.6??? Mul 12.4
Mulla on vähän alta 12l keskikulutus ja ajan pääsääntöisesti lyhyttä ja nykivää matkaa edestakas.
Tietysti noi sun "viritykset" varmaankin vaikuttavat tuohon kulutukseen, mutta silti... taloudellinen peli
Ei enää Alfaa... eipä
Re: 147 käyttökokemuksia
Kevyttä omasta mielestä, kesällä en lähteny kertaakaan kumit savuten. Mutta sitten ku on saanu vähän vauhtia, niin tavallisesti talla lähestyy hyvin nopeesti moodia raskas.Maho kirjoitti: No hyvää päivää! Varmaan aika kevyttä poljentoa annat sitten 147:lle.
Mulla on vähän alta 12l keskikulutus ja ajan pääsääntöisesti lyhyttä ja nykivää matkaa edestakas.
Tietysti noi sun "viritykset" varmaankin vaikuttavat tuohon kulutukseen, mutta silti... taloudellinen peli
Chekkailin tuos taas sitä kulutusta, että onko se muka ihan holtiton. No jos vauhtia on 110-115 todellista eli 120 lasissa, niin 9.6 l/100km
Periaatteessa kesän kallein kulukki oli ne Falkkenit jotka meni sakkorajalle. Mahtava pito, mutta kylläpäs ne kuluu nopeesti... onneksi kuitenkin hyvin tasaisesti eli kaippa aika laadukkaat.
Hyvin Rune ruuvas sen ECU:n softan. Pitääpä muistaa viedä sille vaikka pikkunen viskipullo ku käy ens kerralla huollattaan.
Re: 147 käyttökokemuksia
Tuota olen itsekin välillä harjoittanut, jos ei muuta niin ainakin muistetaan jo nimeltä kun soittaa seuraavan kerran korjaamoon...Skyhorse kirjoitti: Hyvin Rune ruuvas sen ECU:n softan. Pitääpä muistaa viedä sille vaikka pikkunen viskipullo ku käy ens kerralla huollattaan.
Ei enää Alfaa... eipä