olla ensituntumaa ja "uutuudenviehätys" pois, joten kerronpa kokemuksia.
Autolla on siis jo ajettu 40000 kaikkiaan.
Yleisifiilis on hyvä, lähes kaikki toimii niinkuin pitääkin, paitsi käsijarru,
sitä eivät saaneet Demolition-autossa takuukorjauksessakaan kuntoon,
5 sentin välys ennenkuin kahva edes ottaa kiinni. Ja tämä johtui siitä
että takaosa vaihdettiin rikkinäisen suojuksen vuoksi. Nyt on huonompi kuin ennen vaihtoa.

Tyyppivikana oikea vilkun umpio kerää kosteutta, ei vielä korjattu.
Näkyvyys etuvasemmalle on huono, A-palkki on niin leveä ja sen mallinen, jotta kuski muistuttaa voimistelijaa tietyissä risteyksissä. Tähän kun lisätään kurakeli ja sulan jättämä katve, niin puhutaan 20cm palkista
suoraan näkökentässä. Pakettiautokin jää piiloon kevyesti. Ei hyvä, täytyy yrittää säätää sulan asentoa.
156:een verrattuna jotenkin tunnottomampi ja levottomampi liukkaalla ja mielestäni ohjauksen tunto on jo turhan kevyt kaikissa olosuhteissa.
Autossa samat renkaat kuin edellisessä, joten ei vaikuta vertailuun.
Plussaa on auton lämpiäminen, joka on nopea ja kun kryptisen lämppärin ohjausmekanismin on oppinut, niin sitten ei ongelmia muutenkaan. Tosi märeillä keleillä tosin kosteudenpoisto sisältä on joskus hidasta.
Vaalea sisustus näillä ilmoilla on kärsinyt, kaikki kuraläiskät näkyvät oitis.
Muuten materiaalit eivät kauheasti ääntely, paitsi pientä rapinaa ja naksuntaa lämmetessä, huomattava parannus 156:een. Saas nähdä
sitten kun tosi pakkaset tulevat.
Käyttöergonomiasta:
Monikäyttöisyydestään huolimatta tavaratila normaaliasennossa aika pieni, niinkuin tämän mallisissa yleensä. Takapenkin jaettavuus on
tarpeellinen välillä.
Bensatankin lukittava korkki on syvältä, siitä ei kele tiedä koska se on
auki tai kiinni ja joka kerta tankatessa saa muistella mihin suuntaan sitä pitikään kääntää, siis avainta. 156 vie pisteet kotiin tässä.
Käyttökatkaisimista toivoisin, että lukitukseen liittyvät olisivat omalla
puolellaan ja lisävalot toisella, nythän ne on sekaisin eri puolilla.
Muuten nippelit ja nappelit toimivat niin kuin pitääkin.
Alkuperäisradio on huono, myös kuuluvuudeltaan. Lisäksi vain paljain käsin käytettävä. Cd:n toisto kohtalainen. Vaihtoon menee.
Muu "ajomelu" samaa luokkaa talvirenkailla 156:n kanssa.
Tekniikasta:
Ei valittamista, moottori ja muu tekniikka pelaa toistaiseksi niin kuin pitääkin, öljyä on kulunut n 0,5 litraa. Bensan keskikulutus 8,6 litraa koko ajalta.
Valopesurit voisi nimetä linssinkastelijoiksi, itse ne pitää käydä puhdistamassa. Pissapojalla on myös jonkinnäköinen tulehdus,kun ei jaksa
ruuttailla kovin ylös yli kahdeksassakympissä.
Tämähän oli myös tm:n testissä todettu.
Yleisesti:
Hauska auto, hauska muotoilu sisällä ja ulkona,
mukava ajaa, kiihtyy ja pysähtyy niin kuin tuommoisen kotteron kuuluukin mutta ihan samaa fiilistä siinä ei ole kuin 156:ssa. Jotenkin sivistyneempi ja kaupunkilaisempi. 156 oli enempi "kovempi" ja ehdottamampi omassa tyylissään, ainakin -98 malli.
Nämä uudemmathan on jo näitä samoin härpäkkein "koristeltuja".
Mielenkiinnolla odotan uutta GT:tä, siinä vois yhdistyä molempien hyvät puolet.
Omanlaisensa tämä kuitenkin, sanoisin tyytyväisenä ja Aika Lailla Fiini Auto.
-cr