156 V6 mikä ujeltaa?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
MarkusK
Viestit: 33
Liittynyt: 06 Heinä 2005, 00:30
Paikkakunta: Jyväskylä

156 V6 mikä ujeltaa?

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

Hei.
Osaisikohan joku antaa valistuneen veikkauksen, mistä kuuluu ujellus, kun pakkasella käynnistää. Väliä ei ole, onko ollut tolpassa vai ei. Oma veikkaus on ohjaustehostimen suunnalla, koska rattia kääntäessä ääni voimistuu. Äänen kuvaaminen on hieman hankalaa, mutta ehkä joku tietää. Edellisessä 156 2.0 ts :ssa vastaavaa ääntä ei kuulunut. Ulkopuolelta kuunnellessa äänen paikallistaminen on hankalaa. Tyhjäkäynnille jätettäessä ujellus kestää pidenpää, mutta liikkeelle lähtiessä heti käynnistyksen jälkeen häviää ääni suhteellisen nopeasti. Lämpimällä kelillä ääntä ei kuulu, mutta -7 kylmemmässä aina, jos auto on seissyt yön yli.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tehostimen pumpulta tuo kuulostaa. Itselläni oli samaa vaivaa pitkään, mutta sitten vaihdatin tehostimeen nesteet ja tänä talvena ääntä ei ole kuulunut.

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Ohjaustehostimen pumppu huutaa kylmyydessä apua. Joillain siihen on auttanut nesteiden vaihto, joillain ei. Itselläni tekee samaa, ainoastaan yli 20 c pakkasissa. En ole edes vaihdattanut nesteitä.
Kesäkin on tulossa :)

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Ohjaustehostin. Mulla auttoi siihen putken repeäminen ja liemien roiskuttelu parkkipaikalle, jolloin korjaamossa vaihdettiin uudet :-D Ei oo vinkunut enää.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Aina kun vinkuu niin älä hipasekkaan rattiin, mulla se ulisee pakkas- aamusin noin 30sekunttia-minuutti. Eipä tuo hetken odotus nyt elämää kaada, ja eipähän tartte sitten kattella nesteläikkää auton alla.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

jos ei ole öljyjä vaihdettu niin vaihda... jos vaihdettu niin laita auto käyntiin ja avaa ohjaustehostimen korkki, käynnissä ollessa pyydä kaveria kääntämään rattia ja lisää pikkuhiljaa öljyä, eli automaattivaihteiston öljyä! mulla loppu ulina kokonaan tuon projektin jälkeen, öljy maksaa n.5€ puol litraa!!! kokeile nyt ainakin ensiavuksi tuota
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

hä? ei kai sinne parane kauheesti lisäillä jos se on täynnä :?
Tietysti jos on vajausta niin sitten.

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Voisiko oman 75:sen tehostimen ongelma liittyä tähän????

On hyvin jäykkä oikealle käännettäessä ja hieman kevyempi vasemmalle käännettäessä?Kun rattia kääntää niin kuuluu ihme vinkumista tehostimesta... :crazyeyes:
Parkkipaikoilla alkaa mennä aikas vähän hermot kun saa vääntää ihan tosissaan, ihan kuin siellä panttaisi joku venttiili tai joku... :crazyeyes:

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Epezi kirjoitti:hä? ei kai sinne parane kauheesti lisäillä jos se on täynnä :?
Tietysti jos on vajausta niin sitten.
mulla oli mittatikun mukaan täysi säiliö mutta kun sinne rupesi kaatamaan niin... hups... 4dl meni että hujahtaa... ja jos se auton käydessä kuplii tai poreilee niin ei muuta ku lisää öljyä vaan!!!
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Jos mittatikku näyttää normaalia, niin eihän sinne saa lisätä. Viimeistään ratapäivillä ylimääräiset tulvivat korkista pihalle :crazyeyes:
- Alfaholic -

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

no kyllä mulla vaan meni sinne 4dl... ja tikku näyttää täyttä... kertokoot joku viisas mistä johtuu :roll: ja ulina loppui kuin seinään!!!

ja se mulla säiliössä ollut öljy kupli sillein että siellä oli ilmaa, ihan pelkkiä ilmakuplia näkyi öljyssä, öljyä lisäämällä loppui kupliminen ja ujellus :wink:

oli se tosin ehkä vitun karvan verran alle täysi se säiliö enne lisäystä... eikä ole alleen vuotanut vielä!
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

No jos ei se vuotanut niin kai siellä sitten ilmaa oli, vai onko muita vaihtoehtoja? Letkut laajentunut maan vetovoimasta?? :-D

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Rolle kirjoitti:No jos ei se vuotanut niin kai siellä sitten ilmaa oli, vai onko muita vaihtoehtoja? Letkut laajentunut maan vetovoimasta?? :-D
en tiedä mutta maassa ei ole ollut öljyä... eikä sen muovinrepaleen päällä mikä siellä alla on! mutta tarkoitin että tuon oman lisäykseni jälkeen ei ole alleen vuotanut, ja sitä paitsi ihan sama vuotakoon vaikka tyhjäksi mutta kunhan ei ulise prkl :-D siis jonnekinhan se on sitä vuotanut talven aikana koska se pääsi jostakin ilmaa vetämään mutta mittatikun mukaan se oli täysi, tämä liittyy luultavasti johonkin jota ei voi normaali koulun käynyt ymmärtää :oops:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Silloin kun on vajaana niin alkaa kuplimaan kun horii ilmaa sekaan ja se vaahto täyttää tietty sen säiliönkin.

MarkusK
Viestit: 33
Liittynyt: 06 Heinä 2005, 00:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

Jep. Kiitoksia. Kohta pitäisi mennä 20000km huoltoon, saavat tutustua siihen ohjaustehostimen pumppuun samalla, kun tuo takuukin on vielä voimassa.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Joo uudessa autossa voi olla Etelä-Eurooppaan sopivat litkut jotka on Pohjolan olissa toisinaan vähän kankeet.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Vinkuu täälläkin noin -15C ja sitä kylmemmässä, -15:sta nollaan vain sekunnin verran ulahtaa ja hiljenee, lämpimällä ei vongu. Mitähän öljylaatua tai merkkiä sinne pitäisi laittaa? Luulisi kyllä että se viskositeetti määrää tuon öljyn, mutta onko synteetisiä ja ei-synteettisiä laatuja ja johtuuko ko. ääni siitä että ei ole synat kehissä?
Kesä korjaa tuon ääniongelman mutta syksyllä sama edessä taas :x
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Mobil atf:kin vinkui mulla abauttiarallaa yli 20 pakkasissa, eli tuskin kannattaa nesteitä vaihtaa. Ei toi ääni mitään hajoita :wink:
- Alfaholic -

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Kierroksia nostamalla ja laskemalla saa ihan kivan piipaa-auto efektin :lol:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

herättelen tätä vanhaa keskustelua kun tänä aamuna oli se 20 astetta pakkasta ja kun pisti auton käyntiin niin voi sitä mukavaa ujellusta :oops:

Avasin konepellin ja kuuntelin että ulina olisi tullut sieltä missä hihnat ovat joten olisiko jokin hinha kulunut tai löysällä?

Mutta samalla jos käänsi vähänkin rattia niin ulina voimistuu, eihän se ohjaustehostin nyt siellä ole (hihnojen kanssa ole)?

Öljyt ohjaustehostimeen on vaihdettu jo viime talvena.

Onko ideoita, pitäisi varmaan vaihdattaa tai ainakin tarkistuttaa hihnat kun vien auton kohta 80tkm huoltoon?

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Joo tota kyllähän ne hihnat sitä ohjaustehostimen pumppua pyörittää joten suosittelen vaihtamaan synteettiset litkut tehostimeen. Kirkkaat nesteet ei ulise, punaiset ulisee.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

OK, just katoin tuosta Alfa CD:ltä että tosiaan siellä se pumppu näemmä on. Eli öljyt sittenkin vaihtoon, kumma etteivät AD:ssa laittanut sinne kunnon öljyjä kun oli siellä ko. vian takia huollossa :evil: .

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

öljy maksaa n.5€ puol litraa!!! kokeile nyt ainakin ensiavuksi tuota
Onko tuo Täyssynteettistä tuohon rahaan??....yleensä huippulaatunen täyssynteettinen, ainoa jota sinne kannattaa laittaa maksaa lähes 20 eur/l...

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Maunu kirjoitti:Joo tota kyllähän ne hihnat sitä ohjaustehostimen pumppua pyörittää joten suosittelen vaihtamaan synteettiset litkut tehostimeen. Kirkkaat nesteet ei ulise, punaiset ulisee.
Onko siis kirkkaat täyssynteetisiä? Ja punaiset mineraalipohjaisia?
Nyt siellä näkyy olevan punaista, enkä tiedä mitä se on. Ei kyllä pahemmin ääntele. Ehkä nyt pieni soraääni heti käynnistuksen jälkeen yli 20 asteen pakkasilla.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Mulla huutaa kanssa ihan älyttömästi nykyisin. Pyysin vielä autoa vaihdettaessa vaihtamaan kunnon nesteet tilalle ujelluksen estämiseksi. Pahentui vaan...
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

tmv kirjoitti:Mulla huutaa kanssa ihan älyttömästi nykyisin. Pyysin vielä autoa vaihdettaessa vaihtamaan kunnon nesteet tilalle ujelluksen estämiseksi. Pahentui vaan...
Jep, meikäläisellä kanssa pitää kauhiata ulinaa varsinkin näin yli -20 pakkasilla. Mitenkäs nuo litkut muuten vaihdetaan? Jossain on varmaan joku tulppa mistä ne vanhat voi valuttaa pois ja sitten työntää uudet tilalle? Eikös tuo tehostin kuitenkin ilmaannu itsestään sitten, kun uudet litkut on vaihtanut?
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Itsekin tuli tänään tuota ujellusta todistettua ja sitä ihmeteltyä. Nesteet näkyy punaiset olevan. Tosin ujellus ainakin tänään loppui parissa minuutissa, joten enpä tiedä jaksanko nähdä vaihdon vaivaa.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

No ujeltaa se 159kin - eli tänään mourusi vähän aikaa , kun oli seissyt 30 pakkasessa kaksi vuorokautta - oli muutenkin paikat vähän yhtä puuta koko 8 km työmatkan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Poke^
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Joulu 2006, 11:56
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Poke^ »

Ujeltaa komiasti <3 mutta olo kuitenkin jossain määrin helpottui kun tästä keskustelusta ymmärsin, että ohjausvehkeet itsellänikin todennäköisesti laulavat hoosiannaa. . .
Kaikki muu on turhaa paitsi purjehdus.

Avatar
enial
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 20:45
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja enial »

Samanlaiset tervetulofanfaarit töräytti mullakin tänä aamuna. Oli jo muutenkin asiaa Deltaan mutta tuumasivat vaan ettei niitä öljyjä kannata vaihtaa. Näillä pakkasilla ujeltaa kuulemma kaikki muutkin

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Näillä pakkasilla ujeltaa kuulemma kaikki muutkin
Kunhan maltat odotella niin kaun kun ujellus loppuu ja sitten vasta alat rattia käänteleen - muuten pullahtaa ohjauksen öljyt pihalle ja se ei oo kivaa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
enial
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 20:45
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja enial »

Joo täytyy malttaa odotella. On vaan äärimmäisen noloa istua parkkipaikalla kun auto ulvoo varsin äänekkäästi ja kerää kaiken huomion. Täytyy varmaan vetää piposilmille.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Kun kylmästä lyö käymään, jos ujeltaa niin ratti suoraan ja hieman enemmän kierroksia niin ujellus loppuu nopeammin...ja parhaat öljyt sisään...ei sille oikeen muuta voi, loppu on vain siedettävä...

Vastaa Viestiin