Leuto keli
Valvoja: Moderators
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
mulla seiso 156 24 tuntia tossa 30 pakkasessa ja toisella avaimen käännöllä lähti kun kaasulla vähän avitti. mitään lämppäreitä ei siis ole. Oli muuten koulun pihassa hauskan näköstä kun melkein kaikki kävi välitunneilla autoonsa käyttämässä.
niin ja jos joku ihmettelee millä olin koulussa niin olin uudella magentiksella kun sellanen pihasta aamulla löyty. Sen jälkeen omalla autolla ajo maistui taas astetta enemmän vaikka kelpo auto tuo kia olikin. 


Sierrasta viis... mutta se harmittaa, että kaikista autoista tulee Opeleita ennemmin tai myöhemmin...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Hö, Sierra lähti 27 asteen pakkasessa kuin palmun alta seistyään 15 tuntia jäähyllä ilman lämmitystä. Vähän siinä rauta valittaa mutta se ei isommalti omistajaa harmita.
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Hyvin lähti JTD käyntiin -30c pakkasessa ilman lämmitystä kunhan sai vähän apuvirtaa. Omalla akulla ei jaksanut, tosin se taitaakin olla vähän heikossa hapessa. Alkuun kuulosti melkoiselta takomolta konehuone, mutta kyllä se siitä siten tasottui. Kauheeta rääkkiä koneelle kyllä, mutta pakko kun on niin minkäs teet. Webasto kait se ois hommattava..
Lämpöähän tuossa vehkeessä ei enää näillä pakkasilla sisällä ole. Koneen lämmöt ei nouse yli 50c. Liekö tuo termarin vaihdolla paranis.
Lämpöähän tuossa vehkeessä ei enää näillä pakkasilla sisällä ole. Koneen lämmöt ei nouse yli 50c. Liekö tuo termarin vaihdolla paranis.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Oppikirjatietoako?
Kävin ennen kovia pakkasia katsastuksessa. Katsastusmies sanoi, että alfa ei oikein olisi talviauto? Ripustukset yms. eivät tahdo kestää. Sanoin, että ajelin ennen saabilla ja kyllä tämä v6 ainakin kabiinissa lämpimämmälle tuntuu, vaikka saab onkin talviauton maineessa. Katsastaja jäi huuli pyöreenä katseleen, kun kaasuttelin lumipyryyn. Kolmas talvi alfailua menossa ja ihan olen ollut tyytyväinen. Nytkin kovilla pakkasilla lähtee parintunnin sähkölämmityksen jälkeen tosi siististi käyntiin, lukuunottamatta ohjaustehostimen täällä ollaan ilmaisua. Saabbi kolisi kuin sepelimylly hetken noissa olosuhteissa startatessa.
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Alfa pelaa hienosti mutta kaveri käy kuumana: osti kesällä uuden pakettiauton Opel Vivaron ja on aivan pulassa sen kanssa. Merkkiliikeen diagnoosi on että auto antaa liikaa vikakoodeja eikä pysty enää niitä käsittelemään. Termari on kuulemma koko ajan täysin auki, moottori ei lämpene, sisällä autossa -20 C. Samasta syystä myös webasto ei suostu toimimaan. Onneksi penkinlämmitin edes toimii.
Onko liian rohkea johtopäätös jos sanoo että ainut italialainen joka ei toimi Suomen olosuhteissa on pendolino
?
Onko liian rohkea johtopäätös jos sanoo että ainut italialainen joka ei toimi Suomen olosuhteissa on pendolino

Eilen menin tankkaamaan, auto oli normaalissa käyntilämpötilassaan. Tankkauksen jälkeen käänsin virta-avaimesta ja startti pyöräytti muutaman kierroksen ja sitten vain voooouuuuu-vooooouuuu. Mitä prkl... Menin takakontille ja kattelin, että navat ovat kunnolla kiini yms.
No, ei siinä auttanut, muu kuin kysellä apuvirtaa. Onneksi Huoltsikalla oli korjaamo, josta kaveri kävi pienen "keltaisen salkun" kanssa tarjoamassa virtaa. Siitä sitten akkukauppaan ja uusi akku tilalle. Sittenhän startti pyöritti oikein elämänsä innossa. Ennen lämpimänäkin ääni oli enemmän vouvouvou-wruuum, nyt tikitiki-wruuum... Eli tuo akku on ollut koko ajan surkeassa kunnossa, mutta ei silti ole ihan kokonaan pulaan jättänyt. Se olikin joku "Big Power" tai joku muu tuntematon suuruus, liekö ihan alkuperäinen 6-7 vuoden takaa.
Sitä vaan ihmettelen, että miksiköhän se akku keksi just tossa tilanteessa hyytyä. Heti ajon jälkeen. No, sillä kai vaan niksahti jossain. Kylmissäänhän se raukka tietysti siellä takakontissa on koko ajan, toisin kuin moottoritilassa olisi.
Vielä tavallaan pakkasiin liittyen. Tietääkö kukaan, mistä hitosta tuossa 166:ssa tulee poistoilma gabiinista ulos. En nimittäin ole löytänyt itse. Pistin puhalluksen täysille ja menin ulkopuolelle kuuntelemaan, mutta ei tohinaa missään... Ei tällä asialla muuten merkitystä ole, mutta kun sisälämmitintä käytettäessä ja lunta sataessa auto kuorruttuu ympäriinsä aika mukavaan jääkerrokseen ja jos poistoaukot ovat jossain huonossa paikassa, niin saattaisivat mennä tukkoon. Jos tietäisi, missä ovat, niin osaisi pitää sen tienoon paremmin puhtaana.
No, ei siinä auttanut, muu kuin kysellä apuvirtaa. Onneksi Huoltsikalla oli korjaamo, josta kaveri kävi pienen "keltaisen salkun" kanssa tarjoamassa virtaa. Siitä sitten akkukauppaan ja uusi akku tilalle. Sittenhän startti pyöritti oikein elämänsä innossa. Ennen lämpimänäkin ääni oli enemmän vouvouvou-wruuum, nyt tikitiki-wruuum... Eli tuo akku on ollut koko ajan surkeassa kunnossa, mutta ei silti ole ihan kokonaan pulaan jättänyt. Se olikin joku "Big Power" tai joku muu tuntematon suuruus, liekö ihan alkuperäinen 6-7 vuoden takaa.
Sitä vaan ihmettelen, että miksiköhän se akku keksi just tossa tilanteessa hyytyä. Heti ajon jälkeen. No, sillä kai vaan niksahti jossain. Kylmissäänhän se raukka tietysti siellä takakontissa on koko ajan, toisin kuin moottoritilassa olisi.
Vielä tavallaan pakkasiin liittyen. Tietääkö kukaan, mistä hitosta tuossa 166:ssa tulee poistoilma gabiinista ulos. En nimittäin ole löytänyt itse. Pistin puhalluksen täysille ja menin ulkopuolelle kuuntelemaan, mutta ei tohinaa missään... Ei tällä asialla muuten merkitystä ole, mutta kun sisälämmitintä käytettäessä ja lunta sataessa auto kuorruttuu ympäriinsä aika mukavaan jääkerrokseen ja jos poistoaukot ovat jossain huonossa paikassa, niin saattaisivat mennä tukkoon. Jos tietäisi, missä ovat, niin osaisi pitää sen tienoon paremmin puhtaana.
No tämäkö se munkin Webasto ongelman aiheuttaa? Termari siis. Kone käy kylmänä niinkuin 156 moottorin lämmöt -osiossa kuvailen. Webasto on myöskin ihan mykkä. Ohjainyksikkö näyttää toimivan normaalisti mutta mitään pöhinää en saa aikaiseksi. En manuaali- enkä automaagis käynnistyksellä.rim kirjoitti:Termari on kuulemma koko ajan täysin auki, moottori ei lämpene, sisällä autossa -20 C. Samasta syystä myös webasto ei suostu toimimaan.
Onneksi ei ole pakkasta tämän enempää!
edit:linkin korjaus yritys
Viimeksi muokannut enial, 08 Helmi 2007, 17:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Kyllähän se webasto / eberikin vikakoodit pukkaa jos ei syty, viikkokellosta ja kännystartista sekä myös kaukosäätimestähän ne pystyy lukemaan. mUtte ei pikku päivä kellosta.
Webastossa on oma anturi jonka mukaan se käynnistyy, jos veden lämpö on sen mielestä tarpeeksi ei se käynnisty, mutta siitähän tässä ei ole kait kysymys, eli vika on myös webastossa.
Webastossa on oma anturi jonka mukaan se käynnistyy, jos veden lämpö on sen mielestä tarpeeksi ei se käynnisty, mutta siitähän tässä ei ole kait kysymys, eli vika on myös webastossa.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Perkkili! Täällä olen vaa hymistellen tiiraillut muiden toilailuja mutta tänään petti moottoriantenni ylä-asentoon!! 

Viimeksi muokannut gYdEbUh, 08 Helmi 2007, 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Aloin olemaan jo hieman skeptinen käynnistyksen suhteen, kun kävelin tänään autolle päin pienessä tuiskussa. Auto kun oli seisonut jo kolmisen päivää pakkasen armoilla ilman letkuja. Edes kerrankin oli hieno huomata, ettei auto ollut jäässä, vaan tyylikkäästi suuren pumpulikerroksen peittämä.
Sen enempiä miettimättä puhdistettuani hieman oven ympärystä villakäsineellä käänsin avaimesta ja Wrum - kerta laakista päälle!
Sen enempiä miettimättä puhdistettuani hieman oven ympärystä villakäsineellä käänsin avaimesta ja Wrum - kerta laakista päälle!
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Kun täällä Pirkanmaalla, jossa olen nyt, aamuisin on melkein miinus 40 ja lohkolämmittin päällä 33 lähtee hienosti käyntiin, vaikka ilman innostusta, mutta sekin on ihan ymmärettävä en minäkään lähde aamulla käyntiin näissä keleissä
mutta kauniisti toimi heti ja aina lähtee ekalla yrityksella.. Kun taas naapurin uus 300 kiiseli Mersu lähtee vain apuvirralla käynttiin, vaikka sillä on kaikki webastot ja muut "hienoukset". Ei ole parempaa kuin vanha kunnon tekniikka 


Nothing beats cubic inch
Kyllä minäkin sain Alfa raukan torstai iltana taas tulille tosin apuakun avulla,molemmat molemmat akut lähes uusia Bannerin uni bulleja joten E N arvot on hyviä,toissa iltana kylmän auton ruisku kasteli vain tulpat.Mutta nyt sain tulpat sen verran kuiviksi pitkällä nopealla startilla että auto lähti köhien käyntiin ja sen jälkeen toimi ok.Täytyy olla tosi varovainen aamulla ettei auto pääse tuketumaan bensaan.Kylmää on aivan riittävästi ainakin minun Alfalle,auto asuu tosin kaupunki alueella viimme yön "lämpöenkka noin -37 mitattu Näsijärvellä Siilinkarin asemmalla.Ja niin se Rasvanäpin RIESA on tainnut jo unohtaa isänsä Taunon eli ikivanha patarauta eikä ETUVETO ESKOIHIN suunniteltu CVH,mutta varmoja käynistyjiä molemmat. 

- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
lisäventtiili
Selkis! Sullahan on 25V6! Pakkaskäynnistystä varten siis lisäventtiili?hamppi kirjoitti:Aloin olemaan jo hieman skeptinen käynnistyksen suhteen, kun kävelin tänään autolle päin pienessä tuiskussa. Auto kun oli seisonut jo kolmisen päivää pakkasen armoilla ilman letkuja. Edes kerrankin oli hieno huomata, ettei auto ollut jäässä, vaan tyylikkäästi suuren pumpulikerroksen peittämä.
Sen enempiä miettimättä puhdistettuani hieman oven ympärystä villakäsineellä käänsin avaimesta ja Wrum - kerta laakista päälle!
Kyllä kutvonen oikeesti lähtee kelissä kuin kelissä, jos kone vain on kunnossa. Oikeet öljyt ja kunnollinen akku. Mutta nythän ilmat jo lauhtuu.
-25 tänä aamuna ja kohtalainen sumu.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Mulla oli Alfa huollossa ja jakopäärempassa juuri noiden pahimpien pakkasten aikaan. Laina-autona oli wanha Obeliski, ja niin se perkele jätti heti ensimmäisenä aamuna pulaan. Tunnin ajan sahailin sitä käyntiin melkein 30 asteen pakkasessa. Ensimmäisen apuun tulleen Pösön akussa ei riittänyt potkua tuon herättelemiseen. Tarvittiin Fiat Bravo, että saatiin Ooppelin romu hörähtämään käyntiin. Ei ne siellä Keski-Euroopassa osaa talviautoja tehdä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kylmäkäynnistyksen puolesta ei haittaa jos noin käy. Olen kuvitellut että Artsassa alkaa akku olla jo vähän huono kun pyörittää kovemmilla pakkasilla hitaanlaisesti vaikka olisi roikan nokassa, tänään sitten tolpan kelloa ruuvatessani huomasin että se pistokehan on ollut koko ajan tolpasta irti. Ei näkynyt -27 Astraalia isommin häiritsevän, siitä se lähtee tulille kun avainta kääntää eikä edes kuulu mitään tehostimen jollotuksia tai muita ylimääräisiä meteleitä. Lämpöäkin riittää niin että -32:ssa pitää kääntää puhallusta pienemmälle, tosin lämpiäminen kestää kyllä jonkin aikaa. Kylmempiä testikelejä ei tänne etelän lämpöön ole sattunut.heimo kirjoitti:kaikista autoista tulee Opeleita
Kyllähän jotakuinkin minkä tahansa modernin ruiskuauton pitäisi lähteä tulille kolmenkympin pakkasessa jos vaan akussa on potkua ja öljyt, tulpat ynnä muut rensselit ovat kunnossa.
Ja jos joku epäilee Sierra CVH:n olemassaoloa niin saa toki ostaa harvinaisuuden hyvään hintaan pois

- Epäkelpokeräilijä -
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Hieman jännitti eilen illalla kun palattiin 8pv lomalta Egyptistä että näinköhän 155 naukaisee parkista näiden pakkasten jälkeen kun hälytinkin varmaankin jonkin verran virtaa vie.
Rauhallisesti kaukosäätimestä ovet auki/hälyt pois , kuskin paikalle ja hartaasti avain virtalukkoon...viiksestä valoautomatiikka 0-asentoon ja varovasti avainta kääntäen.. ja
kertalaakista tulille.....Kylläpä oli ihana palata SUOMEEN!!! 
Rauhallisesti kaukosäätimestä ovet auki/hälyt pois , kuskin paikalle ja hartaasti avain virtalukkoon...viiksestä valoautomatiikka 0-asentoon ja varovasti avainta kääntäen.. ja


QUORTHON 1966-2004
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Meikäläisen Alfa oli keskiviikko yönä 7 tuntia parkissa ilman lämmitystä 30 asteen pakkasessa ja lähti toisella "hehkutuksella" käyntiin. Virtaa oli akussa kohtalaisesti, mutta tuo 30 alkaa olla riisselille jo melko extremeä ilman lämmitystä. Minun Jtd:ssä kyllä nousee lämmöt yli 80 asteen, mutta melko hitaasti. Vielä en edes suunnittele lisälämppärin hankintaa. Ehkä sitten, jos alkaa ihan säännöllisesti olla 40 asteen pakkasiaZulak kirjoitti:Hyvin lähti JTD käyntiin -30c pakkasessa ilman lämmitystä kunhan sai vähän apuvirtaa. Omalla akulla ei jaksanut, tosin se taitaakin olla vähän heikossa hapessa. Alkuun kuulosti melkoiselta takomolta konehuone, mutta kyllä se siitä siten tasottui. Kauheeta rääkkiä koneelle kyllä, mutta pakko kun on niin minkäs teet. Webasto kait se ois hommattava..
Lämpöähän tuossa vehkeessä ei enää näillä pakkasilla sisällä ole. Koneen lämmöt ei nouse yli 50c. Liekö tuo termarin vaihdolla paranis.

Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Täällä (etelässä) on ollut lähes kesäkelit noihin keskisemmän Suomen ilmoihin verrattuna, vain 24 pakkasta, joka ei ole tuottanut minun AR:lle minkäänlaisia vaikeuksia..tai noh, tehostaja kiljunut pari minuuttia kuin sika ennen liikkeellelähtöä. Mutta sehän on "normaalia"..
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Havaitsin tuossa keskustelua polttoainetoimisesta lisälämppäristä. Ehdottoman suositeltava varuste, jos haluaa itselleen vaivaa ja ongelmia. Tai siis autolle, mutta itseähän se ottaa pollaan jos kone ei käy.
Lisälämppäri, Webasto tai Eberi, on akun surma pakkasella. Se lämmittää moottorin ja kabiinin, mutta akku on edelleen yhtä kylmä. Ja kaikki virta on otettu kylmästä akusta, jonka varaustila ei sitten riitä käynnistykseen.
Samaa ajatusta on uusien autojen suhteen lohkolämppärin kanssa. Kone toki lämpenee, muttei akku. Ei taaskaan riitä virta starttiin. Jos vaan on mahdollista, niin lohkiksen kaveriksi kannattaa hankkia akkuvaraaja. Samalla kun sähkö lämmittää moottoria ja sisätiloja, niin akkukin lataantuu. Ehdottoman viisas investointi!
Lisälämppäri, Webasto tai Eberi, on akun surma pakkasella. Se lämmittää moottorin ja kabiinin, mutta akku on edelleen yhtä kylmä. Ja kaikki virta on otettu kylmästä akusta, jonka varaustila ei sitten riitä käynnistykseen.
Samaa ajatusta on uusien autojen suhteen lohkolämppärin kanssa. Kone toki lämpenee, muttei akku. Ei taaskaan riitä virta starttiin. Jos vaan on mahdollista, niin lohkiksen kaveriksi kannattaa hankkia akkuvaraaja. Samalla kun sähkö lämmittää moottoria ja sisätiloja, niin akkukin lataantuu. Ehdottoman viisas investointi!
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Itselläni on Defan ko. laite ja en voi muuta kuin olla tyytyväinen...JonneJ kirjoitti: Jos vaan on mahdollista, niin lohkiksen kaveriksi kannattaa hankkia akkuvaraaja. Samalla kun sähkö lämmittää moottoria ja sisätiloja, niin akkukin lataantuu. Ehdottoman viisas investointi!

Suosittelen "Lämpimästi" kaikille...

QUORTHON 1966-2004
Juuri tämä akkua varaava laite? Jos näin, niin olet viisas autoilija! Ihan tosissaan edellisessäni puhuin asiasta.
Miten menikään vanha tarina suutarilan lapsen kengistä tms... Itselläni ei ole kyseistäelämää helpottavaa laitetta, onneksi en aja pelkästään lyhyttä pätkäajoa ja 159:n patterissa on potkua. Täytynee kääntyä Kahan puoleen ja hommata lohkikseen lisälaite.
Miten menikään vanha tarina suutarilan lapsen kengistä tms... Itselläni ei ole kyseistäelämää helpottavaa laitetta, onneksi en aja pelkästään lyhyttä pätkäajoa ja 159:n patterissa on potkua. Täytynee kääntyä Kahan puoleen ja hommata lohkikseen lisälaite.
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
...Ja kyllä mulla ihan tosissaan on tuo akkua varaava laite.JonneJ kirjoitti:Juuri tämä akkua varaava laite? Jos näin, niin olet viisas autoilija! Ihan tosissaan edellisessäni puhuin asiasta.
Vaikkakin viisaus ja minä eivät sovi samaan pakettiin...

Ei vaan ihan tosissaan... kyllähän se pakkaskeleillä helpottaa elämää hemmetisti(sekä yöunia,kun ei tarvitse miettiä että lähteekö se vai eikö)

QUORTHON 1966-2004
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Pasi kirjoitti:Otan aina akun irti yöksi ja se nukkuu mun vieressä peiton allaJonneJ kirjoitti:Starttimoottori tosiaan työskentelee kevyemmin, mutta akku on kylmä, se vaan on kylmä. ei sitä parkaa kukaan lämmitä.
Harvallapa onkaan petikaverina kaksinapaista.

Pidät varmaan kumista yöpukua? Akkuhappo kun syövyttävää.

- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Joo... jännitystä elämään!!!Antieko kirjoitti: Harvallapa onkaan petikaverina kaksinapaista.![]()
Pidät varmaan kumista yöpukua? Akkuhappo kun syövyttävää.
Tänään kyllä ekan kerran pisti akku vähän vastaan startissa.... ei pahasti mutta vähän niihkeemmin kuin normalisti (tosin webasto ei ollut päällä

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Kovemilla pakkasilla täytyy auto aina startata kahdesti, sillä ensimmäisellä kerralla ei tunnu käyvän kaikilla pytyilllä. Tuosta tosin alkaa tulla jo rutiini - ensin käymään ja saman tien sammuksiin, sitten taas käyntiin ja menoksi. Niin ja se ohjaustehostinkin huutaa hoosiannaa yli 20 asteen pakkasilla...
No tuntuu sen verran kiinnostavan, että ostelet kuitenkin niitä??Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Minua kun ei kiinnosta Eskolortit sun muut vehkeet hittojakaan...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
No e. Artsaa en ostanut vaan se tuli vaihdossa ja lähtee piakkoin kiertoon, Sierra täytti talviautokriteerit (takaveto, vetokoukku, farmari ja hinta alle tonnin) mutta Esko ei täytä, muutenkin kiinnostaa kuin kilo kakkaa.
Nuo värkit kylläkin pelaavat pakkasessa kuin tyhjää vain, Riesassa joku (laturin?) laakeri kiljuu jonkin aikaa kylmästartin jälkeen mutta muuten kumpikaan kampe ei ole kylmästä millänsäkään. Ei mulla ole yksikään Alfa pelannut talvella yhtä hyvin, 156:ssa tosin ei ehtinyt olla mitään talvimurheita mutta omistusjaksoon ei osunutkaan kuin pari -15 asteen aamua.
Nuo värkit kylläkin pelaavat pakkasessa kuin tyhjää vain, Riesassa joku (laturin?) laakeri kiljuu jonkin aikaa kylmästartin jälkeen mutta muuten kumpikaan kampe ei ole kylmästä millänsäkään. Ei mulla ole yksikään Alfa pelannut talvella yhtä hyvin, 156:ssa tosin ei ehtinyt olla mitään talvimurheita mutta omistusjaksoon ei osunutkaan kuin pari -15 asteen aamua.
- Epäkelpokeräilijä -
- nakkis
- Viestit: 566
- Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
- Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo - Paikkakunta: Jkl
Hö. Mulla taas oli enempi ongelmia ton ceeveehoo-riesan kanssa yhen talven aikana, kun tessun kanssa koko tähänastisena omistusaikana. Kerran on seiskavitonen jättäny käynnistymättä, sillonkin oli "joku" unohtanu sisävalon päälle..Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei mulla ole yksikään Alfa pelannut talvella yhtä hyvin

[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)
Ruotsissa on kehitelleet akun ympärille eräänlaiseen lämpöhupun joka pitää akun lämmön toista vuorokautta plussan puolella, sisällä on kait jonkinlainen sähkövastus ja hyvä eristys ympärillä...en just muista värkin nimeä enkä tiedä linkkiä mutta sellanen on olemassa.Ei taaskaan riitä virta starttiin. Jos vaan on mahdollista, niin lohkiksen kaveriksi kannattaa hankkia akkuvaraaja. Samalla kun sähkö lämmittää moottoria ja sisätiloja, niin akkukin lataantuu. Ehdottoman viisas investointi!
Halvempi vaihtoehto Defa laturille on CTEK...halpishalleista irtoo noin 57-59 eurolla...ite kytkin mukana tulleen rengasliitinlisäpiuhan mopon akun napoihin, helppoa ladata, ei tarvi enää purkaa penkkiä ja katteita pois akun ympäriltä...piuhan pää tulee sopivaan paikkaan näkyviin..

http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=45-5506
http://www.kaha.fi/file_root/Tuotteet/L ... _esite.pdf
- Scudetto
- Viestit: 86
- Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:44
- Car(s): ex AR 166 TS -02
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Allekirjoittaneella menossa ensimmäinen talvi alfistina ja kieltämättä tunsin syksyllä pientä huolta Alfan toimivuudesta täällä susirajan pakkasissa. Viime viikolla oli kotipihassa pakkasta kylmimpänä aamuna -35 C ja Alfa käyntiin ja ajoon ilman mitään ongelmia. Ohjaustehostimeen vaihdoin synteettiset öljyt jo kesällä, eikä tehostin ole pitänyt minkäänlaista ääntä. Ainoastaan puhaltimen moottori ulvoo kylmäkäynnistyksessä vähän aikaa, sekin loppuu kun käyttää nollilla.
Autossa on ollut letkulämmitin ja sisätilanlämmitin päällä 2-3 tuntia ennen käynnistystä. 166 nostaa moottorin lämmöt vähän alle 90 asteeseen ja sisälämpötilakin nousee pikkuhiljaa ihan riittäväksi.
Sellaisen huomin tein, että kokopeite Alfan päällä lämmityksen aikana nostaa auton oman mittarin mukaan lämpötilaa 5-6 astetta. Sitä en tiedä missä lämpömittarin anturi sijaitsee, olisiko moottoritilassa?
Tuttavapiiriä on kyllä kovasti kiinnostanut Alfan talviominaisuudet, päivittäin tulee kyselyjä käyntiinlähdöstä...
Autossa on ollut letkulämmitin ja sisätilanlämmitin päällä 2-3 tuntia ennen käynnistystä. 166 nostaa moottorin lämmöt vähän alle 90 asteeseen ja sisälämpötilakin nousee pikkuhiljaa ihan riittäväksi.
Sellaisen huomin tein, että kokopeite Alfan päällä lämmityksen aikana nostaa auton oman mittarin mukaan lämpötilaa 5-6 astetta. Sitä en tiedä missä lämpömittarin anturi sijaitsee, olisiko moottoritilassa?
Tuttavapiiriä on kyllä kovasti kiinnostanut Alfan talviominaisuudet, päivittäin tulee kyselyjä käyntiinlähdöstä...