Lämmityslaitteen säätimien irroitus 164:sta
Valvoja: Moderators
Lämmityslaitteen säätimien irroitus 164:sta
Onko kellään sähköisenä versiona arefin artikkelia, missä oli ohjeet lämmityslaitteen säätimien valojen vaihtoon. Ite olen ko.lehden johonkin hukannut. yritin eilen sitä irroittaa muttei suostunut edes pienellä voimankäytöllä irtoamaan. irroitin ne kaksi ruuvia siitä vasemmalta mut oli kiinni kuin p..... joutuuko niitä vaijereita eka irrottelemaan sieltä hanskalokeron luukun kautta?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Katsopas josko autossasi on lämppärin looda ruuvattu kiinni myös oikeasta reunastaan, joissain versioissa nimittäin on ja joissain taas ei. Mahdollinen ruuvi löytyy apparin jalkatilan sivuverhoilulevyn takaa.
Manuaalilämppärin ohjauspurkin irrotusta en enää tarkasti muista, hommasta kun on vierähtänyt jo useampi vuosi. Muistelisin kuitenkin, että purnukka mahtuu tulemaan (osittain) pois paikaltaan vaikka vaijerit ovatkin vielä kiinni.
Manuaalilämppärin ohjauspurkin irrotusta en enää tarkasti muista, hommasta kun on vierähtänyt jo useampi vuosi. Muistelisin kuitenkin, että purnukka mahtuu tulemaan (osittain) pois paikaltaan vaikka vaijerit ovatkin vielä kiinni.
- Epäkelpokeräilijä -
- nikuha65
- Viestit: 44
- Liittynyt: 24 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): 159 JTDm, 156 Jts, 155 Q4, Daewoo Kalos
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Itsekin tuskailin aikani saman ongelman kanssa - paneeli ei sitten suostunut irtoamaan mitenkään. Väänsin ja käänsin ja ronkin sieltä luukun kautta. Irrotin verhoilunkin, muttei siellä ollut kyllä kiinnityspistettä. Hatutti. Sitten se vaan yhtäkkiä irtosi, kun painoin sitä hieman sisään, ja avitin sieltä luukun kautta ohjainakselista työntäen (on muuten tehty ahtaaksi toi räppänä). Lamppujen vaihto oli ok, mutta paikolleen saaminen taasen aika työlästä - tosin paneeli luiskahti loppujen lopuksi kuin itsestään paikoilleen, kumma juttu.
Nyt on sitten kuskin ovi jumissa, nuppi ei nouse kuin puoliväliin (eikä auta repiminen, kiroilu, manaaminen eikä hakkaaminen). Pitäisi saada sisäverhoilu irti, mutta kun se ovi kiinni - enpä tiedä, miten onnistuu.
Nyt on sitten kuskin ovi jumissa, nuppi ei nouse kuin puoliväliin (eikä auta repiminen, kiroilu, manaaminen eikä hakkaaminen). Pitäisi saada sisäverhoilu irti, mutta kun se ovi kiinni - enpä tiedä, miten onnistuu.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Katsopas josko autossasi on lämppärin looda ruuvattu kiinni myös oikeasta reunastaan, joissain versioissa nimittäin on ja joissain taas ei. Mahdollinen ruuvi löytyy apparin jalkatilan sivuverhoilulevyn takaa.
täytyy tyhmänä kysyä että mitenkä saan sen sisäverhoilunlevyn irti? oli sekin vietävän tiukasti kiinni, en rohjennut kuitenkaan liikaa voimaa käyttää kun epäilin siinä olevan jonkinlainen jippo. Pääsen asiaa uudelleen ihmettelemään lauantaina.
Käyppä nikuha kattoon viesti OVI JUMISSA sain hyviä vikkejä oven purkuun sen ollessa kiinni.
Katsopas josko autossasi on lämppärin looda ruuvattu kiinni myös oikeasta reunastaan, joissain versioissa nimittäin on ja joissain taas ei. Mahdollinen ruuvi löytyy apparin jalkatilan sivuverhoilulevyn takaa.
täytyy tyhmänä kysyä että mitenkä saan sen sisäverhoilunlevyn irti? oli sekin vietävän tiukasti kiinni, en rohjennut kuitenkaan liikaa voimaa käyttää kun epäilin siinä olevan jonkinlainen jippo. Pääsen asiaa uudelleen ihmettelemään lauantaina.
Käyppä nikuha kattoon viesti OVI JUMISSA sain hyviä vikkejä oven purkuun sen ollessa kiinni.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Onhan kyse edelleen siitä jalkatilassa olevasta, matolla päällystetystä ja keskikonsolia "jatkavasta" sivupaneelista? Se on kahdella ruuvilla kiinni, toinen on suunnilleen apparin jalkojen kohdalla hyvin näkyvissä ja toinen on etupenkin alla mustassa muovikorvassa. Noiden irrotuksen lisäksi ohjelmassa on repimistä ja äheltämistä - ei tule ihan mielikseen pois paikaltaan tuo levy. Lämppärin loodaa reunustavan muovikehikon sisään menevää reunaa pitää vaan yrittää repiä eteen- ja alaspäin ja samalla vääntää levyn etualareunaa apukuskin ovea kohti. Hankalaahan tuo on mutta levy onneksi kestää vääntelyä aika hyvin.Andros kirjoitti:täytyy tyhmänä kysyä että mitenkä saan sen sisäverhoilunlevyn irti?
- Epäkelpokeräilijä -
14v 1.4w? Ettei vaan olisi 12v 1.2w?Andros kirjoitti:Ainiin. Samalla vaihdoin polttimot ja yllätyksekseni myös se kellon lamppu (14v 1.4w) muovikantoineen löytyy motonetin hyllystä. Tiedoksi jos joku on ko.lamppua etsinyt.
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)
Sattuipas taas hyvä artikkeli kohdalle -alkoi nimittäin juuri ottaa noi palaneet säätimien lamput (toimimattoman bensamittarin ohella ) päähän. Arefin ohjeetkin löytyivät ja suorittavan osuuden luulisi nyt olevan suhteellisen hyvin hallussa. Voisiko joku kuitenkin vielä kertoa, millaisia polttimoita sen 14v 1.4w lisäksi pitää hankkia ja kuinka monta kappaletta, jotta voin hommata varaosat ennen kuin alan rasvoittaa käsiä Motonetistä kaiketi löytyy?
Valoa yöhön!
-TS
Valoa yöhön!
-TS
No niin, polttimot on juuri menestyksekkäästi vaihdettu Kiitokset Flyktmanille loistavista ohjeista ja muille hyvistä vinkeistä. Muutaman "uuden" havainnon tosin tein:
-lämpötilan säädin kannattaa ruuvata siniselle ennen säädinyksikön ulosvetämistä, muuten sen liikuttama raidetanko haittaa toimintaa
-apparin puolella oleva ylimääräinen kiinnitysruuvi kieltämättä aiheuttaa päänvaivaa...
-mikäli kellon jompi kumpi säätönappi on hajalla niin sitä voi yrittää fiksata samalla. Kelloa avattaessa kannattaa tosin muistaa irroittaa kelloa valaiseva polttimo sekä päästää sille virta tuova muovisuikale löysäksi ennen valkoisen muovirungon irroittamista, muuten käy niin kuin allekirjoittaneelle eli muovisuikale repeää liitoksistaan ja pääsee juottamaan Kellon hajoittamisen jälkeen yritin korjata toimimattoman minuuttinapin putsaamalla ja raaputtamalla sitä vastaavia kontaktipintoja, mutta eipä siitä mitään tullut -olin itse asiassa melkoisen tyytyväinen kun vihdoin sain kellon taas siihen kuntoon, että näytössä näkyi muutakin kuin numeroiden palasia...
Mutta hyvinhän se lopulta meni, puhalluksen suuntauksen karakin sujahti lopulta paikalleen. Päivän remppa on nyt siis tehty ja illalla
P.s. jos hyvät pikkujoulut kiinnostaa niin suosittelen tänään KY:n Kertsillä pidettäviä AHS-pikkujouluja. Lippu maksaa ovella 22 eur ja sen lunastettuaan ompi lupailla niin paljon bisseä + skidukkaa kun napa vetää... Henk. koht tavoitteenani on juoda annoksen laskennallinen keskihinta tänään ainakin alle 1,5 euroon
-lämpötilan säädin kannattaa ruuvata siniselle ennen säädinyksikön ulosvetämistä, muuten sen liikuttama raidetanko haittaa toimintaa
-apparin puolella oleva ylimääräinen kiinnitysruuvi kieltämättä aiheuttaa päänvaivaa...
-mikäli kellon jompi kumpi säätönappi on hajalla niin sitä voi yrittää fiksata samalla. Kelloa avattaessa kannattaa tosin muistaa irroittaa kelloa valaiseva polttimo sekä päästää sille virta tuova muovisuikale löysäksi ennen valkoisen muovirungon irroittamista, muuten käy niin kuin allekirjoittaneelle eli muovisuikale repeää liitoksistaan ja pääsee juottamaan Kellon hajoittamisen jälkeen yritin korjata toimimattoman minuuttinapin putsaamalla ja raaputtamalla sitä vastaavia kontaktipintoja, mutta eipä siitä mitään tullut -olin itse asiassa melkoisen tyytyväinen kun vihdoin sain kellon taas siihen kuntoon, että näytössä näkyi muutakin kuin numeroiden palasia...
Mutta hyvinhän se lopulta meni, puhalluksen suuntauksen karakin sujahti lopulta paikalleen. Päivän remppa on nyt siis tehty ja illalla
P.s. jos hyvät pikkujoulut kiinnostaa niin suosittelen tänään KY:n Kertsillä pidettäviä AHS-pikkujouluja. Lippu maksaa ovella 22 eur ja sen lunastettuaan ompi lupailla niin paljon bisseä + skidukkaa kun napa vetää... Henk. koht tavoitteenani on juoda annoksen laskennallinen keskihinta tänään ainakin alle 1,5 euroon
Mulla olisi nytten tässä samanlainen projekti edessä, enkä oikein keksi miten pääsisi käsiksi noihin lamppuihin noiden säätimien takana. Toi ohjauspaneeli on jo irti autosta mutta en oikein keksi että mitä pitäisi seuraavaksi irroittaa
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)
Noniin, nyt on vaihdettu kaikki lamput paitsi ilmastoinnin ja sisäilman kierrätyksen taustavalo (jos sellaista edes on).
Homma meni siis näin:
Ensiksi se koristelista ohjauspaneelin vasemmalta puolelta irti, sitten ne kaksi ruuvia auki. Lämpötila siniselle, ja paneeli irti. Johdot ja vaijerit irti (Sen systeemin kanssa mikä säätelee mistä ilma tulee kannattaa olla varovainen). Kolme ruuvia auki paneelin takaa, ja yksi pienempi (joka pitää kelloa kiinni) ja se musta kehysmuovi irti.
Piirilevyssä on kaksi lamppupaikkaa (joista minulla jostain syystä vain toisessa oli lamppu). Siihen uudet lamput tilalle ja nyt toimii takakontin jne nappuloiden taustavalot.
Sitten ne säätimien namiskat irti paneelin etupuolelta ja jollain ohuella ruuvarilla tms. ne vihreät muovilevyt irti. Löytyy kaksi ruuvia - ne irti ja se musta muovinen etulevy lähtee irti. Tätä kautta pääsee vaihtamaan niiden namiskojen taustavalot.
Sitten vaan palikat kiinni päinvastaisessa järjestyksessä Se lämmityksen paikan säädin on aika inhottava kasata takaisin
Homma meni siis näin:
Ensiksi se koristelista ohjauspaneelin vasemmalta puolelta irti, sitten ne kaksi ruuvia auki. Lämpötila siniselle, ja paneeli irti. Johdot ja vaijerit irti (Sen systeemin kanssa mikä säätelee mistä ilma tulee kannattaa olla varovainen). Kolme ruuvia auki paneelin takaa, ja yksi pienempi (joka pitää kelloa kiinni) ja se musta kehysmuovi irti.
Piirilevyssä on kaksi lamppupaikkaa (joista minulla jostain syystä vain toisessa oli lamppu). Siihen uudet lamput tilalle ja nyt toimii takakontin jne nappuloiden taustavalot.
Sitten ne säätimien namiskat irti paneelin etupuolelta ja jollain ohuella ruuvarilla tms. ne vihreät muovilevyt irti. Löytyy kaksi ruuvia - ne irti ja se musta muovinen etulevy lähtee irti. Tätä kautta pääsee vaihtamaan niiden namiskojen taustavalot.
Sitten vaan palikat kiinni päinvastaisessa järjestyksessä Se lämmityksen paikan säädin on aika inhottava kasata takaisin
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Muistaakseni niissä ei ole valoja. Muutenkin jotenkin jälkiasennetun oloiset nuo manuaalisen ilmastoinnin namiskat, mutta kyllä ne näkyvät tehtaan varaosa-CD:ltä löytyvän. Onkohan Luigi keksinyt kesken kaiken, ettei kaikkiin autoihin raaskikaan laittaa ilmastointiautomatiikkaan?hrnt kirjoitti:Noniin, nyt on vaihdettu kaikki lamput paitsi ilmastoinnin ja sisäilman kierrätyksen taustavalo (jos sellaista edes on).
Tuosta ohjainpurkin valojen vaihdosta on kyllä viitsitty tehdä harvinaisen vaiherikas operaatio. Sehän pitää koko laatikko ruuvata ihan atomeiksi ennen kuin niihin lamppuihin pääsee käsiksi. Sama juttu tuon automaattipurnukan kanssa.
- Epäkelpokeräilijä -
Seuraavaksi kun jaksaa noita valoja jne vaihdella olisi tarkoitus fiksata ne taustavalot bensaluukun avausnappulaa varten (siis se paneeli mistä löytyy bensaluukun avaus, hätävilkku ja se parkkivaloviritys).
Pitäisi samalla putsata vähän niitä nappuloita kun ei oikein aina toimi. Maltan tuskin odottaa millainen projekti niiden purku on
Pitäisi samalla putsata vähän niitä nappuloita kun ei oikein aina toimi. Maltan tuskin odottaa millainen projekti niiden purku on
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)