Q-system

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
M.T.H
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 12:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Q-system

Viesti Kirjoittaja M.T.H »

Täällä on kyllä ollutkin keskustelua selestä, mutta kuulisin vielä mielelläni
uudempia kommentteja siitä. toimivuus ym.
Tuossa olisi yksi n. 100 tkm ajettu V6 2,5 selellä varustettuna tiedossa.
Kiitos etukäteen!!!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

missäs tuollainen löytyy?, eikös kaikki 2.5kaat ole Q systeemillä, GTAta sitten löytyy kyllä selespeedillä
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Tietääkseni ainakaan Suomessa ei ole myyty V6:sta Selespeedillä, ainoastaan 2.0:aa ?

M.T.H
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 12:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja M.T.H »

V6 kirjoitti:missäs tuollainen löytyy?, eikös kaikki 2.5kaat ole Q systeemillä, GTAta sitten löytyy kyllä selespeedillä

Niinpä tietenkin :oops: tyhmä minä. Q systeemihän se on eikä selespeed, mutta kokemuksia kuulisin kuitenkin.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ei oma kokemus mutta aikoinaan TM 1/2000 vertailussa AR156, Audi A4, BMW320i, Mondeo, Lexus, Saba 9-3

Loppuarvostelussa:
"Alfa 156:n käsivalintamahdollisuudella höystetty automaattivaihteisto on lievä pettymys. Käsivalintapuoli ei tunnu kovin luontevalta käyttää, joten ellei valtaosa ajosta tapahdu kaupungissa kannattanee valita Alfa kuusivaihteisella käsivaihteistolla 20 000mk halvempaan hintaan. Tällöin aisteihin vetoava V6 moottorikin pääsee paremmin oikeuksiinsa.

Hyvää:
Automaattivaihteisto kaupunkiajossa
Moottorin ääni

Huono:
Kulutus
Suuri kääntöympyrä"
VMP

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vaikkakin toisessa ketjussa sanoin, ettei ole kokemusta 2.5 V6:sta :oops: , niin onhan mulla.
Syksyllä kävin kokeilemassa juurikin Q-systemillä varustettua yksilöä. Olihan se kaupungissa mukava ajella, kun ei tarvinnut hämmentää mutta tarvittaessa käsin vaihtaenkin oli ihan mukava peli.
Kyllähän tuo hieman tappaa koneen luonnetta, mutta kyllä sillä silti pystyi vedättämään kierrokset ihan tappiin asti.

Kannattaa ilman muuta käydä kokeilemassa, makuasia sano...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

suorituskyvyn se ainakin tappaa :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

V6 kirjoitti:suorituskyvyn se ainakin tappaa :mrgreen:
Juurikin näin, ei vertailupohjaa saman koneen manuaaliversioon, mutta sen voi kuvitella.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Onko lisäinformaatiota? Paljonko kilometrejä (todennäköisesti) kestää? Jos tulee vikaa, löytyykö korjaajaa vai pitääkö vaihteisto vaihtaa, mitä maksaa?

Suorituskykykommentteja en kaipaa lisää. Camarossani on kaksivaihteinen automaatti (ja 155 hv sae), joten siitä laiskuudesta tiedän jotain.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Ensimmäinen koeajamani 2.5 V6 oli joku Saksasta
tuotettu tomaatti ja kyllä se vaan tappoi auton luonteen,
valitettavasti. Tosin ei niin paljoa etteikö manuaali olisi
kiinnostanut... :wink:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Savo kirjoitti:Onko lisäinformaatiota? Paljonko kilometrejä (todennäköisesti) kestää? Jos tulee vikaa, löytyykö korjaajaa vai pitääkö vaihteisto vaihtaa, mitä maksaa?
Ei kai se mihinkään hajoa. Senhän on japanilaiset tehneet (Aisin) :lol:

Edit. Mikäköhän noissa laatikoissa on öljynvaihtoväli?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

savijo-r kirjoitti:Edit. Mikäköhän noissa laatikoissa on öljynvaihtoväli?
Virallisen huolto-ohjelman mukaan öljyt kestänee laatikon eliniän :lol:

Joku 75tkm voisi kuvitella järkeväksi?
VMP

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

mattijus kirjoitti:
savijo-r kirjoitti:Edit. Mikäköhän noissa laatikoissa on öljynvaihtoväli?
Virallisen huolto-ohjelman mukaan öljyt kestänee laatikon eliniän :lol:

Joku 75tkm voisi kuvitella järkeväksi?
Noinhan niitä automaatteja juuri hajoaakin.

Itse vaihdan manuaaliinkin öljyt viimeistään kun tulee 100tkm täyteen.

Automaateissa öljynvaihdot määrävälein on enemmän kuin suotavaa.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

On kokemusta noin 40.000 kilometriä .

Ei tapa mitään - löytyy mm. Sport asento ja kyllä lähtee - veikkaisin , että useimmilta vaihdekepin hämmentäjiltä ei onnistu vaihdot samaan tahtiin .

Eto peli myös ohitustilanteissa, joskin myös Kick down toimii .

Rekan ohituksessa 80 lähdöllä on nokat rinnakkain nopeus n 140 ja isoin vaihde napsahtaa päälle 160 km / t kohdalla.

Keppiä tulee vispattua ensimmäinen viikko ja senjälkeen ainoa liike on Sport napin painallus silloin tällöin. Auto myös jarruttelee koneella äkäisemmin Sportilla eli koko auton olemus muuttuu.

Omani vei bensaa useimmin 12.5 l seka-ajossa ja tien päällä alle 10.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Laku kirjoitti:Ei tapa mitään - löytyy mm. Sport asento ja kyllä lähtee - veikkaisin , että useimmilta vaihdekepin hämmentäjiltä ei onnistu vaihdot samaan tahtiin .
Eto peli myös ohitustilanteissa, joskin myös Kick down toimii .
Täältä löytyy noita kommentteja tukeva koeajoraportti kyseisestä autosta, jos ruotsin kieli sen verran vääntyy. http://www.teknikensvarld.se/provkornin ... /index.xml

Raviniemi
Viestit: 107
Liittynyt: 04 Maalis 2006, 19:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raviniemi »

Ei Aisinin laatikko ole sen parempi,rikki sekin menee jos öljyn vaihdosta ei pidä väliä ja koko käyttö tyyli ratkaisee eliniän.(nimim. kaks askia toyotoihin vaihtanut) :wink:

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Nyt olis tiedossa yksi edullinen Q-system. Onko tietoa pääkaupunkiseudulla firmaa, joka voisi arvioida laatikon kuntoa?

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Käviskös tämä www.powermatic.fi

Pennola
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Syys 2006, 10:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pennola »

Yhdyn Lakuun. Itse en tosin saanut oman takamuksen alla kuin 10 tkm alle.

Olin mieltänyt itseni viimeisen päälle manuaalilaatikkojen veivaajaksi, mutta kyllä se vaan pitää myöntää oivaksi peliksi varsinkin kaupungissa. Lisäksi olin otettu juurikin tuossa 80 km/h vauhdissa suoritetuista ohituksista; kakkosvaihteella tuntui olevan siinä vielä mukavasti potkua (ne äänet sai kiihdytyksen tuntumaan 2X ärhäkämmältä). 90 km/h:ssa kakkosesta ei oikein ollut muistaakseni enää apua ja kolmonen taas ei oikein hyökännyt samalla tavalla. Toisaalta vakioautot on vakioautoja..

Vastaa Viestiin