joo... moottorin ja rintapellinvälissä on kaksi letkua/putkea josta luultavammin liitos menee, tai letku halkeaa, toinen kohta on akun alla, molemmat melko inhottavassa paikassa, lisää öljyä ja kääntele niin näet varmasti mistä öljyä suihkuaa, jos se on se letku murtunut tai lupsahtanut pois paikoiltaan!nuhapumppu kirjoitti:Tää osuikin nyt sitten omalle kohdalle. Tosta 156 1.6 TS:tä hävisi tehostin ajossa äsken. Mitä nestettä sinne nytt sitten kuuluu laittaa? Jotain ATF:n tapaista? Vuotoa en mistään sieltä löytänyt ainakaan vähällä etsimisellä, jonnekin ne nesteet sieltä tosin on hävinneet? Riittääkö että laittaa nesteet takaisin sisään vai menikö jotain nyt rikki?![]()
Luin tosta että monilla on jokin liitos pettänyt, mistä sitä liitosta joka vuotaa kannattaisi etsiä? Paljonko tota nestettä mahtuu järjestelmään?
Alfa 156 ohjaustehostinongelmat pakkasessa
Valvoja: Moderators
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Pistetään tämä nyt varmuuden vuoksi vielä tännekin: Tehostajan nesteen vaihto
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Vähän aikaa sitten itkin täällä minäkin tehostinongelmia. Silloin oli akun alta irronnut letku ja öljyt pihalle. No, pari päivää meni hyvin mutta kun olin lähdössä viemään vaimoa töihin, niin olipahan taas ratti jäykkä
Kävin kysymässä korjaamolta, että olisiko nosturi vapaa ja homma ei kestäisi kuin viisi minuuttia. Letku vain kiinni ja klemmari tiukalle. Ylläri, ylläri!! Vika ei ollutkaan enää samassa paikassa kuin edellisellä kerralla. Nyt oli räjähtänyt letku koneen alapuolelta, pirun ahtaasta paikasta. Noin 11 cm pitkä letku, metalliputkien välissä. Kaksi tuntia sen kanssa meni, eikä koko kylästä löytynyt sopivankokoista letkua, joka olisi ollut varmasti öljynkestävää. Laitoimma sinne siis tavallista rättivahvisteista letkua.
Ajelin n. 30 kilometriä ja taas kävi ratti jäykäksi. Ei naurattanut yhtään. Jostain kumman syystä se öljy ei vaan suostu pysymään sisällä. Tällä hetkellä en edes tiedä mistä vuotaa eikä juuri nyt paljon kiinnostakaan. Öljyä on mennyt muutamaan päivään kolme litraa. Taidankin ostaa pari purkkia lisää ja kaataa ne suoraan maahan. Mitä sitä turhaan järjestelmän läpi kierrättämään.
Alkaa olla fiilis vähän sellainen, että auto järveen ja oikeasti laatuauto tilalle. Mutta tämä on kyllä varmasti ohimenevää (onneksi). Ärsyttää vaan, kun kyseessä on perheen ainoa auto, vaimo tarvitsee sitä lähes päivittäin työmatkoihin, Alfojen päälle ei kaikki korjaamot ymmärrä eikä tuota rahaakaan ole kylvää oikealle ja vasemmalle. Itsellä ei ole paikka/taitoa remontteja tehdä eikä täältä korvesta saa Alfaan varaosiakaan kun tilaamalla jos sitenkään.
Mutta eipä tämä itkeminen ja valittaminen auta minua eikä ketään muutkaan. Pitää vaan toivoa tämän jääkauden menevän joskus ohi ja yrittää pärjätä siihen asti. Mitä siihen pumpun kestävyyteen tulee, niin olen joutunut melkein pakon edessä ajelemaan ilman öljyjä jopa kymmeniä kilometrejä. Liekö pumppu jo paskana vai ei mutta hyvin se tuntuu öljyn maahan pumppaavan.

Kävin kysymässä korjaamolta, että olisiko nosturi vapaa ja homma ei kestäisi kuin viisi minuuttia. Letku vain kiinni ja klemmari tiukalle. Ylläri, ylläri!! Vika ei ollutkaan enää samassa paikassa kuin edellisellä kerralla. Nyt oli räjähtänyt letku koneen alapuolelta, pirun ahtaasta paikasta. Noin 11 cm pitkä letku, metalliputkien välissä. Kaksi tuntia sen kanssa meni, eikä koko kylästä löytynyt sopivankokoista letkua, joka olisi ollut varmasti öljynkestävää. Laitoimma sinne siis tavallista rättivahvisteista letkua.
Ajelin n. 30 kilometriä ja taas kävi ratti jäykäksi. Ei naurattanut yhtään. Jostain kumman syystä se öljy ei vaan suostu pysymään sisällä. Tällä hetkellä en edes tiedä mistä vuotaa eikä juuri nyt paljon kiinnostakaan. Öljyä on mennyt muutamaan päivään kolme litraa. Taidankin ostaa pari purkkia lisää ja kaataa ne suoraan maahan. Mitä sitä turhaan järjestelmän läpi kierrättämään.
Alkaa olla fiilis vähän sellainen, että auto järveen ja oikeasti laatuauto tilalle. Mutta tämä on kyllä varmasti ohimenevää (onneksi). Ärsyttää vaan, kun kyseessä on perheen ainoa auto, vaimo tarvitsee sitä lähes päivittäin työmatkoihin, Alfojen päälle ei kaikki korjaamot ymmärrä eikä tuota rahaakaan ole kylvää oikealle ja vasemmalle. Itsellä ei ole paikka/taitoa remontteja tehdä eikä täältä korvesta saa Alfaan varaosiakaan kun tilaamalla jos sitenkään.
Mutta eipä tämä itkeminen ja valittaminen auta minua eikä ketään muutkaan. Pitää vaan toivoa tämän jääkauden menevän joskus ohi ja yrittää pärjätä siihen asti. Mitä siihen pumpun kestävyyteen tulee, niin olen joutunut melkein pakon edessä ajelemaan ilman öljyjä jopa kymmeniä kilometrejä. Liekö pumppu jo paskana vai ei mutta hyvin se tuntuu öljyn maahan pumppaavan.
Rahaa on vähän mutta pitäähän sitä aina vähän ollakin 

- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Toivottavasti sulla ei ole sama edessä kuin minulla reipas vuosi sitten ex-156:een: stefaa/korjaussarjaa ei ollut markkinoilla eli sitä ei saanut erikseen, teetetty stefa ei pitänyt, akselissa ilmeni väljyyttä, joka ruosteen yms. kanssa rikkoi alkuperäisen stefan. Ainoa toimiva ratkaisu oli hankkia tehdaskorjattu ohjausvaihde tai siis hammastanko - kumpaa nimeä siitä nyt käytetäänkään.sampi kirjoitti:..löyty vika: rattiakselin stefa vuotaa öljyt ja autoon osittain sisälle ja siitä helmasta pihalle. Ai että voi kuulkaas miestä ihan kirjaimellisesti vituttaa ja kunnolla. Nyt on sit edessä remontti ja kokeileevat jos vois vaihtaa pelkän stefan sinne.....
Olen käyttänyt Shell Donax TA:ta. Erikoisöljy ohjaustehostimiin, automaattivaihteistoihin, kuorma-autojen ja maansiirtokoneiden momentinmuuntimiin ja hydraulisiin vaihteistoihin.
Tyypilliset analyysiarvot
menetelmä
Tiheys 15°C, kg/l 0,871 ISO 12185
Viskositeetti 40°C, mm2/s 35 ISO 3104
Viskositeetti 100°C, mm2/s 7,2 ISO 3104
Viskositeetti-indeksi 141 ISO 2909
Kaadettavuus, °C -45 ISO 3016
Leimahduspiste, a.u., °C 180 ISO 2592
Väri punainen
Olivat Shellillä sitä mieltä, että pitäisi käydä.
Tyypilliset analyysiarvot
menetelmä
Tiheys 15°C, kg/l 0,871 ISO 12185
Viskositeetti 40°C, mm2/s 35 ISO 3104
Viskositeetti 100°C, mm2/s 7,2 ISO 3104
Viskositeetti-indeksi 141 ISO 2909
Kaadettavuus, °C -45 ISO 3016
Leimahduspiste, a.u., °C 180 ISO 2592
Väri punainen
Olivat Shellillä sitä mieltä, että pitäisi käydä.
Rahaa on vähän mutta pitäähän sitä aina vähän ollakin 

- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ensimmäinen vika löytyi, tehostimen letku oli irronut vasemman sumuvalon luota! No letku kiinni ja uudet nesteet sisään ja lopputulos on se että tehostin naukuu kuin kuristettava kissa ja tehostus pätkii pahasti!!!
Kun kurkkasin nestesäiliöön oli nesteet pinkkiä vaahtoa! Kun odottaa että vaahto laskeutuu toimii tehostin käynnistyksen jälkeen 5 sekunttia normaalisti sitten alkaa naukuminen ja se kuuluu kokoajan, myös sillon kun ratti on suorassa ja suoraan ajaessa.....
Vastaava vika oli mulla jenkissä jokunen vuosi sitten ja se korjautui uudella pumpulla....
Miten herkkä toi pumppu on hajoamaan jos nestee tulee ulos ja ajaa vähän matkaa (1-2 km) sen jälkeen?
Onko muilla ollut tällaisia onkelmia??
Helppivä!!!



Vastaava vika oli mulla jenkissä jokunen vuosi sitten ja se korjautui uudella pumpulla....
Miten herkkä toi pumppu on hajoamaan jos nestee tulee ulos ja ajaa vähän matkaa (1-2 km) sen jälkeen?
Onko muilla ollut tällaisia onkelmia??
Helppivä!!!
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Melkein sama tarina, en ole tälle päivälle käynyt ajelemassa, mutta eilen vielä piti juuri tuollaista kuvailemaasi ikävää ääntä. Itse ajoin max. 1,5 kilometriä lähimpään huoltoon laitoksen tyhjennettyä itsensä. Klemmari oli pettänyt sieltä hankalasta paikkaa suunnilleen akun alapuolelta. Ymmärrettiin myös uusia klemmarit ja kiristää sieltä vasemman sumarin lähettyviltä. Oli ehtinyt jo liitos liukua aika pahasti erilleen.nuhapumppu kirjoitti:Nii.. en tiedä... olen pyöritellyt rattia laidasta laitaa useita kertoja ja kokoajan varmistanut että neste (vaahto) pinta pysyy merkkien välissä ja lopuksi tein lyhyen koeajon eikä ääntely loppunut.
Miten tuo ohjaustehostin kuuluu ilmata oikein??
Ja sitä vaahtoa löytyy myös omasta säiliöstä. Tuota ilmaustekniikkaa tuntematta olisin alkuun veikannut, että vika saattaisi olla siinä korkissa, josta revittiin se hajonnut muovilärpäke irti tai kenties elämänsä ehtoopuolella olevassa pumpussa.
Asiantuntijalausuntoja edelleen siis odotellessa

- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
kyllä se ilma pitäisi tulla itsestänn pois kun vaan lisäilee öljyä ja kääntelee, itselläni edellisen rempan jälkeen naukui n.10-15km ja sen jälkeen on pysynyt hiljaa, mitä nyt 28 asteen pakkasessa pitää hetken aikaa pientä narinaa! laittakaa hiukan lisää öljyä ja katsokaa mitä tapahtuu, jos se vaahtoaminen ei lopu niin vika on varmaankin jossain muualla!
eikä sen pumpun pitäisi hajota muutamassa kilometrissä ilman öljyä, voihan näissäkin tietysti ilmetä yksilöitä, mutta ei mulla vaan hajonnut vaikka ajoin n.20km ekalla kerralla ilman öljyä tehostimessa ja toisella kertaa n.2km!
eikä sen pumpun pitäisi hajota muutamassa kilometrissä ilman öljyä, voihan näissäkin tietysti ilmetä yksilöitä, mutta ei mulla vaan hajonnut vaikka ajoin n.20km ekalla kerralla ilman öljyä tehostimessa ja toisella kertaa n.2km!
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Mobilin synteettiset kurautin sisään ATF-SHC. Katsotaan auttaako asiaa... otin pari pulloa ja 36 € kustansi... Ei mitään halpaa täällä...
Viimeksi muokannut Kirkinen, 10 Helmi 2007, 19:36. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Morjensta taas,
Tuosta vaahtoamisesta. Muistelen vain ohjausvaihteen vaihdon jälkeistä tunnelmaa mittavine narinoineen ja lievine vaahtoineen. Ajelin jokusen matkan testiajoa, ja narina ei häipynyt. Ohjaus takelteli tehostuksen pätkiessä
Takaisin tallille, ja kas se öljyhän vaahtosi. Laitoin tehostimeen lisää öljyä, kääntelin rattia pihamaalla, lisää öljyä ja taas kääntelyä, kunnes öljyn pinta asettui uomiinsa. Niin ja tämä ei ole mikään ammattilaisen lausunto asiasta, vaan omaan kokemukseen perustuva noin reippaan vuoden takainen tapahtuma.
Edit: öljynä mulla oli samaa tavaraa mitä Kirkiselläkin, jos muistelen oikein.
Tuosta vaahtoamisesta. Muistelen vain ohjausvaihteen vaihdon jälkeistä tunnelmaa mittavine narinoineen ja lievine vaahtoineen. Ajelin jokusen matkan testiajoa, ja narina ei häipynyt. Ohjaus takelteli tehostuksen pätkiessä

Edit: öljynä mulla oli samaa tavaraa mitä Kirkiselläkin, jos muistelen oikein.
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Pistin tänään 164:een käymään -32 pakkasesta ilman apuja...tehostin ei vinkunut yhtään mutta ei kääntyneet pyörätkään, epäilys heräsi ja kun avasin säiliön korkin niin marjapuuron näköstä puski kovalla voimalla ulos...oli aika koominen näky...
No...pahimmat pois imuruutalla ja tilalle uutta jotain vanhaa ATF:ää ja alkoi pelata ongelmitta, ois ehkä saattanut ropata joku letkuliitos ellen olisi avannut korkkia ja korkista lähtevä pieni huohotusletku oli aivan umpijäässä...*.
Maanantaina haetaan viimestään SHC 1:sta tai vastaavaa, niitä ei tunnu mistään huoltikselta tai vastaavasta saavan, mineraalipohjasta halpaa kyllä on joka kioskissa...tähän asti oon pärjännyt mineraalipohjasella...

No...pahimmat pois imuruutalla ja tilalle uutta jotain vanhaa ATF:ää ja alkoi pelata ongelmitta, ois ehkä saattanut ropata joku letkuliitos ellen olisi avannut korkkia ja korkista lähtevä pieni huohotusletku oli aivan umpijäässä...*.
Maanantaina haetaan viimestään SHC 1:sta tai vastaavaa, niitä ei tunnu mistään huoltikselta tai vastaavasta saavan, mineraalipohjasta halpaa kyllä on joka kioskissa...tähän asti oon pärjännyt mineraalipohjasella...
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Letku kosteana uudesta paikasta... muutama tippakin vissiin irronnut sieltä. Paikkana mukava konehuoneen vasen nurkka ja ohjausvaihteelle tai vaihteelta tuleva paksu kumiletku. Letkun päässä oikein metallinen silmukka, mutta letku on vissiin hapertunut...Kirkinen kirjoitti:Mobilin synteettiset kurautin sisään ATF-SHC. Katsotaan auttaako asiaa... otin pari pulloa ja 36 € kustansi... Ei mitään halpaa täällä...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Tervetuloa kerhoon ja samalla pahoittelutsampi kirjoitti:Nonii, todella minun tuuria taas kerran. Ohjausvaihteen joutuu uusimaan...

Katsoppa sitä vanhaa ohjausvaihdetta sitten sillä silmällä, onko se pettänyt tiiviste yläpinnastaan ruosteessa+ se rengassokka. Mulla lorotti tuulilasin kaukalosta vuotoputkea pitkin vedet juuri siihen kohtaan, vaikka se onkin "suojattu", tosin italialaisittain. Kosteutta pääsi kertymään ja ajanoloon se syövytti akselin työstetyn pinnan rosoiseksi ja loppu onkin sitten jo oma juttunsa. Ei sillä, että tällä asialla enään mitään merkitystä olisi, koska sen joutuu uusimaan, mutta kiinnostaisi vain tietää miksi se tiiviste on pettänyt. Harmi !
Meinaakko muuten vaihtaa sen itse ? Muista sitten vielä teettää pyörän kulmien säädöt !
Edit: tuskinpa se pakkanen sitä särkenyt on.
No nyt on tehostinöljyt vaihdettu ATF SHC 1:een...Tammerdieselistä 13 euroo litra..
kohtuuhintasta
1 litra riittää laiskan mallin vaihtoon, noin puoli litraa sain pois ja samanverran pistin tilalle, pohjimmaiset vanhat oli puoliksi valkosta, todennäkösesti veden tai ilman takia, pyörittelin rattia vähän aikaa tyhjänä niin on voinut vatkatakin sen valkoseksi, kitinät loppui mutta eipä kyllä ole pakkastakaan.
Nyt vielä sama temppu kaikkiin muihinkin Alfoihin...

1 litra riittää laiskan mallin vaihtoon, noin puoli litraa sain pois ja samanverran pistin tilalle, pohjimmaiset vanhat oli puoliksi valkosta, todennäkösesti veden tai ilman takia, pyörittelin rattia vähän aikaa tyhjänä niin on voinut vatkatakin sen valkoseksi, kitinät loppui mutta eipä kyllä ole pakkastakaan.
Nyt vielä sama temppu kaikkiin muihinkin Alfoihin...
Lentää ne tehostajan letkut JTD:stäkin.
Letku irtosi vasemman etupyörän takaa kohtuu ahtaasta välistä.
No tulipahan ruostesuojattua alusta. Ei niin mukavia hommia näin yövuoron jatkoksi.
Ja ei huonoa jos ei jotain hyvääkin: Tulipahan bongattua rikkinäinen sisempi vetarin suojakumi.
Sen kimppuun sitten huomenna aamulla kun pääsee töistä, mutta nyt nukkumaan.
Letku irtosi vasemman etupyörän takaa kohtuu ahtaasta välistä.

No tulipahan ruostesuojattua alusta. Ei niin mukavia hommia näin yövuoron jatkoksi.
Ja ei huonoa jos ei jotain hyvääkin: Tulipahan bongattua rikkinäinen sisempi vetarin suojakumi.
Sen kimppuun sitten huomenna aamulla kun pääsee töistä, mutta nyt nukkumaan.
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Juubajuu...
Itse kun ei tätä askartelu-paskartelupaikkaa ole, missä näitä roplasi, niin
edellisellä huoltokäynnillä pyysin vaihtamaan tehostimen litkut notkeampaan pakkastakestävämpään versioon. Viime talvena tuo piti jo niin kovaa mekkalaa kylminä aamuina, että pelko oli persiissä jokaisella kylmästartilla.
No, nyt kun nämä pakkaset sitten taas ovat päällä, on sama ulina palannut, ja ehkä vielä astetta pahempana. Mitähän sinne nyt on sitten laitettu?
Ääni on kyllä niin paha, että varmaan kohta korkkaa. Täytynee marssia takaisin Malminkartanon Autohuoltoon nöyränä oma nestepurkki mukana, josko sais vaihdatettua nua vielä samaan kauppaan.
Itse kun ei tätä askartelu-paskartelupaikkaa ole, missä näitä roplasi, niin
edellisellä huoltokäynnillä pyysin vaihtamaan tehostimen litkut notkeampaan pakkastakestävämpään versioon. Viime talvena tuo piti jo niin kovaa mekkalaa kylminä aamuina, että pelko oli persiissä jokaisella kylmästartilla.
No, nyt kun nämä pakkaset sitten taas ovat päällä, on sama ulina palannut, ja ehkä vielä astetta pahempana. Mitähän sinne nyt on sitten laitettu?
Ääni on kyllä niin paha, että varmaan kohta korkkaa. Täytynee marssia takaisin Malminkartanon Autohuoltoon nöyränä oma nestepurkki mukana, josko sais vaihdatettua nua vielä samaan kauppaan.
Tommi S kirjotti:
Meet aamulla itte seisoon suihkuun ja paat kylmän täysille sitten käännät hitaasti lämpöselle ja mittaat sekkarilla kauanko huuto kestää.
Ei siä mikään korkkaa , kun ei kääntele ohjausta ennenkuin huuto loppuu.
Kokeile tätä:Ääni on kyllä niin paha, että varmaan kohta korkkaa
Meet aamulla itte seisoon suihkuun ja paat kylmän täysille sitten käännät hitaasti lämpöselle ja mittaat sekkarilla kauanko huuto kestää.
Ei siä mikään korkkaa , kun ei kääntele ohjausta ennenkuin huuto loppuu.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
näin on... kyllä tähän maailmaan ääntä mahtuu
ei vaan, tiedän kokemuksesta että ei se ole kivaa kun kuulostaa siltä että kissa on jäänyt jakoremelin väliin ja mouruaa siellä kuin kaulaa leikattais auki, itsellänihän ei ole tuo huuto koskaan tuota systeemiä rikkonut vaan kesällä on hajonnut molemmilla kerroilla, ja aivan yllättäen!
että ei siitä äänestä kannata niin kauhean huolissaan olla, mutta mukavampaahan se on kun saa sen kissan pois sieltä remmien välistä

ei vaan, tiedän kokemuksesta että ei se ole kivaa kun kuulostaa siltä että kissa on jäänyt jakoremelin väliin ja mouruaa siellä kuin kaulaa leikattais auki, itsellänihän ei ole tuo huuto koskaan tuota systeemiä rikkonut vaan kesällä on hajonnut molemmilla kerroilla, ja aivan yllättäen!
että ei siitä äänestä kannata niin kauhean huolissaan olla, mutta mukavampaahan se on kun saa sen kissan pois sieltä remmien välistä

Tosta ohjaustehostimen litkujen jäätymisestä sen verran että se hemmetin jäähdytyskierukka mikä oikeessa alakulmassa on nii joutaa heittää lipaston alalaatikkoon jemmaan. Ei tee suomen oloissa kuulemma oikeestaan yhtään mitään, jäätyy vaan herkemmin mehut, mistä seurauksena plopsahtaa jostain letku irti TAI HAJOO JOTAIN ...TANAN KALLISTA. Näinhän siinä mulle kävi ja on käyny monelle muullekin. Kyllä ne mehut jäähtyy matkalla.
Ei oikein jaksa enää naurattaa
Ensin irtosi tehostimen letku, sitten halkesi tehostimen letku eli kaksi kertaa öljyt pihalle. Näitten jälkeen se öljy vaan pikkuhiljaa katosi jonnekin mutta ei näyttänyt maahan valuvan. Vein sitten korjaamolle, missä selvisi rattiakselin stefan menneen topoliksi ja öljy oli mennyt rattiakselia pitkin kuskin jalkatilaan lattiamaton ja pohjan väliin. Laskin, että sitä öljyä olisi siellä maton alla noin reilu litra. Ilmankos autossa haisee sisällä kuin metsäkoneessa (vanhassa sellaisessa)
Hajun vielä kestää mutta kun uutta stefaa ei ole olemassakaan. Mitkään räjäytyskuvat ei sitä kuulemma tunne eli sitä ei vaan voi mistään saada. Minulla oli korjaamon mukaan kaksi vaihtoehtoa. Uusi hammastanko 1650 euroa tai tehdaskorjattu 750 euroa. Soitin sitten siihen autopurkaamoiden palvelunumeroon ja kerroin mitä olen vailla. 10 minuuttia ja sain puhelun Salosta. Suomesta ei kuulemma löydy yhtään hammastankoa mutta Ruotsista löytyisi kolme. Sain sitten sieltä hammastangon eikä maksanut "kuin" 590 + rahti.
Ettei elämä vaan liian helpoksi kävisi, niin siskoltani Alfan korjauksen ajaksi lainaksi saamani Civic sanoi myös sopimuksen irti eli startti hajosi. Se ei lähde enää kuin työntämällä käyntiin ja se on yksin aika hankalaa.
Loppuun voisin tiivistää, että kyllä autot on kivoja

Hajun vielä kestää mutta kun uutta stefaa ei ole olemassakaan. Mitkään räjäytyskuvat ei sitä kuulemma tunne eli sitä ei vaan voi mistään saada. Minulla oli korjaamon mukaan kaksi vaihtoehtoa. Uusi hammastanko 1650 euroa tai tehdaskorjattu 750 euroa. Soitin sitten siihen autopurkaamoiden palvelunumeroon ja kerroin mitä olen vailla. 10 minuuttia ja sain puhelun Salosta. Suomesta ei kuulemma löydy yhtään hammastankoa mutta Ruotsista löytyisi kolme. Sain sitten sieltä hammastangon eikä maksanut "kuin" 590 + rahti.
Ettei elämä vaan liian helpoksi kävisi, niin siskoltani Alfan korjauksen ajaksi lainaksi saamani Civic sanoi myös sopimuksen irti eli startti hajosi. Se ei lähde enää kuin työntämällä käyntiin ja se on yksin aika hankalaa.
Loppuun voisin tiivistää, että kyllä autot on kivoja

Rahaa on vähän mutta pitäähän sitä aina vähän ollakin 

Onko tou kierukanpoisto kunkakin hankala homma? Varmmaan tulee nesteet pilphalle ja tarviiko välille laaittaa lisää jotain letkua? Onkohan kuka foorumilaisista tehnyt tota hommaa? kokemuksia ja jotain kuvaa jos sais niin ois hyvä.sampi kirjoitti:hemmetin jäähdytyskierukka mikä oikeessa alakulmassa on nii joutaa heittää lipaston alalaatikkoon jemmaan.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Liität kumiletkulla putket toisiinsa eli ns. ohitat tuon kierukan.nihell kirjoitti:Onko tou kierukanpoisto kunkakin hankala homma? Varmmaan tulee nesteet pilphalle ja tarviiko välille laaittaa lisää jotain letkua? Onkohan kuka foorumilaisista tehnyt tota hommaa? kokemuksia ja jotain kuvaa jos sais niin ois hyvä.sampi kirjoitti:hemmetin jäähdytyskierukka mikä oikeessa alakulmassa on nii joutaa heittää lipaston alalaatikkoon jemmaan.
Eipä sieltä paljoa nestettä pääse valumaan, kun siellä ei ole painetta kone sammuksissa.

Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- Pepee
- Viestit: 194
- Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
- Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
- Paikkakunta: Seinäjoki
alfan ohjaus tehostin.. jjees..
itselläni räkäisi öljyt pihalle myös .. tuloputken klemmari oli pettänyt ja ei muutaku ku autoa en saanut sillä hetkellä mihinkään nosturiin niin vaikeassa paikkaa se on ku prkl.. justiin mahduin pienillä patenteilla vaihtamaan sinne ruuvi puristimen .. öljyt sisään ja helvetinmoinen vikinä ohjaustehostimesta
... mutta puolen tunnin ilmauksen jälkeen homma pelaa taas .. toki kovilla pakkasilla päästää vielä ääntä vähän aikaa kun käyntiin laittaa mutta sitte vaimenee kokonaan.. mistäs se johtuisi.. itselläni castrol täyssynteettiset hyvät öljyt pyörii sisällä ettei ainakaan niistä ole kiinni.. miedoimmilla pakkasilla tai kesällä ei päästä mitään ääntä.. ne klemmarit joilla tuo koko konehuone on kasattu niin vaikuttaa aika hötyysiltä .. itse vaihtelen sillon tällöin puristimia että välttyy vastaavilta tapauksilta... elikkä kesää odotellessa .. !
ja käsiksi siihen letkuun pääsee työntämällä kylmästi käsi vaan sinne ja käsi tuntumalla tutkiskella .. sitte räikkä avaimella kunnon puristin tilalle.. itse jouduin kaksi jatkovartta liittämään jeesus teipillä..

