Seiskavitosen lämmönsäädin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Seiskavitosen lämmönsäädin

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Mikähän tuota lämmönsäädintä vaivaa kun se ei mene täysin auki asentoon ja sitten siitä kuuluu välillä ihmeellisiä napsahduksia?

Toinen kysymys:
Kuuluuko esim. takalasin lämmityksen nappulassa palaa valo kun se on päällä?

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Veikkaan että lämmönsäätimien vaijerin kuoret ovat vähän happamat. Aikaisemmassa 75:ssa jäi kojetaulun sisässä fylliin kiinni siellä kennon päässä se säädin. Yksi vaihtoehto että onko ilmaa kennossa? Veikkaan kuitenkin ensimmäistä.

Kuuluu palaa se valo kun nappi pohjassa.

Avatar
nakkis
Viestit: 566
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

kosmik kirjoitti:Mikähän tuota lämmönsäädintä vaivaa kun se ei mene täysin auki asentoon ja sitten siitä kuuluu välillä ihmeellisiä napsahduksia?
Johtuu siitä että ton säätimen sisällä noi hammasrattaat (ja kaikki muu) on muovia jolloin se lonksuu väärään asentoon vanhetessaan, sillon kuuluu noita "napsahduksia" ja se säädinkin sillon näyttää mitä sattuu..

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Mites korjata tuo lämmönsäädin? Onko joku korjannut sitä jotenkin?

Onko siinä takalasinlämmittimen nappulassa vaihdettava valo?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Omaani vaihdoin joskus uudet pianolangat vanhojen kuorien sisään, lankaa saa metritavarana rautakaupasta eikä maksa paljon mitään. Kyllä siitä toimiva tuli mutta operaatio on vähän työläs, koko kojelauta pitää purkaa pois että lämppärimööpeliin pääsee käsiksi.

Jos kojelaudan purkamiseen päättää ryhtyä niin kannattanee samalla vaihtaa lämppärin moottori (jos se ei vielä metelöi niin viimeistään remonttia seuraavana päivänä se sen tekee) ja laittaa lämppärin ilmanottoon verkkoa estämään lehtien ja muun mäihnän pääsy puhallinkoteloon.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Polttimo on vaihdettavissa. Muistelen että ongelmaksi tulee se lamppua pitävä muovi. Se hapertuu ja kynnet katkeaa. Väri on tehty polttimon päälle vedetyllä värillisellä "kortsulla" jota on vaikee saada ehjänä pois. Tarvikkeena on saatava myös värillisiä polttimoita. Oikea taitaa olla 1,2w lasikanta, tosin ilman kortsua on aika kirkas.
Lämpösäätimissä on vaijeri ongelmia/vivuston takertelua jolloin ne hampaat ei kestä, korjauksesta en tiedä. Vaijerin kuori saattaa irrota.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Mites se katkaisija avataan? Tuo lämmönsäädin kyllä toimii mutta ei mene ihan auki ainakaan sen säätimen mukaan...

Avatar
nakkis
Viestit: 566
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Se säädinpaneli on parilla ruuvilla kii, aluks joudut ottamaan sen vaihdekepin&käsijarrun "ympäryksen" irti (pultti kyynärnojan irtopohjan alla). Lähtee vetämällä ja nostamalla (käsijarrukahva ylös, ja vaihde vaikka kakkoselle tai neloselle). Sen jälkeen se radion kehys niinikään vetämällä irti (en muista oliko jossain ruuveja) jonka jälkeen se säädinpaneli on siinä esillä.
Mulla oli se lämmönsäätimen muovinen hammasratas "hypänny" väärään asentoon, ja sen takia ei auennu hana kokonaan. Se lähtee muistaakseni ihan vetämällä siitä irti, jonka jälkeen vaan oikeeseen asentoon se takas, ja varmistaa ettei se pääse siitä enää hyppimään. Mut tosiaan lämppäri melkein kannattaa vaihtaa samalla, jos siinä vähänkään on jotain häikkää..
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Täytyy varmaan tutkia tuota lämmönsäädintä.

Mites tuon takalasinlämmittimen katkaisijan valo vaihdetaan?

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Nyt sain vaihdettua kaikki pimenneet lamput paitsi ARC:n ovinäytön alla olevan taustavalon. Minkähän tyyppinen lamppu siellä majailee?

Vastaa Viestiin