164 sisätila lämpenee hitaasti
Valvoja: Moderators
164 sisätila lämpenee hitaasti
Vaihdoin viikko sitten termarin eli siinä ei ole vika. Moottori lämpenee ihan hyvin mutta sisälle ei vaan tulee pitkään aikaan lämmintä ilmaa. Puhallinkin pyörii ihan mukavasti vaikka keski alueella ei puhallin toimi. Missä vika? Kenties kemmo tukossa vai vaikuttaako vesipumppu asiaan jotain. En edes tiedä mihin asioihin vesipumppu vaikuttaa.
hevoinen
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
164:ssa on läpivirtaustuuletus (poistoaukot+läpät) tavaratilassa, tämä ei oikein toimi hyvin joten lämppärin tehokkuus/tehottomuus voipi johtua tästäkin, jos avaat ikkunan hiukkasen raolleen niin lämppäristä tulee heti enemmän virtausta.
164 TS:ssä on iso vesitila joten lämpenee hitaasti kyllä sillä tarkenee joten tuo läpivirtaus tai sitten kenno on osittain tukossa. Kennon pitäisi pystyä vaihtamaan moottoritilasta joten ei kauheen paha "nakki".
164 TS:ssä on iso vesitila joten lämpenee hitaasti kyllä sillä tarkenee joten tuo läpivirtaus tai sitten kenno on osittain tukossa. Kennon pitäisi pystyä vaihtamaan moottoritilasta joten ei kauheen paha "nakki".
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Kenno siajitsee moottoritilassa (moottorin ja tuulilasin "välitilassa" keskellä), kennostoa ei näe joten lämmityslaitteen koteloinnit on purettava, eihän tuo ole "ilmastoitu" malli? Ilmastoidussa mallissa on suodatin ja suodatin voi olla tukossa (tuli vaan mieleen).
Kennoon keräntyy kaikenlaisia roskia kennoston ulkopuolelle joten se voipi olla syynä.
Kennoon keräntyy kaikenlaisia roskia kennoston ulkopuolelle joten se voipi olla syynä.
Saunaa ei 164:sta saa millään...90 asteinen termari talveksi auttaa mutta ei nopeuta lämpiämistä...itellä on sellanen+nokkaa peitetty...
Karkeesti -20 pakkasella jos 10-15km matkalla nostaa lämmöt normaalin vakiotermarilla niin on ok...mittariin noin 70-82 astetta. Kestää aika kauan ennenkun lämppäri alkaa puhaltaa edes hieman läpösen tuntusta.
Nokkaa kannattaa peittää ja osaava nikkari varmaan operoi 156 mallisen pohjamuovin, siitä olisi varmaan eniten apua.
Lämppärille tulevan vesikierron voi muuttaa toisenlaiseksi tekemällä haarakappaleen, näitä haarakappaleita on joissakin yksilöissä kun huolto on aikoinaan uudehkona niitä laitellut, tämä nopeuttaa lämpösen tuloa jonkun verran...tästä ja muista on paljon juttuketjuja ennestään...
Karkeesti -20 pakkasella jos 10-15km matkalla nostaa lämmöt normaalin vakiotermarilla niin on ok...mittariin noin 70-82 astetta. Kestää aika kauan ennenkun lämppäri alkaa puhaltaa edes hieman läpösen tuntusta.
Nokkaa kannattaa peittää ja osaava nikkari varmaan operoi 156 mallisen pohjamuovin, siitä olisi varmaan eniten apua.
Lämppärille tulevan vesikierron voi muuttaa toisenlaiseksi tekemällä haarakappaleen, näitä haarakappaleita on joissakin yksilöissä kun huolto on aikoinaan uudehkona niitä laitellut, tämä nopeuttaa lämpösen tuloa jonkun verran...tästä ja muista on paljon juttuketjuja ennestään...
Ok. Pitää katsella miten se toimii pitemmällä matkalla. Ittellä toi ajaminen on tommosta pikku suhaamista. Jos tossa innostuis mökille asti ajamaan niin vois seurata miten se toimii 250km aikana.
Edit: Niin ja tosiaan ei ole ilmastoitu. Ainoat hienoudet mitä tossa on niin keskuslukko, penkinlämmittimet(jotka ei toimi) ja vetokoukku. Toi on semmonen ikuisuus projekti. Pikku hiljaa yrittää korjailla sitä...
Edit: Niin ja tosiaan ei ole ilmastoitu. Ainoat hienoudet mitä tossa on niin keskuslukko, penkinlämmittimet(jotka ei toimi) ja vetokoukku. Toi on semmonen ikuisuus projekti. Pikku hiljaa yrittää korjailla sitä...
hevoinen