GTV katsastus pomppasi..

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
tontsa
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 12:18
Paikkakunta: Vantaa

GTV katsastus pomppasi..

Viesti Kirjoittaja tontsa »

Perkules!

-95 TS kyseessä, muuten kaikki hyvässä tikissä, mutta pakokaasuarvot mitä sattuu. Kukaan törmännyt vastaavaan, eli mitä tehdä ja mitä kivaa odotettavissa..?


ps. Joutui katsastusmies nöyrtymään avunpyyntöön kun ei itse saanut konepeltiä auki. Liekö tuosta sisuuntuneena manipuloinut pakokaasuarvoja..

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Jos laittaisit arvot niin olis helpompi vastata. Ja muuten voi jatkaa ketjussa katsastuksesta lapi, vaikka ei mennyt talla kertaa...
Nothing beats cubic inch

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Oisko lambda rikki?

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

tai ilmi? katti tukossa tai kilsat tullu sille täyteen?

Oliko kone muuten kunnolla lämmennyt, kun näillä pakkasilla lämmöt tippuu aika nopeasti.

Huvittavaa kun ite on käyny katastaa niin muutama vuos sitte katastus mies sanoi, että päästöt ihan rajalla ja nyt pari vuotta kaverilla otettu päästöt ja menny heittämällä läpi?!

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Vuotava pakoputki sekoittaa myös arvot, ei tarvitse paljoakaan vuotaa, jos vuoto on oikeassa/väärässä paikassa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Rikkinäinen lambda voi aiheuttaa aivan päättömiä mittaustuloksia, joten se nyt kannattanee ainakin tutkia. Ja tosiaan tuo että oliko kone ja katti kunnolla kuumana, 155:lla (sama kone?) saatiin viimeksi ensin hylkytulos, ja reippaan lämmittelyn jälkeen puhtaat nollat. Katti on ymmärtääkseni hyvin harvoin syypää näihin ongelmiin.

Laita tosiaan ne tulokset niin on helpompi arvailla :-D .

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Itsellä Voortissa (3.8L V6) oli aikoinaan molemmat labdat rikki ja CO arvo oli jotain luokkaa 2.5% (saa olla max 0.3%). Toissa kerralla oli CO 0.5% ja silloin oli kumpikin katti antautunut eli alla oli enää tyhjät kuoret.

Summa summarum. Jos CO arvo on korkea niin vikaa voi etsiä labda ilmi puolelta jos CO on vain hieman pielessä niin vika on todennäköisesti katti.

Kuten jo aimemmin TestarosaFinland mainitsi, jos laittaisit arvot tänne niin olisi helpompi pähkäillä mikä vialla. Nyt menee puhtaasti arvauksen piikkiin. :wink:

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Mulla oli myös katsastuksessa ensin päästöjen kanssa ongelmia, mut katsastussetä totes vaan, että kyllä se kohta menee alle ja anto vaan lisää jenkaa.. ja menihän se :-D
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
tontsa
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 12:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tontsa »

No niin, tässä arvoja.

CO
tyhjäkäynti 0,43
kierroksilla 1,10

HC pmm
tyhjäkäynti 158
kierroksilla 76

O2
tyhjäkäynti 7,7
kierroksilla 0,58

CO2
tyhjäkäynti 9,4
kierroksilla 14,1

Lambda
tyhjäkäynti -
kierroksilla 0,992


Tollaset lukee paperissa..

Oli kyllä aika kirpakka pakkanen eikä katsastussetä pahemmin kenkää antanut autolle...

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

ei siinä mitään vikaa ole, koneen vaan pitää olla hyvin lämmin kun päästöjä otetaan sitten tyhjäkäynti arvo pitää ottaa välittömästi kierroksien jälkeen. jos tässäkohden toimii kuin katsastusmies niin ei leimaa tule. Paperi kannattaa ottaa aina muualla kun menee leimalle ja juuri näin että tyhjäkäynti osuus välittömästi kun kierrokset on pudonneet 850rpm eikä 30sek päästä.
Tosin voi se leimamieskin näin toimia kun sanoo että ei se muuten onnistu.
ihan laillinen juttu sillä sitä ei ole määritelty koska sen napin painaa, kunhan kierrokset on jo tyhjäkäynnillä.
Asiaan on omaakin kokemusta, vaihdoin lamdan, tulpat ja ei apua, mutta noin toimien se onnistuu.

Ei tyyppivika vaan ominaisuus :-D
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Käy kaasutin varmassa testaa päästöt niin ei tule konttorilla onkelmia.

Vastaa Viestiin