75 anturin vaihto ja vuodon korjaus
Valvoja: Moderators
On huomattu että on todella hyvä ajaa. Tarkoitus ei ole myydä. Kysyin arvoa ihan siitä syystä kun ei ollut oikeen käsitystä.
Seuraava auto tulee myös olemaan Alfa. Vaikka tuosta joka välissä ollaankin haukkumassa.
Kysytäämpä tässä samalla:
Mahtaakohan öljynpainemittarin anturi olla sökö kun ei näytä kun nollaa. Varoitusvalo ainakin toimii, muttei varoita. Jos kierroksia on 5000 niin mittari voi hiukan nousta.
Seuraava auto tulee myös olemaan Alfa. Vaikka tuosta joka välissä ollaankin haukkumassa.
Kysytäämpä tässä samalla:
Mahtaakohan öljynpainemittarin anturi olla sökö kun ei näytä kun nollaa. Varoitusvalo ainakin toimii, muttei varoita. Jos kierroksia on 5000 niin mittari voi hiukan nousta.
Tarkista ensin, että anturin johto on kunnolla kiinni. Jos ei auta niin sitten uusi anturi, todennäköisesti korjaantuu sillä. Osta mieluiten alkuperäinen, koska esim. minulla on ollut parikin tarvikeanturia, jotka molemmat näyttivät optimistisesti 2bar liikaa.kosmik kirjoitti:On huomattu että on todella hyvä ajaa. Tarkoitus ei ole myydä. Kysyin arvoa ihan siitä syystä kun ei ollut oikeen käsitystä.
Seuraava auto tulee myös olemaan Alfa. Vaikka tuosta joka välissä ollaankin haukkumassa.
Kysytäämpä tässä samalla:
Mahtaakohan öljynpainemittarin anturi olla sökö kun ei näytä kun nollaa. Varoitusvalo ainakin toimii, muttei varoita. Jos kierroksia on 5000 niin mittari voi hiukan nousta.
Coupe
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Mulla 164 tiputtaa alavesiletkun liitoksesta kylmänä. Kun kone lämpiää niin ei mitään. Kiristää yritin mutta ei auttanut. Pitänee ottaa irti, katsella vähän ja kokeilla uudestaan.... en vain vielä ole jaksanut kun on laiskottanut niin kovasti.kosmik kirjoitti:Auto seisoo tallissa kyllä tällä hetkellä, mutta on ajettu kyllä pakkasessa. Se vuoto on nyt ollut viikon ja veden pinta on laskenut sentin sinä aikana.
Ei se vaihto kauaa kestänyt, mutta kiintoavain piti pistää kyllä kappaleiksi.OL kirjoitti:Ei omasta mielestä ollut kyllä paha paikka, ellei ole eri paikka tai jotain. Avain mahtui hyvin, sitten käsin loput. Parin minuutin homma oli vaihto.kosmik kirjoitti:Nyt on anturi hankittu. Milläs mä sen vanhan irrotan? Näytti varsin epämiellyttävältä paikalta.
Mikähän tuommoisen karvan alle 200tkm ajetun 2,0 TC:n käypä hinta olisi..?
Vuotokin on paikallistettu vesipumppuun. Huomenna pitäisi saada uusi. Taas jotain näpertämistä illaksi.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Tarkkailitko oliko vuoto jatkuvaa vai ainoastaan kylmäkäynnistettäessä? Pientä vuotoa on omassakin mutta en ole tutkinut mistä ja nimenomaan kylmäkäynnistettäessä tiputtaa. Nestepinta vajoaa vähitellen mutta syylärin vaihdon jälkeen niin vähän enää ettei ole ollut suurta kiirettä toimenpiteisiin. En tiedä kuinka kestäviä vesipumput yleensä ovat mutta entisessä valkoisessa pumppu piti vaihtaa jo 99 000 kilometrin jälkeen.
PS. tämän säikeen melkein voisi katkaista ja siirtää rojektiosastoon...
PS. tämän säikeen melkein voisi katkaista ja siirtää rojektiosastoon...
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko