Kuva-arvoitus (75 TS:n sähkökikkare)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Murzik
Car(s): 75 Turbo QV -91

Kuva-arvoitus (75 TS:n sähkökikkare)

Viesti Kirjoittaja Murzik »

Osaako joku kertoa mikä ihme tämä on? Se tuli vastaan apukuskin jalkatilasta. Työkalusetti se ei ole, vaikka siltä näyttääkin. En avannyt vielä, koska ei ollut uusia nippusiteitä sulkemiseen. Toisesta päästä pilkotti releitä ja toisesta piirilevy.

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=6853

eltsu

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Eiköhän tuo ole se valoautomatiikan ohjain pussukka?
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Alfistipohjoosesta
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Valoautomatiikka. Ihan kohtuullisesti pussukan sisältö rakennettu. Harmi että se on kytketty auton sähköihin varasliittimin ja niissä on se vika että yleensä ei toimi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Otsosmi
Car(s): GTV V6 TB

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Jep, itsellä toi oli polttaa koko auton, oli johdot sulanu sellaseks mötikäks ja valot palo koko ajan. Pääs duunikaverit nauraa kun viikon jouduin aina saapuessa/lähtiessä duunista ottaa akun kenkä irti. Sai lisää tuulta purjeisiin legenda alfan sähköistä. Eniveis, en saanu loppuenlopuks toimimaan kunnolla paitsi silleensä että valot palo aina kun pisti virrat päälle, eli oikeestaan aika hyvin ^^. R.I.P rakas TS :lol:

berliina
Car(s): ALFETTA GTV6

Kuva arvoitus (sähkökikkare)

Viesti Kirjoittaja berliina »

Minun tietojen mukaan Ruotsissa asennettu. Alfat toi silloin Ruotsin Alfa Suomeen. Näin mulle on kerrottu luottevalta taholta. Samallainen 3litrasessa
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Murzik
Car(s): 75 Turbo QV -91

Viesti Kirjoittaja Murzik »

Kiitoksia tiedosta!

Tuon lisävarustelun Ruotsissa olen ennenkin kuullut. Lisäksi sulakepohjan takana tuli vastaan liittimiä, joissa luki "ljusautomatik" ja penkilämmitys ruotsiksi.

kosmik

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Kuuluuko tuon valoautomatiikan tehdä jotain muuta kuin sytyttää valot ja sammuttaa valot virta avaimen mukaan? Eli valot päällä kun virrat on päällä ja valot pois kun virratkin on.

Otsosmi
Car(s): GTV V6 TB

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

^
Siis mulla ei tehny sitä muutakun sillon kun oli paskana. Itse en menis takuuseen siitä että on pelkästään valojen automatiikkaan liittyvä. Luulis ettei siihen tarvii kolmea relettä.

eltsu

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Muistaakseni joissain autoissa automatiikka tekee hieman enemmän :

Jos valot "1" asennossa ja auto sammuksissa, valot sammuksissa
Jos valot "1" asennossa ja auto käy, valot palaa normaalisti
Jos valot "0" asennossa ja auto käy, lyhkäset palaa osateholla, pitkät ei toimi

Ei mitään mielikuvaa että miten noi Alfan tapauksessa kuuluis toimia...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Jarno
Car(s): 75 TS '89

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Itse menen takuuseen, ja suosittelen mötikän ohitusleikkausta ennen kuin johtosarja kärvähtää.
Ohjeet oikeiden johtojen yhdistämiseksi ovat jossain bittiavaruudessa. Muistikuva: Keltasininen --> vihreä?

TwinS

Viesti Kirjoittaja TwinS »

Jarno kirjoitti:Ohjeet oikeiden johtojen yhdistämiseksi ovat jossain bittiavaruudessa. Muistikuva: Keltasininen --> vihreä?

Juuri näin se menee.

Itse poistin koko jälkiasennetun johtosarjan, mutta se onkin sitten huomattavasti isompi homma. Sulakerasiaan tulevat piuhat pitäisi saada takaisin alkuperäisille paikoille, mutta kun ovat ruotsalaiset pätkineet johtoja aika surutta, eikä alkuperäisiä puristettavia liittimiä taida löytyä enää mistään... Samalla kertaa lähti penkinlämmittimet, joita ei kesäautossa tarvita.

Jos joku tarvitsee kytkiksiä niin minulta löytyy, ja ruotsinkieliset selitykset kaupan päälle.
75 TS -88

Nouko88

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Ajattelin poistaa tuon omastani kun tuppaa viemään tilaa tuolla soittimen takana. Niin riittää että vain yhdistään nuo kelt.sin ja vihreän johdon toisiinsa??

TwinS

Viesti Kirjoittaja TwinS »

Jepjep.

Laitoin kuvan kytkiksestä albumiin. Siitä (ehkä) näkee, että vihreä piuha tulee parkkikatkaisijalta ja keltasininen menee parkeille.
75 TS -88

Vastaa Viestiin